Po swoim debiucie, BMW i3 zyskało na popularności i zajęło czołowe miejsca w sprzedaży samochodów elektrycznych na całym świecie. Było to najchętniej kupowane premium elektryczne auto na świecie. W 2017 roku wprowadzono nową wersję: i3s.
BMW ma bogate sportowe dziedzictwo. Wprowadzenie elektrycznego modelu do oferty było zaskakujące, ale gdy małe i3 porównano z innymi elektrycznymi autami kompaktowymi, okazało się, że jest znacznie bardziej sportowe. Model i3s ma na celu jeszcze większe podkreślenie zwinności i3.
Model i3s wprowadził nowe opcje kolorystyczne, w tym motyw w czerwieni i czerni. Zawierał również nowy, ekskluzywny design kół o średnicy 20 cali. Pojawiło się kilka innych drobnych szczegółów, takich jak zmieniony kształt zderzaków i sportowe zawieszenie, które obniżyło prześwit o 10 mm (0.4”) oraz poszerzyło tor o 40 mm (1.6”). W reflektorach zainstalowano nowe jednostki pełnowartościowe LED zarówno dla świateł mijania, jak i drogowych.
Wnętrze i3s charakteryzowało się wyjątkowym designem i materiałami premium, takimi jak niepintowany eukaliptus. Naturalne włókno zastosowane w tapicerce miało również pochodzenie drewniane. Zestaw wskaźników był w pełni cyfrowy, TFT. Model i3s był przestronny i zapewniał łatwy dostęp dzięki czterem drzwiom, z czego tylne miały zawiasy umieszczone z tyłu.
Dzięki większej mocy i dostosowanemu trybowi DTC (Dynamic Traction Control), który zwiększał zwrotność przy wyższych prędkościach i podczas sportowego pokonywania zakrętów. Według oficjalnego komunikatu prasowego, pozwalał nawet na „łagodne i bezpiecznie kontrolowane poślizgi w warunkach zmniejszonej przyczepności”.
BMW i3 wskazuje drogę ku nowej erze mobilności. Jest uznawany na całym świecie za symbol przyjemności z jazdy, zrównoważonego rozwoju i inteligentnej łączności w miejskim środowisku, dlatego stał się najlepiej sprzedawanym elektrycznym samochodem w premium segmencie kompaktowym. Przepis na sukces BMW i3 został teraz jeszcze bardziej udoskonalony, nie tylko dzięki odświeżonym akcentom stylizacyjnym, nowoczesnym funkcjom wyposażenia i nowym usługom cyfrowym, ale także poprzez wprowadzenie nowej wersji modelu. Obok nowej edycji pierwszego w historii premium samochodu zaprojektowanego od podstaw do mobilności elektrycznej debiutuje model BMW i3s. Oferując wyższą moc, technologię podwozia specyficzną dla modelu, zauważalnie bardziej dynamiczne właściwości jezdne i unikalne cechy projektowe, generuje szczególnie intensywne połączenie niepowtarzalnej sportowej przyjemności z jazdy, z którą kojarzone są elektryczne samochody od BMW Group. Oferując wysokiej jakości, całkowicie elektryczne doświadczenie jazdy, co oznacza zero lokalnych emisji, wraz z nowym poziomem technologii łączności, oba modele reprezentują przyszłość miejskiej mobilności.
BMW i3 od 2014 roku jest najlepszym sprzedającym się premium elektrykiem w swojej klasie, nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. A w Niemczech od 2014 roku prowadzi statystyki rejestracji nowych pojazdów w segmencie samochodów elektrycznych jako całości. Wysoka popularność BMW i wynika nie tylko z wizjonerskich pojazdów elektrycznych i inspirującego designu, ale także z innowacyjnych rozwiązań mobilności i rewolucyjnej nowej formy charakteru premium, zrównoważony rozwój będący kluczowym elementem definiującym. Oferując takie produkty i przyjmując kompleksowe podejście uwzględniające pełny cykl życia – od produkcji surowców, przez wytwarzanie i eksploatację pojazdów, po ich późniejsze recyklingowanie – marka BMW i zyskała reputację pioniera myślenia o mobilności przyszłości.
Silnik elektryczny BMW eDrive w dwóch poziomach mocy, akumulator wysokiego napięcia o dużej pojemności 94 Ah/33 kWh, opcjonalny silnik range extender
Doświadczenie jazdy w modelach BMW i odegrało znaczną rolę w rosnącej atrakcyjności i popularności mobilności elektrycznej. Dzięki systematycznym udoskonaleniom, technologia BMW eDrive w nowym BMW i3 i nowym BMW i3s pozwala kierowcom cieszyć się mobilnością wolną od emisji, z błyskawicznym oddawaniem mocy, efektywnym wykorzystaniem energii i optymalnym zasięgiem, co zapewnia codzienną praktyczność, która sięga poza potrzeby czysto miejskiej jazdy. Oba modele czerpią energię z akumulatora litowo-jonowego o wysokim napięciu, opracowanego przez BMW Group, o pojemności 94 amperogodzin (Ah) lub 33 kilowatogodzin (kWh). Silnik range extender można zamówić opcjonalnie zarówno w nowym BMW i3, jak i nowym BMW i3s.
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s będą miały swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie w wrześniu 2017 roku. Globalna sprzedaż rozpocznie się w listopadzie 2017 roku.
Design: sportowy wygląd
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s charakteryzują się wyjątkowo dynamicznym charakterem, jak na standardy premium kompaktowych elektryków, a wprowadzone poprawki w designie mają na celu szczególnie wyraźne wyrażenie tego w ich wizualnym wyglądzie. Niezaprzeczalne, awangardowe stylizacje zewnętrzne zdobyły już złotą nagrodę iF za design produktu oraz nagrodę World Car Design of the Year, a teraz zostały wzbogacone o kilka zręcznych akcentów stylistycznych, które wyraźnie komunikują sportowe i emocjonujące wrażenia z jazdy.
Charakterystyczny czarny pas BMW i, biegnący od maski po dach, aż do tylnej części samochodu, jest teraz uzupełniony o słupki A i linie dachowe, które również mają czarne wykończenie. Zakres wykończeń lakieru dla pozostałych elementów nadwozia został poszerzony o dwa nowe kolory: Melbourne Red metallic i Imperial Blue metallic. Oprócz tych dwóch nowości, klienci mogą również wybierać spośród nielakierowanych odcieni Capparis White i Fluid Black oraz lakierów Protonic Blue metallic i Mineral Grey metallic.
Przeprojektowanie przedniego i tylnego zderzaka szczególnie podkreśla szerokość pojazdu, co sygnalizuje, jak sportowe są oba modele w jeździe i jak pewne jest ich prowadzenie. Chromowana listwa ozdobna, biegnąca na całej szerokości tylnego zderzaka oraz umiejscowienie oznaczeń modelu i eDrive na zewnętrznych krawędziach klapy bagażnika wzmacniają to wrażenie.
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s są standardowo wyposażone w reflektory LED, które wykorzystują jednostki żarówek LED zarówno do świateł mijania, jak i drogowych, a także do świateł do jazdy dziennej. Nowe kierunkowskazy również korzystają z technologii LED i są zintegrowane w przednim zderzaku w formie poziomych pasków. Oznacza to, że diody LED są teraz wykorzystywane do wszystkich funkcji oświetleniowych z przodu pojazdu, co było już wcześniej stosowane w pokrytych szkłem zespołach tylnych świateł.
Nowe BMW i3: nowe akcenty stylizacyjne dla poczucia sportowej elegancji
Przemyślana ewolucja stylizacji zewnętrznej nie tylko podkreśla sportowy charakter nowego BMW i3, ale również jego wyrafinowaną elegancję. Przedni zderzak jest w całości malowany w kolorze nadwozia i ma czarne otoczenie w kształcie litery U, co wzmacnia obecność samochodu widzianego z przodu. Przechodząc do tyłu, silnie ukształtowane kontury i kontrast kolorystyczny między czarnym otoczeniem a kolorowym wypełnieniem ponownie tworzą energetyczny i ekspresyjny wygląd.
Nowa srebrna linia dachu w nowym BMW i3 dodaje kolejny akcent elegancji i dynamizmu. Poszerza się ku tyłowi, podkreślając przepływ powietrza, znany jako charakterystyczna linia okien bocznych.
Nowe BMW i3s: kompleksowy performer
Nowe BMW i3s wprowadza szereg indywidualnych elementów designu, które podkreślają jego szczególnie dynamiczny charakter. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak charakteryzują się specyficznymi dla modelu, silnie uformowanymi konturami. Z przodu wypełnienie zderzaka oraz czarne otoczenie mają czarne wykończenie. Boki przedniego zderzaka są otoczone dolnym brzegi akcentującymi w kolorze BMW i Blue lub Frozen Grey, które jeszcze bardziej podkreślają szerokość pojazdu. Akcent w zamkniętej kratce chłodnicy BMW jest również pomalowany na wysoki połysk w czarnym kolorze w modelu BMW i3s, co nadaje kratce większy i bardziej wyrazisty wygląd. Tylny zderzak nowego BMW i3s również składa się z indywidualnie stylizowanych konturów, podczas gdy czarne otoczenie otacza bardzo szerokie, kolorowe wypełnienie. W nowym BMW i3s, akcent linii dachu również ma to samo wykończenie w wysokim połysku jak słupki A.
Nowe BMW i3s jest standardowo wyposażone w sportowe zawieszenie, które obniża wysokość jazdy o 10 milimetrów. Dodatkowe 40 milimetrów szerokości, w porównaniu do BMW i3, jest podkreślone przez czarne obramowania nadkoli. Nowe BMW i3s dostępne jest z ekskluzywnymi 20-calowymi obręczami aluminiowymi w podwójnym wzorze szprych, które są o 20 milimetrów szersze niż wcześniej dostępne wersje. Mogą być zamówione w wariantach kolorystycznych Bicolour i Jet Black.
Wnętrze: doskonałe poczucie przestronności, zrównoważone materiały
Tak jak stylizacja zewnętrzna, wnętrze nowego BMW i3 i nowego BMW i3s opiera się na nowatorskiej architekturze pojazdów LifeDrive. Wzmocniona włóknem węglowym komora pasażerska ma wspaniałe poczucie przestronności i jest zdominowana przez poczucie lekkości. Zasada projektowa obu modeli czteroosobowych eliminuje potrzebę posiadania stałych słupków B lub tunelu biegów. Drzwi otwierające się w przeciwnych kierunkach umożliwiają pasażerom łatwe wsiadanie i wysiadanie.
Linie wyposażenia Loft, Lodge i Suite są dostępne jako alternatywy dla standardowej wersji Atelier w nowym BMW i3 i nowym BMW i3s. Opcja wyposażeniowa Lodge oferuje nową tapicerkę foteli w odcieniu Solaric Brown, łączącą naturalną skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych z tekstylnym materiałem na bazie wełny. Fakt, że BMW i3 i BMW i3s również uznają zrównoważony rozwój za jedną z swoich cech premium, widać również w pozostałych wybranych materiałach, w tym w recyklingowanych tworzywach sztucznych, odnawialnych surowcach, naturalnych włóknach oraz otwartym, niebielonym drewnie eukaliptusowym. Ponad 80 procent powierzchni widocznych dla pasażerów wykonane jest z materiałów z recyklingu lub odnawialnych źródeł. Nowa niebieska opcja pasów bezpieczeństwa dodaje koloru w wnętrzu w typowym stylu marki. Model BMW i3s uzupełnia to wszystko specjalnym oznaczeniem modelu na dywanikach przednich jako standard.
Bezemisyjna przyjemność z jazdy: bardziej intensywne doświadczenie niż kiedykolwiek wcześniej, teraz z dwoma opcjami mocy
Synchronizowany silnik elektryczny napędzający nowe BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm (184 lb-ft), a cały dostępny jest natychmiast od postoju, jak to zazwyczaj ma miejsce w przypadku silników elektrycznych. Oznacza to, że naciśnięcie pedału przyspieszenia natychmiast uwalnia ekscytujący zryw prędkości. Silnik płynnie dostarcza osiągów, które kierowcy oczekują od BMW, poprzez jednobiegową automatyczną skrzynię biegów, z ciągłym oddawaniem mocy, które typowo dynamicznie zwiększa tempo samochodu. Nowe BMW i3 osiąga prędkość 0-100 km/h (62 mph) w 7.3 sekundy. Jego maksymalna prędkość jest ograniczona do 150 km/h (93 mph).
Umiejscowiona nisko w podłodze pojazdu, litowo-jonowa bateria wysokiego napięcia zapewnia zasięg od 290 do 300 kilometrów (180-186 mil) na cyklu NEDC, od 235 do 255 kilometrów (146 do 158 mil) według WLTP i do 200 kilometrów (124 mil) w codziennym użytkowaniu. Zsumowane zużycie energii elektrycznej nowego BMW i3 w cyklu NEDC waha się od 13.6 do 13.1 kWh na każde 100 kilometrów.
Wędrówki w doskonałych dynamikach jazdy w segmencie elektrycznych pojazdów, z błyskawicznym momentem obrotowym, doskonałą przyczepnością i precyzyjnie kontrolowanymi driftami
Zwinne właściwości prowadzenia BMW i3 jeszcze bardziej poprawiają zoptymalizowany system Dynamic Stability Control (DSC). Ten całkowicie przeprojektowany, szybciej reagujący system kontroli trakcji gwarantuje pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych. BMW i3 teraz wyposaża się w unikalną formę ograniczenia prędkości kół, która zapewnia zwiększoną stabilność kierunkową, zarówno podczas dynamicznego przyspieszania, jak i przy hamowaniu regeneracyjnym. Przyczepność podczas ruszania na śniegu i mokrej nawierzchni również została zauważalnie poprawiona. Tryb DTC (Dynamic Traction Control) teraz zwiększa zwinność przy wyższych prędkościach i podczas sportowej jazdy w zakrętach, nawet pozwalając na łagodne i bezpiecznie kontrolowane drifty, gdy poziomy przyczepności są obniżone.
Nowe BMW i3s oferuje jeszcze sportowszą interpretację cichej mobilności z zerowymi lokalnymi emisjami i jest wyposażone w mocny silnik elektryczny o mocy 135 kW/184 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy 270 Nm (199 lb-ft). Jego zaktualizowany system napędowy zawiera zmodyfikowane sterowanie silnikiem oraz specyficzne łożyska stożkowe, które zostały wykorzystane do dalszej optymalizacji dostarczania mocy oraz krzywej wydajności przy wyższych obrotach. Na granicach zakresu obrotów silnika, moc i moment obrotowy dalszego rozwoju systemu napędowego stanowią poprawę o do 40% w porównaniu do BMW i3.
Co więcej, nowe BMW i3s szczyci się sportowym zawieszeniem z specjalnie opracowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami. Kierowcy mogą także wybrać tryb SPORT za pomocą przełącznika Driving Experience Control. To inicjuje bardziej bezpośrednią reakcję na pedał gazu oraz sztywniejsze właściwości kierownicy, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu.
Zaledwie 6.9 sekundy to wystarczająco dużo czasu, aby nowe BMW i3s przekroczyło 100 km/h (62 mph) w drodze do maksymalnej prędkości 160 km/h (99 mph). Jego zsumowane zużycie energii elektrycznej na cyklu NEDC wynosi 14.3 kWh na 100 kilometrów. Jego zasięg elektryczny wynosi 280 kilometrów (174 mil) na cyklu NEDC, od 235 do 245 kilometrów (146 do 152 mil) według WLTP i do 200 kilometrów (124 mil) w codziennym użytkowaniu.
Dostępny jako opcja dla nowego BMW i3 i nowego BMW i3s jest dwucylindrowy silnik benzynowy range extender o mocy 28 kW/38 KM. Silnik napędza generator, który produkuje energię w razie potrzeby podczas jazdy, aby utrzymać stały poziom naładowania w akumulatorze wysokiego napięcia. To wydłuża całkowity zasięg pojazdu w codziennym użytkowaniu o 150 kilometrów (93 mil), zwiększając go z około 180 kilometrów (112 mil) do maksymalnie 330 kilometrów (205 mil). Zasięg całkowicie elektryczny nowego BMW i3 z range extender wynosi od 225 do 235 kilometrów (140 – 146 mil) według NEDC oraz od 190 do 200 kilometrów (118 – 124 mil) według WLTP. Odpowiednie wartości dla nowego BMW i3s z range extender osiągają 220 kilometrów (137 mil) na NEDC oraz od 185 do 195 kilometrów (115 do 121 mil) na cyklu WLTP.
Na cyklu NEDC, nowe BMW i3 z range extender osiąga zsumowane wartości zużycia wynoszące od 11.9 do 11.5 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów oraz 0.6 litra paliwa (zużycie paliwa wynoszące 470.8 mpg imp; emisja CO2: 14 -13 g/km). Na tym samym zsumowanym cyklu NEDC, nowe BMW i3s z range extender zużywa 12.5 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów oraz 0.7 litra paliwa (zużycie paliwa wynoszące 403.5 mpg imp; emisja CO2: 14 g/km).
Rozbudowana gama systemów wsparcia kierowcy: Asystent Parkowania i Asystent Korków przejmują kontrolę nad kierowaniem
Systemy wsparcia kierowcy dostępne w nowym BMW i3 i BMW i3s ułatwiają pracę kierowcy i zapewniają wsparcie w różnych sytuacjach drogowych, a także pomagają w kontrolowaniu pojazdu w kierunku podłużnym i poprzecznym. Opcjonalny pakiet Asystenta Parkowania obejmuje Park Distance Control, kamerę do wstecznego parkowania oraz Asystenta Parkowania. Po wybraniu odpowiedniego miejsca parkingowego równolegle do drogi, Asystent Parkowania przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem, wyborem biegów i kierowaniem.
Driving Assistant Plus, również dostępny jako opcja, zawiera funkcje Ostrzeżenia przed Kolizją i Pieszym z funkcją hamowania w mieście, Informacje o Limicie Prędkości, Proaktywny Asystent Jazdy, Aktywny Tempomat z funkcją Stop & Go oraz Asystent Korków, który nie tylko utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu z przodu w ruchu stop-and-go do 60 km/h (37 mph), ale również utrzymuje samochód w pasie ruchu. System kieruje się znakami drogowymi, szerokością drogi oraz pojazdami podróżującymi przed nim.
Dalszy rozwój systemu iDrive, BMW i ConnectedDrive z funkcjami nawigacyjnymi i Informacją o Parkowaniu na Ulicy, specjalnie opracowaną dla mobilności elektrycznej
Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s są wyposażone w zaktualizowaną wersję systemu operacyjnego iDrive, który zapewnia intuicyjny interfejs do kontrolowania licznych funkcji pojazdu, infotainmentu, komunikacji i nawigacji. W pojazdach wyposażonych w Profesjonalny system nawigacji, wyświetlacz sterujący ma przekątną 10.25 cala i zwiększoną rozdzielczość 1,440 × 540 pikseli. Główne menu jest również prezentowane w formie poziomo ułożonych kafli z trybem na żywo. System rozpoznawania mowy również został dalej zoptymalizowany. Dzięki Natural Language Understanding, mówione polecenia mogą być teraz realizowane szybciej i dokładniej, np. podczas wyszukiwania muzyki i numerów telefonów lub dyktowania e-maili i SMS-ów. Nowością w ofercie jest przygotowanie dla Apple CarPlay. Umożliwia to seamless integrację dodatkowych aplikacji na smartfony z systemem operacyjnym pojazdu.
Dalsza rozwinięta oferta BMW i ConnectedDrive – nie mająca sobie równych w branży – zapewnia inteligentną łączność za pomocą usług specjalnie dostosowanych do mobilności elektrycznej. Cyfrowa wyszukiwarka Informacji o Parkowaniu na Ulicy, dostępna po raz pierwszy w BMW i3, może być również wykorzystywana obok systemu Real Time Traffic Information, jeśli zdecyduje się na Profesjonalny system nawigacji. Publiczne stacje ładowania i informacje o ich dostępności mogą być również wyświetlane na mapie systemu nawigacji. Po aktywacji nawigacji, dane o trasie są używane do jak najdokładniejszego obliczenia zasięgu pokazywanego w zestawie wskaźników. Mapa zasięgu dostarcza wizualnej reprezentacji aktualnego promienia operacyjnego. Możliwe jest również wyświetlenie różnych zasięgów osiągalnych w każdym z trybów Driving Experience Control. Specjalne funkcje nawigacyjne BMW i obejmują również intermodalne kierowanie trasą. Pomaga to użytkownikom szybko i efektywnie dotrzeć do celu, uwzględniając lokalne rozkłady jazdy transportu publicznego i połączenia. Regularne, automatyczne aktualizacje danych nawigacyjnych są teraz również dostarczane „over the air” w BMW i3, za pomocą połączenia sieci komórkowej.
Pakiet nowych usług został wprowadzony w lipcu 2017 roku pod marką BMW Connected+, co umożliwia bardzo spersonalizowane i uproszczone wyświetlanie informacji wewnątrz samochodu. Wszystkie usługi cyfrowe związane z BMW Connected i BMW Connected+ będą dostępne w BMW i3 i BMW i3s. Obejmują inteligentne planowanie tras, w tym przystanki na ładowaniach lub stacjach benzynowych (Wyślij moje trasy do samochodu), dzielenie się aktualną lokalizacją pojazdu za pomocą SMS i linków na żywo (Udostępnij status podróży na żywo), personalizowane wyświetlanie istotnych informacji w samochodzie (BMW Onboard), bezproblemowy transfer instrukcji trasy do smartfona lub smartwatcha klienta po zaparkowaniu (Nawiguj z drzwi do drzwi) oraz bezpośrednią synchronizację kontaktów i adresów z systemem nawigacyjnym (Moje cele).
BMW Digital Charging Service umożliwia inteligentne ładowanie
Usługa BMW Digital Charging Service przynosi klientom przyszłość ładowania już dziś. BMW ConnectedDrive i portal BMW ConnectedDrive przekształcają ładowanie w cyfrowe doświadczenie. W rezultacie BMW i3 i BMW i3s są doskonale zintegrowane z inteligentnym ekosystemem klientów. Umożliwia to klientom BMW optymalizację kosztów ładowania, jak najlepsze wykorzystanie energii słonecznej do ładowania, a nawet zarabianie pieniędzy na integracji z inteligentną siecią. Łatwość korzystania z tej usługi – zarówno ze smartfona przez BMW Connected, jak i z komputerów i tabletów przez portal BMW ConnectedDrive – także ułatwia całkowicie przejrzyste, zrównoważone korzystanie z odnawialnych źródeł energii. Wprowadzając unikalną usługę BMW Digital Charging Service, BMW staje się pierwszym na świecie producentem samochodów, który integruje elektryczną mobilność z cyfrowymi światami swoich klientów.
360° ELECTRIC: nowy kabel ładujący, BMW i Wallbox Connect
360° ELECTRIC to oferta produktów i usług, które pomagają uczynić mobilność elektryczną wygodnym codziennym doświadczeniem. Funkcjonalność standardowego kabla ładującego dostarczanego z nowym BMW i3s została zoptymalizowana i obejmuje czujnik temperatury. Ładowanie w domu jest niezwykle przyjazne dzięki BMW i Wallbox, który w swojej najnowszej wersji może dostarczyć 11 kW mocy do ładowania akumulatora wysokiego napięcia. Umożliwia to przesłanie wystarczającej energii na zasięg elektryczny wynoszący około 180 kilometrów (112 mil) w mniej niż trzy godziny – pięć razy szybciej niż z użyciem standardowego kabla ładującego. Nowy BMW i Wallbox Connect również rozszerza funkcjonalność unikalnej usługi Cyfrowego Ładowania, aby zapewnić inteligentne ładowanie dla optymalnej efektywności kosztowej i pozwala klientom maksymalnie wykorzystać samodzielnie wygenerowaną energię słoneczną. Dodatkowo możliwe jest również zarządzanie procesem ładowania za pomocą aplikacji na smartfony oraz kontrolowanie użytkowania za pomocą karty dostępu. Kierowcy z zarejestrowaną kartą ChargeNow mają nieograniczony dostęp do największej sieci publicznych stacji ładowania na świecie.
BMW i przewodzi w elektrycznej przyjemności z jazdy zintegrowanym konceptem zrównoważonego rozwoju i doskonałą technologią eDrive
BMW i wytycza drogę w kształtowaniu przyszłości zrównoważonej mobilności osobistej. Jego zintegrowany koncept skupia się na odpowiedzialnym korzystaniu z zasobów i obejmuje wybór materiałów oraz innowacyjne usługi mobilności, obok jazdy wolnej od emisji lokalnych. BMW i3 traktuje także poważnie przyjemność z jazdy, zamieniając nawet przejażdżkę po mieście w elektryzujące doświadczenie. Inspirujący design BMW i3 wyraża nowy styl, podczas gdy błyskawiczna moc z systemu napędowego stanowi inspirującą demonstrację narodzin nowej ery mobilności.