BMW wprowadziło drugą generację modelu M3 w 1992 roku jako coupe, a dwa lata później zaprezentowało wersję z czterema drzwiami.
Podczas gdy E30 M3 było dostępne tylko jako coupe, druga generacja oferowała również wersję sedan z czterema drzwiami oraz kabriolet. Dzięki temu osoby, które potrzebowały czterodrzwiowego auta, które było jednocześnie sportowe i przyjemne w prowadzeniu, mogły skorzystać z oferty niemieckiego producenta.
W przeciwieństwie do swojego poprzednika, druga generacja M3 była bardziej subtelna. Aby odróżnić wersję M od zwykłej, potrzebne było oko do detali. Nie brakowało jednak szczegółów, które ujawniały te różnice. Po pierwsze, zderzak przedni był inny. W przeciwieństwie do standardowego modelu, sedan M3 miał przedni spojler z prostokątnym wlotem powietrza w środku, z boków flankowanym przez dwa małe wloty oraz kwadratowe światła przeciwmgielne. Z profilu lusterka drzwiowe miały aerodynamikę i były montowane na nadwoziu na dwóch cieńszych wspornikach, zamiast jednego, szerszego. Dodatkowo, progi były rzeźbione, aby kierować powietrze od boków i zapobiegać jego dostawaniu się pod samochód. Na końcu, z tyłu, sedan M3 otrzymał dyfuzor pod zderzakiem oraz spojler na bagażniku.
W środku, producent zamontował trójramienną kierownicę z małym znakiem M na dolnym ramieniu. Wszystkie wersje miały przednie fotele kubełkowe z wysokimi oparciami i wieloma regulacjami. Opcjonalnie BMW oferowało skórzaną tapicerkę. Standardowo dostępny był również system audio hi-fi oraz komputer pokładowy. Warto zauważyć, że czerwona linia na obrotomierzu zaczynała się przy 7 500 obr/min.