BMW i8 (I12) 2018-2020

BMW i8 (I12) 2018-2020

Przejdź do galerii zdjęćBMW i8 (I12) 2018-2020

BMW odnowił model sportowego samochodu i8, cztery lata po jego wprowadzeniu do swojej oferty. Oprócz zaktualizowanej stylistyki, wprowadzono również znaczące zmiany w układzie napędowym.

Niemiecki producent zaskoczył rynek modelem i8, który był nietypowy w swojej ofercie i łączył w sobie to, co najlepsze: osiągi oraz efektywność paliwową. Samochód charakteryzował się wieloma elementami z włókna węglowego oraz niesamowicie komfortowym i luksusowym wnętrzem.

Chociaż ogólny kształt samochodu pozostał bez zmian, niektóre detale wyróżniały model z 2018 roku na tle jego poprzedniej wersji. Przede wszystkim reflektory zostały wyposażone w lekko zmodyfikowane diody LED do jazdy dziennej. Coupe zyskało również zestaw emblematów „coupe” umieszczonych na słupkach C, ponieważ samochód stał się dostępny również jako roadster. Dodatkowo, BMW wprowadziło nowy zestaw 20-calowych felg aluminiowych na liście opcji.

W środku BMW zaoferowało ceramiczne lub włókno węglowe na liście opcji, co było nowością w przypadku modelu i8. Ponadto producent wprowadził nową, miedzianą tapicerkę. Model z 2018 roku posiadał ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, który uzupełniał jednostkę iDrive. Co więcej, wyświetlacz head-up zyskał funkcję zmiany biegów, co przydaje się w rzadkich sytuacjach, gdy kierowca chciał ręcznie zmienić bieg.

Ale najważniejsze zmiany miały miejsce pod maską. Po pierwsze, pojemność baterii zwiększyła się z 20 do 34 Ah, co skutkowało wydłużeniem trybu elektrycznego do 55 km. Dzięki tej aktualizacji producent mógł także zwiększyć moc silnika elektrycznego do 105 kW/143 KM. Ostatni, ale nie mniej ważny, silnik turbo doładowany trzycylindrowy był używany głównie do ładowania akumulatora, a w mniejszym stopniu do poruszania pojazdem.

BMW i8 od momentu swojej premiery pełni rolę samochodu sportowego przyszłości z niezwykłym sukcesem. Progresywnie zaprojektowany model 2+2 staje się zarówno obiektem pożądania, jak i pionierem technologicznym. Rzeczywiście, i8 jest najlepiej sprzedającym się hybrydowym samochodem sportowym na świecie od chwili, gdy po raz pierwszy wyruszył na drogi w 2014 roku, zdobywając szereg nagród w uznaniu za swój wizjonerski design i przełomowy koncept pojazdu. System napędu hybrydowego typu plug-in BMW i8 zdobył nagrodę International Engine of the Year przez trzy kolejne lata (2015 – 2017) i torował drogę dla coraz większej liczby modeli hybrydowych z marek BMW i MINI. Teraz urok zrównoważonej przyjemności z jazdy jest gotowy na wejście w nowy wymiar. Nowy BMW i8 Roadster łączy w sobie lokalnie bezemisyjną mobilność z wysokiej jakości osiągami oraz dodaje element jazdy z otwartym dachem. Roadster emanuje nowym poczuciem wolności, otwierając drzwi do praktycznie bezgłośnej jazdy z zerową emisją CO2 i wprowadzając dodatkowy wymiar czystości do jazdy na świeżym powietrzu.

Po światowej premierze BMW i8 Roadster na Los Angeles Auto Show w 2017 roku, sprzedaż rozpocznie się w maju 2018 roku. W salonach obok Roadstera pojawi się nowa wersja BMW i8 Coupe. Oba modele opierają się na architekturze pojazdów LifeDrive zaprojektowanej dla samochodów BMW i. Aluminiowy moduł napędowy łączy w sobie układ napędowy, wysokowoltową baterię, zawieszenie, systemy bezpieczeństwa oraz funkcje strukturalne, podczas gdy moduł Life ma formę komory pasażerskiej wykonanej z włókna węglowego wzmacnianego tworzywem sztucznym (CFRP).

BMW i8 Roadster korzysta z lekkiej konstrukcji, zapewniającej niską środek ciężkości oraz równomierne rozłożenie masy. Aerodynamicznie zoptymalizowany wygląd – z drzwiami w stylu skrzydeł mewy oraz miękkim dachem, który również prezentuje dużą wizualną lekkość – jest doskonałym przykładem charakterystycznego języka designu BMW i. Efektem jest dwumiejscowy pojazd z wyróżniającą się i elegancko wydłużoną sylwetką, obiecujący natychmiastowe uwolnienie mocy.

BMW i8 Roadster: dwumiejscowy pojazd z elektrycznie obsługiwanym dachem i dodatkowymi miejscami na bagaż

Pasażerowie w nowym BMW i8 Roadster będą mogli spojrzeć w górę, aby zobaczyć albo otwarte niebo, albo wysokiej jakości, całoroczny miękki dach z dodatkowymi materiałami dźwiękochłonnymi. Całkowicie elektryczne działanie zapewnia, że dach otwiera się lub zamyka w prawie bezgłośny sposób, w ciągu 15 sekund i przy prędkości do 50 km/h, jeśli zajdzie taka potrzeba. Szeroka, szeroko otwierająca się pokrywa gwarantuje emocjonujące doświadczenie jazdy, w dużej mierze kształtowane przez słońce i napotykające powietrze.

BMW i8 Roadster jest jedynym w swojej klasie, oferującym właścicielom miękki dach, który składa się w pionowej pozycji z tyłu, gdy jest otwarty, zajmując tym samym bardzo mało miejsca. Trzy segmenty dachu składają się w kształcie Z. A pomiędzy skrzynką dachu a fotelami dla kierowcy i pasażera znajduje się około 100 litrów dodatkowej przestrzeni do przechowywania. Wraz z przestrzenią ładunkową z tyłu, która pomieści 88 litrów bagażu, tylna część pojazdu zapewnia, że otwarta wersja hybrydowego samochodu sportowego jest jak najlepiej wyposażona do codziennego użytku i wyjazdów.

Otwierając dach, tylna szyba automatycznie unosi się o około 30 milimetrów do pozycji komfortowej. Pozwala to na imitację efektu konwencjonalnej zapory przeciągowej, redukując turbulencje powietrza wewnątrz kabiny i zapewniając pasażerom komfort otwartej jazdy. Kierowca może regulować wysokość tylnej szyby za pomocą jednego przycisku, a tym samym kontrolować wpływ napływającego powietrza, jak chce.

Inteligentny lekki design oraz innowacyjna technologia produkcji odgrywają również kluczową rolę w konstrukcji miękkiego dachu. Na przykład elementy aluminiowe łączące mechanizm dachu z nadwoziem nowego BMW i8 Roadster są produkowane w nowym procesie druku 3D. Metoda ta dla komponentów aluminiowych toruje nową drogę w przemyśle motoryzacyjnym i pozwala na produkcję topologicznie zoptymalizowanych wzmocnień w formie geometrycznej, co nie byłoby możliwe przy użyciu konwencjonalnych technik odlewniczych i zapewnia optymalne zrównoważenie między sztywnością komponentu a jego wagą.

Zoptymalizowana technologia BMW eDrive: więcej mocy, większy zasięg; doświadczenie elektryczne o wyższym poziomie

Rigoroznie rozwijana technologia BMW eDrive napędza zarówno BMW i8 Roadster, jak i nowego BMW i8 Coupe. Liczba sytuacji jazdy, w których silnik elektryczny jest odpowiedzialny za napędzanie samochodu, znacznie wzrosła. W przeciwieństwie do tego, silnik spalinowy jest uruchamiany tylko przy intensywnym przyspieszaniu i wyłączany znacznie częściej przy zmierzonym stylu jazdy. Zoptymalizowana strategia działania inteligentnego zarządzania energią podkreśla przyszłościowy charakter nowego BMW i8 Coupe i zapewnia, że kierowcy nowego BMW i8 Roadster mogą w pełni cieszyć się cichą jazdą z otwartym dachem, bez lokalnych emisji.

Fundamentem tego nowego poziomu lokalnie bezemisyjnej mobilności elektrycznej jest zaktualizowana wersja baterii litowo-jonowej opracowanej dla BMW i8. Jednostka wysokiego napięcia znajduje się centralnie w podwoziu pojazdu, a jej pojemność ogniw wzrosła z 20 do 34 Ah. Oznacza to, że silnik elektryczny ma do dyspozycji więcej energii. Dodatkowo, konfiguracja ogniw pozwala na zwiększenie szczytowej mocy o 9 kW/12 KM do 105 kW/143 KM, co łączy szybkie sprinty na czystej energii elektrycznej z jeszcze wyższą dynamiką.

Zasięg elektryczny i8 również wzrósł. Nowy BMW i8 Roadster może teraz pokonać do 53 kilometrów (33 mile) bez lokalnych emisji w teście NEDC, a nowy BMW i8 Coupe do 55 kilometrów (34 mile). To znacznie poszerza zasięg mobilności elektrycznej poza granice miasta.

Design

BMW i8 to pierwszy na świecie samochód sportowy, który od początku został opracowany głównie pod kątem zrównoważonego rozwoju. Przełomowy lekki design, systematyczna poprawa aerodynamiki i zaawansowana technologia hybrydowa plug-in stanowią główne oparcie nowatorskiego konceptu, który zrealizował swoją drogę do rzeczywistości z premierą auta w 2014 roku. Ramy dla realizacji tego konceptu zapewnia nowa architektura pojazdów LifeDrive dla modeli BMW i, której poziomo podzielona struktura obejmująca aluminiowe podwozie oraz komorę pasażerską z CFRP oferuje wyjątkowy stopień swobody w projektowaniu. Wizjonerska stylistyka BMW i8 Coupe udaje się zatem wyrazić nie tylko dynamiczne osiągi auta, ale także jego wyjątkową wydajność. Szereg prestiżowych nagród, w tym iF Design Award oraz Red Dot Award, świadczy o jakości i urodzie designu. BMW i8 Roadster przenosi niezaprzeczalny język designu BMW i na inny koncept pojazdu, łącząc dynamiczne proporcje i8 z charakterystycznymi cechami roadstera, nadając mu osobowość.

Ich proporcje, linie i design powierzchni oznaczają, że BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster należą do nowego pokolenia samochodów sportowych. Płaska maska, widoczne środki aerodynamiczne, krótkie zwisy, długa baza kół, duże szerokości toru oraz wydłużona linia dachu tworzą aurę dynamiki, lekkości i efektywności. Na poziomie indywidualnym, BMW i8 Coupe wyróżnia się jako niezwykle sportowy model 2+2, podczas gdy BMW i8 Roadster emanował wolnością otwartej jazdy dla dwóch osób.

BMW i8 Roadster: emocjonalny design obiecuje intensywne doświadczenie jazdy i nieskrępowaną wolność

Design BMW i8 Roadster jest pełen indywidualnych akcentów, które emanują elegancją i wzbudzają emocje. Miękki dach ma wizualną lekkość, która idzie w parze z jego niską wagą, i stanowi kluczowy element sylwetki, wzmacniając wrażenie przyczepności samochodu do drogi. Dynamiczny kształt nadwozia najlepiej oddaje się w profilu dwumiejscowca.

Po otwarciu, szeroki dach BMW i8 Roadster całkowicie składa się do tylnej części, jeszcze bardziej podkreślając niskoprofilową sylwetkę samochodu. Solidna konstrukcja komory pasażerskiej z CFRP pozwala na zaprojektowanie dachu z dużą szerokością, tworząc przestronne okno na niebo. Tylna szyba unosi się do pozycji komfortowej, gdy dach składa się i może pełnić funkcję zapory przeciągowej w każdej konfiguracji.

Słupki C BMW i8 Roadster ozdobione są pięknie wykonanymi, specyficznymi dla modelu emblematami z napisem „Roadster”. Podobne logo znajduje się na tylnej części sportowego dwumiejscowca.

Nowe kolory nadwozia, ekskluzywne felgi aluminiowe

Wspólne cechy designu nowego BMW i8 Coupe i nowego BMW i8 Roadster obejmują drzwi w stylu skrzydeł mewy, które otwierają się do przodu i w górę, a także zoptymalizowaną aerodynamikę. Niska maska, niemal całkowicie zablokowana atrapa grilla BMW, system kontroli klap powietrznych, Air Curtains w przednim zderzaku, uszczelnione podwozie, wyróżniające się boczne progi, linie „stream flow” na bokach pojazdu oraz kanały powietrzne między tylnymi światłami a ramą dachu pozwalają na bardzo efektywne prowadzenie powietrza w obu modelach. Przepływ powietrza chłodzącego z przodu każdego modelu został teraz przekierowany. Zamiast wydostawać się przez otwór w masce, powietrze ucieka po bokach pojazdu w pobliżu nadkoli i do podwozia. Zapewnia to przyjemną temperaturę w kabinie w każdej chwili, zwłaszcza podczas jazdy nowym BMW i8 Roadster z dachem w dół.

Kolory E-Copper metallic oraz Donington Grey metallic zostały dodane do wyboru kolorów zewnętrznych dostępnych dla nowego BMW i8 Coupe i nowego BMW i8 Roadster. Obydwa połączone są z akcentami w kolorze Frozen Grey metallic.

Nowy BMW i8 Roadster standardowo wyposażony jest w ekskluzywne 20-calowe felgi aluminiowe w stylu podwójnych szprych z oponami w różnych rozmiarach. Inteligentny lekki design również odgrywa tutaj rolę, przy czym każda felga waży około jednego kilograma mniej niż najlżejsze felgi dostępne wcześniej dla BMW i8. Oprócz standardowych 20-calowych felg w stylu turbiny, klienci mogą wybierać spośród kolejnych czterech wariantów felg aluminiowych o tych samych wymiarach.

BMW i8 Coupe również ma charakterystyczną cechę designu wskazującą na jego tożsamość: oznaczenie „Coupe” na słupkach C.

Innowacyjny design wnętrza w różnorodnych stylach

Progresywny styl BMW i8 Coupe i nowego BMW i8 Roadster również wyraźnie odzwierciedla się w ich wnętrzu. W standardowym wyposażeniu obu modeli znajduje się sportowa kierownica oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, a także wykończenia wnętrza Carpo z pełną skórzaną tapicerką w kolorze Ivory White dla Coupe oraz Ivory White/Czarnym dla Roadstera. Wykończenie wnętrza Carpo można również zamówić w ciemnym Amido dla obu modeli oraz istnieje również opcja wykończenia Halo z obiciem tkaniną/skórą w kolorystyce Carum/Dalbergia.

Nowością w ofercie wyposażenia dla nowego BMW i8 Roadster i nowego BMW i8 Coupe jest wykończenie wnętrza Accaro, wysokiej jakości opcja z obiciem tkaniną/skórą w kolorystyce Amido/E-Copper (również nowej).

Układ napędowy, podwozie i nadwozie

Dzięki oszałamiającemu połączeniu zaawansowanej technologii BMW eDrive, kompaktowego, wysoko doładowanego silnika spalinowego, wyrafinowanej technologii podwozia, hybrydowego napędu na wszystkie koła oraz rygorystycznie wprowadzonym środków zmniejszających wagę, BMW i8 stał się synonimem przyszłości przyjemności z jazdy. Od swojego debiutu rynkowego w 2014 roku, ustanowił się jako najlepiej sprzedający się hybrydowy samochód sportowy na świecie. Udaje mu się połączyć osiągi samochodów sportowych z oszczędnością paliwa oraz emisjami, które zwykle kojarzone są z modelami kompaktowymi. Architektura LifeDrive zapewnia z kolei idealny rozkład masy.

Nowe BMW i8 Coupe i nowy BMW i8 Roadster napędzane są przez zespół napędowy w postaci hybrydowego silnika synchronicznego elektrycznego i trzycylindrowego silnika benzynowego z technologią BMW TwinPower Turbo. Moc silnika przekazywana jest na tylne koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni Steptronic, podczas gdy silnik elektryczny napędza przednie koła za pośrednictwem dwubiegowej automatycznej skrzyni biegów. W rezultacie powstaje hybrydowy system napędu na wszystkie koła, który doskonale przylega do drogi.

Dalsze udoskonalenia wysokowoltowej baterii, silnik elektryczny o większej mocy dla lepszej przyjemności z jazdy w trybie elektrycznym

Ciągły proces rozwoju zwiększył możliwości wydajnościowe technologii eDrive BMW. Pojemność energetyczna najnowszej wersji modelowej baterii litowo-jonowej jest znacznie większa, pojemność ogniw baterii wzrosła z 20 do 34 amperogodzin (Ah), a całkowita pojemność energetyczna z 7.1 do 11.6 kilowatogodzin (kWh, pojemność netto: 9.4 kWh). Ten postęp w dużej mierze wynika z postępów w technologii ogniw baterii, które z kolei wynikają z coraz większej wiedzy Grupy BMW w zakresie technologii magazynowania energii elektrycznej.

Te dodatkowe rezerwy energii pozwoliły zwiększyć szczytową moc silnika elektrycznego o 9 kW/12 KM do 105 kW/143 KM. W typowy sposób dla silnika elektrycznego, generuje on swój maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm (184 lb-ft) od samego początku, co czyni go idealnie przystosowanym do szybkich reakcji na najmniejsze ruchy pedału przyspieszenia. Silnik elektryczny opracowany przez Grupę BMW wyróżnia się także konsekwentnym dostarczaniem mocy przy bardzo wysokich obrotach.

Wyższa pojemność ogniw baterii oznacza, że proporcja jazdy w trybie elektrycznym może być znacznie zwiększona, nawet w trybie hybrydowym. W domyślnym trybie jazdy, zarówno nowy BMW i8 Coupe, jak i nowy BMW i8 Roadster mogą ruszać i osiągać prędkości do 105 km/h wyłącznie dzięki mocy silnika elektrycznego, co pozwala na jazdę z zerową lokalną emisją nie tylko w mieście, ale także na drogach wiejskich. A jeśli naciśnie się przycisk eDrive, próg całkowicie elektryczny obu modeli wzrasta do 120 km/h.

Nowa wysokowoltowa bateria korzystnie wpływa na zasięg elektryczny tych dwóch hybrydowych samochodów sportowych. W cyklu testowym UE nowy BMW i8 Coupe osiąga maksymalny zasięg 55 kilometrów (34 mile) – około 50 procent więcej niż wcześniej – podczas gdy wynik dla nowego BMW i8 Roadster to 53 kilometrów (33 miles).

Silnik benzynowy o trzech cylindrach z poprawionym brzmieniem i niższymi emisjami

Silnik spalinowy i8 także przeszedł dalsze optymalizacje, aby przygotować go do nowego Coupe i Roadstera. Turbo doładowany silnik trzycylindrowy z bezpośrednim wtryskiem i zmienną regulacją zaworów VALVETRONIC uzyskuje maksymalną moc 170 kW/231 KM przy pojemności zaledwie 1.5 litra, osiągając maksymalny moment obrotowy 320 Nm (236 lb-ft). Jest przyjemnie wyrafinowany i generuje charakterystyczny dźwięk, który teraz ma jeszcze bardziej sportowy ton, gdy wykorzystuje swoje rezerwy mocy. Silnik pracuje również czysto, ponieważ teraz standardowo jest wyposażony w filtr cząstek, który skutecznie pochłania wszystkie cząsteczki stałe zawarte w spalinach.

Całkowita moc systemu, którą wytwarzają wspólnie silnik elektryczny i silnik spalinowy, zwiększyła się do 275 kW/374 KM w nowym BMW i8 Coupe i nowym BMW i8 Roadster. Nowe BMW i8 Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.4 sekundy, podczas gdy nowy BMW i8 Roadster potrzebuje na to nieco więcej czasu – 4.6 sekundy. Oba modele mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h.

Połączone zużycie paliwa, obliczone w cyklu testowym UE dla pojazdów hybrydowych, wynosi 1.9 litra na 100 kilometrów dla BMW i8 Coupe oraz 2.1 litra na 100 kilometrów dla BMW i8 Roadster – co odpowiada emisjom CO2 w postaci 42 i 46 gramów na kilometr odpowiednio – oraz 14.0 kWh energii dla BMW i8 Coupe i 14.5 kWh dla BMW i8 Roadster. W codziennym użytkowaniu oba modele osiągają wyniki zużycia paliwa i emisji, które są o około 50 procent lepsze niż w przypadku konwencjonalnych samochodów sportowych o podobnej mocy. Typowa codzienna trasa przez miejskie korki i wiejskie drogi może być pokonana przy zużyciu paliwa poniżej pięciu litrów na 100 kilometrów, korzystając z obu jednostek napędowych. Na długodystansowych trasach z przedłużonymi odcinkami jazdy po drogach wiejskich i autostradach, inteligentne zarządzanie energią zapewnia, że średni wynik oszczędności jest lepszy niż siedem litrów na 100 kilometrów.

Maksymalna przyjemność z jazdy dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią i hybrydowemu napędowi na wszystkie koła

W trybie hybrydowym silnik elektryczny zapewnia dodatkową moc, aby wspierać silnik, gdy wymagane jest energiczne przyspieszanie. Silnik elektryczny jest również w stanie odzyskiwać energię i przekazywać ją do wysokowoltowej baterii podczas hamowania. Wysokowoltowy rozrusznik-generator silnika spalinowego może również generować dodatkowe rezerwy energii, zapewniając, że zawsze jest wystarczająca ilość energii do napędu elektrycznego w nowym BMW i8 Coupe i nowym BMW i8 Roadster.

To połączenie dynamiki i wydajności jest dodatkowo udoskonalane przez proaktywną funkcję inteligentnego zarządzania energią. Gdy włączona jest funkcja nawigacji, zarządzanie energią zapewnia, że silnik elektryczny jest wykorzystywany jak najobszerniej i najsensowniej z punktu widzenia efektywności. System analizuje trasę w całości i sugeruje zarządzaniu napędem, aby działać wyłącznie na energii elektrycznej, zwłaszcza na odcinkach o niskiej prędkości.

BMW i8 Roadster z cechami podwozia i nadwozia specyficznymi dla modelu

Zaawansowana technologia podwozia w nowym BMW i8 Coupe i nowym BMW i8 Roadster opiera się na przedniej osi typu podwójne wahacze i tylnej osi pięciopunktowej, których aluminiowe komponenty zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej wadze i sztywności z zastosowaniem specyficznych technik projektowych i procesów produkcyjnych. W obu modelach standardowo montowane jest również Dynamic Damper Control. Indywidualne strojenie układu zawieszenia i systemów tłumienia, specjalnie skonfigurowane cechy kierownicy, twardsza regulacja stabilizacji oraz precyzyjne dostosowanie parametrów DSC razem zapewniają, że nowy BMW i8 Roadster ma wszystkie cechy prowadzenia i osiągów charakterystyczne dla hybrydowego samochodu sportowego.

Podejście do systematycznego wykorzystania środków zmniejszających wagę zostało starannie dostosowane do specyficznych wymagań modelu Roadster. Otwarty dwumiejscowy model wyposażony jest w nowo zaprojektowane drzwi w stylu skrzydeł mewy wykonane z CFRP z aluminiowym zewnętrznym panelem, natomiast ramka szyby przedniej wykonana jest w całości z CFRP. Ten ultra- mocny materiał wysokotemperaturowy jest idealnie przystosowany do zapewnienia wyjątkowej sztywności, maksymalizując ochronę pasażerów samochodu, nawet w przypadku przewrócenia. CFRP jest także wykorzystane do produkcji progów bocznych o dużym przekroju. Progi te przyczyniają się do sztywności nadwozia, podobnie jak dodatkowe panele w tylnej części zawieszenia oraz specjalnie zaprojektowane wsporniki dla przedniej i tylnej osi. Dzięki zastosowaniu wytrzymałego nadwozia CFRP, elementy podwozia i nadwozia specyficzne dla BMW i8 Roadster prowadzą do bardzo niewielkiego wzrostu wagi w porównaniu do innych modeli z otwartym dachem. Masa własna nowego BMW i8 Roadster wynosi 1595 kilogramów, co jest o zaledwie 60 kilogramów więcej niż masa nowego BMW i8 Coupe.

Sterowanie, wyposażenie, BMW Connected, ConnectedDrive i 360° ELECTRIC

Zarówno koncepcja wyświetlacza i sterowania, jak i wyposażenie nowego BMW i8 Coupe oraz nowego BMW i8 Roadster mają na celu zwiększenie ekscytującego odczucia jazdy sportowej oraz intensywnego doświadczenia hybrydowego. Oprócz przycisków wielofunkcyjnych, skórzana sportowa kierownica również jest wyposażona w łopatki do manualnej zmiany biegów, a standardowo fotele kierowcy i pasażera z przodu są regulowane elektrycznie i podgrzewane.

Przełącznik Driving Experience Control i przycisk eDrive oferują pięć trybów jazdy

Kierowcy znajdą przycisk eDrive w konsoli centralnej obok przełącznika Driving Experience Control, aby móc dostosować nie tylko ustawienia pojazdu, ale także strategię działania systemu napędowego. Oferuje to w sumie pięć trybów jazdy do wyboru: napęd hybrydowy z ustawieniami COMFORT, SPORT lub ECO PRO oraz jazda elektryczna w trybie COMFORT lub ECO PRO. Jeśli w trybie COMFORT – który stanowi zrównoważenie cech sportowych i efektywnych – naciśnie się przycisk eDrive, moc będzie dostarczana wyłącznie przez silnik elektryczny do prędkości 120 km/h. Silnik spalinowy włączy się automatycznie tylko wtedy, gdy energia w akumulatorze jest prawie całkowicie wyczerpana lub gdy kierowca zażąda pełnej mocy poprzez kickdown.

W trybie SPORT można doświadczyć najbardziej intensywnej interakcji między silnikiem elektrycznym a silnikiem spalinowym. Obie jednostki napędowe dostarczają wyjątkowych osiągów, reakcja na pedał przyspieszenia jest szybsza, a dodatkowa moc z silnika elektrycznego jest maksymalizowana. Aby zapewnić naładowanie akumulatora, tryb SPORT aktywuje również maksymalne odzyskiwanie energii przy zwalnianiu oraz hamowaniu. Tryb działania inteligentnego zarządzania energią można zobaczyć, wywołując grafikę przepływu energii w wyświetlaczu sterowania za pomocą menu iDrive.

Zestaw wskaźników przyjmuje formę w pełni cyfrowego wielofunkcyjnego wyświetlacza, który pokazuje prędkość pojazdu oraz informacje o statusie jazdy w formacie i kolorystyce dostosowanej do wybranego trybu jazdy. Tradycyjne, pomarańczowe okrągłe wskaźniki pojawiają się w trybie SPORT, w trybie COMFORT niebieski wyświetlacz „power meter” informuje kierowcę o aktualnym działaniu silnika elektrycznego, a tryb ECO PRO uzupełnia to wskaźnikiem efektywności.

System nawigacji Professional i asystent jazdy w standardzie

System nawigacji Professional, również zawarty w standardzie, jest sterowany za pomocą systemu operacyjnego iDrive, składającego się z kontrolera dotykowego na konsoli centralnej oraz 8,8-calowego, wolnostojącego wyświetlacza control. Główne menu jest teraz prezentowane na ekranie w formie poziomo ułożonych kafelków w trybie na żywo. System audio wyposażony jest w siedmio-kanałowy wzmacniacz oraz port USB, istnieje także możliwość zamówienia systemu głośnikowego Harman Kardon hi-fi oraz tunera DAB do odbioru radia cyfrowego.

Jeśli chodzi o systemy wspomagania kierowcy, zarówno BMW i8 Coupe, jak i BMW i8 Roadster są standardowo wyposażone w system tempomatu z funkcją hamowania oraz asystentem jazdy, w tym Surround View. Ostatni system obejmuje ostrzeżenie o kolizji i pieszych z funkcją hamowania w mieście, kontrola odległości parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu, asystent świateł drogowych, informacja o ograniczeniach prędkości, w tym informacja o zakazie wyprzedzania oraz funkcje Side View i Top View. Na liście opcji znajduje się specyficzny dla modelu wyświetlacz BMW Head-Up. Gdy kierowca ręcznie zmienia biegi w trybie SPORT, przełącza się na wyświetlacz sportowy, który dodaje odczyt obrotów, wskaźnik biegu oraz wskaźnik optymalnej zmiany biegów.

Niezabłocane reflektory laserowe o zasięgu drogowym 600 metrów

BMW i8 był pierwszym na świecie produkcyjnym pojazdem wyposażonym w przełomowe reflektory laserowe. Niezabłocane BMW Laserlight z BMW Selective Beam osiąga niezwykły zasięg świateł drogowych wynoszący 600 metrów, co jest dwukrotnie większe niż w przypadku pełnowymiarowych reflektorów LED, które standardowo montowane są w BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster, które same w sobie są wyjątkowo mocne.

Kolejną opcją dostępną dla nowego BMW i8 Coupe i nowego BMW i8 Roadster jest akustyczne ostrzeżenie dla pieszych, które ułatwia zauważenie pojazdu przez pieszych podczas jazdy z niską prędkością w trybie elektrycznym, generując charakterystyczny dźwięk podobny do hałasu z turbiny. Akustyczne ostrzeżenie dla pieszych jest aktywne przy prędkościach do 30 km/h, czyli w sytuacjach, gdy hałas opon i wiatr jest prawie niesłyszalny.

BMW Connected i ConnectedDrive: zrównoważona mobilność jako integralna część cyfrowego stylu życia

Fascynujące doświadczenie jazdy oferowane przez hybrydowy samochód sportowy jest dodatkowo wzbogacone przez cyfrowe usługi oferowane przez BMW Connected i ConnectedDrive. Inteligentna łączność między pojazdem, kierowcą i światem zewnętrznym toruje drogę do niezwykle efektywnej mobilności, zwiększa komfort, rozszerza ofertę infotainment oraz pomaga w indywidualnym planowaniu mobilności.

BMW Connected to osobisty asystent mobilności, który łączy pojazd z wybranymi punktami dotykowymi klienta, takimi jak smartfon czy smartwatch, za pośrednictwem elastycznej platformy Open Mobility Cloud. To przekształca osobistego asystenta mobilności w bezproblemowo zintegrowany element cyfrowego życia kierowcy, dostępny w dowolnym czasie i miejscu. Nowy BMW i8 Coupe i nowy BMW i8 Roadster również korzystają z najnowszych usług cyfrowych BMW Connected i BMW Connected+. Wśród nich znajduje się inteligentne planowanie tras, wraz z postojami naładunkowymi na stacji ładowania lub stacji paliw (Wyślij moje trasy do samochodu), udostępnianie aktualnego statusu podróży przez SMS i link na żywo (Udostępnij status podróży na żywo), spersonalizowany wyświetlacz odpowiednich informacji pojazdu (BMW Onboard), bezproblemowe przenoszenie wskazówek dotyczących nawigacji na smartfona lub smartwatcha po zaparkowaniu samochodu (Nawigacja od drzwi do drzwi) oraz łączenie danych kontaktowych i adresów, aby mogły być bezpośrednio importowane do systemu nawigacyjnego (Moje Destynacje).

Usługi ConnectedDrive są również standardowo włączone, zapewniając dostęp do funkcji, takich jak informacje o ruchu w czasie rzeczywistym oraz informacje o parkowaniu wzdłuż ulicy, a także usługi Concierge. Wbudowana karta SIM w samochodzie umożliwia kierowcom korzystanie z usług BMW Teleservices oraz inteligentnego wezwania pomocy w przypadku awarii z automatycznym lokalizowaniem oraz wykrywaniem stopnia powagi wypadku. Usługi ConnectedDrive są również wymagane do uzyskania dostępu do dodatkowych usług, takich jak rozrywka internetowa i nieograniczony dostęp do Internetu, a także do integracji różnych aplikacji.

Klucz BMW Display i BMW Connected dla smartfonów i smartwatchów umożliwiają sprawdzenie stanu pojazdu w dowolnym momencie

Standardowy klucz BMW Display umożliwia kierowcy wygodne uzyskanie dostępu do ważnych informacji o stanie pojazdu w każdej chwili. Na jego 2.2-calowym wyświetlaczu dotykowym można sprawdzić nie tylko poziom paliwa, ładunek akumulatora, zasięg i informacje serwisowe, ale także klucz BMW Display można wykorzystać do obsługi zamków drzwiowych i szyb elektrycznych. Tymczasem asystent mobilności BMW Connected również umożliwia dostęp do najważniejszych informacji o pojeździe – takich jak pozostały zasięg i ładunek akumulatora – na cyfrowych punktach dotykowych klienta (np. ich smartfonie lub smartwatchu). Funkcje, które można już wywołać z domu klienta za pomocą asystenta głosowego Alexa lub Google Home, czy sterować przez zdalne usługi, mogą być również wyświetlane w pełni przez BMW Connected.

360° ELECTRIC: nowy kabel do ładowania, podłączony BMW i Wallbox

BMW i reprezentuje kompleksowy koncept zrównoważonej i przyszłościowej mobilności i złączył szerokiego ekosystemu rozwiązań dla elektrycznej jazdy w ramach 360° ELECTRIC. Te produkty i usługi mają na celu uczynienie mobilności elektrycznej w nowym BMW i8 Coupe i nowym BMW i8 Roadster wygodnym i praktycznym doświadczeniem na co dzień. Oba modele są standardowo dostarczane z kablem do ładowania trybu 2, umożliwiającym ładowanie wysokowoltowej baterii zamontowanej w nowym BMW i8 Coupe i nowym BMW i8 Roadster z standardowego gniazdka domowego w mniej niż cztery i pół godziny. Nowy kabel trybu 3 można również używać do podłączania samochodu do publicznego punktu ładowania w celu szybkiego ładowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.