BMW M3 CS (F80) 2017-2018

BMW M3 CS (F80) 2017-2018

Przejdź do galerii zdjęćBMW M3 CS (F80) 2017-2018

Prawie trzy dekady po wprowadzeniu modelu E30 M3 Evolution, BMW zaprezentowało specjalną wersję F80 M3: M3 CS.

BMW ma długą historię produkcji lekkich, zwinnych samochodów na bazie M3. Wszystko zaczęło się w 1988 roku od M3 Evolution, a następnie kontynuowano przez M3-CSL, CRT oraz GTR. W 2017 roku niemiecki producent wprowadził nową specjalną wersję M3: CS. Była ona lżejsza, miała lepszy rozkład masy i więcej mocy niż wersja podstawowa. Dodatkowo, zwiększono prędkość ogranicznika z 155 mph (250 kph) do 174 mph (280 kph).

Zarówno maska, jak i dach zostały wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), co pozwoliło zaoszczędzić 10 kg (22 lbs) wagi pojazdu. Na tylnej krawędzi bagażnika BMW dodało inny spojler z włókna węglowego niż ten w standardowym M3. Zderzak przedni miał trzysekcyjne wloty powietrza. Duże, 19-calowe koła ze stopów lekkich z przodu był uzupełnione zestawem 22-calowych felg z tyłu. Pod tylnym zderzakiem producent zamontował dyfuzor oraz cztery rury wydechowe.

Wnętrze BMW nie zapomniało, że jego klienci muszą zapłacić sześciocyfrową kwotę i stworzyło sportowe, ale jednocześnie luksusowe wnętrze. Producent zainstalował tapicerkę skórzaną w dwóch kolorach ozdobioną Alcantarą na konsoli centralnej i drzwiach. Kolejną istotną standardową cechą była jednostka multimedialna oraz profesjonalny system dźwiękowy Harman Kardon.

Z obniżonym i usztywnionym zawieszeniem oraz 460 KM pod maską, M3 CS zdecydowanie przewyższało standardowe M3 pod względem prędkości. Silnik przekazywał moc na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej) i był szybszy o 0,4 sekundy od standardowego M3.

BMW M GmbH prezentuje kolejny ekskluzywny, limitowany model w wersji specjalnej – nowego BMW M3 CS (średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km [34,0 mpg imp]*; emisja CO2: 194 g/km*). Z wyraźnie sportowym charakterem, nowa M3 CS kontynuuje wieloletnią tradycję udanych wersji specjalnych M, która rozpoczęła się w 1988 roku od modelu E30 BMW M3 Evolution. Jednocześnie, czterodrzwiowy sedan o wysokich osiągach oferuje doskonałe połączenie dynamiki i codziennej użyteczności.

Silnik o pojemności 3.0 litra, o wysokiej wydajności, przekracza moc M3 z pakietem Competition o 10 koni mechanicznych, osiągając 460 KM. Nowoczesna technologia M TwinPower Turbo pozwala na przyspieszenie M3 CS od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna nowej wersji specjalnej, która standardowo jest wyposażona w pakiet M Driver’s Package, jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h (174 mph). Dzięki dwóm turbosprężarkom mono-scroll, chłodnicy powietrza, systemowi High Precision Injection, zmiennym czasowaniom zaworów VALVETRONIC i w pełni zmiennemu czasowaniu wałka rozrządu Double-VANOS, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym dąży do osiągnięcia wyższych poziomów wydajności, ale jednocześnie skupia się na rozwijaniu znaczącego momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika i osiąganiu wysokiej efektywności (średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km [34,0 mpg imp]*; emisja CO2: 194 g/km*). Naciśnięcie nowego czerwonego przycisku start/stop uruchamia silnik, a charakterystyczny dźwięk wydobywający się z specjalnie dostrojonego układu wydechowego nowego BMW M3 CS – z kwadratem końcówek wydechu – dostarcza prawdziwej uczty dla uszu.

Nowe BMW M3 CS standardowo wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię biegów M Double Clutch Transmission (M DCT) z Drivelogic. Ta nowoczesna skrzynia biegów ma osobny chłodnicę oleju i umożliwia zarówno automatyczne zmiany biegów, jak i manualne interwencje za pomocą łopatek na kierownicy. Zmiana biegów odbywa się w ułamkach sekundy, bez przerwy w dostawie mocy, ale zastosowano długi siódmy bieg, aby utrzymać niskie obroty i zminimalizować zużycie paliwa podczas dłuższych podróży autostradowych.

Zawieszenie nowego BMW M3 CS w dużej mierze odzwierciedla to z M3 z pakietem Competition. Łączniki i nośniki kół zarówno na przedniej, jak i tylnej osi wykonane są z kutego aluminium, co sprawia, że są niezwykle lekkie. To utrzymuje masy niesprzężone na niskim poziomie i korzysta na dynamice jazdy. M3 CS standardowo wyposażone jest w Adaptive M suspension, którego geometria została dostosowana do optymalizacji wydajności zarówno na drodze, jak i na torze. Aby zapewnić jak najlepszą przyczepność w każdych warunkach jazdy, zastosowano system DSC (Dynamic Stability Control) – który obejmuje tryb M Dynamic – oraz aktywne różnicowanie M. Systemy sterujące dla Adaptive M suspension, DSC i Active M Differential zostały zmodyfikowane, aby dostosować się do dynamicznych wymagań BMW M3 CS, podobnie jak ustawienia elektrycznego wspomagania kierownicy. Kierowca ma możliwość dostosowania ustawień kierownicy i zawieszenia do swoich osobistych preferencji lub wymagań trasy. Lekko-aluminiowe felgi (przód: 9 J x 19, tył: 10 J x 20) świetnie sprawdzają się na torze wyścigowym, standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód: 265/35 R 19, tył: 285/30 R 20). Te półslickowe opony, które są także dopuszczone do ruchu drogowego, zapewniają niezrównaną przyczepność i doskonałą stabilność boczną przy wysokich prędkościach na torze. M3 CS można także zamówić z oponami drogowymi Michelin Sport.

Wnętrze nowego BMW M3 CS charakteryzuje się bogatym użyciem dwukolorowej, pełnej skóry w odcieniu Silverstone/Czarnym oraz Alcantary, co tworzy przekonywujący i dobrze przemyślany klimat pełen sportowej elegancji i wyrafinowania. Żaden kierowca M3 CS nie będzie musiał rezygnować z przyjemności życia. Wśród standardowego wyposażenia znajdują się automatyczna klimatyzacja, system dźwiękowy Harman Kardon oraz system nawigacji Professional. Zgodnie z duchem, projektanci BMW M GmbH nadali nowemu M3 CS wygląd, który odzwierciedla sportowy zamysł samochodu. Cechą charakterystyczną jego wyrazistego przodu, z nowoczesnymi podwójnymi lampami LED, jest przedni zderzak z dużymi, trójsekcyjnymi wlotami powietrza. Spojler Gurneya na klapie bagażnika został nowo zaprojektowany specjalnie dla nowego M3 CS i współpracuje z przednim splitterem oraz tylnym dyfuzorem, aby zminimalizować dynamiczny docisk. Te elementy wykonane są z lekkiego i niezwykle sztywnego materiału kompozytowego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), podobnie jak maska i dach nowego BMW M3 CS.

Zamówienia na nowe BMW M3 CS można składać od stycznia 2018 roku. Model w wersji specjalnej – który będzie ograniczony do około 1 200 jednostek z powodu czynników produkcyjnych – będzie produkowany od marca 2018 roku.

* Zużycie paliwa i dane o emisji CO2 są wstępne, oparte na cyklu testowym UE i mogą się różnić w zależności od specyfikacji opon.

Dalsze informacje na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa, konkretnych wartości emisji CO2 oraz zużycia energii elektrycznej nowych samochodów osobowych zawiera następujący przewodnik: „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Przewodnik o zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii elektrycznej nowych samochodów osobowych), który można uzyskać we wszystkich salonach, od Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen oraz na stronie http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption..
Dane o zużyciu i emisjach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.