BMW M3 Coupe (E30) 1986-1992

BMW M3 Coupe (E30) 1986-1992

Przejdź do galerii zdjęćBMW M3 Coupe (E30) 1986-1992

BMW M3 E30 to pierwsza M3 w historii, która stała się najbardziej udanym samochodem wyścigowym, zdobywając ponad 1500 zwycięstw w swojej klasie. Model seryjny stał się ikoną sportów motoryzacyjnych od momentu swojego debiutu w 1986 roku.

Aby samochód mógł wystartować w mistrzostwach samochodów turystycznych, musiał zostać wyprodukowany w co najmniej 5000 egzemplarzy rocznie, a model wyścigowy powinien mieć wiele wspólnych części z wersją produkcyjną. Takie były regulacje, a BMW miało trudności z znalezieniem sposobu, aby wystartować. Postanowili więc zbudować samochód wyścigowy, a następnie dostosować go do użytku na drogach i rozpocząć sprzedaż. Był to strzał w dziesiątkę, mimo obaw działu sprzedaży.

E30 M3 bazował na standardowej wersji E30 coupe, ale przeszedł znaczące modyfikacje. Słupki C były inne, a bagażnik krótszy. Przednie i tylne błotniki zostały powiększone, aby pomieścić nową zawieszenie i szerszy rozstaw kół. Samochód przeszedł dwie ewolucje, z których jedna miała regulowane elementy aerodynamiczne, takie jak przedłużenie przedniego zderzaka oraz kąt tylnego skrzydła.

Wnętrze wyposażono w sportowe fotele kubełkowe oraz wszelkie wygody, jakich można oczekiwać od drogiego samochodu. Deska rozdzielcza, panele drzwiowe i tylne wykończenia pochodziły z standardowej, nie-M wersji, z tapicerką skórzaną. Można było zamówić opcję szyberdachu, ale samochód wyposażono w standardowy komputer pokładowy, klimatyzację oraz manualną skrzynię biegów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.