BMW 8 Series Convertible (G14) 2018-2022

BMW 8 Series Convertible (G14) 2018-2022

Przejdź do galerii zdjęćBMW 8 Series Convertible (G14) 2018-2022

Pierwsza w historii wersja kabrioletu modelu 8 była częścią trio modeli, które znalazły się na szczycie oferty BMW. Nazwa 8 Series została przywrócona w 2018 roku jako zamiennik modelu 6 Series.

Klasyczny dach typu soft-top można było otworzyć lub zamknąć w zaledwie 15 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph) i dostępny był w kolorze czarnym lub srebrnym. Na początku oferowano tylko dwa silniki, oba połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła xDrive.

Model 840d xDrive Convertible korzystał z 3.0-litrowego silnika diesla z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami, oferując 320 KM i 680 Nm (505,5 lb-ft) momentu obrotowego. Z kolei model M850i xDrive miał 4.4-litrowy silnik benzynowy V8 z podwójną turbosprężarką, generujący 530 KM i 750 Nm (553,2 lb-ft) momentu obrotowego.

Wnętrze pojazdu zostało starannie zaprojektowane, a BMW skupiło się na jakości materiałów.

System infotainment składał się z 10,3-calowego ekranu dotykowego, który był najlepszy na rynku w tamtym czasie. Sterowanie głosowe było standardem, a samochód był wyposażony w Apple CarPlay. Usługa Android Auto nie była oferowana.

Fotele były bardzo wygodne i miały liczne regulacje. Z powodu niskiej pozycji siedzenia i wysokiej linii okien, widoczność kierowcy była ograniczona, jednak samochód był standardowo wyposażony w czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz reflektory LED.

 BMW kontynuuje ofensywę modelową w segmencie luksusowym, prezentując kabriolet, który eksploruje najwyższe osiągi dynamiki, emocjonalności i ekskluzywności. Nowy kabriolet BMW serii 8 łączy ultr sportowe właściwości jezdne z wyrazistą elegancją designu oraz niezwykle ekskluzywnym poczuciem przyjemności z jazdy w otwartym czteromiejscowym pojeździe. Nowo opracowany dach z miękkiego materiału podkreśla sportowy charakter dwudrzwiowego samochodu, gdy jest zamknięty, oraz jego elegancję, gdy jest otwarty. Technologia napędu i podwozia, stworzona dla BMW serii 8, została dostosowana zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Prezentuje imponujące osiągi i niezrównaną pewność, które są odczuwane z jeszcze większą intensywnością, gdy słońce i wiatr wdzierają się do wnętrza. Wyposażenie specyficzne dla modelu, zaprojektowane w celu zwiększenia komfortu oraz nowoczesne innowacje w zakresie kontroli, operacji, asystencji kierowcy i łączności, zapewniają nowoczesne i luksusowe doświadczenie jazdy z otwartym dachem.

Rozwój oferty BMW serii 8 o kabriolet w segmencie luksusowym ponownie zwiększa obecność marki w tej klasie pojazdów. Rozbudowa portfela luksusowych samochodów to jeden z obszarów, na których BMW Group skupia się, aby zapewnić długoterminowy rozwój firmy jako część strategii NUMBER ONE > NEXT. Wyraźny charakter nowego kabrioletu BMW serii 8 pozwala mu zająć szczególnie atrakcyjną pozycję na tym rynku i przyciągnąć nowe grupy docelowe. Model z otwartym dachem będzie produkowany obok BMW serii 8 Coupe w zakładzie BMW w Dingolfing. Bawarska fabryka to tradycyjne miejsce produkcji BMW serii 7 i posiada doskonałą wiedzę w zakresie wytwarzania luksusowych samochodów. Światowa premiera nowego kabrioletu BMW serii 8 rozpocznie się w marcu 2019 roku.

Design zewnętrzny: mocne wykorzystanie form, charakterystyczne linie

Nowy język designu marki wykorzystuje niewielką ilość precyzyjnie narysowanych linii oraz obfite powierzchnie, aby nadać nowemu kabrioletowi BMW serii 8 sportowy, ale elegancki wygląd zewnętrzny. Silnie zakrzywione powierzchnie podkreślają sportowy charakter samochodu. Nadwozie prezentuje dynamicznie rozciągniętą sylwetkę, zwłaszcza gdy dach jest opuszczony, ale jego charakterystyczne linie są również widoczne, gdy dach z miękkiego materiału jest zamknięty.

Kompaktowy dach z tkaniny nie sięga tak daleko do tylnej części jak linia dachu BMW serii 8 Coupe, tworząc wyraźnie schodkową sylwetkę, która efektownie podkreśla tył kabrioletu BMW serii 8.

Proporcje nowego kabrioletu BMW serii 8 ukazują sportowy samochód, który blisko przylega do drogi. Z długością nadwozia 4,843 mm, szerokością 1,902 mm i wysokością 1,339 mm, w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2,822 mm oraz szerokości toru 1,619 mm (przód) i 1,642 mm (tył), jego wymiary niemal dokładnie odpowiadają wymiarom BMW serii 8 Coupe. Wyjątkowa elegancja luksusowego kabrioletu dzieli więc pierwsze miejsce z jego wyraźnie podkreśloną dynamiczną atrakcyjnością i emocjonalnie angażującymi właściwościami jezdnymi.

Napięty dach z miękkiego materiału z w pełni elektrycznym działaniem

Kierowca i pasażerowie w nowym kabriolecie BMW serii 8 są chronieni przed warunkami atmosferycznymi dzięki klasycznemu dachowi z materiału. Wielowarstwowy dach wyróżnia się konstrukcją minimalizującą ciężar oraz doskonałą izolacją akustyczną. Składana konstrukcja naciąga się nad wnętrzem po zamknięciu, nadając samochodowi sylwetkę przypominającą coupe. Ponadto innowacyjny dach minimalizuje hałas wiatru.

Po otwarciu dach z miękkiego materiału chowa się pod wysublimowanym pokryciem, którego struktura powierzchni i szycie odpowiadają tym w desce rozdzielczej oraz wykończeniach drzwi i paneli bocznych wnętrza. Rezultatem jest kompleksowy wygląd wnętrza. Dwa subtelne kopuły na poziomie tylnych foteli przywodzą na myśl „podwójną bańkę”, charakterystyczną dla klasycznych sportowych samochodów, która została również włączona w powierzchnię dachu BMW serii 8 Coupe. Otoczenie pokrywy dachu z miękkiego materiału jest standardowo wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym i przylega do krawędzi okien.

Dach nowego kabrioletu BMW serii 8 otwiera się i zamyka w pełni automatycznie za pomocą przycisku umieszczonego w panelu sterowania na konsoli centralnej. Zajmuje to tylko 15 sekund. Ekstremalnie cicha obsługa dachu może być aktywowana przy prędkości do 50 km/h (31 mph). Nowy kabriolet BMW serii 8 standardowo wyposażony jest w czarny dach z miękkiego materiału, a wariant w efekcie srebra antracytowego jest dostępny opcjonalnie.

Sportowy samochód z wyraźną aurą

Nowy kabriolet BMW serii 8, ze swoim ekskluzywnym podejściem do sportowej estetyki, emanuje bardzo wyrazistą aurą. Nowy język designu BMW emanuje nowoczesnością, precyzją i emocjonalnością, tworząc dynamiczny i jednocześnie elegancki wygląd. Wyraźnie podkreślając sportowe umiejętności samochodu, wystaje z przodu dużymi wlotami powietrza. Te elementy jeszcze bardziej dominują na BMW M850i xDrive Convertible (standardowo) oraz BMW 840d xDrive Convertible (w ramach opcjonalnego pakietu M Sport). Jednoczęściowe otoczenie ramki grilla marki BMW o niskim ustawieniu, którego sześciokątna sylwetka rozszerza się nisko. Niezwykle smukłe jednostki świateł przednich sięgają daleko w boki samochodu. Standardowe światła LED generują światło dzienne, mijania i drogowe z obu rur świetlnych, zapewniając, że charakterystyczny wygląd BMW jest zawsze widoczny. Opcjonalne oświetlenie laserowe BMW z zmiennym oświetleniem drogowym i selektywnym promieniem generuje zasięg świateł drogowych wynoszący około 600 metrów. Niebieskie akcenty wewnątrz podwójnych reflektorów i napis „BMW Laser” sygnalizują obecność tej wysoko rozwiniętej technologii oświetlenia.

Ekspresyjne wzornictwo powierzchni boków jest przyjemnie widoczne zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Precyzyjne linie charakterystyczne nadają strukturę obfitym powierzchniom i śledzą kierunek przepływu powietrza między przednimi a tylnymi kołami. Zwężające się powierzchnie wokół przednich kół i drzwi rozprzestrzeniają się muskularnie w górnej części tylnych kół. Dyskretne, ale niezwykle muskularne kształtowanie zaznacza powierzchnię nad tylnymi kołami, gdy boki przechodzą w tył.

Tył nowego kabrioletu BMW serii 8 również maluje sportowy, mocny obraz. Komora na dach z miękkiego materiału sprawia, że tył nadwozia samochodu znajduje się znacznie wyżej niż w BMW serii 8 Coupe. Przy opuszczonym dachu, w szczególności, tył wydaje się niezwykle płaski i niski w stosunku do drogi. Dodatkowo poziome linie i jednostki świetlne sięgające daleko w boki podkreślają szerokość samochodu. Trzecie światło stopu umieszczone w pokrywie bagażnika również przyczynia się do niskiej sylwetki samochodu. Inne cechy charakterystyczne modelu obejmują szereg linii konturowych na pokrywie bagażnika, które odzwierciedlają kierunek przepływu powietrza nad samochodem. Tylne światła są w pełni diodowe, a kształt litery L znany z modeli BMW jest podkreślony linią światła tylnych lamp, która świeci równomiernie. Podwójne rury wydechowe (trapezoidalne w BMW M850i xDrive Convertible) dopełniają dolną część tylnego zderzaka.

Aerodynamika i waga starannie zoptymalizowane

Niemal całkowicie uszczelniona podwozie, aktywna kontrola klap powietrznych z regulowanymi żebrami grilla oraz kurtyny powietrzne w przednim zderzaku optymalizują aerodynamikę nowego kabrioletu BMW serii 8. Dodatkowo wąskie podstawy lusterek zewnętrznych zamontowane bezpośrednio na uszczelkach okien bocznych redukują opór powietrza samochodu. Przedni spoiler w BMW M850i xDrive Convertible podkreśla jego rygorystycznie aerodynamiczną konstrukcję.

Inteligentna mieszanka materiałów pomaga pogodzić wymagające i sprzeczne wymagania dotyczące łączenia sztywności nadwozia z minimalną wagą. Użycie stali o dużej wytrzymałości i aluminium w strukturze nadwozia odgrywa tutaj kluczową rolę, podobnie jak konstrukcja dachu z miękkiego materiału oraz zastosowanie tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) wokół tunelu centralnego. Skoncentrowanie się na wyjątkowej sztywności nadwozia dla koncepci pojazdu, którą opierają modele BMW serii 8, oznacza, że tylko niewielka ilość dodatkowych środków specyficznych dla kabrioletu, które zwiększają wagę, była potrzebna. Ogranicza się to do dodatkowych krzyżowych stropów oraz specjalnie zaprojektowanej płyty ścinającej dla podwozia.

Pakiet M Sport, pakiet Carbon i linia Chrome Line Exterior z wyrazistymi cechami wzorniczymi

Oprócz niezwykle dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, uderzająco uformowanego tylnego zderzaka oraz indywidualnych progów bocznych, pakiet M Sport dostępny dla nowego kabrioletu BMW 840d xDrive obejmuje również wiele innych cech wzorniczych, które podkreślają dynamiczny charakter samochodu – w szczególności wentylacje powietrza wykończone na perłowy chrom od wewnątrz, ozdobne końcówki rur wydechowych w jasnym chromie oraz tylny dyfuzor w ciemnym odcieniu. Przednie żebra grilla są starannie skoordynowane z aluminum matowym.

Wśród dodatkowych akcentów wizualnych w ramach pakietu M Technic Sport dla BMW 840d xDrive Convertible znajduje się rozszerzenie wykończenia BMW Individual w wysokim połysku w kolorze Shadow Line, które obejmuje żebra grilla w wysokim połysku w kolorze czarnym oraz ramkę grilla, wkłady wentylacyjne Air Breather i ozdobne końcówki rur wydechowych w czarnym chromie.

Nowy BMW M850i xDrive Convertible również podkreśla swoją indywidualność licznymi specyficznymi dla modelu elementami zewnętrznymi. Aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia dostarczone przez pakiet M Sport łączą się zarówno z przednim spojlerem, jak i ekskluzywnymi akcentami w kolorze cerium szarym. Cecha wykończona w tym wyrazistym kolorze obejmuje obramowanie i żebra grilla BMW, osłony lusterek zewnętrznych, wkłady wentylacyjne Air Breather, ozdobne końcówki rur wydechowych, logo M na przednich bokach i znak modelu na tyle. Klienci mogą również wybrać opcjonalny pakiet Carbon, który obejmuje pręty wlotowe powietrza, osłony lusterek zewnętrznych oraz wkład tylniego zderzaka, w którym znajdują się rury wydechowe – wszystko wykonane z CFRP.

Opcjonalna linia Chrome Line Exterior daje jeszcze większe możliwości indywidualizacji zewnętrznej części samochodu. Tutaj grafika okna bocznego i podstawy lusterek zewnętrznych są w chromie, podczas gdy do obramowania i żeber grilla BMW, a także – w BMW M850i xDrive Convertible – do ozdobnych końcówek rur wydechowych preferowany jest wysoki połysk w chromie.

Ekskluzywne wykończenia lakiernicze od BMW Individual

Nowy kabriolet BMW serii 8 zostanie wprowadzony na rynek w wyborze jednego nietypowego oraz sześciu metalicznych wykończeń lakieru zewnętrznego, które podkreślają sportowy lub elegancko luksusowy charakter dwudrzwiowego modelu. Metaliczny kolor Carbon Black oraz Barcelona Blue będą oferowane jako dodatkowe kolory zewnętrzne dla BMW M850i xDrive Convertible oraz w połączeniu z pakietem M Sport. Szeroki wybór wykończeń lakierniczych BMW Individual oraz specjalnych wykończeń BMW Individual dostępnych w momencie premiery lub krótko po niej tworzy szczególnie ekskluzywny wygląd. Wybór ten obejmuje również matowe wykończenia lakiernicze BMW Individual o satynowej powierzchni oraz dodatkowe walory w kolorze metalicznym Frozen Bluestone.

Wnętrze i wyposażenie

Nowy kabriolet BMW serii 8 został stworzony, aby zapewnić sportowe osiągi i luksusowe doświadczenie jazdy z otwartym dachem. Jednym z czynników wpływających na przyjemność z jazdy oferowaną przez ten nowy kabriolet w segmencie luksusowym jest design wysokiej jakości wnętrza, z precyzyjnie wykonanymi detalami. Spójna harmonia między zewnętrzem a wnętrzem ujawnia się szczególnie efektywnie, gdy dach z miękkiego materiału jest opuszczony. Pasażerowie czterech miejsc są otoczeni płynnie przebiegającą linią deski rozdzielczej, problemami drzwi, obszarem ramion wokół tylnych siedzeń i pokrywą komory silnika. Równe połączenia między uszczelkami bocznymi a otoczeniem komory dachu podkreślają harmonijne przejście z przodu do tyłu.

Cała atmosfera wnętrza przekazuje charakterystyczne dynamiczne cechy sportowego samochodu połączone z elegancją i wyraźnym luksusem. Te cechy są wzmacniane przez skoordynowane struktury powierzchni i staranny dobór materiałów dla interfejsu między deską rozdzielczą a wykończeniami drzwi. Wykończenie ze skóry pełnoziarnistej jest standardem dla deski rozdzielczej i ramion drzwi nowego kabrioletu BMW serii 8. Wizualna jedność utrzymywana jest również dzięki elektroplaterowanym powierzchniom otoczenia bocznych wlotów powietrza i pasków akcentujących w pobliżu uchwytów drzwiowych. Posiadają one design „zamkniętego zapięcia”, co pozwala na ich szczególnie stylową integrację.

Linie skierowane wzdłużnie przekazują dynamikę

Kolejną typową cechą sportowego samochodu jest obecność wszystkich linii w orientacji wzdłużnej, które kierują wzrok ku drodze. Standardowe wyposażenie nowego kabrioletu BMW serii 8 obejmuje skórzaną kierownicę sportową z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów do manualnej zmiany biegów. W BMW M850i xDrive Convertible kierowca ma standardowo skórzaną kierownicę M.

Skupienie na sportowej jeździe odzwierciedla się również w szerokiej konsoli centralnej, która wznosi się w kierunku deski rozdzielczej i wyraźnie oddziela obszary kierowcy i pasażera z przodu. Na przedniej części w przejrzystym, piętrowym układzie znajdują się jednostka kontroli audio oraz jej przyciski funkcyjne, panel sterowania klimatyzacją z przyciskami, wyświetlacze i centralne wloty powietrza dla klimatyzacji oraz wolnostojący, bezramkowy wyświetlacz kontrolny.

Jasny układ przycisków w centralnym klastrze funkcyjnym pomaga kierowcy skupić się na tym, co dzieje się na drodze. Oprócz dźwigni wyboru biegów i kontrolera iDrive w konsoli centralnej znajduje się również przełącznik Driving Experience Control oraz przycisk start/stop silnika, wszystko ułożone w nowo zaprojektowanym klastrze funkcyjnym z aktywną haptyczną informacją zwrotną. Przycisk uruchamiający silnik dachu z miękkiego materiału znajduje się również w panelu sterowania konsoli centralnej. Inny panel przycisków w dolnej części deski rozdzielczej między kierownicą a drzwiami kierowcy służy do kontrolowania funkcji świateł.

Jasna struktura wnętrza stanowi wyraźne tło dla wysokiej jakości materiałów. Na przykład zastosowanie wykończeń dekoracyjnych jest ograniczone do przejścia między konsolą centralną a deską rozdzielczą. Standardowe wykończenie w stalowej siatce w nowym BMW M850i xDrive Convertible nadaje wykończeniu dekoracyjnemu technicznie zaawansowany wygląd. Nowy BMW 840d xDrive Convertible natomiast standardowo wyposażony jest w wykończenie w ciemnym efekcie aluminium. Dodatkowo dostępne są opcjonalnie wykończenia w wysokim połysku Fineline Copper Effect i Ash Grain Metallic Grey. Ponadto wśród wysoce ekskluzywnych opcji od BMW Individual znajduje się wariant wykończenia w czarnym połysku Piano Finish oraz finezja wykończenia w czarnym drewnie z efektem srebrnym w wysokim połysku.

Standardowe oświetlenie ambientowe podkreśla skierowane ku przodowi linie we wnętrzu w uderzający sposób. Pośrednie oświetlenie linii konturowych biegnących wzdłuż konsoli centralnej i ramion drzwi za pomocą precyzyjnie umiejscowionych światłowodów LED tworzy dynamiczny i ekskluzywny nastrój. Kolor światła można zmieniać za pomocą menu iDrive. Oprócz tego funkcja dynamicznego oświetlenia wnętrza emituje pulsujące sygnały świetlne w określonych sytuacjach. Sygnały te pojawiają się na wewnętrznej paneli otwartych drzwi, gdy silnik działa, a na desce rozdzielczej w odpowiedzi na przychodzące połączenie telefoniczne.

Obicia skórzane i elektryczna regulacja siedzeń jako standard

Wysoki poziom komfortu na długie dystanse oraz doskonałe wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów to kluczowe cechy nowo opracowanych sportowych foteli, które są standardowo montowane w BMW 840d xDrive Convertible. Oparcia głowy są wizualnie zintegrowane z oparciami i mogą być regulowane na wysokość oraz w przód/tył. Również standardowa jest elektryczna regulacja pozycji siedzenia z funkcją pamięci dla fotela kierowcy i pasażera z przodu. Częściowo elektryczna funkcja składania oparcia przednich foteli jest uruchamiana za pomocą wysokiej jakości skórzanej taśmy umieszczonej na każdym oparciu i ułatwia wygodne wsiadanie i wysiadanie pasażerów tylnych.

Sportowe fotele są standardowo obite skórą Vernasca. Lista opcji obejmuje wykończenia ze skóry Merino z rozwiniętymi dodatkami, a także pełne wykończenia ze skóry Merino BMW Individual. Każda z tych opcji tkanin jest dostępna w wyborze kolorów czarnym, koniakowym lub kości słoniowej, a także w różnych szczególnie wyrazistych dwukolorowych schematach. Ozdobne szwy w kontrastowym kolorze podkreślają sportowe kontury foteli oraz indywidualny design tylnych elementów. Technologia Sun Reflective Technology stosowana w połączeniu z ciemnymi wersjami obicia skórzanego redukuje nagrzewanie powierzchni spowodowane intensywnym słońcem.

Nowy BMW M850i xDrive Convertible jest standardowo wyposażony w fotele wielofunkcyjne z dodatkowymi opcjami regulacji, zwiększonym wsparciem bocznym i jeszcze lepszymi właściwościami komfortu. Oferują one też możliwość dostosowania szerokości oparcia oraz wsparcia ud według własnych potrzeb dla kierowcy i pasażera. Fotele wielofunkcyjne są również wyposażone w wsparcie lędźwiowe. Skórzane wykończenie Merino z dodatkowymi detalami i szczególnym wzorem perforacji to standard dla foteli wielofunkcyjnych w BMW M850i xDrive Convertible.

Nowo zaprojektowane fotele klimatyzowane dla kierowcy i pasażera z przodu są dostępne jako upgrade do standardowych foteli podgrzewanych. Chłodzone powietrze jest zasysane z wnętrza, a następnie kierowane wzdłuż ciała do wbudowanych wentylatorów foteli, aby skutecznie kontrolować temperaturę siedzisk i oparć. Inne opcjonalne dodatki obejmują pakiet komfortu cieplnego z podgrzewanymi podłokietnikami na drzwiach i konsoli centralnej dla kierowcy i pasażera, a także podgrzewaną kierownicę.

Deflektor wiatru w standardzie, podgrzewacz na szyję opcjonalnie

Luksusowy sportowy design wnętrza nowego kabrioletu BMW serii 8 jest uzupełniony przez szereg elementów wyposażenia specyficznych dla tego modelu, które sprawiają, że jazda z otwartym dachem staje się jeszcze bardziej przyjemna. Standardowe wyposażenie obejmuje wysokiej jakości deflektor wiatru, który można ustawić w strefie tylnego siedzenia, aby zapobiec niepożądanym turbulencjom powietrza podczas jazdy z dachem w dół. Gniazda dyskretnie zintegrowane w obszarze ramion tylnej komory umożliwiają łatwe zabezpieczenie deflektora wiatru. Gdy nie jest potrzebny, deflektor wiatru można złożyć do połowy swojej pełnej wielkości i schować w bagażniku.

Dla jeszcze większego komfortu podczas jazdy z otwartym dachem w chłodniejsze dni, nowy kabriolet BMW serii 8 jest dostępny z opcjonalnymi podgrzewaczami na szyję. Zintegrowane w zagłówkach kierowcy i pasażera z przodu, te opcjonalne wloty powietrza zapewniają przyjemny efekt ciepła. Siłę przepływu powietrza można ustawić na trzech różnych poziomach za pomocą przycisku w panelu sterowania na konsoli centralnej, a także automatycznie dostosowują się do prędkości samochodu.

Inną szczególną cechą specyficzną dla nowego kabrioletu BMW serii 8 jest system ochrony przed przewróceniem. Aktywuje się automatycznie w momencie, gdy dane analizowane przez centralną elektronikę bezpieczeństwa wskazują na ryzyko przewrócenia się samochodu. System składa się z dwóch wysokowytrzymałych aluminiowych słupków ochronnych umieszczonych poza wzrokiem za tylnymi zagłówkami nowego kabrioletu BMW serii 8. W przypadku zagrożenia, napięte słupki ochronne są rozciągane za pomocą ładunku pirotechnicznego w ułamku sekundy, aby stworzyć – w połączeniu z niezwykle sztywną ramą szyby – przestrzeń do przetrwania dla pasażerów pojazdu.

Składane oparcia tylnych siedzeń i funkcja załadunku jako standard

Duże kieszenie w drzwiach, pojemna skrytka na rękawiczki, dwa uchwyty na kubki pod wykończeniem konsoli centralnej oraz duża komora magazynowa pod pokrywami dzielonymi wzdłużnie ułatwiają przechowywanie akcesoriów podróżnych, napojów i innych przedmiotów. Oparcie tylnych siedzeń nowego kabrioletu BMW serii 8 można podzielić w proporcjach 50:50 jako standard, oba elementy składają się niezależnie. Mechanizm składania jest uwalniany za pomocą dźwigni wewnątrz bagażnika.

Dzięki funkcji załadunku pojemność bagażnika można zwiększyć w razie potrzeby. Przy zamkniętym dachu pojemność bagażnika wynosi 350 litrów. Aby zapewnić jak największą przestronność i elastyczność ładowni w każdej chwili, komora dachu może być podnoszona, a funkcja załadunku może być używana nawet podczas jazdy z dachem w dół. Automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika jest również standardowym wyposażeniem nowego kabrioletu BMW serii 8, a opcja Comfort Access umożliwia otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika bez użycia rąk.

Model BMW M Performance i pakiet M Sport z ekskluzywnymi elementami wnętrza

Zarówno standardowe wyposażenie nowego BMW M850i xDrive Convertible, jak i pakiet M Sport dla nowego BMW 840d xDrive Convertible zawierają ekskluzywne cechy wzornicze oraz opcje na dodatkowe wzmocnienie dynamicznego doświadczenia jazdy. Oprócz foteli wielofunkcyjnych i skórzanej kierownicy M, dołączone do tego są również wykończenia ze skóry Merino BMW Individual z rozwiniętymi dodatkami w ekskluzywnym czarnym kolorze z lamówką w kolorach BMW M GmbH. Dodatkowo dostępna jest antracytowa podsufitka BMW Individual, pedały M, stopka dla kierowcy M oraz dywaniki z specjalnymi obrzeżami M, aby wprowadzić wyraźnie sportowy klimat do kabiny.

Podświetlane progi drzwi oraz wyświetlacz w zestawie wskaźników noszą odpowiednio oznaczenie modelu BMW M Performance i logo M. W połączeniu z pakietem M Technic Sport, ekskluzywny design wnętrza BMW 840d xDrive Convertible jest uzupełniany przez czarne pasy bezpieczeństwa z akcentami w kolorach M GmbH.

Wysokiej jakości opcje zwiększające komfort i przyjemność z jazdy

Szeroka gama wysokiej jakości dodatków opcjonalnych dostępna jest, aby jeszcze bardziej podkreślić komfort, przyjemność z jazdy i atmosferę luksusu w nowym kabriolecie BMW serii 8. Standardowy system audio Harman Kardon Surround Sound System posiada 12 głośników oraz regulację głośności w zależności od prędkości dla doskonałej przyjemności słuchowej. Opcjonalny system audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System obejmuje bezkonkurencyjną technologię głośników Diamond, w pełni aktywny 16-kanałowy wzmacniacz o mocy 1,375 watów, dynamiczne wyrównywanie oraz 12 częściowo podświetlanych głośników ze stalowymi obramowaniami. Ten system zapewnia pięknie precyzyjne i wielowymiarowe wrażenia akustyczne, których doskonałą jakość można docenić z każdego miejsca w nowym kabriolecie BMW serii 8.

Dzięki opcji telefonii z bezprzewodowym ładowaniem można ładować kompatybilne telefony komórkowe bez potrzeby używania kabla. Klucz wyświetlacza BMW pozwala kierowcom cały czas pozostawać w kontakcie ze swoim kabrioletem BMW serii 8. Oprócz wskazywania poziomu paliwa oraz informacji związanych z serwisem, kolorowy wyświetlacz może także informować, czy drzwi i okna samochodu są zamknięte lub zablokowane.

Opcjonalne szklane aplikacje do wybranych elementów sterujących dodają zarówno wizualnych, jak i dotykowych akcentów do designu wnętrza. Ta opcja, dostępna dla dźwigni wybierania biegów, kontrolera iDrive, przycisku start/stop oraz pokrętła głośności systemu audio, obejmuje starannie wypolerowane szklane elementy w nowoczesnym stylu, które są zarówno atrakcyjne dla oka, jak i przyjemne w dotyku. Przez szklaną powierzchnię dźwigni wybierania biegów widać podświetloną cyfrę „8”.

Silniki, skrzynia biegów i BMW xDrive

Dwa atrakcyjne jednostki napędowe będą dostępne dla nowego kabrioletu BMW serii 8 od momentu wprowadzenia, z których każda imponuje na swój sposób, ujawniając pełen zakres charakteru czteromiejscowego kabrioletu. Nowy BMW M850i Convertible nosi etykietę wysokiej klasy sportowego samochodu z szczególną łatwością. Zasilany jest przez silnik V8 najnowszej generacji o mocy 390 kW/530 hp. Niepowtarzalny charakter ośmiocylindrowego silnika podkreślany jest zarówno w sposób, w jaki dostarcza moc, jak i w emocjonalnie bogatym brzmieniu silnika, które stanowi ścieżkę dźwiękową. Doświadczysz jazdy o rzadkiej atrakcyjności i zadziwieniu – szczególnie przy opuszczonym dachu. Moment obrotowy na wyciągnięcie ręki z niskiego poziomu obrotów silnika, w połączeniu z atrakcyjną efektywnością i apetyt na pokonywanie długich dystansów, wyróżnia sześciocylindrowy silnik wysokoprężny w sercu nowego BMW 840d xDrive Convertible. O maksymalnej mocy 235 kW/320 hp i wyjątkowej płynności, która przewyższa oczekiwania wobec silnika wysokoprężnego, model ten oferuje różnorodną przyjemność z jazdy; przyjemne podróże, dynamiczne sprinty oraz relaksującą atmosferę turystyczną.

Przeniesienie mocy w obu modelach odbywa się za pomocą najnowszej wersji ośmiobiegowej skrzyni biegów Steptronic Sport, która pozwala kierowcy na manualną zmianę biegów za pomocą przycisków zmiany biegów na kierownicy jako standard. Moc silnika jest przenoszona na nawierzchnię drogi przez najnowszą generację systemu BMW xDrive. Ustawienie z przewagą napędu na tylne koła inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła zapewnia wyjątkową zwinność i precyzję w dynamicznych sytuacjach drogowych, podobnie jak sportowy dyferencjał M z funkcją aktywnego blokowania na tylnej osi, który jest standardowo montowany w BMW M850i xDrive Convertible.

Silnik V8: imponująca moc, charakterystyczna ścieżka dźwiękowa

Silnik o pojemności 4.4 litra z ośmioma cylindrami z najnowszej generacji nadaje nowemu BMW M850i xDrive Convertible imponujące osiągi, wspierane przez ścieżkę dźwiękową, którą można słusznie określić jako bogatą w charakter. Nowy V8 zwraca uwagę wzrostem wydajności o 50 kW/68 hp w porównaniu do poprzednika (do 390 kW/530 hp) osiągniętym bez zwiększenia wagi oraz z dodatkowym momentem obrotowym o 100 Nm (74 lb-ft) do 750 Nm (553 lb-ft).

Towarzysząca technologia M Performance TwinPower Turbo obejmuje dwa turbodoładowacze twin-scroll z chłodzeniem powietrza, które mieszczą się w V między cylindrami, High Precision Injection, VALVETRONIC z pełną zmiennością sterowania zaworami oraz Double-VANOS, który zapewnia zmienny czas otwarcia wałka rozrządu.

Rozległe nowe środki pomagają w uzyskaniu natychmiastowego dostarczania mocy oraz długotrwałego napędu – towarzyszy temu cudownie fascynująca ścieżka dźwiękowa, w jeszcze większym stopniu podkreślona standardowym systemem wydechowym M z kontrolą klap.
Nowy V8 generuje szczytowy moment obrotowy między 1,800 a 4,600 rpm i maksymalną moc między 5,500 a 6,000 rpm. BMW M850i xDrive Convertible przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,9 sekundy. Łączne zużycie paliwa wynosi od 10,0 do 9,9 litrów na 100 kilometrów (28,3 – 28,5 mpg imp), a łączna emisja CO2 określona jest na 229 – 225 gramów na kilometr. Większe katalizatory umieszczone blisko silnika oraz filtr cząstek stałych w paliwie minimalizują emisje nowego silnika V8, który spełnia wszystkie odpowiednie normy emisji spalin na całym świecie, w tym normę Euro 6d-TEMP.

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o wielkiej mocy i efektywności

Nowy BMW 840d xDrive Convertible korzysta z typu silnika, który żaden inny samochód w jego klasie nie może zaoferować – 3.0-litrowego silnika diesla z sześcioma cylindrami w linii. Technologia BMW TwinPower Turbo obejmuje wielostopniowe doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa z rail common z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Te generują maksymalne ciśnienie 2,500 bar, aby dostarczyć paliwo do silnika w niezwykle precyzyjnych ilościach oraz zapewnić czyste spalanie. Przy maksymalnej mocy 235 kW/320 hp przy 4,400 rpm oraz szczytowym momencie obrotowym 680 Nm (501 lb-ft) dostępnym między 1,750 a 2,250 rpm, sześciocylindrowy silnik diesla generuje majestatyczną siłę ciągu.

Dzięki swoim niezrównanym właściwościom wydajnościowym, ta jednostka napędowa zachęca do relaksującej jazdy przy niskich prędkościach obrotowych silnika oraz do potężnych sprintów w średnim zakresie obrotów. Naciśnięcie pedału gazu umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5,2 sekundy – podczas gdy system wydechowy specyficzny dla modelu przechodzi przez swoje pełne akustyczne repertuar. Silnik reprezentuje również przekonującą ofertę na długich dystansach, wykazując ogromną finezję i wzorową efektywność – to ostatnie odzwierciedlone w średnim zużyciu paliwa wynoszącym od 6,3 do 5,9 litrów na 100 kilometrów (44,8 – 47,9 mpg imp) oraz emisji CO2 na poziomie 165 – 155 gramów na kilometr. Dzięki przetwarzaniu spalin przy użyciu technologii BMW BluePerformance (w tym katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue), nowy BMW 840d xDrive Convertible spełnia wymagania normy Euro 6d-TEMP.

Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic z łopatkami zmiany biegów na kierownicy

Oba silniki dostarczają moc przez najnowszą wersję ośmiobiegowej skrzyni biegów Steptronic Sport. Szczególnie przy wyższych biegach, skrzynia biegów wykorzystuje swoje szersze odstępy, aby utrzymać niskie obroty silnika i w ten sposób zmniejszyć zużycie paliwa. Ponadto najnowsza generacja ośmiobiegowej skrzyni biegów Steptronic Sport ma zmniejszone poślizgi momentu obrotowego oraz bardziej rozwinięte tłumiki skrętnych, które redukują nieregularności obrotowe w układzie napędowym, a tym samym pomagają w optymalizacji zarówno komfortu jazdy, jak i gładkości zmiany biegów.

Optymalizowana hydrauliczną kontrolą skrzynia biegów odgrywa kluczową rolę w zaostrzaniu dynamiki zmiany biegów. Manualne zmiany biegów można przeprowadzać za pomocą standardowych łopatek zmiany biegów na kierownicy. Funkcja Launch Control pozwala samochodowi wystartować z optymalną przyczepnością i niezrównaną dynamiką.

Inteligentne połączenie zwiększa dynamikę i efektywność

Jednostka sterująca ośmiobiegowej skrzyni biegów Steptronic Sport może dostosować strategię zmiany biegów do sytuacji, korzystając z inteligentnego połączenia. Dane z standardowego systemu nawigacji Professional są wykorzystywane do wcześniejszej zmiany biegu przy zbliżaniu się do skrzyżowania, aby wykorzystać efekt hamowania silnika do spowolnienia pojazdu lub uniknąć niepotrzebnych zmian biegów między dwoma zakrętami, które następują po sobie szybko.

Inteligentne połączenie zwiększa również efektywność układu napędowego. Nowy kabriolet BMW serii 8 wyposażony jest w kontrolę funkcji Auto Start Stop opartą na sytuacji, korzystającą z danych z systemu nawigacji oraz kamer i czujników radarowych standardowych/opcjonalnych systemów asystencji kierowcy. W ten sposób można zapobiec nieefektywnemu wyłączaniu silnika – na przykład podczas krótkiego postoju na skrzyżowaniach lub rondach. Ruch pojazdów przed nami również jest rejestrowany, aby określić idealny moment na zatrzymanie i uruchomienie silnika. Funkcja odłączania napędu także jest kontrolowana inteligentnie, co pozwala na odłączenie układu napędowego przy prędkościach między 15 a 160 km/h (9 a 99 mph) w momencie, gdy kierowca uniesie nogę z pedału gazu.

Zmiana na tryb jazdy na luzie zachodzi tylko w sytuacjach, w których wydaje się to uzasadnione i nie kompromituje komfortu ani wydajności. Funkcja jazdy na luzie jest dostępna, gdy tryb ECO Pro – lub także tryb COMFORT w BMW 840d xDrive Convertible – jest włączony za pomocą przełącznika Driving Experience Control.

Szybkie i precyzyjne przeniesienie mocy: BMW xDrive, elektronicznie kontrolowane blokada dyferencjału

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.