BMW 7 Series (F01/02) Facelift 2012-2016

BMW 7 Series (F01/02) Facelift 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćBMW 7 Series (F01/02) Facelift 2012-2016

Seria 7 od BMW jest obecna na rynku od 1977 roku i, mimo wielu generacji, nie zmieniła swojej podstawowej idei: luksusowego samochodu dla kierowcy.

Kiedy w 2008 roku wprowadzono piątą generację Serii 7, było to duże odejście od poprzedniej generacji zaprojektowanej w erze Chrisa Bangle’a. Nowy wygląd i techniczne aktualizacje przekształciły samochód w luksusową, szybką limuzynę, którą przyjemnie się prowadziło i która była komfortowa na tylnej kanapie.

W 2012 roku potrzebna była aktualizacja w połowie cyklu życia pojazdu. Zmieniono normy dotyczące emisji spalin, a nowe technologie powinny zostać wprowadzone do flagowego modelu BMW. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym nie były tak istotne. Na przedzie pojawiła się nowa para reflektorów LED oraz przeprojektowany zderzak. Grille chłodnicy miały mniej żeberek. Z tyłu, diodowe światła tylne połączono chromowaną listwą.

Wewnątrz również zaszły znaczące zmiany w części przedniej. W 2012 roku w Serii 7 dostępna była opcja zestawu wskaźników z 10,25-calowym ekranem, który zastąpił analogowe wskaźniki i zegary. To przyniosło zmiany w oświetleniu wnętrza, umożliwiając różne motywy na desce rozdzielczej, związane z wybranym przez kierowcę trybem jazdy.

Dla pasażerów na tylnej kanapie, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji, pasażer tylny mógł zmieniać muzykę lub ustawiać system nawigacji za pomocą pokrętła iDrive umieszczonego w centralnej podłokietniku. Nowe modele 750 d xDrive oraz BMW 730d były przygotowane zgodnie z normami emisji Euro 6.

Nowa seria BMW 7 wzmocni swoją pozycję jako najbardziej innowacyjny sedan w segmencie luksusowym. Flagowy model BMW łączy sportową elegancję, zaawansowaną technologię napędową oraz luksusowy komfort w równych proporcjach. Teraz, wykonując wyraźny krok w kierunku ulepszenia produktu, sedan podkreśli swoje przywództwo. Nowe reflektory LED, ulepszone wnętrze z optymalizacją dźwiękoszczelności, znacząco poprawiony komfort jazdy, szeroki wybór opcjonalnego wyposażenia oraz nowoczesne technologie bezpieczeństwa składają się na wyjątkowe doświadczenie w samochodzie. Oferta obejmuje zarówno nowe, jak i zoptymalizowane układy napędowe, w tym najsilniejszy na świecie silnik diesla o sześciu cylindrach w układzie rzędowym oraz drugą generację BMW ActiveHybrid 7, wyznaczając nowe standardy wydajności i efektywności.

Design: Stylowa obecność, unikalne cechy wyposażenia, niezapomniana podróż

Seria BMW 7 spełnia najwyższe światowe standardy w zakresie estetyki i innowacyjności technologii. W segmencie luksusowych sedanów jest uosobieniem sportowej elegancji i doskonałych wrażeń z jazdy. Ulepszona seria BMW 7 potwierdza swoją stylową obecność i sportowe osiągi w 2012 roku dzięki ekspresyjnym nowym cechom designu z przodu i z tyłu. Jej wymiary zmieniły się jedynie nieznacznie, ale ośmiomilimetrowy spadek całkowitej wysokości nadaje jej smukłym liniom dodatkowego wyrazu i podkreśla idealną równowagę dynamicznych proporcji samochodu.

Całkowicie nowe reflektory podkreślają obecność BMW 7

Z przodu długi, szeroki przedni słupek BMW 7 nadaje mu elegancki i wyrazisty profil. Precyzyjne kontury pokrywy silnika przyciągają wzrok do wyprostowanej, nowej atrapy chłodnicy BMW. Obejma w kolorze chromu jest teraz większa, co – wraz z nowym układem żebrowym (dziewięć żeberek zamiast 12) – nadaje jej większą widoczność i wzmacnia obecność samochodu na drodze. Nowe, opcjonalne reflektory LED, z eleganckim paskiem akcentowym i charakterystycznymi pierścieniami BMW, podkreślają niepowtarzalny wygląd BMW 7.

Duży, pełnowymiarowy wlot powietrza dominujący w dolnej części zmodyfikowanego przedniego zderzaka został teraz podzielony na trzy sekcje, a para chromowanych listew oznacza jego zewnętrzne sekcje, dodając głębi sportowemu wyglądowi samochodu. Po obu stronach szerokiego wlotu znajdują się dwa wąskie pionowe wloty powietrza, które są częścią technologii „kurtyny powietrznej”, która obniża zużycie paliwa przy wyższych prędkościach, zmuszając powietrze do bardziej aerodynamicznego przepływu wokół przednich kół. Projekt kurtyny powietrznej stanowi więc doskonałą technologiczną reklamę strategii BMW EfficientDynamics.

Charakterystyczne proporcje BMW, takie jak długa baza osi, krótki zwis przedni, długa, opływowa pokrywa silnika oraz cofnięta kabina pasażerska z linią dachu przypominającą coupé, definiują sportową i elegancką sylwetkę BMW 7. Nową cechą projektową wyróżniającą się z boku jest wskaźnik zintegrowany w dolnej części każdego zewnętrznego lusterka, co zwiększa widoczność samochodu i tym samym bezpieczeństwo jazdy.

Potężny tył BMW 7 emanuje sportowym poczuciem pewności. Poziome linie i podział tylnej części na kilka poziomów wizualnie obniżają wysokość samochodu. Projekt znanych tylnych świateł w kształcie litery L, połączonych wyrazistą chromowaną listwą, pozostaje niezmieniony. Jednakże, zyskują one większy kontrast dzięki różnym odcieniom czerwieni. Druga, delikatnie rzeźbiona chromowana listwa tworzy wizualne połączenie pomiędzy dwoma smukłymi reflektorami w tylnej części zderzaka i nadaje widokowi z tyłu bardziej ekskluzywny i solidny wygląd. Kolejna smukła chromowana listwa pomiędzy czterema chromowanymi końcówkami wydechu w tylnym zderzaku jest charakterystyczną cechą modelu flagowego z silnikiem V12.

Ekskluzywny design nowego pakietu rozrywki dla tylnych pasażerów

Obraz stylowej ekskluzywności i luksusowego charakteru jest równie wyraźny wewnątrz nowej serii 7. Wnętrze emanuje niezaprzeczalnym poczuciem jakości i harmonii. Gładko płynące formy, wykwintne materiały i stylowe kombinacje kolorystyczne kształtują luksusowe ogólne wrażenie samochodu. Skórę Dakota i skórę Nappa można zamówić teraz w kolorze Ivory White z kolorem świata Black i Veneto Beige w kolorze Veneto Beige. Wyjątkowa jakość wykonania BMW 7 odzwierciedla dbałość o szczegóły twórców samochodu, a dowody precyzyjnego rzemiosła są uderzające.

Typową cechą wnętrz BMW jest ich nieugięta koncentracja na kierowcy – sposób, w jaki ergonomicznie przylegają do osoby za kierownicą. W nowej serii 7 obejmuje to dodanie nowo zaprojektowanych, smuklejszych foteli przednich, oferujących najlepszą możliwą ergonomię, optymalne wsparcie boczne i najwyższy komfort podczas długich podróży. Fotele sportowe oraz fotele wielofunkcyjne są również dostępne zamiast standardowych elementów. Te ostatnie mogą być zamówione z składanym stołem w oparciu lub z pakietem rozrywki dla tylnych pasażerów jako opcja. Nową cechą są ekrany o przekątnej 9,2 cala, które, zamiast być zintegrowane w fotelach przednich, wydają się „unosić” nad nimi. Ich ekskluzywny design czerpie inspiracje z najnowszych monitorów płaskoekranowych, co nadaje im niezwykle lekką i smukłą formę.

Nowa seria BMW 7 może być optionalnie wyposażona w indywidualne tylne fotele, które można dostosować do indywidualnych wymagań. Kąt oparcia i pozycja siedzenia mogą być zmieniane, podobnie jak pozycja zagłówków. Sterowanie jest takie samo jak w przypadku foteli przednich z funkcją pamięci.

Długa wersja BMW 7 stanowi idealną podstawę dla maksymalnego komfortu pasażerów podczas długich podróży. Wszystkie 140 milimetrów dodane do bazy osi standardowej wersji 7 wykorzystane są do zapewnienia spokojnej i zrelaksowanej podróży dla pasażerów tylnych w pierwszoklasowym otoczeniu. Zmiany w linii dachu długiej wersji tworzą dodatkowe 10 milimetrów przestrzeni na głowę z tyłu.

Rozszerzający się głośnik centralny wzbogaca doświadczenia dźwiękowe

Optymalne wygłuszenie wnętrza BMW 7 przenosi doświadczenia onboard na wyższy poziom doskonałości. Dodatkowe materiały izolacyjne w słupkach B i C, listwach oraz w przestrzeni bagażowej łączą się z precyzyjnym uszczelnieniem wokół ram okiennych i zewnętrznych lusterek, aby zminimalizować hałas podczas jazdy. Wszystko to wydobywa jeszcze większą moc dźwiękową nowego systemu Bang & Olufsen High End Surround Sound. System muzyczny o mocy 1200 watów podłączony jest do 16 głośników, z których niektóre umieszczone są za podświetlonymi, satynowymi siatkami aluminiowymi w trójkątach lusterkowych drzwi oraz na półce bagażnika. Najbardziej przyciągającym uwagę elementem zestawu głośników jest podświetlający głośnik centralny, który wysuwa się z deski rozdzielczej i wykorzystuje technologię B&O Acoustic Lens. Jego charakterystyczna forma zapewnia doskonałą jakość dźwięku w każdym siedzeniu. Gdy system muzyczny jest wyłączony, głośnik centralny niemal bez śladu cofa się z powrotem do deski rozdzielczej. Tymczasem nowe oświetlenie ambientowe we wnętrzu tworzy przyjemną atmosferę, zwłaszcza w nocy. Światła do podłokietników dla kierowcy i pasażera z przodu oraz pośrednie podświetlenie podsufitki poprzez lampki zintegrowane w słupkach B dodatkowo zwiększają poczucie komfortu. Kolor oświetlenia ambientowego można zmieniać według upodobań.

Nowe doświadczenie ekranowe: wielofunkcyjny wyświetlacz instrumentów

Szczególnym wyróżnieniem serii BMW 7 jest wielofunkcyjny wyświetlacz instrumentów, który po raz pierwszy pojawia się na liście opcji. Zamiast tradycyjnej tablicy przyrządów – w której cztery okrągłe analogowe wskaźniki informują kierowcę o prędkości samochodu, obrotach silnika, poziomie paliwa i temperaturze oleju – prawie bezproblemowo zintegrowany wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala oferuje całkowicie nowe i atrakcyjne doświadczenie ekranowe, które świadomie nawiązuje do wyglądu najnowszych urządzeń elektronicznych.

Zachowując znany format czterech okrągłych wskaźników, technologia czarnego panelu oferuje kierowcy zupełnie nowe opcje wyświetlania. Na przykład, wyświetlacz pokazuje różne informacje oraz różne kolory i nastroje w trybach jazdy COMFORT, SPORT i ECO PRO, zapewniając większe bezpieczeństwo i efektywność oraz demonstrując wzorowe podejście do kierowcy. Wyświetlane informacje są dostosowane do aktualnie wybranego trybu jazdy, co zmienia się w zależności od potrzeb. To sprawia, że wyświetlacz, który widzi kierowca w tablicy przyrządów, jest zawsze optymalny dla danej sytuacji drogowej.

Podczas gdy tryb COMFORT przynosi klasyczny układ z czterema solidnymi okrągłymi wskaźnikami, w trybach ECO PRO i SPORT pierścienie otwierają się, oferując dodatkową przestrzeń na dodatkowe informacje pomiędzy dwoma wskaźnikami. W trybie ECO PRO wyświetlacz zmienia kolor na niebieski, a obrotomierz przekształca się w wyświetlacz efektywności, pokazując, jak wydajnie prowadzony jest samochód. Kierowcy mogą monitorować, jak mocno depczą pedał gazu, jak dużo paliwa obecnie zużywa samochód i czy jakakolwiek energia jest odzyskiwana poprzez regenerację. Jeśli zbyt mocno naciskają na pedał gazu, cały wyświetlacz zmienia kolor na szary i ostrzega ich o niepotrzebnych stratach paliwa. Można również aktywować funkcję powiększenia wskaźnika prędkości w trybach ECO PRO i COMFORT. To powiększa położenie wskazówki prędkościomierza, jakby nałożono na nie szkło powiększające, co ułatwia odczyt.

W trybie SPORT wyświetlacz przyjmuje charakterystyczny pomarańczowy odcień BMW. Ten tryb wyświetlania zachowuje bardzo purystyczny wygląd, pokazując kierowcy tylko najważniejsze informacje, aby mógł maksymalnie skoncentrować się na drodze przed sobą. Prędkościomierz pokazuje prędkość samochodu tylko w formie cyfrowej, z dużą, centralnie umieszczoną cyfrą, podczas gdy aktualnie włączony bieg jest wyraźnie wyświetlany w środku obrotomierza, jeśli kierowca zmienia biegi ręcznie za pomocą łopatek na kierownicy. Oprócz zmian kolorystycznych, wyświetlacze w tablicy przyrządów dostarczają również dodatkowe informacje dostosowane do danej sytuacji – takie jak statusy i aktualizacje funkcji, komunikaty kontrolne oraz instrukcje nawigacji – które kierowcy mogą wywoływać w miarę potrzeby.

Wyświetlacz centralny

Wprowadzenie nowego wielofunkcyjnego wyświetlacza instrumentów idzie w parze z techniczną i stylistyczną aktualizacją centralnego wyświetlacza Control Display, umieszczonego pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu. Czarna obramówka nadaje zagłębionemu wyświetlaczowi o przekątnej 10,25 cala dodatkową głębię wizualną, co sprawia, że wygląda jeszcze większy. Pionowe elektroformowane listwy otaczają ekran po bokach, dodając dodatkowe wizualne akcenty, które przenoszą się na elektroformowane obramowania pokrywek uchwytów na kubki w konsoli centralnej.

Układ napędowy i podwozie: Jeszcze więcej sposobów na korzystanie z wyrafinowanego dostarczenia mocy, zwiększonej efektywności i wzrostu komfortu

Nowa seria BMW 7 jest gotowa, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję jako najbardziej innowacyjny sedan w segmencie luksusowym. Nowe i kompleksowo zrewidowane warianty silnikowe wyznaczają nowe standardy w zakresie wydajności i efektywności. Wszystkie silniki dostępne dla nowej serii 7 współpracują z inteligentną, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i odznaczają się znacząco obniżonym zużyciem paliwa oraz emisją spalin. Funkcja Auto Start-Stop, rekuperacja energii hamowania oraz drugi generator w trybie Driving Experience Control z trybem ECO PRO oferują dodatkowe możliwości oszczędzania paliwa. Starannie zoptymalizowana zawieszenie i elektryczne wspomaganie kierownicy dla wszystkich modeli z napędem na tylne koła także podnoszą komfort jazdy na nowy poziom, podczas gdy samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne dla osi tylnej jest standardem we wszystkich modelach.

Obok flagowego BMW 760i z silnikiem 12-cylindrowym oraz silnika podstawowego w BMW 730i (niedostępnego na wszystkich rynkach), klienci mogą wybierać spośród nowego silnika sześciocylindrowego w układzie rzędowym zasilającego BMW 740i oraz zreformowanego silnika V8 w BMW 750i. Silniki diesla sześciocylindrowe w BMW 730d i BMW 740d również oferują kierowcom połączenie zwiększonej mocy i niższego zużycia paliwa. Po raz pierwszy debiutuje nowy BMW 750d xDrive. Pod jego maską znajduje się nowy silnik diesla TwinPower Turbo o sześciu cylindrach – najsilniejszy na świecie silnik diesla tego rodzaju. Oferta zamyka druga generacja BMW ActiveHybrid 7 z nowym silnikiem sześciocylindrowym w układzie rzędowym i znacząco obniżonymi emisjami.

BMW 760i: wyrafinowany silnik 12-cylindrowy wciąż na szczycie

Silnik V12 z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem benzyny i zmiennym sterowaniem wałka rozrządu stanowi szczyt oferty silnikowej serii BMW 7 – i nic się w tej kwestii nie zmienia. Silnik całkowicie aluminiowy generuje moc 400 kW/544 hp z pojemności 5,972 cc i oferuje szczytowy moment obrotowy 750 Nm (553 lb-ft) już przy 1500 obr./min. To wystarczy, aby BMW 760i bez wysiłku przyspieszyło od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,6 sekundy oraz osiągnęło elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph). Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 12,8 litra na 100 kilometrów (22,1 mpg) oraz emisji CO2 na poziomie 299 g/km, ten najbardziej kulturalny z silników osiąga niespotykaną dotąd efektywność w swojej klasie mocy.

BMW 750i: silnik ośmiocylindrowy rozwija więcej mocy, ale spala mniej paliwa

Zrewidowany silnik V8 w BMW 750i debiutuje. Silnik o pojemności 4,395 cc i ośmiocylindrowy zapewnia imponującą gładkość oraz dynamiczną moc, jaką zapewniał jego wcześniejszy odpowiednik. Jednakże, zoptymalizowany wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni oraz zmniejszone straty ładunku cyklu – głównie dzięki ciągłej zmienności sterowania podnoszenia zaworów dolotowych – podniosły jego potencjał wydajnościowy do wyższego poziomu niż jego poprzednik i znacząco obniżyły zużycie paliwa i emisję spalin. W swojej najnowszej wersji silnik generuje szczytową moc 330 kW/450 hp (+ 10%) i uwalnia szczytowy moment obrotowy 650 Nm / 479 lb-ft (+ 8.5%) w zakresie 2,000 – 4,500 obr./min. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, co pozwala BMW 750i przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,8 sekundy oraz osiągać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph). Silnik ośmiocylindrowy łączy swoją poprawioną wydajność z lepszą efektywnością niż kiedykolwiek; mając średnie zużycie paliwa wynoszące 8,6 litra na 100 kilometrów (32,9 mpg) oraz emisję CO2 wynoszącą 199 g/km, BMW 750i wyprzedza swojego mniej mocnego poprzednika o wyraźne 25 procent. Na rynku chińskim BMW 750i jest napędzane 4-litrową wersją silnika, oferującą 300 kW/408 hp oraz 600 Nm (443 lb-ft) momentu obrotowego.

BMW 740i: nowy silnik benzynowy o sześciu cylindrach wyróżnia się doskonałą efektywnością

Silnik o pojemności 3 litrów i sześciu cylindrach w układzie rzędowym wyróżnia się majestatyczną mocą i niezrównanym charakterem wysokich obrotów. Ten nowoczesny silnik jest jednym z pierwszych silników benzynowych o wysokiej efektywności, które łączą technologię BMW TwinPower Turbo z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim, turbosprężarką podwójną, zmiennym czasowaniem wałka rozrządu Double-Vanos i zmiennym czasowaniem zaworów Valvetronic. Szczytowa moc 235 kW/320 hp oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm (332 lb-ft) dostępny już przy 1,300 obr./min sprawiają, że ten ultrawydajny silnik jest równorzędny z zanikającym BMW 740i. Jednakże, zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi imponujące 7,9 litra na 100 kilometrów (35,8 mpg), podczas gdy emisja CO2 na poziomie 184 gramów na kilometr oznacza 21-procentową redukcję w porównaniu do poprzednika.

BMW 730i: silnik podstawowy z ograniczonym zużyciem paliwa (niedostępny na wszystkich rynkach)

Ten sprawdzony silnik benzynowy o pojemności 3 litrów i sześciu cylindrach rozwija, jak dotąd, 190 kW/258 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm (229 lb-ft) przy 2,600 obr./min. Połączenie z nową ośmiobiegową skrzynią automatyczną pozwala BMW 730i wykorzystać dodatkowy potencjał oszczędzania paliwa; średnie zużycie paliwa wynosi 8,6 litra na 100 km (32,9 mpg), podczas gdy emisja CO2 wynosząca 199 gramów na kilometr jest o 13 procent niższa niż w przypadku poprzednika działającego z sześciobiegową skrzynią biegów.

BMW 750d xDrive: nowy silnik diesla TwinPower Turbo z inteligentnym napędem na wszystkie koła

Nowy silnik wysokoprężny klasy premium, który znajduje się pod maską BMW 750d xDrive, dostarcza świeżych dowodów na prymat BMW w dziedzinie technologii silników. Najsilniejszy na świecie sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym diesel zdobywa nagłówki dzięki innowacyjnej i unikalnej technologii, nadając luksusowemu sedanowi imponującą dynamikę i doskonałą efektywność.

Wyjątkowa technologia TwinPower Turbo w sercu jednostki sześciocylindrowej współpracuje z trzema turbosprężarkami oraz udoskonaloną wspólną wtryskiwarką, po raz pierwszy w celu optymalizacji mocy, momentu obrotowego i reakcji silnika. Precyzyjnie skoordynowane zarządzanie turbosprężarkami zapewnia, że 3-litrowy silnik wysokoprężny o wysokiej wydajności rozwija imponującą moc w całym zakresie obrotów – i to przy wyjątkowo wysokim poziomie efektywności. Pierwsza turbosprężarka zaczyna działać już nieco powyżej biegu jałowego, aby komory spalania mogły być zasilane na wczesnym etapie. Przy 1,500 obr./min zaczyna działać większa turbosprężarka wysokiego ciśnienia, aby pomóc silnikowi osiągnąć jego maksymalny moment obrotowy. Ostatecznie, trzecia turbosprężarka włącza się przy 2,700 obr./min i zapewnia szczególnie imponujące dostarczanie mocy, aż do osiągnięcia maksymalnych obrotów. Wtryskiwacze piezoelektryczne wtryskują paliwo do komór spalania pod ciśnieniem do 2,200 bar, przy trzech wstępnym wtryskach, jednym głównym wtrysku i czterech wtryskach końcowych paliwa podczas każdego cyklu energetycznego, co zapewnia efektywne i czyste spalanie.

Ta pożądana technologia silnikowa umożliwia szóstemu cylindrowemu silnikowi w układzie rzędowym wygenerowanie maksymalnej mocy 280 kW/381 hp oraz imponującego momentu obrotowego 740 Nm (546 lb-ft) już przy 2,000 obr./min, nadając BMW 750d xDrive niezwykłego pędu. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,9 sekundy. Ogromne rezerwy mocy silnika również zapewniają mu odpowiednią elastyczność. Równie imponujące jak jego osiągi są korzyści związane z efektywnością technologii diesla BMW; Sedan osiąga zużycie paliwa wynoszące 6,4 litra na 100 kilometrów (44,1 mpg) w cyklu testowym UE, co oznacza, że emisja CO2 jest również odpowiednio niska, wynosząc 169 g/km. Dodatkowo, technologia BMW BluePerformance pozwala nowemu flagowemu dieselowi na spełnienie normy emitującej EU6 z dużym wyprzedzeniem.

Stały, elektronicznie kontrolowany napęd na wszystkie koła BMW 750i xDrive zapewnia, że moc z tego flagowego diesla dotrze na drogę w każdych warunkach, dzieląc moc silnika pomiędzy przednie i tylne koła w zależności od sytuacji. Precyzja systemu oraz szybka reakcja pomagają zapewnić Sedanowi stabilne i dynamiczne charakterystyki jazdy, nawet w wymagających warunkach.

BMW 740d: dalsza redukcja zużycia paliwa i emisji

Skrupulatny rozwój technologii BMW TwinPower Turbo zwiększył również dynamikę oraz efektywność znanego silnika sześciocylindrowego w układzie rzędowym. Przy 230 kW/313 hp maksymalna moc 3-litrowego silnika diesla sześciocylindrowego jest o pięć kilowatów wyższa niż w przypadku poprzednika, podczas gdy szczytowy moment obrotowy 630 Nm / 465 lb-ft (+ 30 Nm / 22 lb-ft) osiągany jest przy 1,500 obr./min. Ponadto, optymalizacje termodynamiczne poprawiają reakcje modelu diesla i zwiększają jego zwrotność. Łącząc nową ośmiobiegową skrzynię automatyczną, silnik BMW 740d osiąga jeszcze niższe zużycie paliwa wynoszące 5,7 litra na 100 kilometrów (49,6 mpg) oraz emisję CO2 na poziomie 149 g/km. To 17-procentowa poprawa w porównaniu do poprzednika.

BMW 730d: najczystszy diesel w segmencie luksusowym, emitujący tylko 148 g/km

Kolejne obniżenie zużycia paliwa i emisji sprawia, że BMW 730d umacnia swoją pozycję na świecie jako najbardziej oszczędny luksusowy sedan o najniższych emisjach. Szczytowa moc 3-litrowego silnika sześciocylindrowego, którego konstrukcja odpowiada silnikowi w BMW 740d, wzrosła o 10 kilowatów do 190 kW/258 hp. Jego maksymalny moment obrotowy również wzrósł do 560 Nm / 413 lb-ft (+ 20 Nm / 15 lb-ft). Jednak średnie zużycie paliwa wynoszące 5,6 litra na 100 kilometrów (50,4 mpg) w cyklu testowym UE oraz emisja CO2 wynosząca zaledwie 148 g/km pozwala mu przewyższyć swojego poprzednika – połączonego z sześciobiegową skrzynią automatyczną – o 17 procent. Specyfikacja silnika z opcjonalną technologią BluePerformance pozwala spełnić normę EU6.

BMW xDrive: dostępne jako opcja dla BMW 750i, BMW 740d i BMW 730d

Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive czyni BMW 7-Series Sedan jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją. Oprócz typowych korzyści płynących z napędu na cztery koła, elektronicznie sterowany system xDrive – który może w ułamku sekundy zmieniać rozdział mocy pomiędzy przednimi a tylnymi kołami – zapewnia doskonałą przyczepność, bezpieczeństwo i prowadzenie oraz optymalne zarządzanie mocą, niezależnie od warunków pogodowych i drogowych. System został skonfigurowany tak, by zapewnić większą zwrotność i precyzję w zakrętach, oferując idealne połączenie dynamiki i komfortu oraz stanowiąc doskonałą podstawę dla wyrafinowanych doznań z jazdy.

BMW ActiveHybrid 7: druga generacja z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym

BMW kontynuuje prace nad rozwojem inteligentnych systemów hybrydowych, a druga generacja BMW ActiveHybrid 7 ma zadebiutować w 2012 roku. Zaktualizowany model wyróżnia się niższym zużyciem paliwa i emisjami, a także innowacyjnymi funkcjami pomocniczymi. Ta najnowsza ewolucja wykorzystuje silnik o sześciu cylindrach w układzie rzędowym, który wykazuje imponujące cechy wysokich obrotów, momentu obrotowego i efektywności. Nowoczesny silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo to 235 kW/320 hp jednostka zamontowana w nowym BMW 740i, która zastępuje dotychczas stosowany silnik ośmiocylindrowy. Inne elementy hybrydowe obejmują synchroniczny silnik elektryczny o mocy 40 kW/55 hp, automatyczną skrzynię biegów ośmiobiegową oraz akumulator litowo-jonowy o wysokiej wydajności i elektronikę zasilającą, które wspierają inteligentne zarządzanie energią. Różne komponenty łączą się w potężną i harmonijną całość, zapewniając nowemu BMW ActiveHybrid 7 wyjątkową dynamikę oraz doskonałą równowagę między wydajnością a efektywnością paliwową – nie tylko w porównaniu do poprzednika.

Przy mocy systemowej wynoszącej 260 kW/354 hp oraz szczytowym momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm (369 lb-ft), nowe BMW ActiveHybrid 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5,7 sekundy. Jednocześnie Sedan osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 6,8 litra na 100 kilometrów (41,5 mpg) oraz emisję CO2 wynoszącą 158 g/km. Oznacza to, że bardziej zaawansowana technologia hybrydowa zużywa około 14 procent mniej paliwa niż BMW 740i z konwencjonalnym układem napędowym.

Szereg innowacyjnych funkcji wzmocnia dynamikę samochodu i osiąga doskonałą efektywność całego systemu. Na przykład, silnik elektryczny dostarcza szóstemu cylindrowi dodatkowe 210 Nm (155 lb-ft) momentu obrotowego dzięki funkcji boost, jeśli kierowca potrzebuje szybkiego przyspieszenia lub mocnego przyspieszenia w średnim zakresie obrotów. Dodatkowo, rekuperacja energii hamowania, hybrydowa funkcja Start Stop, tryb ECO PRO z funkcją coasting oraz proaktywna analiza – aby przygotować system napędowy samochodu na nadchodzące sytuacje na drodze – zapewniają, że dostępna energia jest wykorzystywana w sposób jak najbardziej efektywny (więcej szczegółów w rozdziale „BMW EfficientDynamics”). Nowe BMW ActiveHybrid 7 może również jeździć na czystej energii elektrycznej. Jeśli akumulator hybrydowy ma wystarczający ładunek, a kierowca oszczędnie naciska na pedał gazu, samochód może pokonać odległość do czterech kilometrów (niecałe 2,5 mili) prawie bezgłośnie i bez emisji spalin. Maksymalna prędkość możliwa do osiągnięcia wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej wynosi 60 km/h (37 mph).

Innowacyjna ośmiobiegowa skrzynia automatyczna teraz montowana jako standard

W roku 2012 BMW wyposaża wszystkie modele serii 7 w niezwykle skuteczną ośmiobiegową skrzynię automatyczną, która wcześniej była zarezerwowana dla BMW 760i, BMW 740d xDrive i BMW ActiveHybrid 7. Dodatkowe przełożenia pozwalają skrzyni na połączenie niezwykłego komfortu zmiany biegów oraz efektywności, jednocześnie wspomagając dynamiczne cechy sedana BMW 7. Dzięki inteligentnej technologii sterowania, ośmiobiegowa skrzynia biegów charakteryzuje się bardzo szybkim czasem zmiany biegów i reakcji oraz bezpośrednią możliwością redukcji biegu. Elektroniczny kontroler skrzyni może również zmieniać charakterystykę zmiany biegów w razie potrzeby, aby dostosować ją albo do bardziej sportowego, albo do bardziej zrelaksowanego, oszczędnego stylu jazdy.

Pomimo większego rozrzutu przełożeń, osiem przełożeń oznacza, że odstępy między nimi są mniejsze, tak że optymalne przełożenie jest dostępne w prawie każdej sytuacji. Bliskie przełożenia zapewniają doskonałe i mocne przyspieszenie, a także płynne i efektywne działanie przy niskich obrotach. W sumie więc, oprócz zapewnienia dynamicznego przyspieszenia i płynnej zmiany biegów, nowa ośmiobiegowa skrzynia pozwala kierowcom zachować bardzo oszczędny styl jazdy.

Podwozie: zoptymalizowane ustawienie i rozszerzone standardowe wyposażenie zauważalnie zwiększają poziom komfortu dla kierowcy i pasażerów

Dynamiczna wydajność, komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo ponownie należą do wyróżniających cech sedana BMW 7 w 2012 roku. Wyrafinowana technologia podwozia odgrywa kluczową rolę, stanowiąc idealnego partnera dla wyrafinowania i mocy układów napędowych. Szereg działań znacząco poprawia komfort jazdy sedana. Oprócz zoptymalizowanego ustawienia podwozia – z zmienionymi łożyskami gumowymi i nowymi amortyzatorami – oraz samopoziomującego się zawieszenia pneumatycznego dla osi tylnej, elektryczne wspomaganie kierownicy jest standardowym elementem modeli z napędem na tylne koła. Nowoczesne systemy elektroniczne kontrolne z przestrojonym oprogramowaniem pomagają zwiększyć atrybuty długodystansowe BMW 7 i zapewnić, że nowa edycja samochodu sprawia, że podróżowanie staje się jeszcze przyjemniejsze zarówno pod względem dynamiki, jak i komfortu.

Dynamika jeszcze bardziej komfortowa: podwójne zawieszenie przednie i integralne zawieszenie tylne z samopoziomującym zawieszeniem pneumatycznym

Przednia oś sedana BMW 7 opiera się na znanej konstrukcji aluminiowego zawieszenia podwójnego, łączącego maksymalną sztywność i minimalną wagę. Patentowane zawieszenie integralne-V tylnej osi sedana BMW 7 również wykonano z aluminium. Wykorzystanie zmienionych przegubów kulowych, sztywniejszych amortyzatorów hydraulicznych, nowych łożysk gumowych i starannie strojonej elastokinematyki pozwoliło inżynierom zminimalizować wibracje, co przynosi zauważalną poprawę poziomu komfortu na pokładzie. Poprzez skuteczne odcięcie połączenia między nawierzchniami drogi a układem napędowym, tylna oś pozwala kierowcy i pasażerom cieszyć się doskonałym komfortem akustycznym i imponująco niskimi wibracjami.

Wszystkie modele serii BMW 7 są teraz wyposażone w wysokiej jakości zawieszenie pneumatyczne osi tylnej, które utrzymuje samochód na stałej wysokości, niezależnie od rodzaju warunków jazdy, z jakimi ma do czynienia, oraz ładunków na pokładzie. To automatyczne zawieszenie samopoziomujące reaguje na każdą zmianę obciążenia, dostosowując zawieszenie do odpowiedniego koła. Oznacza to, że jedynie niewielkie interwencje są wymagane w odpowiedzi na ruchy sprężyn wywołane przez niedoskonałości drogi oraz nachylenie w zakrętach.

Zawsze po bezpiecznej stronie: lekkoskalowy system hamulcowy i zaawansowane systemy elektroniczne kontrolne

Kompozytowy system hamulcowy z lekkimi, wewnętrznie wentylowanymi hamulcami tarczowymi o zmiennej głowicy zapewnia doskonałe hamowanie w każdej sytuacji i zatrzymuje Sedana w bardzo krótkim czasie, nawet z dużych prędkości. System ten oferuje także wyjątkowo wysoką odporność na blaknięcie oraz niezrównany komfort hamowania. System hamulcowy jest wspierany przez różne nowoczesne systemy bezpieczeństwa elektronicznego zintegrowane w pakiecie Dynamic Stability Control (DSC), które wspierają dynamiczne osiągi i aktywne bezpieczeństwo luksusowego sedana w równym stopniu. DSC obejmuje system antyblokujący (ABS), automatyczną kontrolę stabilności (ASC), dynamiczną kontrolę trakcji (DTC), dynamiczną kontrolę hamulców (DBC) oraz kontrolę hamulców w zakręcie (CBC), wraz z asystentem startowym, suszeniem hamulców i elektroniczną funkcją ograniczającą uślizg dla tylnego dyferencjału, którą można aktywować przyciskiem „DSC Off”.

Dynamika i komfort jazdy dostosowane do okoliczności: Dynamic Damper Control, Dynamic Drive i przełącznik Driving Experience Control z trybem ECO PRO

BMW 7-Series to pierwszy na świecie samochód, który wyposażony jest w elektronicznie sterowany system tłumienia, którego amortyzatory są dostosowywane indywidualnie do każdego koła w zależności od stanu nawierzchni drogi oraz stylu jazdy. Ustawienia kompresji i odbicia są dostosowywane ciągle i niezależnie od siebie. Na przykład, sztywne ustawienie podwozia może być połączone z komfortowymi reakcjami na nierówności nawierzchni. Ustawienia amortyzatorów mogą być wstępnie ustawione przez kierowcę za pomocą przełącznika Driving Experience Control. Optymalizacja oprogramowania poprawia komfort jazdy, jednocześnie zwiększając zwrotność.

System stabilizacji rolnej Dynamic Drive dostępny dla BMW 7-Series redukuje przy tym przechyły nadwozia w szybkich zakrętach oraz przy nagłych zmianach kierunku. Czujniki obliczają stopień przechyłu nadwozia, a następnie jest on szybko i precyzyjnie kompensowany przez siłowniki obrotowe w stabilizatorach przedniej i tylnej osi. Zachowanie kierownicy i efekt zmian obciążenia w Sedanie są również dostosowywane w zależności od potrzeb. System ten pozwala kierowcom przeżyć jeszcze większa zwrotność i precyzję podczas jazdy w zakrętach.

Przełącznik Driving Experience Control z trybem ECO PRO i rozszerzonymi funkcjami: dodatkowy sportowy, komfortowy lub ekonomiczny w zasięgu jednego przycisku

Nowa seria BMW 7 nie tylko ustanawia nowe dynamiczne standardy w luksusowych samochodach, ale również podnosi poprzeczkę w klasie, jeśli chodzi o komfort jazdy. Kierowca może zmienić ogólny charakter Sedana w stronę większej sportowości lub komfortu za pomocą przełącznika Driving Experience Control z trybem ECO PRO. Różnice między różnymi trybami jazdy są teraz jeszcze bardziej wyraźne. Przełącznik Driving Experience Control z trybem ECO PRO jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach, z wyjątkiem BMW 760i.

Za pomocą przełącznika Driving Experience Control kierowca ma możliwość dostosowania reakcji akceleratora, reakcji silnika, cech wspomagania kierownicy oraz progów Dynamic Stability Control (DSC). Dodatkowo funkcja Servotronic, Integral Active Steering, automatyczna skrzynia biegów i Dynamic Damper Control są również zintegrowane w tym systemie. Kierowcy mogą wybierać między trybami ECO PRO, COMFORT, SPORT oraz SPORT+ za pomocą wygodnego przełącznika na konsoli centralnej. Każde z tych wstępnie ustawionych ustawień aktywuje różne ustawienia dla odpowiednich komponentów układu napędowego i podwozia. Wyraźna różnica między poszczególnymi trybami sprawia, że różnice są teraz łatwo dostrzegalne. Jeśli opcja Integral Active Steering została wskazana, dostępny jest również tryb COMFORT+, który zyskuje na komforcie jazdy, zwłaszcza dla pasażerów tylnych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.