BMW M3 CS (F80) 2017-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BMW M3 CS (F80) 2017-2018

Przejdź do galerii zdjęćBMW M3 CS (F80) 2017-2018

Prawie trzy dekady po wprowadzeniu modelu E30 M3 Evolution, BMW zaprezentowało specjalną wersję F80 M3: M3 CS.

BMW ma długą historię produkcji lekkich, zwinnych samochodów na bazie M3. Wszystko zaczęło się w 1988 roku od M3 Evolution, a następnie kontynuowano przez M3-CSL, CRT oraz GTR. W 2017 roku niemiecki producent wprowadził nową specjalną wersję M3: CS. Była ona lżejsza, miała lepszy rozkład masy i więcej mocy niż wersja podstawowa. Dodatkowo, zwiększono prędkość ogranicznika z 155 mph (250 kph) do 174 mph (280 kph).

Zarówno maska, jak i dach zostały wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), co pozwoliło zaoszczędzić 10 kg (22 lbs) wagi pojazdu. Na tylnej krawędzi bagażnika BMW dodało inny spojler z włókna węglowego niż ten w standardowym M3. Zderzak przedni miał trzysekcyjne wloty powietrza. Duże, 19-calowe koła ze stopów lekkich z przodu był uzupełnione zestawem 22-calowych felg z tyłu. Pod tylnym zderzakiem producent zamontował dyfuzor oraz cztery rury wydechowe.

Wnętrze BMW nie zapomniało, że jego klienci muszą zapłacić sześciocyfrową kwotę i stworzyło sportowe, ale jednocześnie luksusowe wnętrze. Producent zainstalował tapicerkę skórzaną w dwóch kolorach ozdobioną Alcantarą na konsoli centralnej i drzwiach. Kolejną istotną standardową cechą była jednostka multimedialna oraz profesjonalny system dźwiękowy Harman Kardon.

Z obniżonym i usztywnionym zawieszeniem oraz 460 KM pod maską, M3 CS zdecydowanie przewyższało standardowe M3 pod względem prędkości. Silnik przekazywał moc na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej) i był szybszy o 0,4 sekundy od standardowego M3.

BMW M GmbH prezentuje kolejny ekskluzywny, limitowany model w wersji specjalnej – nowego BMW M3 CS (średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km [34,0 mpg imp]*; emisja CO2: 194 g/km*). Z wyraźnie sportowym charakterem, nowa M3 CS kontynuuje wieloletnią tradycję udanych wersji specjalnych M, która rozpoczęła się w 1988 roku od modelu E30 BMW M3 Evolution. Jednocześnie, czterodrzwiowy sedan o wysokich osiągach oferuje doskonałe połączenie dynamiki i codziennej użyteczności.

Silnik o pojemności 3.0 litra, o wysokiej wydajności, przekracza moc M3 z pakietem Competition o 10 koni mechanicznych, osiągając 460 KM. Nowoczesna technologia M TwinPower Turbo pozwala na przyspieszenie M3 CS od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna nowej wersji specjalnej, która standardowo jest wyposażona w pakiet M Driver’s Package, jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h (174 mph). Dzięki dwóm turbosprężarkom mono-scroll, chłodnicy powietrza, systemowi High Precision Injection, zmiennym czasowaniom zaworów VALVETRONIC i w pełni zmiennemu czasowaniu wałka rozrządu Double-VANOS, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym dąży do osiągnięcia wyższych poziomów wydajności, ale jednocześnie skupia się na rozwijaniu znaczącego momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika i osiąganiu wysokiej efektywności (średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km [34,0 mpg imp]*; emisja CO2: 194 g/km*). Naciśnięcie nowego czerwonego przycisku start/stop uruchamia silnik, a charakterystyczny dźwięk wydobywający się z specjalnie dostrojonego układu wydechowego nowego BMW M3 CS – z kwadratem końcówek wydechu – dostarcza prawdziwej uczty dla uszu.

Nowe BMW M3 CS standardowo wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię biegów M Double Clutch Transmission (M DCT) z Drivelogic. Ta nowoczesna skrzynia biegów ma osobny chłodnicę oleju i umożliwia zarówno automatyczne zmiany biegów, jak i manualne interwencje za pomocą łopatek na kierownicy. Zmiana biegów odbywa się w ułamkach sekundy, bez przerwy w dostawie mocy, ale zastosowano długi siódmy bieg, aby utrzymać niskie obroty i zminimalizować zużycie paliwa podczas dłuższych podróży autostradowych.

Zawieszenie nowego BMW M3 CS w dużej mierze odzwierciedla to z M3 z pakietem Competition. Łączniki i nośniki kół zarówno na przedniej, jak i tylnej osi wykonane są z kutego aluminium, co sprawia, że są niezwykle lekkie. To utrzymuje masy niesprzężone na niskim poziomie i korzysta na dynamice jazdy. M3 CS standardowo wyposażone jest w Adaptive M suspension, którego geometria została dostosowana do optymalizacji wydajności zarówno na drodze, jak i na torze. Aby zapewnić jak najlepszą przyczepność w każdych warunkach jazdy, zastosowano system DSC (Dynamic Stability Control) – który obejmuje tryb M Dynamic – oraz aktywne różnicowanie M. Systemy sterujące dla Adaptive M suspension, DSC i Active M Differential zostały zmodyfikowane, aby dostosować się do dynamicznych wymagań BMW M3 CS, podobnie jak ustawienia elektrycznego wspomagania kierownicy. Kierowca ma możliwość dostosowania ustawień kierownicy i zawieszenia do swoich osobistych preferencji lub wymagań trasy. Lekko-aluminiowe felgi (przód: 9 J x 19, tył: 10 J x 20) świetnie sprawdzają się na torze wyścigowym, standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód: 265/35 R 19, tył: 285/30 R 20). Te półslickowe opony, które są także dopuszczone do ruchu drogowego, zapewniają niezrównaną przyczepność i doskonałą stabilność boczną przy wysokich prędkościach na torze. M3 CS można także zamówić z oponami drogowymi Michelin Sport.

Wnętrze nowego BMW M3 CS charakteryzuje się bogatym użyciem dwukolorowej, pełnej skóry w odcieniu Silverstone/Czarnym oraz Alcantary, co tworzy przekonywujący i dobrze przemyślany klimat pełen sportowej elegancji i wyrafinowania. Żaden kierowca M3 CS nie będzie musiał rezygnować z przyjemności życia. Wśród standardowego wyposażenia znajdują się automatyczna klimatyzacja, system dźwiękowy Harman Kardon oraz system nawigacji Professional. Zgodnie z duchem, projektanci BMW M GmbH nadali nowemu M3 CS wygląd, który odzwierciedla sportowy zamysł samochodu. Cechą charakterystyczną jego wyrazistego przodu, z nowoczesnymi podwójnymi lampami LED, jest przedni zderzak z dużymi, trójsekcyjnymi wlotami powietrza. Spojler Gurneya na klapie bagażnika został nowo zaprojektowany specjalnie dla nowego M3 CS i współpracuje z przednim splitterem oraz tylnym dyfuzorem, aby zminimalizować dynamiczny docisk. Te elementy wykonane są z lekkiego i niezwykle sztywnego materiału kompozytowego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), podobnie jak maska i dach nowego BMW M3 CS.

Zamówienia na nowe BMW M3 CS można składać od stycznia 2018 roku. Model w wersji specjalnej – który będzie ograniczony do około 1 200 jednostek z powodu czynników produkcyjnych – będzie produkowany od marca 2018 roku.

* Zużycie paliwa i dane o emisji CO2 są wstępne, oparte na cyklu testowym UE i mogą się różnić w zależności od specyfikacji opon.

Dalsze informacje na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa, konkretnych wartości emisji CO2 oraz zużycia energii elektrycznej nowych samochodów osobowych zawiera następujący przewodnik: „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Przewodnik o zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii elektrycznej nowych samochodów osobowych), który można uzyskać we wszystkich salonach, od Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen oraz na stronie http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption..
Dane o zużyciu i emisjach.

3.0 7AT (460 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2979 Cm3
Moc338.3 Kw @ 6250 Rpm
460 Hp @ 6250 Rpm
454 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 4000-5380 Rpm
600 Nm @ 4000-5380 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 Zr19 98Y Xl Tl || 285/30 Zr20 99Y Xl Tl
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw osi110.7 In (2812 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.