Z3 M-Coupe był wyjątkowym sportowym autem stworzonym przez BMW. To było jedyne nadwozie typu shooting-brake tej marki przez ponad pół wieku.
Dwa i pół roku po tym, jak Z3 roadster zdominował rynek roadsterów, BMW odważyło się na coś jeszcze bardziej szalonego: shooting-brake oparty na Z3. To auto zostało zbudowane przez inżynierów BMW po godzinach pracy. Ich projekt zaimponował kierownictwu na tyle, że auto otrzymało zielone światło do produkcji.
Przód samochodu był podobny do roadstera, z innymi wlotami powietrza niż te, które znajdowały się w mniej wydajnej wersji z silnikiem 2.8. Od słupków A w głąb to już inna historia. Na stałym dachu rozciągającym się od górnej krawędzi przedniej szyby do tyłu auta, nie było miejsca na nachylenie, więc był prosty, a tuż za tylnymi kołami opadał z pochyloną linią C. Z tyłu zainstalowano cztery rury wydechowe pod tylnym zderzakiem.
Wewnątrz producent nie próbował zamontować nieużytecznych, małych tylnych siedzeń, aby obniżyć podatki. Po prostu zainstalował większy bagażnik. Przednie kubełkowe fotele były umieszczone niżej. Ponieważ samochód oparty był na platformie E36, dzielił niektóre komponenty z Serią 3. To była ta sama deska rozdzielcza i ten sam układ dla środkowego panelu.