Dzięki swojemu nietypowemu kształtowi i charakterystycznemu wnętrzu, BMW i3 było samochodem, który albo się podobał, albo nie. Nie było nic pomiędzy.
Ten 4-drzwiowy hatchback oferował miejsca dla czterech osób i był jednym z najbardziej praktycznych, a jednocześnie luksusowych elektryków.
Potencjał i3 został w pełni wykorzystany dzięki karoserii wykonanej w całości z włókna węglowego, materiału, który był mocniejszy od stali i lżejszy od aluminium.
W 2017 roku BMW wprowadziło większą baterię, aby poprawić zasięg. Była ona dostępna w 2 z 3 dostępnych wersji wyposażeniowych, czyli w podstawowej i wersji z Range Extender.
Wnętrze i3 było przestronne, z wygodną pozycją do siedzenia. Cichość definiowała kabinę i3 w trybie całkowicie elektrycznym, z wyjątkiem pracy silnika spalinowego, który uruchamiał się, gdy bateria była rozładowana.
Chociaż w kabinie było wiele miejsc do przechowywania, bagażnik i3 był dość mały, a załadunek cięższych przedmiotów utrudniała wysoka pozycja klapy bagażnika.
I3 był wyposażony w standardową nawigację biznesową. Opcjonalnie dostępna była profesjonalna nawigacja, z większym ekranem i danymi mapowymi na twardym dysku.
Dostępny pakiet o nazwie Technology + Driving Assistant obejmował adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie przed kolizją z możliwością jej złagodzenia. System parkowania równoległego był dostępny jako samodzielna funkcja.
BMW i3 wskazuje drogę do nowej ery mobilności. Jest uznawany na całym świecie za symbol przyjemności z jazdy, zrównoważonego rozwoju i inteligentnej łączności w miejskim środowisku, co czyni go najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem w premium segmencie kompaktowym. Przepis na sukces BMW i3 został teraz dodatkowo udoskonalony, dzięki nie tylko świeżym akcentom stylizacyjnym, nowoczesnym funkcjom wyposażenia i nowym usługom cyfrowym, ale także wprowadzeniu nowej wersji modelu. Debiutując obok nowej edycji pierwszego premium samochodu zaprojektowanego od podstaw z myślą o mobilności elektrycznej, BMW i3s wprowadza wyższą moc, specyficzną dla modelu technologię podwozia, wyraźnie bardziej dynamiczne właściwości jezdne i cechy designu, które wyróżniają go na tle innych modeli. Oferując jakościowe, całkowicie elektryczne doświadczenie jazdy, co oznacza zerowe lokalne emisje, oraz zupełnie nowy poziom technologii łączności, oba modele reprezentują przyszłość mobilności miejskiej.
BMW i3 od 2014 roku prowadzi w sprzedaży premium elektrycznych samochodów w swojej klasie, nie tylko w Europie, ale także na całym świecie. W Niemczech zajmuje nawet pierwsze miejsce w statystykach rejestracji nowych pojazdów dla całego segmentu elektrycznych samochodów, również od 2014 roku. Ponadto, nie tylko wizjonerskie pojazdy elektryczne i inspirujący design pomagają BMW i cieszyć się popularnością, ale także innowacyjne rozwiązania mobilności i rewolucyjna nowa forma premium, zrównoważonego rozwoju jako kluczowy element definiujący. Oferując takie produkty i przyjmując całościowe podejście uwzględniające pełny cykl życia – od produkcji surowców, przez wytwarzanie i eksploatację pojazdów po ich późniejsze recykling – marka BMW i ustanowiła się jako pionier myślenia o przyszłej mobilności.
Silnik elektryczny BMW eDrive w dwóch poziomach mocy, akumulator wysokiego napięcia o dużej pojemności 94 Ah/33 kWh, opcjonalny silnik rozszerzający zasięg
Doświadczenie jazdy w modelach BMW i odegrało istotną rolę w rosnącej atrakcyjności i popularności mobilności elektrycznej. Po systematycznym udoskonaleniu technologia BMW eDrive w nowym BMW i3 i nowym BMW i3s umożliwia kierowcom korzystanie z lokalnie bezemisyjnej mobilności z niezwykle natychmiastowym przyspieszeniem, efektywnym zużyciem energii i zoptymalizowanym zasięgiem, co zapewnia codzienną praktyczność, która wykracza poza wymagania czysto miejskiej jazdy. Oba modele czerpią energię z akumulatora litowo-jonowego o wysokim napięciu, opracowanego przez BMW Group, o pojemności 94 amperogodzin (Ah) lub 33 kilowatogodzin (kWh). Silnik rozszerzający zasięg można zamówić jako opcję zarówno dla nowego BMW i3, jak i nowego BMW i3s.
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s będą miały swoje światowe premiery na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie/Main we wrześniu 2017 roku. Globalna sprzedaż rozpocznie się w listopadzie 2017 roku.
Design: sportowy wygląd
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s charakteryzują się wyjątkowo dynamicznym charakterem jak na standardy premium kompaktowych elektryków, a szereg zmian w designie wprowadzono, aby wyraźnie oddać ten charakter w ich wizualnym wyglądzie. Niezapomniany, awangardowy design zewnętrzny już zdobył złotą nagrodę iF za projekt produktu i nagrodę World Car Design of the Year oraz inne zaszczyty, a teraz został wzbogacony o szereg subtelnych akcentów, które jednoznacznie przekazują sportowe i emocjonujące doświadczenie jazdy.
Charakterystyczny czarny pas BMW i, biegnący od maski przez dach do tyłu samochodu, został teraz uzupełniony przez słupki A i linie dachu, które również mają czarne wykończenie. Paleta kolorów dla pozostałych elementów nadwozia została rozszerzona o metaliczny kolor Melbourne Red i metaliczny Imperial Blue. Oprócz tych dwóch nowości, klienci mogą także wybierać spośród niemetalicznych kolorów Capparis White i Fluid Black, a także metalicznych Protonic Blue i Mineral Grey.
Przebudowa przedniego i tylnego zderzaka kładzie szczególny nacisk na szerokość samochodu, co sygnalizuje, jak bardzo sportowe są oba modele w jeździe oraz jak pewnie się prowadzą. Chromowany pasek wykończeniowy biegnący wzdłuż tylnej części oraz umiejscowienie emblematów modelu i eDrive na zewnętrznych krawędziach tylnej klapy wzmacnia to wrażenie.
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s standardowo wyposażone są w reflektory LED, które wykorzystują jednostki żarówek LED zarówno do świateł mijania, jak i drogowych, a także do świateł do jazdy dziennej. Nowe kierunkowskazy również wykorzystują technologię LED i są zintegrowane z przednim zderzakiem w formie poziomych pasków. Oznacza to, że teraz diody LED są używane do wszystkich funkcji oświetleniowych z przodu pojazdu, jak już miało to miejsce w przypadku tylnych zespołów świateł pokrytych szkłem.
Nowe BMW i3: nowe akcenty stylizacyjne dla poczucia sportowej elegancji
Przemyślany rozwój designu zewnętrznego nie tylko pomaga lepiej uwypuklić sportowe walory nowego BMW i3, ale również podkreśla jego wyrafinowaną elegancję. Przedni zderzak jest całkowicie pomalowany w kolorze nadwozia i ma czarne otoczenie w kształcie litery U, co wzmacnia obecność samochodu z przodu. Przechodząc do tylnej części, mocno ukształtowane kontury oraz kontrast kolorów między czarnym otoczeniem a kolorowym wypełnieniem znów tworzą dynamiczny i wyrazisty wygląd.
Nowa srebrna linia dachu w nowym BMW i3 dodaje kolejny akcent elegancji i dynamizmu. Szerokość od tyłu akcentuje przepływ powietrza, zgodnie z charakterystycznym konturem okien bocznych.
Nowe BMW i3s: prawdziwie dynamiczny performer
Nowe BMW i3s zawiera szereg autorskich elementów projektowych, które podkreślają jego szczególnie dynamiczny charakter. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak wyróżniają się specyficznymi dla modelu konturami o mocnych kształtach. Z przodu wypełnienie zderzaka, jak i otoczenie w kształcie litery U, mają czarną powłokę. Boczna część przedniego zderzaka jest otoczona na dolnej krawędzi akcentującymi paskami w BMW i Blue lub Frozen Grey, co dodatkowo podkreśla szerokość samochodu. Akcent zamkniętej kratki chłodnicy BMW również jest pomalowany na wysoki połysk na BMW i3s, nadając kratce większy i bardziej wyrazisty wygląd. Tylny zderzak nowego BMW i3s również składa się z indywidualnie stylizowanych konturów, natomiast czarne otoczenie oprawia dodatkowo szerokie, kolorowe wypełnienie. W nowym BMW i3s linia dachu ma również tę samą czarną powłokę o wysokim połysku, co słupki A.
Nowe BMW i3s standardowo wyposażone jest w sportowe zawieszenie, które obniża wysokość jazdy o 10 milimetrów. Dodatkowe 40 milimetrów szerokości toru w porównaniu do BMW i3 jest wzmocnione przez czarne obrzeża nadkoli. Nowe BMW i3s dostępne jest z ekskluzywnymi 20-calowymi lekkimi felgami w podwójnej konstrukcji, które są o 20 milimetrów szersze od wcześniej dostępnych wersji. Mogą być zamawiane w wariantach kolorystycznych Bicolour i Jet Black.
Wnętrze: poczucie przestronności, zrównoważone materiały
Podobnie jak projekt zewnętrzny, styl wnętrza nowego BMW i3 i nowego BMW i3s oparty jest na nowatorskiej architekturze pojazdu LifeDrive. Wzmocniona włóknem węglowym (CFRP) komora pasażerska ma wspaniałe wrażenie przestronności i jest zdominowana przez poczucie lekkości. Zasada projektowa dwóch czteroosobowych modeli sprawia, że nie ma potrzeby stosowania stałych słupków B ani tunelu przekładniowego. Drzwi otwierające się w przeciwnych kierunkach umożliwiają pasażerom łatwe wsiadanie i wysiadanie.
Dla nowego BMW i3 i nowego BMW i3s dostępne są linie wyposażenia Loft, Lodge i Suite jako alternatywy dla standardowej wersji Atelier. Opcja wykończenia wnętrza Lodge obejmuje nową tapicerkę siedzeń w kolorze Solaric Brown, która łączy naturalną skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych z tekstylnym materiałem na bazie wełny. To, że BMW i3 i BMW i3s również stawiają zrównoważony rozwój wśród swoich cech premium, jest widoczne również w pozostałych materiałach, które wybrane dla nich, w tym recyklingowanych plastikach, surowcach odnawialnych, naturalnych włóknach i otwartoporowym, niebielonym drewnie eukaliptusowym. Ponad 80 procent powierzchni widocznych dla pasażerów wykonanych jest z recyklingowanych materiałów lub odnawialnych zasobów. Nowa opcja niebieskiego pasa bezpieczeństwa dodaje odrobinę koloru do wnętrza w typowym stylu marki. BMW i3s uzupełnia to wszystko specjalnym oznaczeniem modelu na przednich dywanikach.
Bezemisyjna przyjemność z jazdy: intensywniejsze doświadczenie niż kiedykolwiek z dwoma opcjami mocy
Synchronizowany silnik elektryczny nowego BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 hp. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm (184 lb-ft), który dostępny jest natychmiast z miejsca, co jest charakterystyczne dla silników elektrycznych. Oznacza to, że naciśnięcie pedału przyspieszenia natychmiast wyzwala ekscytujący zryw prędkości. Silnik płynnie dostarcza osiągi, których kierowcy oczekują od BMW, za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o jednym przełożeniu, z ciągłym dostarczaniem mocy, które narasta w charakterystyczny dynamiczny sposób. Przyspieszenie 0-100 km/h (62 mph) nowe BMW i3 osiąga w 7,3 sekundy. Jego maksymalna prędkość jest ograniczona do 150 km/h (93 mph).
Umieszczony nisko w podłodze pojazdu akumulator litowo-jonowy o wysokim napięciu zapewnia zasięg od 290 do 300 kilometrów (180-186 mil) na cyklu NEDC, 235 do 255 kilometrów (146 do 158 mil) według WLTP oraz do 200 kilometrów (124 mil) w codziennym użytkowaniu. Połączone zużycie energii elektrycznej nowego BMW i3 na cyklu NEDC waha się między 13,6 a 13,1 kWh na każde 100 kilometrów.
Zapewniając wyjątkową dynamikę jazdy w segmencie pojazdów elektrycznych, z natychmiastowym momentem obrotowym, doskonałą przyczepnością i precyzyjnie kontrolowanymi driftami
Zwinne właściwości jezdne BMW i3 są jeszcze lepiej poprawione dzięki zoptymalizowanemu systemowi Dynamic Stability Control (DSC). Ten kompleksowo zrewidowany, szybko reagujący system kontroli trakcji gwarantuje pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych. BMW i3 teraz posiada unikalną na świecie formę ogranicznika prędkości kół, która zapewnia zwiększoną stabilność kierunkową zarówno przy dynamicznym przyspieszaniu, jak i na wytracaniu prędkości przy intensywnym hamowaniu regeneracyjnym. Przyczepność podczas ruszania na śniegu i mokrych drogach również została zauważalnie poprawiona. Tryb DTC (Dynamic Traction Control) teraz zwiększa zwrotność przy wyższych prędkościach i podczas sportowego pokonywania zakrętów, pozwalając na łagodne i bezpiecznie kontrolowane dryfy, gdy poziomy przyczepności są obniżone.
Nowe BMW i3s zapewnia jeszcze sportowsze interpretacje cichej mobilności z zerowymi lokalnymi emisjami i charakteryzuje się wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy 135 kW/184 hp, który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 Nm (199 lb-ft). Jego zaktualizowany system napędowy obejmuje zmodyfikowane sterowanie silnikiem i specyficzne łożyska stożkowe, które zostały wykorzystane do dalszej optymalizacji dostarczania mocy i krzywej wydajności przy wyższych obrotach. Na granicach zakresu prędkości silnika moc i moment obrotowy dodatkowo rozwiniętego systemu napędowego stanowi poprawę nawet o 40% dla BMW i3.
Co więcej, nowe BMW i3s ma sportowe zawieszenie z specjalnie opracowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami. Kierowcy mogą również wybrać tryb SPORT za pomocą przełącznika Driving Experience Control. To powoduje bardziej bezpośrednią reakcję na pedał przyspieszenia i bardziej precyzyjne właściwości kierownicy, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu.
Zaledwie 6,9 sekundy wystarczy, aby nowe BMW i3s przekroczyło 100 km/h (62 mph) w drodze do maksymalnej prędkości 160 km/h (99 mph). Jego połączone zużycie energii elektrycznej wynosi 14,3 kWh na 100 kilometrów na cyklu NEDC. Jego zasięg elektryczny wynosi 280 kilometrów (174 mil) na cyklu NEDC, 235 do 245 kilometrów (146 do 152 mil) według WLTP oraz do 200 kilometrów (124 mil) w codziennym użytkowaniu.
Opcjonalny silnik benzynowy o pojemności 28 kW/38 hp, dwucylindrowy, rozszerzający zasięg, jest dostępny zarówno dla nowego BMW i3, jak i nowego BMW i3s. Silnik napędza generator, który produkuje moc w razie potrzeby podczas jazdy, aby utrzymać stały poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia. To wydłuża ogólny zasięg samochodu w codziennym użytkowaniu o 150 kilometrów (93 mil), zwiększając go z około 180 kilometrów (112 mil) do maksymalnie 330 kilometrów (205 mil). Zasięg całkowicie elektryczny nowego BMW i3 z rozszerzaczem zasięgu wynosi 225 do 235 kilometrów (140 – 146 mil) według NEDC oraz 190 do 200 kilometrów (118 – 124 mil) według WLTP. Odpowiednie wartości dla nowego BMW i3s z rozszerzaczem zasięgu wynoszą 220 kilometrów (137 mil) na NEDC oraz 185 do 195 kilometrów (115 do 121 mil) na cyklu WLTP.
Na cyklu NEDC nowe BMW i3 z rozszerzaczem zasięgu osiąga połączone wartości zużycia wynoszące od 11,9 do 11,5 kWh energii elektrycznej i 0,6 litra paliwa (zużycie paliwa wynoszące 470,8 mpg imp; emisja CO2: 14 -13 g/km). Na tym samym połączonym cyklu NEDC nowe BMW i3s z rozszerzaczem zasięgu zużywa 12,5 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów i 0,7 litra paliwa (zużycie paliwa wynoszące 403,5 mpg imp; emisja CO2: 14 g/km).
Rozbudowany zestaw systemów wsparcia kierowcy: Asystent parkowania i Asystent korków przejmują kontrolę nad kierowaniem
Systemy wsparcia kierowcy dostępne dla nowego BMW i3 i BMW i3s ułatwiają pracę kierowcy i zapewniają wsparcie w różnych sytuacjach drogowych oraz pomagają w kontrolowaniu pojazdu wzdłuż i wszerz. Opcjonalny pakiet Asystent Parkowania obejmuje system Park Distance Control, kamerę cofa oraz Asystenta Parkowania. Po wybraniu odpowiedniego miejsca parkingowego równolegle do drogi, Asystent Parkowania przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem, wyborem biegów i kierowaniem.
Driving Assistant Plus, również dostępny jako opcja, obejmuje funkcję ostrzegania o kolizji i pieszych z funkcją hamowania w mieście, informacje o ograniczeniach prędkości, Proaktywny Asystent Jazdy, Aktywny Tempomat z funkcją Stop & Go oraz asystenta korków, który nie tylko utrzymuje bezpieczną odległość do samochodu przed nami w ruchu stop-and-go do 60 km/h (37 mph), ale także utrzymuje samochód w pasie ruchu. System czerpie informacje z oznakowań pasów, szerokości drogi oraz pojazdów poruszających się przed.
Rozwój systemu iDrive, BMW i ConnectedDrive z funkcjami nawigacyjnymi oraz Informacje o Parkowaniu na Ulicy, specjalnie opracowane dla mobilności elektrycznej
Zarówno nowe BMW i3, jak i nowe BMW i3s, wyposażone są w zaktualizowaną wersję systemu iDrive, który zapewnia intuicyjny interfejs do kontrolowania wielu funkcji pojazdu, infotainment, komunikacji i nawigacji. W pojazdach wyposażonych w system nawigacji Professional, wyświetlacz sterujący ma przekątną 10,25 cala i zwiększoną rozdzielczość 1,440 × 540 pikseli. Główne menu jest również prezentowane w formie poziomo ułożonych kafelków z trybem na żywo. System rozpoznawania głosu został również dodatkowo zoptymalizowany. Dzięki Natural Language Understanding, polecenia mówione mogą teraz być realizowane szybciej i precyzyjniej, np. podczas wyszukiwania muzyki i numerów telefonów lub dyktowania e-maili i wiadomości SMS. Nowością w ofercie jest przygotowanie do Apple CarPlay. Umożliwia to płynne zintegrowanie dodatkowych aplikacji smartfonowych z systemem operacyjnym pojazdu.
Dalsza rozbudowa oferty BMW i ConnectedDrive – niezrównanej przez żadnego rywala – zapewnia inteligentną łączność poprzez usługi specjalnie dostosowane do mobilności elektrycznej. Usługa wyszukiwania Informacji o Parkowaniu na Ulicy, dostępna po raz pierwszy w BMW i3, może być również używana razem z systemem Real Time Traffic Information, jeśli zamówiony jest system nawigacji Professional. Publiczne stacje ładowania i informacje o ich dostępności mogą być również wyświetlane na mapie systemu nawigacyjnego. Gdy aktywne są wskazania nawigacyjne, dane na temat trasy są również wykorzystywane do jak najdokładniejszego obliczenia zasięgu wyświetlanego w liczniku. Mapa zasięgu zapewnia wizualną reprezentację obecnego obszaru roboczego. Istnieje również możliwość wyświetlenia różnych zasięgów możliwych do osiągnięcia w każdym z trybów Driving Experience Control. Specjalne funkcje nawigacyjne BMW i obejmują także intermodalne prowadzenie tras. Pomaga to użytkownikom szybko i efektywnie dotrzeć do celu, uwzględniając lokalne rozkłady jazdy transportu publicznego oraz połączenia. Regularne, automatyczne aktualizacje danych nawigacyjnych są teraz również świadczone „over the air” w BMW i3, za pomocą połączenia sieci mobilnej.
W lipcu 2017 roku wprowadzono pakiet nowych usług pod marką BMW Connected+, które umożliwiają wysoce spersonalizowane i prostsze wyświetlanie informacji wewnątrz pojazdu. Wszystkie cyfrowe usługi związane z BMW Connected i BMW Connected+ będą dostępne w BMW i3 i BMW i3s. Obejmują one inteligentne planowanie trasy, w tym przystanki na stacjach ładowania lub stacjach benzynowych (Wyślij moje trasy do samochodu), dzielenie się aktualną lokalizacją samochodu za pomocą SMS i linku na żywo (Udostępnij aktualny status podróży), spersonalizowane wyświetlanie istotnych informacji o pojeździe (BMW Onboard), płynne przesyłanie instrukcji nawigacyjnych do smartfona lub smartwatcha klienta po zaparkowaniu samochodu (Nawigacja od drzwi do drzwi) oraz bezpośrednią synchronizację kontaktów i adresów z systemem nawigacyjnym (Moje kierunki).
Usługa BMW Digital Charging Service umożliwia inteligentne ładowanie
Usługa BMW Digital Charging Service przynosi klientom przyszłość ładowania, dzisiaj. BMW ConnectedDrive i portal BMW ConnectedDrive przekształcają ładowanie w cyfrowe doświadczenie. W rezultacie BMW i3 i BMW i3s są doskonale zintegrowane z inteligentnym ekosystemem klienta. To pozwala klientom BMW optymalizować koszty ładowania, najlepiej wykorzystać energię słoneczną generowaną samodzielnie do ładowania, a nawet zarabiać pieniądze dzięki integracji z inteligentną siecią. Łatwość korzystania z usługi – z poziomu smartfona za pośrednictwem BMW Connected lub z komputerów i tabletów przez portal BMW ConnectedDrive – ułatwia również w pełni przejrzyste, zrównoważone korzystanie z odnawialnych źródeł energii. Wprowadzając swoją unikalną usługę BMW Digital Charging Service, BMW staje się pierwszym producentem samochodów na świecie, który łączy mobilność elektryczną z cyfrowymi światami swoich klientów.
360° ELECTRIC: nowy kabel do ładowania, BMW i Wallbox Connect
360° ELECTRIC to gama produktów i usług, które pomagają uczynić mobilność elektryczną wygodnym, codziennym doświadczeniem. Funkcjonalność standardowego kabla ładującego dostarczanego z nowym BMW i3s została zoptymalizowana i obejmuje czujnik temperatury. Ładowanie w domu jest niezwykle przyjazne dla użytkownika dzięki BMW i Wallbox, który w swojej najnowszej wersji może dostarczyć 11 kW mocy do ładowania akumulatora wysokiego napięcia. Umożliwia to przesył energii na zasięg elektryczny wynoszący około 180 kilometrów (112 mil) w czasie poniżej trzech godzin – pięć razy szybciej niż w przypadku standardowego kabla do ładowania. Nowy BMW i Wallbox Connect również rozszerza funkcjonalność unikalnej Usługi Cyfrowego Ładowania, aby zapewnić inteligentne ładowanie dla optymalnej efektywności kosztowej i pozwala klientom jak najlepiej wykorzystać samodzielnie generowaną energię słoneczną. Ponadto możliwe jest także kontrolowanie procesu ładowania za pomocą aplikacji na smartfonie i zarządzanie używaniem za pomocą karty dostępu. Kierowcy z zarejestrowaną kartą ChargeNow mają nieograniczony dostęp do największej sieci publicznych stacji ładowania na świecie.
BMW i jest pionierem elektrycznej przyjemności z jazdy z zintegrowanym koncepcją zrównoważonego rozwoju i doskonałą technologią eDrive
BMW i toruje drogę w kształtowaniu przyszłości zrównoważonej mobilności osobistej. Jego zintegrowana koncepcja koncentruje się na odpowiedzialnym korzystaniu z zasobów i obejmuje wybór materiałów oraz innowacyjne usługi mobilne obok przejazdów bez lokalnych emisji. BMW i3 jest równie poważne w kwestii przyjemności z jazdy, zamieniając nawet przejażdżkę po mieście w elektryzujące doświadczenie. Inspirujący design BMW i3 wyraża nowy styl, podczas gdy natychmiastowa moc z systemu napędowego stanowi inspiracyjne odzwierciedlenie wschodu nowej ery mobilności.