BMW serii 2 był świetnym dodatkiem do oferty niemieckiego producenta samochodów. To był model, którego pragnęli młodzi ludzie, w odpowiedniej sylwetce i w rozsądnej cenie za to, co oferował. Ale najwyższa wersja M2 była czymś jeszcze więcej.
BMW M2 zadebiutowało na torze Mazda Laguna Seca Raceway i było to idealne miejsce, aby pokazać jego osiągi. Różnice między M2 a pozostałymi wersjami serii 2 były oczywiste. Inny zderzak z większymi wlotami powietrza i szersze nadkola sygnalizowały kierowcom, że pod maską kryje się więcej mocy niż w standardowej serii 2. Tylny spoiler na klapie bagażnika oraz podwójny wydech pod przekształconym zderzakiem potwierdzały, że pod maską jest więcej koni mechanicznych.
Aby zapewnić lepsze wrażenia na torze, M2 wyposażono w opcjonalną skrzynię biegów M-DCT. Hamulce były takie same jak w M3/M4. Główne różnice znajdowały się pod maską, gdzie podwójny system turbodoładowania z M3/M4 został zastąpiony turbosprężarką twin-scroll. Efekt to 61 koni mechanicznych mniej niż w większym bracie, ale różnica w czasie przyspieszenia od 0 do 100 km/h (0-62 mph) była minimalna. M2 nie miało wszystkich zalet swojego większego brata, takich jak wał napędowy z włókna węglowego, ale przez to jego cena była niższa.
Samochód miał adaptacyjne zawieszenie, które zapewniało dużą wygodę na drodze i zwrotność. Szerokie tory przednie i tylne, dzięki nowemu, aluminiowemu zawieszeniu, sprawiały, że był bardziej stabilny na drodze w porównaniu do standardowej serii 2.
Kompaktowy, wysokowydajny sportowy samochód BMW wzbudzał zainteresowanie i emocje już ponad 40 lat temu. Rzeczywiście, model BMW 2002 turbo doskonale odzwierciedlał determinację BMW w dostarczaniu znakomitych dynamiki, wyjątkowej zwinności i optymalnej kontroli nad pojazdem. Aby w równie efektowny sposób pokazać, że to zobowiązanie jest nadal aktualne, BMW M GmbH ma teraz przyjemność zaprezentować nowego BMW M2. Dzięki wysokowydajnemu silnikowi sześciocylindrowemu w układzie rzędowym, zwinności napędu na tylne koła, lekkiej aluminiowej zawieszeniu M Sport oraz ekstrawaganckiemu stylowi, nowe BMW M2 Coupe ma wszystkie składniki, aby dostarczyć niezapomnianych wrażeń z jazdy.
Charakterystyczny design M.
Już na pierwszy rzut oka nowe BMW M2 Coupe wyróżnia się jako członek rodziny BMW M, a jego styl wyraźnie podkreśla jego dynamiczne cechy. Inspirowane modelami z historii BMW w motorsporcie, nowe M2 Coupe nie ukrywa swojego niezwykłego potencjału osiągów. Niski przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, muskularne boki z charakterystycznymi żebrami M, 19-calowe aluminiowe koła w znanym podwójnym wzorze M oraz niski, szeroki tył z podwójnym wydechem specyficznym dla M odgrywają imponującą rolę. Czasem uhonorowana charakterystyka samochodów BMW M jest również obecna i prawidłowa w projekcie wnętrza. Alcantara na drzwiach i konsoli centralnej w połączeniu z porowatym włóknem węglowym tworzy atmosferę wyjątkowej jakości i sportowych ambicji, co dodatkowo podkreślają niebieskie kontrastowe szwy i tłoczenie M na wybranych detalach. Sportowe fotele, sportowa kierownica M oraz dźwignia zmiany biegów M zapewniają kierowcom BMW M2 pełną kontrolę nad pojazdem w każdej chwili.
Ekstremalne osiągi.
Nowo opracowany, trzylitrowy silnik sześciocylindrowy w nowym BMW M2 wykorzystuje nowoczesną technologię M TwinPower Turbo, aby rozwijać moc 272 kW/370 hp przy 6,500 obrotów na minutę (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,5 l/100 km [33,2 mpg imp]; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 199 g/km)* i w ten sposób stawia wyraźny znak w segmencie wysokowydajnych samochodów sportowych. To samo dotyczy dostarczania mocy. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 465 Nm (343 lb-ft) można zwiększyć do nawet 500 Nm (369 lb-ft) w krótkich przyspieszeniach dzięki funkcji overboost. Dzięki temu nowe BMW M2 Coupe z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią biegów M Double Clutch Transmission (M DCT) i Launch Control przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph). Jednak przy skrzyni M DCT, zużycie paliwa tylko 7,9 litrów* na 100 km (35,8 mpg imp) i emisja CO2 zaledwie 185 g/km*, samochód także podkreśla swoją wyjątkową efektywność.
Ekspert w motorsporcie.
Dzięki lekkim aluminiowym osiom przednim i tylnym z modeli BMW M3/M4, kutym 19-calowym aluminiowym kołom z oponami w różnych rozmiarach, układowi kierowniczemu M Servotronic z dwoma ustawieniami i odpowiednio skutecznym hamulcom M, nowe BMW M2 Coupe ponownie podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych, wysokowydajnych samochodów sportowych, jeśli chodzi o dynamikę jazdy. Elektronika kontrolująca Aktywny Dyferencjał M, który optymalizuje przyczepność i stabilność kierunkową, również odgrywa znaczącą rolę. Jeszcze większą przyjemność z jazdy zapewnia aktywowanie trybu M Dynamic Mode (MDM) w systemie Dynamic Stability Control. MDM pozwala na poślizg kół, a tym samym umiarkowane, kontrolowane drifty na torze.
Inteligentna łączność, gdy jej potrzebujesz.
Nowe BMW M2 Coupe oferuje bogaty zestaw standardowego wyposażenia, co odpowiada jego ukierunkowaniu na osiągi. Siedmiobiegowa skrzynia M Double Clutch Transmission (M DCT) z Drivelogic, dostępna na życzenie, zmienia biegi z niezwykłą szybkością, jednak bez przerwy w dostawie mocy. Szeroki wybór systemów wsparcia kierowcy oraz usług mobilności od BMW ConnectedDrive jest również dostępny. Usługi ConnectedDrive zapewniają podstawę dla rozbudowanej łączności pojazdu, a ta opcja umożliwia również korzystanie z innowacyjnych aplikacji, które są płynnie zintegrowane z samochodem przy użyciu technologii BMW ConnectedDrive. Na przykład aplikacja GoPro pozwala kierowcy rejestrować szybkie okrążenia toru za pomocą zamontowanej na desce rozdzielczej kamery akcji, korzystając z kontrolera iDrive i wyświetlacza sterującego. W międzyczasie indywidualny styl kierowcy za kierownicą można analizować w dowolny sposób przy użyciu aplikacji M Laptimer. Informacje o prędkościach i punktach hamowania można łatwo udostępniać za pośrednictwem e-maila lub Facebooka.
Z potężnym dziedzictwem.