Duża seria 7 od BMW przeszła odświeżenie w połowie cyklu życia w 2019 roku, które obejmowało liczne ulepszenia, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu.
Większość części pojazdu została zmieniona lub ulepszona. Nowa maska, nowe przednie błotniki, nowe reflektory oraz nowy grill zostały wprowadzone w 2019 roku w modelu BMW serii 7 LCI (Life Cycle Impulse). Wloty powietrza na przednich błotnikach zaprojektowano, aby wydobywać powietrze z nadkola, co miało na celu zmniejszenie aerodynamicznego unoszenia się samochodu. Z tyłu znajdował się pas świetlny w całej szerokości, wyposażony w pasek LED.
Wnętrze pojazdu emanuje luksusem, a dwie dostępne wersje rozstawu osi mogą zapewnić więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. W odświeżonym modelu dostępne były pełna skóra Nappa oraz pełna skóra Merino od BMW Individual z rozszerzonym pikowaniem.
Zakres silników i skrzyń biegów został zaktualizowany. W wersji hybrydowej dostępny był nowy system xDrive jako opcja. Dla 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów zainstalowano również tryb startu. Dla osób, które żyją na ćwierć mili, nadal dostępny był silnik V12 o pojemności 6,0 litra, z napędem na wszystkie koła. Jedną z największych zmian w komorze silnikowej był silnik V8 o pojemności 4,4 litra, który miał zamontowane parę turbosprężarek twin-scroll pomiędzy dwoma rzędami cylindrów, co zapewniało szybszą reakcję. Zyskał również 80 koni mechanicznych w porównaniu do zastępowanego silnika, osiągając maksymalną moc 530 KM. W modelu 750i xDrive limuzyna ważąca dwie tony jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 4 sekundy.
Eleganckie proporcje i nowoczesna interpretacja luksusu wyróżniają zewnętrzny wygląd nowego modelu BMW serii 7. Jego przyciągająca wzrok karoseria odzwierciedla doskonałą dynamikę oraz ekskluzywny komfort, które kształtują niezapomniane wrażenia z jazdy tym luksusowym sedanem. Najnowsza edycja serii 7 ma starannie dopracowane elementy zewnętrzne, które jeszcze bardziej podkreślają jej status oraz zaawansowaną technologię. Aktualizacje designu obejmują każdą część nadwozia, wzmacniając przede wszystkim pewność, z jaką nowy sedan BMW serii 7 reklamuje swoją pozycję jako flagowy model marki. Rozległy redesign zewnętrzny akcentuje kulturalną elegancję BMW serii 7 i obejmuje przedni zderzak, maskę, reflektory, przednie panele boczne, wykończenie zderzaka tylnego oraz tylne światła.
BMW serii 7 nadal będzie oferowane w dwóch wariantach nadwozia. Dłuższa wersja luksusowego sedana ma wydłużony rozstaw osi o 14 centymetrów w porównaniu do standardowego modelu – do 3,210 milimetrów – co zapewnia pasażerom tylnej kanapy dodatkową przestrzeń. Standardowy model serii 7 (5,120 mm) i jego dłuższy odpowiednik (5,260 mm) są o 22 milimetry dłuższe od swoich poprzedników. Szerokość nowego modelu (1,902 mm) oraz wysokość (1,467 mm / wersja z długim rozstawem osi: 1,479 mm) pozostają bez zmian.
Wyższy przód, znacznie większa osłona chłodnicy BMW
Rozbudowa designu z przodu odgrywa szczególnie ważną rolę w nadaniu nowemu BMW serii 7 bardziej wyrazistej obecności wizualnej. Najbardziej zauważalny jest znacznie powiększony kształt z przodu samochodu, który teraz w najwyższym punkcie wznosi się o około 50 milimetrów wyżej. Efekt ten podkreśla prestiż i status luksusowego sedana.
Dominującą siłą w designie przodu jest osłona chłodnicy BMW, teraz otoczona jednolitą ramką, której powierzchnia wzrosła o około 40 procent. Osłona ma aktywną kontrolę klap powietrznych z regulowanymi łopatkami, które otwierają się tylko w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na powietrze chłodzące. Żebra osłony chłodnicy są standardowo w kolorze matowego aluminium, a w wersjach z wykończeniem Design Pure Excellence – w wysoki połysk chromu. Przody powietrznych łopatek między żebrami osłony chłodnicy również wykonane są w wysoki połysk chromu – lub czarnym, jeśli wybrano pakiet M Sport. Nowe BMW M760Li xDrive ma osłonę chłodnicy i żebra w kolorze szarym cerium.
Smukłe reflektory, BMW Laserlight dostępne opcjonalnie
Nowy design wyjątkowo smukłych jednostek reflektorowych stanowi atrakcyjny kontrast z znacznie powiększoną osłoną chłodnicy BMW, dodając nowy akcent charakterystyczny modelom luksusowym BMW i nadając przedniej części nowego BMW serii 7 wyrazisty i niezwykle charakterystyczny styl. Nowoczesne podejście do charakterystycznej dla BMW czterookiej twarzy łączy się z efektywnością oraz mocą oświetleniową technologii LED, której zaawansowana funkcjonalność jest wizualnie uwypuklona przez design źródeł światła.
Standardowe wyposażenie nowego BMW serii 7 obejmuje adaptacyjne reflektory LED z regulowanym rozkładem światła, funkcjami światła adaptacyjnego i do skrętu oraz asystentem nieoślepiającego długiego światła BMW Selective Beam. BMW Laserlight można zamówić opcjonalnie. Ten system wykorzystuje reflektor BMW Laserlight z Selective Beam, aby zoptymalizować funkcję długiego światła, której zasięg zwiększa się do maksymalnie 560 metrów. Niebieskie akcenty w wewnętrznych powierzchniach sześciokątnych źródeł światła tworzą charakterystyczny wizualny efekt.
Nowe kontury maski, osłonięte wloty powietrza
Do zauważalnych zmian w przedniej części samochodu należy również nowo zaprojektowana maska. Rozciąga się aż do wyższej osłony chłodnicy BMW i prezentuje jeszcze ostrożniej wycięte oraz potężnie wykrojone linie konturów. Inny element zaawansowanego, aczkolwiek nieustępliwego wyglądu samochodu to powiększona emblemat BMW na masce, której średnica wzrosła z 82 do 95 milimetrów.
Dolna część przedniego zderzaka przyciąga wzrok zupełnie nowym designem, który debiutuje w modelu BMW. Zewnętrzne wloty powietrza są teraz pokryte dużymi deflektorami powietrza. Te prowadzą napotykające powietrze efektywnie do kanałów powietrznych hamulców i kurtyn powietrznych, które pomagają zminimalizować turbulencje wokół nadkoli. Te panele – malowane w kolorze nadwozia – oraz nowo zaprojektowane dekoracyjne paski w chromie nadają wykończeniu zderzaka dodatkowy urok elegancji, nadając przodzie samochodu dodatkowy wizualny efekt. Paski wykończeniowe w kształcie litery L w wysokim połysku chromu otaczają kurtyny powietrzne na ich zewnętrznych brzegach i poniżej. Inny pasek wykończeniowy biegnie wzdłuż dolnej krawędzi centralnego wlotu powietrza, zanim odbija ku górze, tworząc górną linię bocznych paneli. Ten pasek jest standardowo w kolorze chromu perłowego, ale zmienia się na szary cerium w przypadku BMW M760Li xDrive oraz w wysoki połysk chromu w samochodach z opcją Design Pure Excellence oraz BMW M760Li xDrive V12 Excellence.
Szerokie otwarte wloty powietrza stanowią główny akcent w przednim zderzaku samochodów z pakietem M Sport. Ich zaktualizowany design w nowym BMW serii 7 wykorzystuje C-kształtne otoczenie z zintegrowanymi kurtynami powietrznymi, aby podkreślić umiejscowienie kanałów powietrznych na zewnętrznych brzegach przedniego zderzaka. Dodatkowo dynamiczny wygląd przodu jest akcentowany przez szczególnie wyraziste i aerodynamicznie zoptymalizowane kontury dolnej krawędzi przedniego zderzaka.
Nowo zaprojektowane panele boczne z pionowymi wlotami powietrza
Eleganckie proporcje, potężnie wystające powierzchnie i precyzyjnie narysowane linie charakterystyczne kształtują boczny widok nowego BMW serii 7. Długie rozstawy osi i krótkie zwisy, płynna linia dachu oraz zagięcie Hofmeister (wygięta linia na tylnym końcu graficznym okna bocznego) sprawiają, że luksusowy sedan nie jest pozbawiony charakterystycznych akcentów designu BMW. Poza tym, zewnętrzne lusterka montowane na oknie przez cienki trzon brzmią nowocześnie i poprawiają aerodynamikę. Również przednie panele boczne przeszły gruntowny redesign. Precyzyjnie wycięta szewka łącząca wlot powietrza i reflektory elegancko wkomponowuje się w nowe linie przodu.
Wloty powietrza, w nowej, pionowej formie, także emanują precyzją, klarownością i solidnością. Wyloty powietrza zintegrowane w panelach bocznych teraz rozciągają się znacznie wyżej, a ich paski wykończeniowe tworzą kąt prosty z elementami wykończenia bocznego, przenosząc dominującą pionowość przodu i tyłu samochodu na jego boki. Nowy design wlotów powietrza również optymalizuje przepływ powietrza przez nadkola, co pomaga zredukować aerodynamiczne turbulencje.
Wloty powietrza po obu stronach samochodu stanowią punkt wyjścia dla poziomego paska wykończeniowego, który biegnie nad spodnią częścią zderzaka i dociera do tylnego zderzaka zarówno w standardzie, jak i przy zastosowaniu pakietu M Sport. Wloty powietrza i paski wykończeniowe dostępne są standardowo w wysokim połysku chromu. BMW M760Li xDrive ma te dwa elementy w kolorze szarym cerium, natomiast pakiet M Sport oraz opcjonalna rozszerzona linia wykończenia BMW Individual w wysokim połysku nadają im kolor ciemnego chromu. Pakiet M Sport obejmuje również wyjątkowo muskularne progi boczne, które dodatkowo podkreślają dynamiczny wygląd sylwetki samochodu.
Nowy design tylnej części z pełną szerokością pasa świetlnego
Tył nowego BMW serii 7 również zyskał nowoczesności, elegancji i obecności. Tutaj lifting designu zwiększył dominację poziomych linii, jeszcze wyraźniej podkreślając szeroką oraz potężną pozycję nad kołami sedana. Dodatkowo, linie w zewnętrznych częściach tylnego zderzaka przyjmują język wzornictwa stosowany w wykończeniu wlotów powietrza w przednim zderzaku. Rury wydechowe systemu wydechowego są wykończone teraz szerszymi obrzeżami w chromie, podzielonymi na pół w przypadku BMW M760Li xDrive V12 Excellence, i są zintegrowane na poziomie dolnej części tylnego zderzaka. Obrzeża rur wydechowych są standardowo w wysokim połysku chromu, w kolorze szarym cerium na BMW M760Li xDrive i w czarnym chromie w samochodach z rozszerzoną linią wykończenia BMW Individual w wysokim połysku. Malowane w kolorze nadwozia standardowo wykończenie zderzaka w samochodach z wykończeniem Design Pure Excellence obejmuje również obrzeża rur wydechowych. Pakiet M Sport zawiera mocno wyrzeźbiony tylni zderzak z wkładką dyfuzora malowaną w kolorze Dark Shadow metallic.
Trójwymiarowe tylne światła nowego BMW serii 7 są około 35 milimetrów cieńsze niż w poprzedniej wersji i mają wyrafinowany oraz precyzyjny kształt. Ich źródła światła są w pełni LED i są umieszczone za czerwonymi i czarnymi powierzchniami, które akcentują L-kształtny kontur tylnych świateł. Inne nowe cechy obejmują wyraźnie zdefiniowany i bardzo smukły pasek świetlny (ma zaledwie sześć milimetrów szerokości) umiejscowiony poniżej chromowanej listwy, która rozciąga się na pełną szerokość tylnej klapy i łączy tylne światła ze sobą. Chromowana listwa występuje w ciemnym chromie, gdy wybrano rozszerzoną linię wykończenia BMW Individual w wysokim połysku, a w kolorze szarym cerium w modelu BMW M760Li xDrive. Pasek świetlny tworzy ponadto subtelny podświetlony akcent, gdy włączone są światła dzienne, a w połączeniu z L-kształtnymi tylnymi światłami generuje charakterystyczny i niezwykle wyróżniający się design nocny na tyle nowego BMW serii 7 po zapadnięciu zmroku.
Nowe odcienie lakieru i felgi ze stopów lekkich
Wybór kolorów lakieru zewnętrznego dla nowego BMW serii 7 obejmuje dwa odcienie niemetaliczne i jedenaście metalicznych. Nowe wersje to Bernina Grey amber effect metallic, Royal Burgundy Red brilliant effect metallic i Donington Grey metallic (ten ostatni dostępny wyłącznie w połączeniu z pakietem M Sport). Klienci mogą również wybierać spośród czterech opcji BMW Individual, w tym nowe odcienie Dravite Grey metallic i Tanzanite Blue metallic oraz ośmiu specjalnych wykończeń BMW Individual. Te zachwycają ultra-intensywną jasnością koloru i uczuciem głębi, co w połączeniu z eleganckim sportowym wyglądem nowego BMW serii 7 stanowi wizualnie uderzający pokaz.
Teraz dostępna dla BMW serii 7 w samochodach wyposażonych w pakiet M Sport jest opcjonalna rozszerzona linia wykończenia BMW Individual w wysokim połysku, która wykorzystuje ciemny chrom dla osłony chłodnicy BMW, wkładek klamek, ozdób rur wydechowych i elementów wykończenia tylnych świateł. Dodatkowo, żebra osłony chłodnicy są malowane na czarno w wysokim połysku.
W zależności od wariantu modelu, nowe BMW serii 7 standardowo wyposażone jest w felgi ze stopów lekkich 17- lub 18-calowe. Dodatkowe felgi w formatach od 17 do 21 cali są dostępne na liście opcji oraz w ofercie oryginalnych akcesoriów BMW. Nowe w gamie to 20-calowe felgi ze stopów lekkich w wielopromieniowej i gwiezdnej stylistyce oraz 21-calowe felgi w designie W-promieniowym. 19-calowe felgi M w podwójnym promieniu – część pakietu M Sport – są teraz malowane w kolorze Orbit Grey. Pakiet M Sport można opcjonalnie połączyć z 20-calowymi felgami M w gwiezdnej stylistyce, które są dostępne w dwukolorowym wykończeniu Orbit Grey z polerowanym wykończeniem oraz w Jet Black.
Wnętrze i wyposażenie
Silniejsza obecność oraz wyraźna stylistyka, jaką wnosi zewnętrzna część nowego BMW serii 7, odzwierciedlają kompleksowo ulepszony projekt wnętrza oraz bogactwo zoptymalizowanych cech wyposażenia. Przestronność, wysokiej jakości materiały, harmonijnie skoordynowane detale designu oraz ekskluzywne rzemiosło tworzą luksusową atmosferę, która została doskonalona pod każdym względem. Komplementując doskonałe osiągi i wyrafinowanie technologii napędu i podwozia, te cechy zapewniają nowemu BMW serii 7 inspirujące doświadczenie podróżowania, kształtowane przez luksusowe wrażenie dobrej kondycji.
Postęp związany z nową generacją tego luksusowego sedana odzwierciedlają ulepszenia takie jak grupowanie ekranów, które tworzy zestaw wskaźników i wyświetlacza kontrolnego, rozszerzona funkcjonalność jego sterowania oraz dalsze poprawy systemów infotainment. Paski wykończeniowe, powierzchnie pokryte skórą i źródła światła wnoszą większy wkład niż kiedykolwiek w ekskluzywny nastrój wnętrza nowego BMW serii 7. Ulepszony komfort akustyczny także zapewnia jeszcze bardziej relaksujące doznania podróżnicze.
Ekspresywne i harmonijne: ekskluzywna skóra Nappa oraz pełna skórzana tapicerka BMW Individual Merino z poszerzonym pikowaniem, nowe paski wykończeniowe wnętrza
Nowe BMW serii 7 standardowo wyposażone jest w tapicerkę ze skóry Dakota, dostępną w pięciu różnych kolorach. Opcjonalna tapicerka ze skóry Nappa z poszerzonym wyposażeniem (standardowa dla BMW M760Li xDrive) dostępna jest w sześciu variantach kolorystycznych, podczas gdy ekskluzywna skóra Nappa z poszerzonym pikowaniem jest teraz dostępna jako dodatkowa opcja. Rozległa, trójwymiarowa struktura powierzchni, która znajduje się na poduszkach siedzisk i oparcia z przodu i z tyłu, na podłokietnikach zintegrowanych w wykończeniu drzwi oraz na konsoli centralnej, nadaje wnętrzu ekspresyjny i harmonijny wygląd. W modelach wyposażonych w opcje Executive Lounge lub konsolę tylną Executive Lounge, wysokiej jakości pikowanie znajduje się także na tylnym środkowym podłokietniku. Ekskluzywna skóra Nappa z poszerzonym pikowaniem jest dostępna w kolorach Mocha i Cognac.
Wykończenie wnętrza z delikatnej skóry Merino BMW Individual – dostępne w sześciu kolorach i wyposażone nie tylko w poszerzone pikowanie, ale także kontrastowe przeszycia i lamówki – wykorzystuje materiały najwyższej jakości. Ranty drzwi, górna część deski rozdzielczej i dolna część wykończeń drzwi są wykończone pełną skórą w ramach tej opcji.
Paski wykończeniowe wnętrza nowego BMW serii 7 wprowadzają do stylizacji jeszcze większy indywidualny akcent. Nowością w ofercie są szczególnie ekskluzywne wersje z drewna finezyjnego American Oak Dark z metalowym wkładem oraz Poplar Grain Metallic Grey w wysokim połysku. Zarówno paski wykończeniowe, jak i chromowane ramki deski rozdzielczej, które je otaczają, są produkowane indywidualnie dla każdego samochodu, aby zapewnić, że ich wymiary są dopasowane co do milimetra. Nowe cechy designu dotyczą również bagażnika nowego BMW serii 7, gdzie stalowa wkładka w progu załadunkowym tworzy stylowy akcent jakości. Ta cecha jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wariantach modelu z wyjątkiem hybryd plug-in.
Design Pure Excellence dla wnętrza, pakiet M Sport z specjalnym wykończeniem siedzeń
Luksusowy nastrój nowego BMW serii 7 można wzbogacić o ekskluzywny dodatek w postaci pakietu Design Pure Excellence dla wnętrza. Alcantara sufit, listwy progowe w Fine Brushed Aluminium, precyzyjne dekoracyjne przeszycia w dolnej części deski rozdzielczej oraz finezyjne drewno w okładkach wyjść na pasy bezpieczeństwa, podłokietników oraz uchwytów sufitowych w tylnej części wprowadzają do wnętrza zachęcającą i wyrafinowaną aurę. Pakiet wnętrz Design Pure Excellence dla nowego BMW serii 7 z długim rozstawem osi obejmuje również dywaniki z wysokim włosiem dla tylnej części.
Idealne warunki dla intensywnego doświadczenia jazdy stwarzają cechy designu wnętrza specyficzne dla pakietu M Sport. Należą do nich sufit z Alcantary BMW Individual w kolorze antracytowym, skórzana kierownica M, pedały M i podnóżek kierowcy M, a także wygodne fotele, podświetlane listwy progowe M oraz paski wykończeniowe z drewna finezyjnego Fineline Black z wysokim połyskiem metalicznym. W nowym BMW serii 7 klienci mają możliwość połączenia pakietu M Sport z specjalną wersją tapicerki ze skóry Nappa z poszerzonym wyposażeniem. Ta opcja obejmuje czarną skórę z charakterystycznym wzorem przeszyć i lamówkami M.
BMW M760Li xDrive również sygnalizuje swój ogromny potencjał osiągów dzięki specjalnemu designowi wnętrza. Oprócz skórzanej kierownicy M, sufit z Alcantary BMW Individual w kolorze antracytowym, pedałów M, podnóżka kierowcy M oraz wygodnych foteli pokrytych ekskluzywną skórą Nappa z poszerzonym wyposażeniem, ten model z dwunastoma cylindrami jest standardowo wyposażony w paski wykończeniowe z drewna finezyjnego Fineline Black z wysokim połyskiem metalicznym, cyfrowo generowaną plakietkę modelu w zestawie wskaźników, wkładkę w konsoli centralnej w Piano Finish Black oraz podświetlane listwy progowe z napisem „V12”. Nowe BMW M760Li xDrive V12 Excellence podkreśla swoją ekskluzywną pozycję cechami takimi jak paski wykończeniowe z drewna finezyjnego w wysokim połysku oraz skórzana kierownica z drewnianymi aplikacjami.
BMW EfficientLightweight i zoptymalizowana aerodynamika
Struktura nadwozia opracowana dla luksusowych sedanów BMW serii 7 łączy maksymalną ochronę pasażerów z optymalizacją wagi. Umożliwia to mieszanka materiałów, w tym wysokowytrzymałych stali, aluminium i kompozytów wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP), która nie ma sobie równych wśród konkurencji. Rdzeń węglowy stosowany w komorze pasażerskiej nie tylko przyczynia się do wysokiego poziomu bezpieczeństwa, ale także do zwrotności charakterystyki jazdy BMW serii 7.
Ważną rolę w optymalizacji właściwości aerodynamicznych pojazdu odgrywa aktywny system regulacji klap powietrznych oraz kurtyn powietrznych i wlotów powietrza. Opór powietrza jest również redukowany przez osłonę, która pokrywa prawie całe podwozie.
Udoskonalony komfort akustyczny dla ekskluzywnych doznań podczas jazdy
Szereg przemyślanych ulepszeń zwiększył komfort akustyczny w nowym BMW serii 7. Poziom hałasu opon docierającego do tylnej części luksusowych sedanów został skutecznie zredukowany dzięki optymalnej osłonie nadkoli tylnych. Dalsze zmniejszenie poziomu hałasu wewnętrznego osiągnięto dzięki zoptymalizowanym elementom izolacji akustycznej w obszarze słupka B, okładzinach wyjść na pasy bezpieczeństwa oraz oparciu tylnego siedzenia. Szyby laminowane o zwiększonej grubości 5,1 milimetra są teraz stosowane nie tylko w przedniej szybie, ale także w bocznych oknach i tylnej szybie. Ta nowa konstrukcja dla okien bocznych i tylnej szyby jest standardowa dla modeli BMW 750i xDrive, BMW 750Li xDrive i BMW M760Li xDrive i jest dostępna dla innych wariantów modelowych jako składnik opcji Rear Comfort Glass.
Ulepszona izolacja akustyczna jest istotnym czynnikiem w zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu jazdy w nowym BMW serii 7. Elektryczne szyby luksusowych sedanów mają również nowe silniki napędowe i jednostki sterujące, które zapewniają precyzyjne zarządzanie energią, płynny ruch oraz spójny dźwięk podczas opuszczania i podnoszenia okien. Inna korzyść wynikająca z tego nowo udoskonalonego systemu to niezwykła płynność przejść na początku i na końcu otwierania i zamykania okna. Optymalizowane mocowania silników diesla pomagają tłumić drgania podczas uruchamiania i dynamicznego przyspieszania.
Kierownica, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów i nowo zaprojektowany ambientowy akcent w tylniej części
Element chromowany oraz zmodyfikowany układ przycisków w funkcjach wielofunkcyjnych to cechy nowej, przeprojektowanej standardowej skórzanej kierownicy w nowym BMW serii 7. Układ przycisków dla systemów wspomagania kierowcy na lewym ramieniu kierownicy został uporządkowany. Przycisk aktywujący opcjonalny system ogrzewania kierownicy znajduje się teraz pod centralnym elementem kierownicy.
Nowe modele BMW serii 7 wyposażone są standardowo w system telefonii głośnomówiącej z bezprzewodowym ładowaniem. Umieszczona wcześniej pod podłokietnikiem konsoli centralnej, taca do smartfonów obsługujących bezprzewodowe ładowanie jest teraz umiejscowiona tuż przed uchwytami na kubki. Dzięki temu telefon jest zawsze widoczny dla kierowcy podczas ładowania.
Opcja podświetlenia ambientowego obejmuje oświetlenie LED w okolicy deski rozdzielczej, ramion drzwi, kieszeni na mapy na tylnej części przednich siedzeń i w strefach podłogowych. Korzystając z menu systemu operacyjnego iDrive, można wybrać spośród sześciu kolorów oświetlenia, aby dostosować pośrednie oświetlenie do indywidualnych preferencji. W skład opcji oświetlenia ambientowego wchodzą również oświetlenie powitalne, oświetlone paski na listwach progowych oraz Welcom Light Carpet w strefie wejścia/wyjścia. Jeszcze bardziej wyrafinowane wrażenie tworzy podświetlenie ambientowe w słupkach B, które w połączeniu z opcjonalnymi roletkami na bocznych oknach i tylnej szybie tworzy szczególnie klimatyczny efekt świetlny w tylniej części długich wersji nowego BMW serii 7. Po wyłączeniu, pionowo rozmieszczone źródła światła jeszcze lepiej współczują atmosferze luksusowych sedanów dzięki swojemu wysokiej jakości wyglądowi w kolorze dymnym.
Komfort pasażerów w najwyższej klasie: Executive Lounge, Touch Command, rozrywka dla pasażerów tylnych
Dostępne wyłącznie dla długich wersji nowego BMW serii 7, wyposażenie Executive Lounge w tylnej części ma na celu maksymalne zwiększenie komfortu i wrażeń wnętrza. Oprócz czterostrefowej automatycznej klimatyzacji, elektrycznie regulowanych foteli komfortowych i funkcji masażu w tylnej części, pakiet wyposażenia obejmuje również aktywną wentylację siedzeń dla wszystkich miejsc, wraz z opcjami Executive Lounge Seating, Executive Lounge Rear Console i systemem rozrywki dla pasażerów tylnych Experience z BMW Touch Command.
System rozrywki dla pasażerów tylnych składa się z dwóch 10-calowych ekranów full HD z wbudowanym odtwarzaczem Blu-ray. System pozwala użytkownikom uzyskać dostęp do funkcji rozrywkowych, nawigacyjnych i online z tylnych siedzeń. Kąt widzenia ekranów, które teraz mają funkcję dotykową, może być dostosowywany w zależności od aktualnej pozycji pasażerów tylnych. Dalej udoskonalony sprzęt jest kluczową cechą najnowszej wersji jednostki BMW Touch Command. Ten odłączany tablet z ekranem o przekątnej siedmiu cali można obsługiwać z każdego miejsca, a nawet poza pojazdem. Umożliwia on pasażerom obsługę funkcji komfortowych, takich jak regulacja siedzeń, oświetlenie wnętrza i klimatyzacja, a także systemy infotainment, nawigacji i komunikacji. Może być również używany do odtwarzania zewnętrznych plików audio i wideo. Grafika i system menu tabletu BMW Touch Command oraz wyświetlacze systemu rozrywki dla pasażerów tylnych są teraz dostosowane do funkcji i oprogramowania systemu operacyjnego BMW 7.0, który jest również używany do tworzenia cyfrowych wyświetlaczy zestawu wskaźników i wyświetlacza kontrolnego w nowym BMW serii 7, aby stworzyć środowisko o nowoczesnym wyglądzie i odczuciu, skoncentrowane na indywidualnych potrzebach użytkownika.
Silniki, skrzynia biegów i BMW xDrive
Wprowadzenie nowego BMW serii 7 podnosi doznania związane z jazdą w luksusowym sedanach na nowy poziom. W dużej mierze zawdzięcza to szeregowi innowacji, które zostały wprowadzone do technologii napędu samochodu. Nowe BMW serii 7 dostępne jest z silnikami benzynowymi i diesla, wykorzystującymi sześć, osiem i dwanaście cylindrów, a także z napędem hybrydowym typu plug-in, który oferuje nowy projekt zapewniający zwiększony zasięg elektryczny, lepsze osiągi i niższe zużycie. Ośmiobiegowa skrzynia biegów Steptronic, montowana standardowo we wszystkich wariantach modelowych, również przeszła dalsze udoskonalenia, podobnie jak inteligentny system napędu na 4 koła BMW xDrive, który może być łączony nie tylko z silnikami benzynowymi i diesla, ale także z napędem hybrydowym.
Wszystkie silniki zamontowane w nowym BMW serii 7 mają kilka wspólnych cech: konstrukcję aluminiową, zoptymalizowaną termodynamikę i najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo. W skład pakietu technologii dla silników benzynowych wchodzą turbosprężarki podwójne, High Precision Injection, VALVETRONIC w pełni zmienną regulację zaworów i zmienną kontrolę wałka rozrządu Double-VANOS. Z kolei jednostki napędowe diesla charakteryzują się systemem doładowania z maksymalnie czterema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem common-rail. Aby zminimalizować emisję cząstek stałych, nowo opracowana jednostka V8 oraz V12 w nowym BMW M760Li xDrive są teraz wyposażone w filtr cząstek benzynowych. System kontroli emisji dla modeli diesla wykorzystuje technologię BMW BluePerformance, w tym filtr cząstek stałych, katalizator utleniający, katalizator adsorpcyjny NOx oraz katalizator SCR z wtryskiem AdBlue, aby zredukować emisje tlenków azotu. Dzięki temu wszystkie warianty modelowe nowego BMW serii 7 spełniają wymogi normy emisji Euro 6d-TEMP.
Prestiż i osiągi: silnik V12 w BMW M760Li xDrive
Na czoło gamy silników nowego BMW serii 7 wysuwa się dwunastocylindrowa jednostka benzynowa, która ustanawia wzór dla majestatycznego dostarczania mocy w segmencie luksusowym. Tradycyjnie najbardziej prestiżowa wersja silnika, V12, oferuje zniewalające połączenie niedoścignionej gładkości oraz ogromnej mocy. Jednostka zasilająca nowe BMW M760Li xDrive ma pojemność 6,6 litra, z której wydobywa maksymalną moc 430 kW/585 hp w zakresie od 5,250 do 5,750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm (627 lb-ft) jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, od 1,600 do 4,500 obr/min. Wysokowydajny silnik pozwala niezwykle sportowemu luksusowemu sedanowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3.8 sekundy. Prędkość maksymalna nowego BMW M760Li xDrive jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph), co zwiększa się do 305 km/h (190 mph), jeśli wybrano opcjonalny pakiet M Driver’s Package. Nowe BMW M760Li xDrive osiąga łączną wartość zużycia paliwa wynoszącą 12.5 – 12.4 litra na 100 kilometrów (22.6 – 22.8 mpg imp), co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 285 – 282 gramów na kilometr.
Ekstremalna sztywność, optymalizacja wagi i skuteczne zmniejszenie drgań to kluczowe cechy podstawowej konstrukcji silnika V12. Silnik aluminiowy ma dwa rzędy cylindrów ustawione pod kątem 60 stopni względem siebie. Na zewnętrznej stronie każdego rzędu znajdują się turbosprężarki mono-scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowania oraz oddzielnym obiegiem chłodzenia. Wydajność emisji została zoptymalizowana dzięki katalizatorom bliskim oraz dwóm filtrom cząstek benzynowych. Aby zredukować ciśnienie wsteczne, gazy wydechowe swobodnie przepływają przez tylny tłumik systemu wydechowego z podwójną rurą, gdy klapa wydechowa jest otwarta. Tylny tłumik w połączeniu z kontrolą klapy wydechowej nadaje silnikowi szerokie spektrum akustyczne, od gładkiego po dramatycznie sportowy.
Przyciski kontrolera Driving Experience Control mogą teraz służyć do wyboru dodatkowego trybu SPORT+ w nowym BMW M760Li xDrive, który aktywuje sportową konfigurację pojazdu, w tym liniową reakcję pedału gazu, bezpośrednią, sportową, nie amortyzowaną reakcję silnika oraz szczególnie wyrazisty dźwięk. Nowe BMW M760Li xDrive V12 Excellence także oferuje tryb COMFORT+, którego łagodna reakcja na gaz i znaczny stopień tłumienia zmiany obciążenia intensyfikuje luksusowe doznania z jazdy.
Nowy silnik V8 stworzony dla bezwysiłkowej sportowości
Jedną z największych zmian w gamie silników nowego BMW serii 7 jest ośmiocylindrowa jednostka zamontowana w BMW 750i xDrive i BMW 750Li xDrive. Po przeprowadzeniu obszernej modernizacji obejmującej wszystko, od bloku silnika do zarządzania silnikiem, 4,4-litrowy V8 generuje maksymalną moc 390 kW/530 hp – o 60 kW/80 hp więcej niż jego poprzednik – w zakresie od 5,500 do 6,000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm (553 lb-ft) stanowi wzrost o 100 Nm (74 lb-ft) i jest dostępny w zakresie od 1,800 do 4,600 obr/min. Wyróżniającą cechą silnika jest para turbosprężarek podwójnych umieszczonych w kącie 90 stopni pomiędzy obydwoma rzędami cylindrów.
V8 nadal zapewnia ekspresyjne akompaniamenty akustyczne dla swojego natychmiastowego i nieustannego przyrostu mocy. Nowe BMW 750i xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.0 sekundy (BMW 750Li xDrive: 4.1 sekundy). Jego wartości zużycia paliwa wynoszą 9.5 litra na 100 kilometrów (29.7 mpg imp) [9.6 – 9.5 l/100 km (29.4 – 29.7 mpg imp)] przy emisji CO2 wynoszącej 217 gramów (218 gramów) na kilometr. Tłumik M Sport z kontrolą klapy, montowany standardowo, produkuje ekscytujący dźwięk, który odpowiada potężnemu dostarczeniu mocy.
Napęd hybrydowy plug-in w BMW serii 7: teraz z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym i większym zasięgiem elektrycznym
Warianty hybrydowe typu plug-in w nowej gamie BMW serii 7 łączą sportowe możliwości, komfort pasażerów oraz uczucie dobrego samopoczucia z wyjątkową efektywnością i zdolnością do oferowania wirtualnie cichej, elektrycznej jazdy, nie generującej lokalnych emisji. Wybór modeli wyposażonych w technologię BMW eDrive obejmuje BMW 745e, BMW 745Le oraz BMW 745Le xDrive. Integracja sześciocylindrowego silnika w układ hybrydowy, bardziej zaawansowana bateria o wysokim napięciu, większa moc i moment obrotowy oraz poprawione wartości zasięgu elektrycznego, zużycia i emisji CO2 pokazują postęp w porównaniu do poprzednich modeli.
Plug-in hybrydowe modele, które będą dostępne przy wprowadzeniu nowego BMW serii 7 wiosną 2019 roku, jeszcze lepiej oddają istotę luksusowego sedana niż wcześniej. Ich nowo opracowana technologia napędu składa się ze specjalnie dostosowanego sześciocylindrowego silnika benzynowego z bieżącej rodziny jednostek BMW EfficientDynamics – którego maksymalna moc 210 kW/286 hp dostarczana jest z charakterystyczną gładkością oraz chęcią do obrotów – silnika elektrycznego o mocy znamionowej 83 kW/113 hp oraz momentu obrotowego 265 Nm (195 lb-ft), a także nowej baterii litowo-jonowej z najnowszą technologią ogniw oraz zwiększoną pojemnością. Ulepszenia wprowadzono także w elektronice napędu, której inteligentne zarządzanie energią zapewnia precyzyjnie zorganizowaną interakcję między dwoma jednostkami napędowymi i, w przypadku aktywacji proaktywnej funkcji jazdy, efektywnie koordynuje fazy jazdy elektrycznej tak, aby pokrywały się z odcinkami trasy, które powinny być pokonywane bez emisji. W tym samym czasie, dodatkowa dynamika z boostu elektrycznego, która przekłada się na szybszą reakcję, jest większa niż wcześniej, podobnie jak zysk w efektywności wynikający z wsparcia silnika elektrycznego. Przy ustawieniu przełącznika Driving Experience Control w tryb SPORT, duet napędowy może uwolnić łączną moc 290 kW/394 hp, podczas gdy maksymalny łączny moment obrotowy dla wariantów hybrydowych w nowym BMW serii 7 sięga 600 Nm (442 lb-ft).
Nowa technologia napędu hybrydowego plug-in umożliwia modelom BMW 745e, BMW 745Le i BMW 745Le xDrive osiągnięcie czasów od 5,3 do 5,1 sekundy na przyspieszenie 0 – 100 km/h (62 mph) i zasięg elektryczny, który waha się pomiędzy 50 a 58 kilometrów (31 – 36 mil). Próg prędkości w trybie hybrydowym również wzrósł do 110 km/h (68 mph), co pozwala cieszyć się jazdą w luksusowym sedanem z zerowymi lokalnymi emisjami znacznie poza granicami miasta. Energia potrzebna do tego jest magazynowana w najnowszej generacji baterii litowo-jonowej umiejscowionej pod tylnymi siedzeniami o zwiększonej pojemności brutto 12,0 kWh. Łączne wartości zużycia paliwa dla luksusowych sedanów hybrydowych plug-in – które zostały obliczone na podstawie nowego cyklu testowego WLTP, a następnie przeliczone na wartości odpowiadające NEDC – wynoszą od 2,6 do 2,1 litra na 100 kilometrów (108,6 – 134,5 mpg imp). Emisje CO2 generowane podczas spalania paliwa wynoszą średnio od 59 do 48 gramów na kilometr. BMW 745e, BMW 745Le oraz BMW 745Le xDrive mają łączne zużycie energii elektrycznej od 16,3 do 15,0 kWh na 100 kilometrów.
Efektywne, niskoemisyjne silniki diesla w układzie rzędowym