BMW iX M60 2022-Present

BMW iX M60 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćBMW iX M60 2022-Present

iX M60 zwiastuje nową erę dla M, ponieważ jest to pierwsze auto zaprojektowane i stworzone przez BMW M jako pojazd całkowicie elektryczny od samego początku.

Dział M rozpoczął swoją przygodę pół wieku temu, a większość jego produktów opierała się na standardowych samochodach BMW. To było tylko kwestią czasu, zanim zaczęto poprawiać ogólne osiągi crossoverów producenta, zwanych SAV – czyli Sport Activity Vehicles. Znany model X5 jako pierwszy przeszedł takie udoskonalenie. Tym razem jednak wszystko zaczęło się od czystej kartki papieru.

W obliczu ewolucji w stronę crossoverów i SUV-ów oraz rozpoczęcia rewolucji samochodów elektrycznych, było oczywiste, że BMW M zacznie produkcję takiego pojazdu. iX M60 został zaprezentowany na początku 2022 roku i oferował najwyższy moment obrotowy w historii pojazdów z silnikiem M.

Design zachował kontrowersyjny przedni pas z pionową osłoną chłodnicy na środku. Jego długość była porównywalna z X5, a szerokość z X7, natomiast wysokość była niższa od obu tych modeli. Linia dachu przypominała X6, ale nie była tak mocno pochylona jak w przypadku jego brata. Mimo masywnego wyglądu, auto było w rzeczywistości lekkie dzięki szerokiemu zastosowaniu CFRP (kompozytu wzmocnionego włóknem węglowym) zintegrowanego z komorą bezpieczeństwa, dachem i słupkami.

Wewnątrz, dzięki braku tunelu środkowego, producent był w stanie stworzyć więcej miejsca na nogi oraz dodać dodatkowe strefy do przechowywania. Fotele były wielokonturowe, zaprojektowane z myślą o komforcie, ale także z mocno podpartymi strefami, co zwiększało wsparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Podobnie jak inne BMW z tego okresu, samochód był wyposażony w BMW Operating System 8 do systemu iDrive. Na desce rozdzielczej znajdował się szeroki i zakrzywiony wyświetlacz, w formie unoszącej się szklanej płytki, integrujący zestaw wskaźników oraz ekran dotykowy jednostki multimedialnej.

 Zielona karta dla pierwszego samochodu BMW M, zaprojektowanego od podstaw do czysto elektrycznej mobilności. Grupa BMW prezentuje trzeci, jeszcze mocniejszy wariant swojego nowego flagowca technologii: BMW iX M60. Z mocą 455 kW/619 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport oraz 1100 Nm po aktywacji Launch Control, a także z M-specyficznym ustawieniem zawieszenia, dodaje wyjątkowe doświadczenie wydajności do świata lokalnie bezemisyjnej mobilności.

BMW iX M60 łączy koncepcję pojazdu skoncentrowaną na zrównoważonym rozwoju z nowoczesnym designem Sport Activity Vehicle oraz emocjonującymi dynamicznymi właściwościami jezdnymi. W ten sposób ucieleśnia najlepsze aspekty trzech światów: BMW i, modeli BMW X oraz BMW M GmbH. Dzięki swoim technologicznym osiągnięciom, które obejmują także obszary automatycznego prowadzenia, obsługi i łączności, nowe BMW iX M60 reprezentuje nową definicję zaawansowanego luksusu, wysokiej wydajności i charakteru premium.

Start elektrycznej mobilności w charakterystycznym stylu marki BMW M. BMW iX M60 przyspiesza z miejsca do prędkości 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Silne dostarczanie mocy jego elektrycznego napędu M-specyficznego utrzymuje się stabilnie w wysokich zakresach obciążenia, dzięki czemu przyrost prędkości pozostaje niemal stały aż do elektronicznie ograniczonej maksymalnej prędkości wynoszącej 250 km/h. Zasięg BMW iX M60 określony w cyklu testowym WLTP wynosi do 566 kilometrów.

Debiut BMW iX M60 oznacza milowy krok w historii BMW M GmbH, która rozpoczęła się 50 lat temu. Wraz z BMW i4 M50 wprowadza markę BMW M do segmentu elektrycznych samochodów sportowych. Ekstremalna moc oraz precyzyjna kontrola napędu na wszystkie koła, wraz z wysokowrażliwym ograniczeniem poślizgu kół oraz technologią zawieszenia, która obejmuje m.in. M-specyficzne podwójne zawieszenie powietrzne z automatyczną regulacją poziomu, zapewniają charakterystyczne dla BMW M doświadczenie jazdy, zwinność i precyzję.

BMW iX M60 jest produkowane razem z innymi wariantami modelu całkowicie elektrycznego Sport Activity Vehicle (SAV) w Zakładzie BMW w Dingolfing. Globalna premiera rynkowa rozpocznie się w czerwcu 2022 roku.

Zrównoważona koncepcja pojazdu, niezwykle sportowa orientacja

Koncepcja pojazdu BMW iX stanowi idealną bazę dla całkowicie elektrycznego SAV o wysokich osiągach. Zarówno konstrukcja nadwozia, jak i zasady projektowania oraz ustawienia zawieszenia są ukierunkowane na połączenie doskonałego komfortu jazdy z sportowymi właściwościami jezdnymi. Koncepcja aluminiowej ramy przestrzennej oraz klatka z włókna węglowego w dachu, bokach i tylnych częściach to inteligentna mieszanka materiałów, która łączy zwiększoną sztywność z optymalizacją wagi. Stosowanie CFRP w celu redukcji wagi ma długą tradycję w BMW M GmbH. Szczególnie lekkie materiały wysokotecnologiczne osiągnęły już świetne rezultaty w połączeniu wydajności silnika z wagą w modelu BMW M3 CSL, wprowadzonego w 2003 roku. BMW M GmbH jako pierwsze wprowadziło zastosowanie CFRP w dużej skali produkcji samochodowej. W licznych aktualnych samochodach sportowych BMW M GmbH, standardowy dach z włókna węglowego i inne komponenty z CFRP są częścią inteligentnej zasady lekkiej konstrukcji.

Wydajność, efektywność i zasięg BMW iX M60 również korzystają z optymalnych właściwości aerodynamicznych, które dają mu współczynnik oporu (wartość Cd) wynoszącą 0,26 w trybie Sport. Akumulator wysokiego napięcia znajduje się głęboko w podwoziu, co obniża środek ciężkości pojazdu, zapewniając zwinne właściwości jezdne oraz zrównoważony rozkład obciążenia osi. Dlatego też cechy wydajności BMW iX M60 nie tylko charakteryzują się fascynująco spontanicznym przyspieszeniem, ale także doskonałą dynamiką zakrętów oraz kontrolowanym prowadzeniem w każdych okolicznościach, nawet w bardzo dynamicznych sytuacjach. Doskonale zbalansowane właściwości jezdne dają BMW iX M60 pewne i lekkie odczucie przy każdej prędkości. Może być również prowadzony na fizycznych granicach, zapewniając kierowcy wyraźny feedback w typowym dla BMW M stylu.

Pierwszy samochód BMW M oparty na nowym przyszłościowym systemie modułowym. BMW iX M60 łączy swoje typowe cechy wydajności M z wyjątkowo zaawansowaną technologią nowego przyszłościowego systemu modułowego Grupy BMW w obszarach automatycznego prowadzenia, obsługi, łączności i usług cyfrowych. Tworzy to unikalne doświadczenie mobilności premium w konkurencyjnym środowisku. Całkowicie opracowana architektura wnętrza również przyczynia się do tego, tworząc wyjątkowo przestronną atmosferę.

Jak inne warianty modelu, BMW iX M60 jest wyposażone w najszerszy zakres standardowego wyposażenia, jaki kiedykolwiek oferowano przez BMW w dziedzinie systemów wsparcia kierowcy oraz liczne innowacje. Nowa generacja czujników, nowa struktura oprogramowania i potężna platforma obliczeniowa zapewniają również znaczny potencjał do ciągłego rozwoju funkcji automatycznego prowadzenia i parkowania – z funkcjonalnością poziomu 3 w średnim okresie.

Najnowsza generacja systemu wyświetlania i sterowania iDrive rozszerza interakcję między kierowcą a pojazdem, umożliwiając naturalny dialog. Opiera się na nowym systemie operacyjnym BMW 8 i został zaprojektowany z wyraźnym naciskiem na funkcję dotykową nowego zakrzywionego wyświetlacza BMW oraz komunikację głosową z znacznie ulepszonym BMW Intelligent Personal Assistant. Zdalne aktualizacje oprogramowania oferują możliwość instalacji nowych i ulepszonych funkcji pojazdu przez internet. Nawigacja z chmurowym systemem BMW Maps oraz wideo w rozszerzonej rzeczywistości na wyświetlaczu sterującym zapewniają szybkie i precyzyjne planowanie trasy oraz doskonałe prowadzenie ruchem. BMW iX jest również pionierem w transmisji danych przy użyciu standardu 5G oraz integracji osobistego konta telefonicznego z pojazdem za pomocą Personal eSIM.

Wyraźny język wzornictwa, innowacyjne poczucie przestrzeni, wyjątkowo bogate standardowe wyposażenie

Potężne proporcje nowoczesnego SAV, zredukowane wzornictwo powierzchni i precyzyjne detale charakteryzują wyraźny wygląd zewnętrzny i nadają BMW iX M60 jego wyrazistą obecność. Niebieskie zaciski sportowego systemu hamulcowego z logo M, linia zewnętrzna BMW Individual w kolorze tytanowego brązu oraz logo M w nowym wykończeniu w wysokim połysku czarnym i tytanowym brązie na przednich bocznych panelach oraz z tyłu pojazdu jasno wskazują na wyspecjalizowany charakter wydajności BMW iX M60. Opcjonalne są aerodynamiczne koła o średnicy 22 cali z ekskluzywnym designem tytanowego brązu.

Przestronne, wysokiej jakości i innowacyjnie zaprojektowane wnętrze pomaga kierowcy skupić się na aktywnym prowadzeniu, zapewniając jednocześnie komfort podróży oraz przyjemność progresywnego luksusu. Wielofunkcyjne siedzenia z wbudowanymi zagłówkami, duży zakrzywiony wyświetlacz BMW, sześciokątny kierownica oraz podsufitka w antracytowym kolorze zwiększają przyjemność z jazdy. Eliminacja tunelu środkowego tworzy dodatkową przestrzeń na nogi, a także przestrzeń do przechowywania oraz konsolę centralną zaprojektowaną w stylu wysokiej jakości mebla. Opcjonalne wnętrze Suite zawiera naturalne skórzane siedzenia, panel instrumentów, konsolę centralną oraz powierzchnie wykończenia drzwi, a także powierzchnie i elementy sterujące w kolorze złotego brązu. Bez względu na wybraną konfigurację wyświetlania i aktywowany tryb My Mode, w lewym obszarze wyświetlacza informacji widoczne jest logo M.

Ekskluzywny charakter BMW iX M60 jest dodatkowo podkreślony przez wyjątkowo bogaty poziom standardowego wyposażenia. Obejmuje między innymi BMW Live Cockpit Professional oraz BMW Natural Interaction, co pozwala na obsługę funkcji za pomocą mowy i gestów, system dźwięku otaczającego Bowers & Wilkins Diamond, BMW Laser Light, Comfort Access, aktywną wentylację siedzeń dla kierowcy i pasażera oraz Pakiet Komfortu Cieplnego.

Holistyczna koncepcja zrównoważonego rozwoju: kontrolowane pozyskiwanie surowców, produkcja przy użyciu 100 procent zielonej energii, wysoki udział materiałów naturalnych i recyklingowych

Odpowiedzialne korzystanie z zasobów w całym łańcuchu wartości i maksymalne ograniczenie śladu węglowego w całym cyklu życia produktu wyraża, jak BMW i rozumie i definiuje nowoczesną mobilność premium. Podejście to jest konsekwentnie wdrażane w rozwoju pojazdów, w całym łańcuchu dostaw oraz w produkcji BMW iX M60. Marka BMW i oznacza zarówno ekologiczną, jak i społeczną zrównoważoność.

Pozyskiwanie kobaltu i litu potrzebnych do akumulatorów wysokiego napięcia prowadzi Grupa BMW z kontrolowanych źródeł w Australii i Maroku, a następnie dostarczane są do producentów ogniw akumulatorowych. Zasada projektowania silników elektrycznych pozwala na rezygnację z użycia metali ziem rzadkich w wirnikach napędów. Ponadto firma nabywa aluminium, które produkowane jest przy użyciu energii elektrycznej z instalacji słonecznych.

100 procent zielonej energii jest wykorzystywane do produkcji pojazdów oraz ogniw akumulatorowych. Wysoki udział wtórnego aluminium i recyklowanego plastiku również przyczynia się do efektywnej produkcji BMW iX M60. Wnętrze wyposażone jest w drewno certyfikowane przez FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści drzewa oliwnego oraz inne materiały naturalne. Między innymi z recyklingowanych sieci rybackich pozyskiwane są surowce na wykładziny podłogowe i dywaniki.

Napęd i doświadczenia z jazdy. Zrównoważona wydajność na najwyższym poziomie

Bez emisji lokalnych napęd, rozdział mocy między przednimi i tylnymi kołami dostosowujący się do wymagań kierowcy oraz właściwości jezdne samochodu sportowego o wysokich osiągach to cechy charakterystyczne nowego BMW iX M60. Oznacza to, że charakterystyczne właściwości samochodu BMW M w zakresie dynamiki, zwinności i precyzji można teraz również doświadczyć w połączeniu z czysto elektrycznym napędem. Dzięki szczególnie wysokiej mocy systemu wynoszącej do 455 kW/619 KM oraz M-specyficznemu ustawieniu zawieszenia, BMW iX M60 oferuje dostarczanie mocy, przyspieszenie wzdłużne i boczne, przyczepność oraz prowadzenie na najwyższym poziomie. Zrównoważone właściwości prowadzenia, które zapewniają niezapomniane połączenie spontanicznej zwinności i doskonałego komfortu we wszystkich wariantach modelu BMW iX, są podkreślone przez szczególnie emocjonalne doświadczenie przy zbliżaniu się do granic fizycznych. Układ napędowy BMW iX M60 zawsze ma rezerwy mocy, nawet w wysokich zakresach obciążenia. Kierowca może przekształcić je w precyzyjnie kontrolowaną dynamikę jazdy dzięki technice zawieszenia specyficznej dla modelu.

Piąta generacja technologii BMW eDrive również pomaga BMW iX M60 osiągnąć szczególnie korzystny stosunek między dynamiką jazdy, efektywnością i zasięgiem. Obejmuje jednostki napędowe, akumulator wysokiego napięcia, elektronikę mocy i technologię ładowania. Elektryczny napęd na wszystkie koła BMW iX M60 generowany jest przy użyciu dwóch silników elektrycznych. Każdy z nich połączony jest z elektroniką mocy oraz jednofazową skrzynią biegów w wspólnej obudowie i napędza odpowiednio przednie i tylne koła. Tak wysoko zintegrowana topologia napędu umożliwia szczególnie kompaktową konstrukcję i optymalizuje spontaniczne dostarczanie mocy, a także zużycie energii.

Zasada projektowania pomaga zrealizować emocjonujące i sportowe właściwości jezdne w charakterystycznym dla BMW M stylu, unikalne w konkurencyjnym otoczeniu. Wyjątkowo wysoka efektywność napędu, szczególnie w stosunku do jego szczytowej mocy, umożliwia osiągnięcie zasięgu odpowiedniego do długich tras, nawet bez stosowania nieproporcjonalnie dużych akumulatorów, które negatywnie wpływają na wagę pojazdu, dynamikę jazdy i zużycie energii. W połączeniu z inteligentną lekką konstrukcją oraz optymalnymi właściwościami aerodynamicznymi, umożliwia to zasięg od 499 do 566 kilometrów, określonych w cyklu testowym WLTP.

Niezależnie opracowane silniki o wyjątkowo wysokiej mocy

Dwa silniki BMW iX M60 działają na zasadzie synchronicznej maszyny zasilanej prądem. Zamiast trwale zainstalowanych magnesów stałych, wzbudzenie wirnika jest inicjowane przez precyzyjnie dostosowaną dostawę energii elektrycznej. Ta metoda projektowania pozwala na całkowite wyeliminowanie krytycznych surowców z sektora metali ziem rzadkich wymaganych do produkcji komponentów magnetycznych.

M-specyficzny projekt zasady synchronicznej maszyny zasilanej prądem umożliwia silnikowi elektrycznemu BMW iX M60 – szczególnie w przypadku silnika tylnego – osiągnięcie ekstremalnie wysokiej gęstości mocy. Jednostka napędowa działa w trybie sześciu faz i ma podwójny inwerter. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie szczególnie znaczącego wzrostu szczytowej mocy, która jest dostępna do wysokich prędkości i umożliwia charakterystyczne dla M dostarczanie mocy.

Ponadto dostarczanie mocy, hałas, wibracje oraz efektywność również korzystają z tego specyficznego projektu silnika. Silniki udostępniają swój maksymalny moment obrotowy natychmiast od zera i utrzymują go w szczególnie szerokim zakresie obrotów. Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport oraz nawet 1100 Nm po aktywacji funkcji Launch Control, jednostka napędowa BMW iX M60 oferuje doskonałą siłę ciągu. 3,8 sekundy to czas, w jakim osiągnie prędkość 100 km/h. Charakterystyka mocy układu napędowego zapewnia ciągłe dostarczanie mocy, co zapewnia szybki wzrost prędkości nawet w wyższych zakresach prędkości. Maksymalna prędkość BMW iX M60 jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, co jest o 50 km/h wyższe niż w BMW iX. Dzięki temu BMW iX M60 jest najszybszym całkowicie elektrycznym modelem w Grupie BMW.

Wyjątkowa gęstość mocy, adaptacyjne odzyskiwanie energii

Dzięki precyzyjnie sterowanej ekscytacji wirnika za pomocą zasilania prądem, jednostki napędowe BMW iX M60 rozwijają również bardzo wysoką gęstość mocy. Silnik umieszczony na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW/489 KM i osiąga wartość 2,59 kW/kg.

Gęstość mocy drugiego silnika, działającego na przednie koła przy mocy do 190 kW/258 KM, wynosi 1,96 kW/kg. Podobnie, najnowsza wersja silników elektrycznych opracowanych wewnętrznie w Grupie BMW osiąga efektywność do 93 procent. Przyczynia się to znacząco do niskiego łącznego zużycia energii BMW iX M60 wynoszącego 24,7-21,6 kWh na 100 kilometrów według WLTP.

Adaptacyjne odzyskiwanie energii również przyczynia się do zwiększenia efektywności i zasięgu BMW iX M60. Dzięki inteligentnemu połączeniu, system sterowania napędem może wykorzystywać dane nawigacyjne oraz czujniki systemów wsparcia kierowcy do dostosowania intensywności odzyskiwania energii w fazach zwalniania i hamowania do odpowiedniej sytuacji drogowej.

Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych, innowacyjny system ładowania

BMW iX M60 ma akumulator wysokiego napięcia, którego netto pojemność energetyczna wynosi 105,2 kWh (brutto pojemność energetyczna: 111,5 kWh). Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych charakteryzuje się wysoką gęstością energetyczną oraz doskonałymi właściwościami w zakresie wydajności, zachowania podczas ładowania i rozładowania, trwałości i bezpieczeństwa.

Kombinowana jednostka ładowania (CCU) BMW iX M60 została zaprojektowana z myślą o szczególnie elastycznym ładowaniu. Może ładować prąd przemienny z mocą do 11 kW do akumulatora wysokiego napięcia. Prąd stały można ładować z mocą do 200 kW. Na przykład, poziom naładowania akumulatora w BMW iX M60 można zwiększyć z 10 do 80 procent w około 35 minut. Dodatkowo zasięg można zwiększyć o aż 150 kilometrów w ciągu 10 minut na stacji szybkiego ładowania DC, zaczynając od poziomu naładowania akumulatora wynoszącego 10 procent.

Doskonale zharmonizowany napęd i zawieszenie

Ogólnie harmonijny charakter BMW iX wyraża się w niezwykle sportowy sposób w wersji M. Jego charakterystyczna technologia zawieszenia M jest precyzyjnie dopasowana do układu napędowego. Zawieszenie umożliwia pewne i bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach, even w bardzo dynamicznych sytuacjach drogowych.

Technologia zawieszenia BMW iX M60 obejmuje przednią oś typu podwójna wahacz, tylną oś pięciołącznikową oraz elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic i zmiennym przełożeniem. Dodatkowo, pojazd BMW M w standardzie wyposażony jest w M-specyficzne adaptacyjne zawieszenie powietrzne z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Zapewnia to szczególnie komfortowe prowadzenie w połączeniu ze zwiększoną zwinnością i dynamiką. Zawieszenie powietrzne zapewnia optymalną wysokość pojazdu przy każdej prędkości, niezależnie od obciążenia. Dopływ powietrza do zawieszenia jest regulowany indywidualnie dla każdego koła, dzięki czemu można skompensować nierównomierne obciążenie. Dodatkowo, wysokość nadwozia pojazdu można ręcznie regulować za pomocą przycisku na konsoli centralnej. Siły amortyzacji są adaptacyjnie kontrolowane z M-specyficzną charakterystyką za pomocą ciągle regulowanych zaworów, które uwzględniają przyspieszenie wzdłużne i boczne, prędkość drogową oraz kąt skrętu, jak również przyspieszenie nadwozia i kół na przedniej osi, aby aktywować wymaganą siłę amortyzacji w ciągu kilku milisekund. Odpowiednia mapa amortyzacji jest częścią całkowitego ustawienia pojazdu, które kierowca może aktywować za pomocą przycisku My Modes na konsoli centralnej.

BMW iX M60 standardowo wyposażone jest w Integral Active Steering, które zapewnia szczególnie stabilną stabilność jazdy na prostych odcinkach oraz komfortowe zmiany pasa ruchu, a także optymalizuje zarówno zwinność, jak i manewrowość podczas parkowania i manewrowania. Standardowe wyposażenie obejmuje również sportowy system hamulcowy oraz aerodynamiczne koła o średnicy 21 cali, które mogą być wyposażone w opcjonalne opony o wysokich osiągach, dostępne wyłącznie dla BMW iX M60. Na tylnej osi zastosowano szczególnie mocno wymiarowane stabilizatory przeciwdziałające przechyłom. Sposób, w jaki wszystkie funkcje napędu i zawieszenia są zintegrowane, znacząco przyczynia się do uczynienia jazdy BMW iX M60 emocjonującym doświadczeniem, które kierowca może kontrolować aż do granic fizycznych.

Funkcja Launch Control, elektryczny napęd na wszystkie koła i oparte na aktorach ograniczenie poślizgu kół dla maksymalnej dynamiki jazdy

Układ napędowy BMW iX M60 generuje swoją maksymalną moc w trybie Sport. W tym ustawieniu dostępna jest funkcja Launch Control, aby osiągnąć maksymalne przyspieszenie z miejsca. Po aktywacji, kierowca może przyspieszać z optymalną ilością przyczepności, gdy pedał gazu jest wciśnięty do oporu. Cała moc systemu i maksymalny dostępny moment obrotowy wynoszący 1100 Nm są natychmiast uruchamiane, podczas gdy zawieszenie jest precyzyjnie kontrolowane zgodnie z ekstremalnym generowaniem mocy. Wnętrze BMW iX M60 już na postoju wskazuje gotowość napędu do startu poprzez pulsującą akcję na powierzchniach siedzeń i odpowiedni wyświetlacz na zakrzywionym wyświetlaczu BMW. Przyspieszanie z zera do 100 km/h z pomocą funkcji Launch Control to szczególnie ekscytujące i emocjonalne przeżycie.

Funkcja Launch Control jest doskonałym przykładem tego, jak systemy sterowania napędem i zawieszeniem BMW iX M60 współdziałają z najwyższą precyzją. Optymalna przyczepność i idealna stabilność na prostych drogach są w ten sposób zapewnione w każdych warunkach, nawet na śliskich nawierzchniach. BMW iX M60 dostarcza tego katapultowego startu z miejsca z niewzruszoną pewnością i przyspiesza jakby na szynach, bez utraty przyczepności, do najwyższych prędkości.

Połączenie elektrycznego napędu na wszystkie koła z opartym na aktorach ograniczeniem poślizgu kół odgrywa tu kluczową rolę. W normalnych sytuacjach jazdy, BMW iX M60 napędzane jest wyłącznie przez tylne koła, aby zwiększyć efektywność i zasięg. W przypadku wyższego przyspieszenia bocznego lub poślizgu kół, napędzający przednie koła silnik przejmuje optymalny udział napędu w odniesieniu do dynamiki jazdy i stabilności jazdy. Kontrola momentu napędu dwóch silników reaguje zauważalnie szybciej i z wyraźnie wyższą jakością sterowania niż byłoby to możliwe w przypadku skrzynki rozdzielczej zamontowanej między osiami.

Systemy sterowania zawieszeniem rzadko muszą interweniować w celu stabilizacji pojazdu. Jeśli zajdzie potrzeba interwencji, oparte na aktorach ograniczenie poślizgu kół zapewnia optymalną przyczepność z bardzo szybkim i precyzyjnym czasem reakcji. System, który jest specjalnie zaprojektowany do spontanicznego generowania mocy silnika elektrycznego, jest zintegrowany z jednostką sterującą silnika. Dzięki temu eliminowane są długie ścieżki sygnałowe do jednostki sterującej DSC (Dynamic Stability Control), co sprawia, że interwencje sterujące odbywają się z prędkością nawet do 10 razy szybszą niż w przypadku konwencjonalnych systemów i w szczególnie precyzyjny sposób.

BMW IconicSounds Electric z charakterystycznymi dla M cechami

Emocjonujące doświadczenia z jazdy w BMW iX M60 towarzyszy równie emocjonalny dźwięk. Stworzył go w współpracy z kompozytorem muzyki filmowej oraz zdobywcą Oscara Hans Zimmerem oraz dyrektorem kreatywnym BMW Grupy ds. Dźwięku Renzo Vitalem. Nawet naciśnięcie przycisku start/stop jest akcentowane inspirującym sygnałem akustycznym, który budzi oczekiwanie na czysto elektryczne doświadczenie jazdy.

Podczas jazdy, BMW IconicSounds Electric, standardowe w BMW iX M60, zapewniają autentyczny feedback do każdego ruchu pedału gazu. Dźwięk napędu charakteryzuje się szczególnie energetycznym brzmieniem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.