BMW M2 Competition 2018-Present

BMW M2 Competition 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćBMW M2 Competition 2018-Present

M2 to poważny samochód sportowy, który skłonił wiele osób do zastanowienia się, czy nie byłby lepszym autem torowym od większego M4. Wraz z wprowadzeniem wersji Competition, odpowiedź stała się jeszcze trudniejsza.

Niemiecki producent miał swoją obsesję na punkcie sportowych, kompaktowych sedanów od momentu wprowadzenia pierwszego BMW M3 w latach 80. Mimo że auto to zostało zaprojektowane w celu uzyskania zgody FIA na wyścigi, producent nalegał, rozwijając pełną gamę pojazdów M-Power. M2 było najmniejsze, ale nie najwolniejsze.

M2 Competition otrzymało nowy zderzak oraz specjalne wloty powietrza, które miały na celu chłodzenie hamulców i silnika. Powiększone nerki BMW pomalowano na czarno, co poprawiło agresywny wygląd samochodu. Boczne wloty na przednich błotnikach również były czarne. Cztery wydechy podkreślały ten sam kolor z tyłu, wyróżniając M2 Competition spośród innych modeli M Competition. M2 Competition było dostępne w ekskluzywnym kolorze: Hockenheim Silver.

Wnętrze było przystosowane do dnia na torze, z sportowymi fotelami kubełkowymi z przodu. Logo M2 Competition zostało wyszyte na oparciach przednich foteli i obecne na progach drzwi. Dla zestawu wskaźników projektanci wybrali czarne tło z czerwonymi wskazówkami i białymi literami.

Najważniejsze elementy znajdowały się po stronie technicznej. Silnik o pojemności 3.0 litra z podwójnym doładowaniem oferował moc 410 KM. Był połączony z standardową 6-biegową skrzynią manualną, a na liście opcji znajdowała się 7-biegowa skrzynia automatyczna (dwusprzęgłowa). Elektronicznie sterowany tylny dyferencjał zapewniał najlepszą przyczepność dostępną w tym modelu.

 Nowy BMW M2 Competition wyznacza nowe standardy w segmencie kompaktowych samochodów sportowych o wysokich osiągach, dodając jednocześnie wyjątkowego charakteru modelowi BMW M2 Coupé.

Nowy silnik o mocy 410 KM

Najważniejszym elementem nowego BMW M2 Competition jest nowy silnik, oparty na jednostce napędowej z BMW M3 i BMW M4. Podwójnie doładowany silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym z technologią M TwinPower Turbo osiąga moc 410 KM w zakresie 5,250 do 7,000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w zakresie 2,350 do 5,200 obr./min. Jednostka napędowa charakteryzuje się niezwykłą chęcią do kręcenia obrotów, a efektywność dostarczanej mocy jest niezwykle liniowa w szerokim zakresie obrotów. Podwójny układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi klapami zapewnia typowy dźwięk M, a technologia M TwinPower Turbo gwarantuje znakomitą efektywność. W krajach UE BMW M2 Competition wyposażone jest również w filtr cząstek stałych Otto (OPF), aby dodatkowo zredukować emisję pyłów.

Nowe BMW M2 Competition przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy (z M DCT, 4,4 sekundy z manualną skrzynią biegów). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód można połączyć z pakietem M Driver, co podnosi prędkość maksymalną do 280 km/h – o 10 km/h więcej niż w BMW M2 Coupé. Również dane dotyczące zużycia paliwa są godne uwagi: przy manualnej skrzyni biegów, średnie zużycie paliwa wynosi 10,0 – 9,9 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą 228 – 225 g/km. Przy opcjonalnej skrzyni M Double Clutch Transmission (M DCT), te liczby spadają do zaledwie 9,2 l/100 km i 210 – 209 g/km CO2.

Sprytnie zaprojektowany system smarowania silnika pochodzi bezpośrednio z motorsportu, natomiast układ chłodzenia wykorzystany z BMW M4 z pakietem Competition został również użyty z pewnymi modyfikacjami. BMW M2 Competition wyposażone jest w wyścigowe warianty systemów smarowania i chłodzenia, które zostały przetestowane wieloletnim doświadczeniem w wyścigach. Powiększona nerka BMW oraz nowa przednia osłona z zwiększonym przepływem powietrza to zewnętrzne znaki świadczące o zastosowaniu tego ulepszonego systemu chłodzenia. Nerka została standardowo wykończona w wysokopołyskowej czarnej farbie Shadow Line. Tak samo jest z bocznymi wlotami na przednich błotnikach oraz z nowym kwartetem końcówek wydechowych w podwójnym układzie wydechowym, z dwiema elektrycznie regulowanymi klapami. Ciemny emblemat M Competition zdobi tył samochodu. Projekt nowych lusterk w kształcie podwójnej ramion poprawia aerodynamikę i jest typowym znakiem rozpoznawczym nowego BMW M2 Competition.

Inżynierowie BMW M dostosowali także dynamikę jazdy BMW M2 Competition, aby uwzględnić zwiększone osiągi. Wyraźny strut z CFRP o wysokiej precyzji z BMW M3/M4 jest natychmiast zauważalny w komorze silnika. Poprawia to sztywność przedniej części oraz zwiększa precyzję kierowania. Charakterystyczne krzywe dla elektrycznego wspomagania kierownicy, aktywnego dyferencjału M oraz systemu Dynamic Steering Control (DSC) zostały również dostosowane.

Przełączniki do regulacji ustawień

BMW M2 to pierwszy model, który został wyposażony w przełączniki na konsoli centralnej, umożliwiające szybkie dostosowanie charakterystyki i ustawień dla silnika, kierownicy oraz funkcji Drivelogic, jeśli dostępna jest M DCT. Różne konfiguracje można łączyć ze sobą w dowolny sposób, a ustawienia można zapisać dla łatwego dostępu za pomocą przycisków M1 i M2 na kierownicy. Standardowy zakres wyposażenia obejmuje teraz czerwony przycisk start/stop, adaptacyjne reflektory LED i system Park Distance Control (PDC).

Fascynujące nowe opcje

Nowy, opcjonalny fotel M Sport to prawdziwy hit pod względem funkcjonalności i formy. Fotel w stylu kubełkowym czerpie pełnymi garściami z motorsportu i zapewnia kierowcom optymalne wsparcie, podczas gdy zagłówki są zintegrowane z oparciem fotela. Oparcie wyposażono również w podświetlone logo M2 na wysokości ramion. Czarna tapicerka skórzana ma perforacje w wzorze, dostępne w kolorze niebieskim lub pomarańczowym. Standardowe fotele sportowe są również dostępne w czarnej skórze, z kontrastowymi szwami w kolorze niebieskim lub pomarańczowym.

Wieloletnie doświadczenie w motorsporcie w BMW M GmbH znajduje odzwierciedlenie w dostępności nowych hamulców sportowych M, które zapewniają maksymalną wydajność hamowania dzięki większym tarczom hamulcowym (oś przednia: średnica 400 mm, oś tylna: średnica 380 mm) oraz malowanym na szaro zaciskom hamulcowym (oś przednia: 6-tłokowy zacisk stały, oś tylna: 4-tłokowy zacisk stały). Opcjonalne 19-calowe obręcze ze stopów lekkich (oś przednia: 9J x 19, oś tylna: 10J x 19) są również dostępne w nowym wzorze Y-spoke. Nowy kolor metaliczny jest również dostępny wyłącznie dla BMW M2 Competition: Hockenheim Silver.

Napęd

Podwójnie doładowany silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym, oparty na jednostce napędowej z M3 i M4, oferuje to, co najlepsze z obu światów: gwarantuje unikalną chęć do kręcenia obrotów w silniku z turbodoładowaniem, oferuje niezwykle liniowe dostarczanie mocy w szerokim zakresie obrotów i posiada charakterystyczny dźwięk silnika. Technologia M TwinPower Turbo zapewnia niezrównany moment obrotowy, dostępny w szerokim zakresie obrotów. Silnik charakteryzuje się też wybitną efektywnością.

Silnik w kompaktowym coupé dostarcza 410 KM w zakresie 5,250 do 7,000 obr./min; maksymalny moment obrotowy 550 Nm jest dostępny w zakresie 2,350 do 5,200 obr./min. Pozwala to nowemu BMW M2 Competition na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy (z M DCT, 4,4 sekundy z manualną skrzynią biegów). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód można połączyć z pakietem M Driver, co podnosi tą wartość do 280 km/h – o 10 km/h więcej niż w BMW M2 Coupé. Dane dotyczące zużycia paliwa są również godne uwagi: przy manualnej skrzyni biegów, średnie zużycie paliwa wynosi 10,0 – 9,9 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą 228 – 225 g/km. Przy opcjonalnej skrzyni M Double Clutch Transmission (M DCT), te liczby spadają do zaledwie 9,2 l/100 km i 210 – 209 g/km CO2. W odpowiednich krajach UE BMW M2 Competition jest również wyposażone w filtr cząstek stałych Otto (OPF), aby dalej zredukować zanieczyszczenie pyłami.

Szybka reakcja dzięki technologii M TwinPower Turbo

Technologia BMW M TwinPower Turbo składa się z dwóch turbosprężarek MonoScroll o szybkim czasie reakcji, injekcji wysokociśnieniowej, zmiennej kontroli zaworów VALVETRONIC oraz zmiennego timingu wałka rozrządu Double-VANOS. Zawory i timing wałka rozrządu współpracują ze sobą, aby maksymalizować zmienność kontroli podnoszenia zaworu dolotowego. Efektem są ostre reakcje oraz optymalne dostarczanie mocy. Zużycie paliwa i emisje spalin są również zredukowane. Konstrukcja „closed deck” zwiększa sztywność komory korbowej dla silnika sześciocylindrowego i umożliwia zwiększenie ciśnienia w cylindrach w celu maksymalizacji wydajności. Bezkontaktowe, pokryte LDS cylindry również prowadzą do znaczącego zmniejszenia wagi.

Doświadczenie z motorsportu

Utrzymanie stałego poziomu zasilania olejem jest szczególnie wyzwaniem na torze wyścigowym, dzięki niezwykle dynamicznemu výkonu BMW M2 Competition. To tutaj zwraca się uwagę na bogate doświadczenie wyścigowe BMW M GmbH. Na przykład, dodatkowa osłona miski olejowej pomaga ograniczyć ruch smarów, gdy samochód nagle zmienia kierunek. Podczas ekstremalnego przyspieszenia i hamowania pompa olejowa oraz zaawansowany system powrotu oleju usytuowane blisko turbosprężarki również pomagają w utrzymaniu nieprzerwanej cyrkulacji oleju. Olej jest więc dostarczany nieprzerwanie do wszystkich komponentów silnika w różnych sytuacjach jazdy – zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas intensywnej jazdy na torze.

BMW M2 Competition zawiera szereg środków mających na celu zaspokojenie zwiększonych wymagań chłodzenia w porównaniu do silników z wcześniejszych modeli. Powiększona nerka BMW oraz nowa przednia osłona z zmodyfikowanym przepływem powietrza poprawiają przepływ powietrza do przodu samochodu. Pojazd korzysta także z wyścigowo przetestowanego systemu chłodzenia BMW M4 z pakietem Competition, składającego się z jednego centralnego chłodnicy, dwóch bocznych chłodnic i dodatkowego chłodnicy oleju silnikowego. Pojazdy z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią M Double Clutch Transmission (M DCT) mają również chłodnicę oleju przekładniowego. Ten skomplikowany system zapewnia, że idealne temperatury robocze są utrzymywane podczas krótkich miejskich przejazdów w codziennym użytkowaniu, a także na torze wyścigowym.

Podwójny układ wydechowy z dwoma elektrycznie sterowanymi klapami

Oprócz nowego silnika, BMW M2 Competition może pochwalić się także całkowicie nowym układem wydechowym. Układ o podwójnej gałęzi posiada nowy tłumik, a cztery końcówki wydechowe, wykończone na czarno, wyróżniają go jako model BMW M. Dwie elektrycznie sterowane klapy zapewniają, że BMW M2 Competition wydaje charakterystyczny dźwięk BMW M, który kierowca może dostosować, wybierając tryb jazdy z M Dynamic Performance Control – naciskając przełącznik na konsoli centralnej.

Wybór dwóch wariantów przekładni

Nowe BMW M2 Competition standardowo wyposażone jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która wyróżnia się kompaktową konstrukcją i niską wagą. Wykorzystanie nowego typu tarczy ciernej z włókna węglowego zwiększa komfort zmiany biegów. Funkcja kontroli prędkości angażowania, która przyspiesza silnik przy redukcji biegów i zmniejsza obroty silnika przy zmianie biegów w górę, sprawia, że zmiany biegów są jeszcze płynniejsze. To również zwiększa stabilność samochodu podczas intensywnej jazdy na torze. Wyłączenie DSC dezaktywuje funkcję kontroli prędkości załączania. Smarowanie z mokrą miską olejową zapobiega wzburzeniu oleju w skrzyni biegów i zapewnia efektywne zasilanie wszystkich komponentów.

Opcjonalnie dostępna jest również siedmiobiegowa skrzynia biegów M Double Clutch Transmission (M DCT z Drivelogic). System ten skutecznie łączy dwie skrzynie biegów, każda z własnym sprzęgłem, i umożliwia bardzo szybkie zmiany biegów bez przerywania przepływu mocy lub ultra-płynnych zmian. Kierowca może zmieniać biegi w trybie automatycznym lub ręcznym, wykorzystując dźwignię zmiany biegów na konsoli centralnej lub łopatki na skórzanej kierownicy M. W obu trybach, automatycznym i ręcznym, Drivelogic daje kierowcy możliwość wyboru pomiędzy wcześniej skonfigurowanymi programami jazdy: COMFORT, SPORT i SPORT+. W trybie automatycznym kierowca może dostosować czas zmiany biegów, jego intensywność oraz automatyczną funkcję przyspieszania przy redukcji biegów.

Przechodzenie pomiędzy trybami ręcznymi zmienia dynamikę zmiany biegów, ale to kierowca decyduje o czasie zmiany. System wykrywa, który bieg kierowca wybierze następny na podstawie obrotów silnika, położenia pedału gazu, poziomu przyspieszenia i trybu jazdy, i angażuje go, zanim kierowca rzeczywiście przełączy łopatkę. W rezultacie, sprzęgła muszą się otwierać lub zamykać tylko w celu zakończenia procesu zmiany biegów. Zmiana biegu następuje więc w ułamku sekundy.

Dynamika wydajności

BMW M2 Coupé już wcześniej ustaliło standard w swoim segmencie pod względem zwrotności, wrażeń z jazdy, stabilności kierunkowej, precyzji kierowania i kontrolowalności na granicy, nie odbierając kierowcy codziennej użyteczności. Te cechy podwozia zostały jeszcze bardziej dopracowane w BMW M2 Competition i dostosowane do zwiększonej wydajności silnika.

Zwiększona sztywność przedniej części dla lepszej precyzji kierowania

W komorze silnika kryje się najbardziej charakterystyczny element: CFRP o wysokiej precyzji z BMW M3/M4. Ten jednoczęściowy element wykonany jest z niezwykle lekkiego, ale wytrzymałego włókna węglowego, ważącego zaledwie 1,5 kg. Wraz z belką usztywniającą z M4 znacznie zwiększa sztywność przedniej części, poprawiając zachowanie i precyzję kierowania.

Wysokowydajne podwozie odwołuje się do lekkiej aluminiowej konstrukcji przednich i tylnych osi z BMW M3/M4. Aby zapewnić niezwykle precyzyjne położenie kół, zastosowano bezluźne przeguby kulowe do przekazywania sił poprzecznych. Siły podłużne przechodzące przez podwozie są przesyłane bezpośrednio do poprzecznych wsporników za pośrednictwem specjalnych wsporników elastomerowych, co jednocześnie zapewnia pożądaną wygodę toczenia. Wszystkie wahacze i nośniki kół nowej pięcio-linkowej tylnej osi są wykonane z kutego aluminium. Ponadto stosuje się sztywną konstrukcję wywodzącą się z wyścigów, eliminując gumowe poduszki, do mocowania lekkiej stalowej podwozia typu kratowego tylnej osi do nadwozia. To dodatkowo poprawia położenie kół i stabilność śledzenia.

Inżynierowie BMW M dostosowali charakterystyczne krzywe elektrycznego wspomagania kierownicy, aby poprawić osiągi i zwiększyć sztywność przedniej części. Zintegrowana funkcja Servotronic z charakterystyką specyficzną dla M kontroluje poziom wspomagania kierownicy elektronicznie, w zależności od prędkości samochodu oraz ustawień dokonanych za pomocą Drivelogic, co pozwala kierowcom dostosować wspomaganie kierownicy do swoich osobistych preferencji.

Aktywny dyferencjał M i przestrojony DSC

Dynamiczna kontrola stabilności została całkowicie przestrojona. W BMW M2 Competition elektronika zapewnia jeszcze bardziej delikatną kontrolę, poprawiając przyczepność w trudnych warunkach, oraz zapewniając, że przyczepność nie jest przerywana podczas driftów. Wspiera to Aktywny Dyferencjał M, elektronicznie sterowany wielopłytkowy dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, który podnosi przyczepność i stabilność kierunkową na nowy poziom precyzji i szybkości. Efekt blokady może być różny w zakresie od 0 do 100 procent, w zależności od sytuacji jazdy, i reaguje na kąt skrętu pojazdu, położenie pedału gazu, ciśnienie hamulca, moment obrotowy silnika, prędkość kół i kąt przechyłu. Jednostka sterująca używa tej analizy sytuacji jazdy, aby wykryć zagrożenie utraty przyczepności po jednej stronie pojazdu i oblicza wymagany efekt blokady, który jest aktywowany przez silnik elektryczny. Pełna moc blokady wynosząca 2,500 Nm jest dostępna w ciągu 150 milisekund. Dzięki temu system może zapobiec kręceniu się koła w ekstremalnych warunkach, na śliskiej nawierzchni lub gdy dwa tylne koła doświadczają znacznych różnic w współczynniku przyczepności.

W pewnych sytuacjach, Aktywny Dyferencjał M działa nawet proaktywnie. Przy ruszaniu na śliskich nawierzchniach blokada zamykana jest przez określony procent nawet zanim koło zacznie się kręcić, aby zapewnić, że oba koła rozwijają równy poślizg w tym samym czasie. Blokada jest także zamykana przez wymagany procent podczas przejeżdżania zakrętów z entuzjazmem, w zależności od poziomów przyspieszenia bocznego i napędu. To zapobiega zbyt szybkiemu kręceniu się wewnętrznego koła o niskiej przyczepności. Ta stała i nieskończona regulacja dyferencjału zwiększa również zwrotność, unika niedostatecznego podsterowności w zakrętach oraz poprawia stabilność kierunkową podczas hamowania i zmian obciążenia.

M Dynamic Mode (MDM) jest podfunkcją Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC), która może być automatycznie aktywowana w trybie SPORT+, lub włączana ręcznie. W pewnych sytuacjach – np. sportowa i dynamiczna jazda na torze wyścigowym – pozwala na większą ilość poślizgu kół. Stabilizacyjne środki znane z trybu DSC wkrótce interweniują, zwiększając swobodę, jaką kierowcy mają na dynamicznej granicy. Dodatkowy poślizg kół zwiększa przyczepność, a tym samym napęd. Możliwe są bardziej znaczące nadsterowności i podsterowności, jak również umiarkowane, kontrolowane drifty, ale aktywne systemy bezpieczeństwa Dynamicznej Kontroli Stabilności zawsze można polegać w krytycznych sytuacjach.

Hamulce M Sport z doświadczeniem motorsportowym

Wysokowydajne hamulce M Sport zapewniają maksymalną wydajność hamowania i są również produktem bogatego doświadczenia motorsportowego w BMW M GmbH. W porównaniu do standardowych hamulców M, z zaciskami malowanymi na niebiesko (oś przednia: 4-tłokowy zacisk stały, oś tylna: 2-tłokowy zacisk stały) oraz perforowanymi i wentylowanymi tarczami hamulcowymi (oś przednia: 380 mm średnicy, oś tylna: 370 mm średnicy) w szarym żeliwie, hamulce M Sport mają większe klocki hamulcowe (oś przednia: 400 mm średnicy, oś tylna: 380 mm średnicy) i zaciski hamulcowe (oś przednia: 6-tłokowy zacisk stały, oś tylna: 4-tłokowy zacisk stały), malowane na szaro. Te wysokowydajne hamulce gwarantują doskonałą dekcelerację w każdych warunkach i imponują swoją odpornością na przegrzewanie oraz ciepło.

Nowe kute obręcze w dwóch opcjach kolorystycznych

Opcjonalne, nowe 19-calowe kute obręcze są dostępne (oś przednia: 9J x 19, oś tylna 10J x 19) w wzorze Y-spoke w wykończeniu o wysokim połysku i w dwóch opcjach kolorystycznych: jasnym wysokopołyskowym lub czarnym wierzchu. Opony przednie w formacie 245/35 ZR 19 spełniają najwyższe wymagania pod względem stabilności bocznej, stabilności kierunkowej, odczuć kierownicy i precyzji kierowania. Opony tylne w formacie 265/35 ZR 19 zapewniają optymalną przyczepność, stabilność boczną i stabilność kierunkową.

Projekt

Nowy projekt przedniej osłony z zmodyfikowanym wlotem powietrza optymalizuje przepływ świeżego powietrza do zaawansowanego układu chłodzenia, jednocześnie poprawiając wizualną obecność samochodu. Powiększona nerka BMW jest malowana na czarno, tak samo jak boczne wloty na przednich błotnikach. Ten kolor odzwierciedla się w nowym wzorze czterech końcówek wydechowych, co stanowi wyrazisty element różniący modele M Competition. Ciemny emblemat M Competition zdobi tył samochodu. Nowy projekt podwójnych ramion lusterka poprawia aerodynamikę i jest typowym znakiem rozpoznawczym BMW M2 Competition.

Ekskluzywny kolor lakieru: metaliczny Hockenheim Silver

Do gamy kolorów dostępnych dla BMW M2 Competition dodano dwa nowe kolory. Metaliczny kolor Sunset Orange występował już w innych modelach BMW M Performance, ale to jest debiut ekskluzywnego nowego koloru metalicznego Hockenheim Silver.

Wnętrze, wyposażenie i ConnectedDrive

Po otwarciu drzwi nowego BMW M2 Competition kierowcy witani są logo M2 Competition na płycie progowej. Mogą następnie zająć miejsce w ergonomicznie i wizualnie doskonałym fotelu M Sport (opcja). Kubełkowy kształt fotela ma głębokie korzenie w motorsporcie i zapewnia kierowcom optymalne wsparcie, podczas gdy zagłówki są zintegrowane z oparciem fotela.

Podświetlone logo M2 zagościło w oparciu fotela M Sport. Fotel i jego oparcie pokryte są czarną skórzaną tapicerką z perforacjami wzorniczymi, dostępnymi w kolorze niebieskim lub pomarańczowym. Te akcenty kolorystyczne odzwierciedlają się również w skórzanych szwach na fotelach, podłokietnikach i pokrywach łopatek, podczas gdy skórzana tapicerka Alcantara została użyta do pokrycia bocznych wzmocnień. Wariant kolorystyczny pomarańczowy jest również dostępny teraz dla standardowego fotela sportowego, jako alternatywa dla niebieskiego. Klasyczne paski BMW M zostały wplecione w pasy bezpieczeństwa M, a specyficzne dla M szwy można także znaleźć na kierownicy.

Rzut oka na deskę rozdzielczą ujawnia układ powitalny dla instrumentów, który na kilka sekund wyświetla logo M2 Competition. Czerwony przycisk start/stop podkreśla motorsportowe dziedzictwo pojazdu.

Przełączniki na konsoli centralnej

Nowe BMW M2 Competition oferuje kierowcom dwa przełączniki na konsoli centralnej, które umożliwiają bezpośredni dostęp do regulacji różnych charakterystyk i ustawień, funkcja znana z innych modeli BMW M. Przełączniki mogą być używane do bezpośredniego dostępu do różnych ustawień kontroli stabilności, na przykład trzech charakterystyk silnika, lub trybów kierowania. Kierowcy mogą również używać przełączników do dostosowania preferowanych ustawień w różnych obszarach i łączyć je według własnych upodobań. Regulują także Dynamiczną Kontrolę Stabilności (DSC) – krótkie naciśnięcie aktywuje tryb MDM, podczas gdy dłuższe przytrzymanie przełącznika wyłącza DSC.

Przycisk M1 i M2 na kierownicy

Przycisk M1 i M2 na kierownicy również zapewniają bezpośredni dostęp do zakresu trybów jazdy. Kierowcy mogą zapisać swoje osobiste konfiguracje wybrane spośród ustawień kontroli stabilności, charakterystyk silnika i kierowania – kontrola nad osobowością BMW M2 jest na wyciągnięcie ręki. Przycisk M1 i M2 na kierownicy są wstępnie zaprogramowane z programem Comfort i Sport jako standard i kierowcy mogą w każdej chwili wrócić do tych ustawień.

Nowe szczegóły wyposażenia

Rozwój od BMW M2 Coupé do BMW M2 Competition wiązał się z pewnymi ulepszeniami w standardowej konfiguracji. Sportowe coupé teraz standardowo posiada adaptacyjne reflektory LED, system Park Distance Control (PDC) monitoruje otoczenie pojazdu i obserwuje to, co znajduje się z przodu oraz z tyłu samochodu.

Rozbudowany zakres wyposażenia standardowego wyróżnia BMW M2 Competition jako jeden z najbardziej dynamicznych samochodów sportowych. Obejmuje to lekkie podwozie M Sport, sześciobiegową manualną skrzynię biegów z funkcją przyspieszania i Aktywny Dyferencjał M na tylnej osi, gwarantujący optymalną przyczepność i niezrównaną stabilność kierunkową. Elektryczne wspomaganie M Servotronic i tryb M Dynamic (MDM) dla Dynamicznej Kontroli Stabilności są również dostępne ex works, co pozwala aspirującym kierowcom wyścigowym łatwo cieszyć się kontrolowanymi driftami na torze. Fotele sportowe, skórzana kierownica M, podnóżek M i podkładka na konsoli centralnej oraz nakładki wykończone włóknem węglowym wzbogacają wnętrze.

Klienci mogą także dodać indywidualne akcenty do swojego samochodu z wybranym zakresem opcji. Lista opcji zawiera takie atrakcje jak siedmiobiegowa skrzynia M Double Clutch Transmission (M DCT) z Drivelogic, umożliwiająca zmiany biegów bez przerywania przepływu mocy, lub pakiet M Driver, który podnosi limit prędkości maksymalnej nowego BMW M2 Competition do 280 km/h i zawiera voucher na szkolenie na torze BMW Driving Experience.

BMW ConnectedDrive zwiększa bezpieczeństwo, komfort i rozrywkę

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.