BMW 7 Series (E65/E66) 2005-2007

BMW 7 Series (E65/E66) 2005-2007

Przejdź do galerii zdjęćBMW 7 Series (E65/E66) 2005-2007

BMW odświeżyło swój flagowy model, serię 7, w 2005 roku, poprawiając zarówno wygląd, jak i napęd pojazdu, a także spełniając normy Euro 4.

Pomimo kontrowersyjnego designu, BMW serii 7 (E65/E66) było najlepiej sprzedającą się serią 7 w historii. Niektórzy twierdzili, że wynikało to z wprowadzonych technologii, inni natomiast podkreślali, że to właśnie nowoczesny design przyciągnął uwagę nowych klientów, którzy przestali doceniać klasyczny wygląd serii 7.

Aby uciszyć krytyków, którzy atakowali Chrisa Bangle’a, szefa działu projektowego, mimo iż nie stworzył on wyglądu tego modelu, BMW drastycznie poprawiło wygląd serii 7. Z przodu, podwójnie zaokrąglona linia na dolnej części reflektorów nie była już tak szokująca jak wcześniej. Zamiast tego, przypominała subtelną, podwójnie falistą linię. Inną istotną zmianą był tył pojazdu, gdzie zmieniono lampy tylne oraz panel, nadając im bardziej gładki wygląd.

Wewnątrz producent wprowadził nową generację systemu infotainment, nazwaną iDrive, która oferowała więcej funkcji oprócz standardowego połączenia telefonu przez Bluetooth oraz nawigacji. Była ona dostępna we wszystkich wersjach. Rewolucyjny pokrętło umieszczone pomiędzy przednimi siedzeniami umożliwiało dostęp do większej liczby funkcji. Para przycisków do zmiany biegów została zainstalowana na obręczy kierownicy, w zależności od opcji. Podobnie jak wcześniej, E65 oferowało wystarczającą ilość miejsca dla czterech pasażerów, podczas gdy wersja z wydłużonym rozstawem osi, nazwana E66, zapewniała przestrzeń na nogi przypominającą klasę Business.

Pod maską BMW oferowało nowe lub ulepszone silniki, w tym jednostkę 4.8-litra, znaną również z wersji X5 4.8is. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów była jedyną opcją w całej gamie.

Najbardziej udana seria BMW 7 w historii jest teraz lepsza niż kiedykolwiek.
Dynamika jazdy i osiągi sportowe zostały znacznie poprawione.
Luksus i obecność zostały dodatkowo wyrafinowane.

– Całkowicie nowy silnik V8
– Poprawiona wydajność
– Udoskonalenie doskonałego podwozia i zawieszenia
– Refinement w designie
– Nowe wyposażenie i funkcje

Woodcliff Lake, NJ – 27 stycznia 2005… Najbardziej udana seria 7 w
historii BMW ustali nowy standard w klasie luksusowych samochodów sportowych,
wchodząc ponownie na rynek modeli w 2006 roku. Znacząca poprawa
wydajności oraz udoskonalenia podwozia i zawieszenia potwierdzają,
że BMW serii 7 to samochód dla kierowców w tej klasie. Udoskonalenie designu
wyraża natomiast zwiększoną dynamikę jazdy i sportowość, a jednocześnie
zachowuje niezaprzeczalną obecność, która nadaje BMW serii 7
elegancki i charyzmatyczny charakter.

BMW 750i i 750Li: Napędzane całkowicie nowym silnikiem V8 VALVETRONIC.

Modele 750i i 750Li z 2006 roku będą wyposażone w nowy silnik V8 VALVETRONIC
o pojemności 4,8 litra, zdolny do osiągnięcia 360 koni mechanicznych (SAE netto)
i 360 lb-ft momentu obrotowego. Nowe modele są jeszcze bardziej
responsywne niż ich poprzednicy, z czasem 0-60 mph wynoszącym zaledwie
5,8 sekundy.

BMW 760i i 760Li: Silnik dwunastocylindrowy z unikalnym połączeniem bezpośredniego
wtrysku paliwa i VALVETRONIC.

Wprowadzony na rynek w 2003 roku, model BMW 760i/Li V12 pozostaje bez zmian,
generując moc 438 koni mechanicznych (SAE netto) i maksymalny moment
obrotowy 444 lb-ft. Połączenie technologii czterozaworowej, VALVETRONIC,
podwójnego VANOS i bezpośredniego wtrysku paliwa czyni BMW 760i/Li
unikalnym na rynku. VALVETRONIC zapewnia bardzo wysoką efektywność paliwową
silnika w warunkach częściowego obciążenia. Bezpośredni wtrysk paliwa
z kolei zwiększa zarówno moment obrotowy, jak i moc.

Nowe silniki odzwierciedlają ciągłe zaangażowanie BMW w doskonałe doświadczenie
z jazdy: Więcej mocy, większa wydajność, niższe emisje.

Wraz z trwającą inicjatywą modelową, ostatnia inicjatywa silnikowa BMW
zapewnia, że BMW nadal dostarczać będzie samochody o doskonałych osiągach.

Przykładowe realizacje tego zaangażowania to nowy silnik sześciocylindrowy
3.0 litra z kompozytową chłodnicą magnezowo-aluminiową oraz, oczywiście,
jednostka napędowa V10 o pojemności 5.0 litra w modelu BMW M5.

W rozwoju nowych silników inżynierowie BMW dokładnie analizują wszystkie
parametry i komponenty, jednocześnie kwestionując praktycznie wszystkie
konwencjonalne zasady. Efektem są innowacyjne materiały, nowe procesy
obróbcze i zoptymalizowane procedury produkcji.

Klient BMW otrzymuje w rezultacie znacznie mocniejsze, lżejsze i czystsze
silniki, które oferują znacząco wyższy standard efektywności paliwowej.

Efektywna dynamika: Przezwyciężanie konwencjonalnych konfliktów interesów.

Zwiększanie mocy silnika i momentu obrotowego przy jednoczesnym zmniejszaniu
zużycia paliwa, poprawa zwrotności i zwrotności w jeździe oraz intensyfikacja
doświadczenia dynamiki jazdy, to właśnie to, co BMW nazywa „Efektywną
Dynamiką”, główną zasadą leżącą u podstaw wszystkich prac rozwojowych i
innowacji BMW. Dotyczy to zarówno budowy silników, jak i rozwoju podwozia.

W skrócie, Efektywna Dynamika oznacza konsekwentne rozwiązywanie i eliminowanie
konfliktów interesów. W konwencjonalnych terminach, więcej mocy oznacza również
więcej paliwa, większy komfort to więcej wagi, co z kolei oznacza więcej paliwa,
i tak dalej. Szczególnie w przypadku dużych luksusowych sedanów sportowych,
takich jak BMW seria 7, rozwiązanie takich konfliktów interesów jest
szczególnie wielkim i wymagającym wyzwaniem.

BMW udaje się uciec od tej ciągłej pętli dzięki zastosowaniu inteligentnych
materiałów i systemów – na przykład, aluminium pomaga nadać podwoziu i
zawieszeniu serii 7 lekkie i zwrotne zachowanie.

Podwozie i zawieszenie zostały udoskonalone, aby poprawić zarówno
reakcję na prowadzenie, jak i komfort jazdy.

BMW seria 7 cechuje się zawieszeniem aluminiowym, które oferuje znakomitą
precyzję kierowania, wyjątkową zwrotność i dobrze zbalansowane właściwości
jezdne. W efekcie podwozie i zawieszenie serii 7 łączą doskonałą zwrotność
i osiągi sportowe z wysokim komfortem. Innymi słowy, oferuje to najlepsze z obu
światów.

Podwozie i zawieszenie BMW serii 7 z 2006 roku zostały zaktualizowane i
udoskonalone. Tylna oś jest szersza o 14 milimetrów (0,55 cala). W połączeniu
z udoskonaloną kinematyką zawieszenia i rewolucyjną aktywną stabilizacją
przechyłów BMW, seria 7 nadal będzie oferować niezrównane doświadczenie
z jazdy. Dla tych, którzy szukają jeszcze ostrzejszych osiągów, ponownie
oferowany będzie Pakiet Sportowy z unikalnymi kalibracjami zawieszenia.

W rezultacie, BMW oferuje najszerszy wybór systemów kontroli zawieszenia w
segmencie luksusowych sedanów, naturalnie obejmujący również udoskonalone
hamulce, które odpowiadają wyższemu poziomowi mocy i osiągów.

Udoskonalenia w designie: Jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny,
ale z niezaprzeczalną obecnością i elegancją.

Zwiększone osiągi i dynamiczne cechy BMW serii 7 zapewnione przez
nowe silniki odpowiednio odzwierciedlają się w stosownych udoskonaleniach
designu. Oprócz nowego, wyróżniającego się powerdome w masce, podgrill,
reflektory i przedni zderzak powietrzny zostały dyskretnie zaktualizowane.
Tył natomiast cechuje się powierzchniami i elementami nadwozia o jeszcze
wyraźniejszych konturach, nową listwą chromowaną, zmienionymi lampami
tylnymi oraz nowym tylnym zderzakiem powietrznym. Z boku bardziej zaawansowany
kontur światła w progach podkreśla zwiększoną sportowość i dynamiczny
charakter BMW serii 7.

Ogółem, luksusowy sedan BMW zachowuje swoją potężną obecność i
wyraźnie wyróżnia się na drodze dzięki charyzmatycznemu, eleganckiemu
i naprawdę unikalnemu wyglądowi.

Wewnątrz samochodu, unikalne poczucie luksusu i spokojnej ciszy
zostało jeszcze bardziej udoskonalone dzięki wyborowi materiałów i kolorów,
a elementy sterujące podążają za głównymi liniami deski rozdzielczej. Tak więc,
wnętrze serii 7 jest teraz jeszcze bardziej luksusowe i zaawansowane
niż wcześniej.

Koncept sterowania iDrive: Udoskonalony w szczegółach,
jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika.

Koncept sterowania iDrive BMW, ergonomicznie sensowna kombinacja
jednego przycisku sterującego i monitora wyświetlającego wprowadzona w 2001 roku,
która stała się wzorem do naśladowania, została teraz jeszcze bardziej
udoskonalona.

Zoptymalizowana nawigacja menu w wyświetlaczu sterującym,
ulepszona prezentacja menu i bezpośredni dostęp do różnych funkcji
rozrywkowych – na przykład, można teraz bezpośrednio wybierać źródło
audio i pasmo radiowe – to kluczowe elementy zaktualizowanego systemu iDrive
w BMW serii 7.

Nowe funkcje dla dodatkowego bezpieczeństwa, komfortu i indywidualnego stylu.

Od wiosny 2005 roku, BMW seria 7 jest dostępna z jeszcze wyższym standardem
wyposażenia seryjnego i indywidualnych opcji dostosowywania samochodu:

– Wszystkie modele BMW serii 7 mają teraz dwustopniowe adaptacyjne
światła hamowania BMW: Kiedy kierowca mocniej przyciska hamulec,
kierowcy z tyłu są ostrzegani przez większy obszar światła hamowania.
– Opcjonalny zmieniacz CD jest teraz zdolny do odtwarzania płyt MP3.
– Standardowa usługa telematyczna BMW Assist teraz obejmuje funkcję
głośnomówiąca Bluetooth.
– Na koniec, zaktualizowana seria 7 oferuje klientowi wybór
czterech nowych kolorów lakieru, czterech nowych kolorów tapicerki,
a także nowe 18-calowe koła w modelach 750i i 750Li.

Najbardziej udana seria BMW 7 w historii.

Udział w dostawach wynoszący prawie 160 000 sztuk na całym świecie,
czwarta generacja serii 7 to najudaniejszy prestiżowy luksusowy sedan
sportowy w historii BMW. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2001 roku,
obecna seria 7 już sprzedała się lepiej niż poprzedni model o prawie 8 procent.
A z dostawami dla klientów wynoszącymi 57 899 sztuk na całym świecie w
swoim najbardziej udanym roku, 2003, obecna seria 7 przewyższyła swojego
poprzednika o prawie 14 procent w najlepszym roku tego modelu (1997).

W Niemczech seria 7 BMW stała się liderem sprzedaży w rynku luksusowych
sedanów w 2004 roku. Sprzedaż wykazała imponujący wzrost w Azji,
na Bliskim Wschodzie, w Europie Wschodniej, Oceanii i Afryce, gdzie w
porównaniu do poprzedniego modelu, sprzedaż obecnej serii 7 podwoiła się
po 38 miesiącach na rynku. Wolumeny sprzedaży w tych regionach
zyskują na znaczeniu w porównaniu do rynków, gdzie tradycyjnie
BMW seria 7 miała zawsze silną pozycję – szczególnie w Europie i
Ameryce Północnej.

W Stanach Zjednoczonych sukces obecnej serii 7 jest niespotykany. W
pierwszych trzech latach sprzedaży, przewyższyła osiągi trzech najlepszych
lat swojego poprzednika o znaczące siedem procent.

Stanowiąc ponad 50 procent całkowitej sprzedaży, model BMW 745i/Li z
dużym silnikiem V8 był najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie.
Z kolei wersja o wydłużonym rozstawie osi stanowi ponad połowę wszystkich
sprzedanych modeli BMW serii 7.

BMW seria 7 łączy w sobie dwa samochody w jednym: Z jednej strony
jest to prawdziwe BMW, oferujące typowe dla marki wartości takie jak
przyjemność z jazdy, zwinność i szybkie manewrowanie dla klienta,
który ceni jazdę. Z drugiej strony to luksusowy sedan o wysokim prestiżu,
oferujący dużą przestrzeń i komfort dla kierowcy i pasażerów.

Więcej niż jakikolwiek inny samochód na rynku, BMW seria 7 oferuje tę
niesamowitą Przyjemność z Jazdy, tak typową dla BMW, nie tylko w
klasycznym sensie, ale także w rozszerzonym sensie bycia prowadzonej. To właśnie
idealne połączenie dwóch światów, które klienci BMW preferują w tym
luksusowym sedan, czyni ten model najbardziej udanym BMW serii 7 w historii.

Badania J.D. Power & Associates 2004 APEAL (Najbardziej Atrakcyjny Luksusowy
Samochód) oraz wskaźnik Strategic Vision Total Delight Index (Najlepszy Luksusowy
Samochód, dwa lata z rzędu) potwierdzają, że właściciele serii 7
uwielbiają swoje samochody. Nowe BMW serii 7 z 2006 roku da im
jeszcze więcej powodów do miłości.

Nowe silniki V8 w połączeniu z licznymi innymi ulepszeniami zapewnią,
że sukces BMW serii 7 będzie trwał również w modelu 2006.

Najważniejsze fakty i liczby – przegląd:

750i/Li zastępują 745i/Li:

* Silnik V8 z VALVETRONIC, Double-VANOS i bezstopniowym systemem dolotowym.
* Silnik całkowicie zaktualizowany i ulepszony.
* Pojemność: 4 799 cm³ (745i/Li to 4 398, + 9 procent).
* Moc: 360 KM przy 6 300 obr/min (wcześniej 325 przy 6 100, + 11 procent).
* Moment obrotowy: 360 lb-ft przy 3 400 obr/min (wcześniej 330 przy 3 600, + 9 procent).
* 0-60 mph w 5,8 sekundy (wcześniej 5,9)
* Ekonomia paliwowa, EPA szacunkowe MPG, miasto/autostrada: Brak danych.

760i/Li:
* Silnik V12 z VALVETRONIC, Double-VANOS i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
* Bez zmian w porównaniu do modelu z 2005 roku.
* Pojemność: 5 972 cm³.
* Moc: 438 KM przy 6 000 obr/min.
* Moment obrotowy: 444 lb-ft przy 3 950 obr/min.
* 0-60 mph w 5,4 sekundy.
* Ekonomia paliwowa, EPA szacunkowe MPG, miasto/autostrada: 15/23

Podwozie i zawieszenie:
* Zrewidowane i zaktualizowane.
* Trzy warianty zawieszenia dostępne bezpośrednio z fabryki:
o Zawieszenie standardowe z aktywną stabilizacją przechyłów
o Pakiet adaptacyjny (standard w 760i/Li; opcjonalny w 750i/Li)
o Zawieszenie sportowe (zawarte w opcjonalnym Pakiecie Sportowym
w 750i/Li)
* Tylny rozstaw o 0,55” szerszy.

Bezpieczeństwo:
* Dwustopniowe adaptacyjne światła hamowania są standardowe.

Design:
* Elegancki wygląd z unikalną, niezaprzeczalną obecnością.
* Jeszcze większy nacisk na sportowe osiągi i dynamiczne
cechy pojazdu: Powerdome na pokrywie komory silnika,
zaktualizowany gril, reflektory i przedni zderzak powietrzny.
* Bardziej wyraźne kontury z tyłu z nową listwą chromowaną,
nowymi lampami tylnymi i nowym tylnym zderzakiem powietrznym.
* Nowy kontur światła na progach.
* Jeszcze bardziej zaawansowane i pomalowane powierzchnie wewnątrz pojazdu.
* Elementy sterujące z podobnymi funkcjami pogrupowane w celu uzyskania
optymalnej przejrzystości i różnic.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.