BMW M3 GTS (E92) 2010-2011

BMW M3 GTS (E92) 2010-2011

Przejdź do galerii zdjęćBMW M3 GTS (E92) 2010-2011

W 2010 roku BMW wyprodukowało ostateczną wersję M3 coupe, wyposażoną w największy silnik, jaki kiedykolwiek zainstalowano przez niemieckiego producenta w serii 3.

Niektórzy znali model M3 GTS z serii „Need for Speed”, gdzie był on samochodem nagrodowym na końcu gry „Most Wanted”. W rzeczywistości coupe było produkowane na zamówienie i zaprojektowane jako auto torowe. Jednak BMW zaoferowało właścicielom możliwość przekształcenia go w wersję dopuszczoną do ruchu drogowego. Samochód ten z okazji 25-lecia pierwszego BMW M3, modelu E30.

BMW zbudowało M3 GTS na bazie standardowej karoserii M3. Z przodu znajdował się nowy zderzak z włókna węglowego na dole. Nie było dostępnych świateł przeciwmgielnych, a wszystkie trzy kratki od spodu były funkcjonalne, chłodząc silnik i hamulce. Lekka maska miała w środku wypukłość, flanked by two vents behind it. Z boku aerodynamicznie ukształtowane progi były unikalne dla GTS, natomiast z tyłu znajdował się duży regulowany spojler na klapie bagażnika. Pod tylnym zderzakiem BMW zamontowało splitter i cztery wydechy.

Wnętrze było pozbawione zbędnych elementów. Zastosowano cieńsze wykończenia drzwi oraz lżejszą konsolę środkową. Producent usunął system klimatyzacji i radio z centralnej konsoli, ale były dostępne jako opcja. BMW zlikwidowało tylne siedzenia i zamontowało w kabinie klatkę bezpieczeństwa zatwierdzoną przez FIA, jeszcze bardziej usztywniając podwozie.

Ale najważniejszą częścią samochodu był silnik i układ napędowy. Silnik V8 o pojemności 4,4 litra został dostrojony przez dział motorsportu BMW i przekazywał moc na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. W zawieszeniu producent zainstalował w pełni regulowany zestaw amortyzatorów. Nowy system hamulcowy z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami w każdym z narożników miał na celu skrócenie drogi hamowania.

Monachium. BMW M GmbH prezentuje wyjątkowego przedstawiciela, opartego na modelu BMW M3 Coupé, idealnego do wydarzeń Clubsport – to dokładnie ten samochód, którego szuka wymagający klient pragnący maksymalnej mocy i osiągów. BMW M3 GTS jest w dużej mierze ręcznie składane przez najbardziej wykwalifikowanych rzemieślników w BMW M GmbH, jako doskonale zharmonizowany zestaw wyjątkowych modyfikacji, powstających wyłącznie na indywidualne zamówienie klienta. Skupiając się na motorsporcie, modyfikacje obejmują zarówno napęd, zawieszenie, jak i nadwozie samochodu, a także jego wnętrze. Premiera rynkowa

BMW M3 GTS planowana jest na wiosnę 2010 roku.

Oferując ten wyjątkowy model prawdziwym entuzjastom motorsportu, BMW M GmbH kontynuuje wspaniałą tradycję, zapoczątkowaną w poprzednich generacjach BMW M3. Po raz kolejny niezwykły potencjał sportowy BMW M3 zostaje konsekwentnie wzmacniany i ulepszany do jeszcze wyższego poziomu, a klient korzysta z szerokiej wiedzy firmy w zakresie rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych. Dzięki modyfikacjom zorientowanym na wyścigi, które podnoszą zarówno wydajność, jak i bezpieczeństwo, BMW M3 GTS jest gotowe na wydarzenia Clubsport na torze, a także dostępne jest z opcją homologacji do użytku na drodze. Dzięki temu kierowca może udać się na tor wyścigowy tym samym samochodem, którym będzie ścigał się.

Konsekwentna technologia lekka.

Konsekwentna konstrukcja lekka, regulowane elementy aerodynamiczne, zwiększenie pojemności silnika i mocy w jednostce napędowej V8 oraz technologia zawieszenia spełniająca wszystkie wymagania motorsportu – to wszystko sprawia, że BMW M3 GTS zajmuje czołową pozycję wśród samochodów o wysokich osiągach, przeznaczonych do wyścigów Clubsport. Masa własna zgodnie z normą DIN wynosi mniej niż 1500 kg, a lekkie nadwozie wyposażone jest w specjalne uchwyty do sześciopunktowych pasów bezpieczeństwa i klatkę bezpieczeństwa umieszczoną za słupkiem B.

Dzięki swojemu projektowi i konstrukcji, użytym materiałom i specjalnemu wyposażeniu, BMW M3 GTS jest w pełni lekkim achieverem, oferującym prawdziwe motoryzacyjne doświadczenie w każdym aspekcie. Oprócz dachu z włókna węglowego, który jest standardem w BMW M3, waga jest konsekwentnie optymalizowana poprzez elementy takie jak tłumiki wykonane z tytanu, dodatkowo lekkie konsola centralna i wykończenia drzwi, a także rezygnacja z tylnych siedzeń, automatycznej klimatyzacji i systemu audio, a także izolacji akustycznej specjalnie dostosowanej do tego wyjątkowego modelu.

Jednostka napędowa V8 o wysokich obrotach: wywodząca się z motorsportu, zoptymalizowana do motorsportu.

Ośmiocylindrowa jednostka napędowa BMW M3 GTS, powiększona do 4,4 litra i podniesiona do około 450 KM, bazuje na zasadach budowy i szczegółach technicznych bezpośrednio z motorsportu. Niezrównany wzrost mocy w szerokim zakresie obrotów silnika charakteryzuje outstanding performance V8 z jego koncepcją wysokich obrotów. Cechy typowe dla silnika wyścigowego obejmują skrzynkę korbową wykonaną ze specjalnej stopu aluminium i krzemu oraz skonstruowaną w technologii bedplate, indywidualne przepustnice, czujniki spalania z technologią przepływu jonów oraz olejowe zasilanie w układzie mokrym zoptymalizowane pod kątem najwyższej dynamiki jazdy.

Siedmiobiegowa skrzynia biegów M DKG Drivelogic z wyścigową zmianą biegów.

Moc w BMW M3 GTS przenoszona jest przez skrzynię biegów M z podwójnym sprzęgłem Drivelogic, która jest również dostępna jako opcja w standardowym modelu produkcyjnym. Ta siedmiobiegowa skrzynia biegów M DKG Drivelogic opiera się na zasadzie opracowanej również do motorsportu, zmieniając biegi bez najmniejszego zakłócenia dostarczania mocy silnika. Przekładnia została stworzona specjalnie dla szczególnie mocnego silnika o wysokich obrotach i oferuje idealne właściwości do naprawdę dynamicznego przyspieszania przez cały czas. Charakterystyka zmiany biegów w siedmiobiegowej skrzyni M DKG Drivelogic została dostosowana specjalnie do zmodyfikowanej jednostki napędowej BMW M3 GTS, a kierowca może zmieniać biegi zarówno za pomocą dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej, jak i za pomocą specjalnych łopatek M na kierownicy.

Wydajne zawieszenie z hamulcami dostosowanymi do wyścigów.

Aby przekazać ogromną moc silnika na drogę w równie doskonałym stylu nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach, BMW M3 GTS jest wyposażone w technologię zawieszenia wywodzącą się z najwyższego poziomu motorsportu. Zawieszenie oparte jest na przedniej i tylnej osi BMW M3 Coupé, tylna oś jest mocno przykręcona, a zawieszenie ma gwintowane tuleje na amortyzatorach do indywidualnej regulacji skoku kompresji i odbicia.

Wydajny system hamulcowy BMW M3 GTS wykorzystuje stałe zaciski z sześcioma tłokami z przodu oraz czterema tłokami na tylnej osi. Wyścigowe ustawienie DSC Dynamic Stability Control naturalnie uwzględnia ogromny potencjał dynamiczny BMW M3 GTS. Opony o różnych rozmiarach z przodu i z tyłu, osadzone na 19-calowych obręczach M o podwójnym szprychowym wzorze, zapewniają optymalne przeniesienie przyspieszenia i siły hamowania na drogę.

Aerodynamika: zoptymalizowane komponenty z regulowaną geometrią.

Aby zoptymalizować przepływ powietrza i dostosować siłę docisku samochodu w razie potrzeby, BMW M3 GTS wyposażone jest w zorientowany na wyścigi przedni spojler oraz tylny spojler. Umożliwia to odpowiednie dostosowanie aerodynamiki samochodu w motorsporcie oraz do innych celów, dostosowane do specyficznego profilu danego toru. Elementy kierujące powietrzem na przednim spoilerze mogą być na przykład regulowane pod względem geometrii, podobnie jak położenie tylnego skrzydła, które bazuje na skrzydle używanym w BMW 320si ściganym w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych WTCC.

Elementy zewnętrzne, takie jak nerki BMW oraz wloty powietrza po bokach, które w standardowym BMW M3 wykończone są chromem, w BMW M3 GTS są wykonane w specjalnym ciemnym chromie anodowanym.

Specjalne wnętrze dla doskonałych osiągów i bezpieczeństwa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.