W 1985 roku BMW wprowadziło na rynek model M3, sportowy samochód, który odniósł sukces w wyścigach turystycznych. Zastanawiasz się, jaki to ma związek z M4? Otóż M4 to coupe M3.
M4 był zasadniczo tym samym samochodem co M3, jednak różnił się kształtem. Jednocześnie M4 wprowadzało trochę praktyczności z serii 4.
Nośność była wystarczająca na dwa duże bagaże, a kabina wyposażona była w wiele schowków – choć nie były one zbyt duże. Powodem ograniczonej przestrzeni na bagaż był umieszczony w centrum wał napędowy z włókna węglowego.
Mimo że M4 była prawie tak praktyczne jak seria 4, miała bardziej agresywny design, z dużym otwartym grillem, który wpuszczał powietrze, oraz wlotami powietrza po bokach zderzaka. Lusterka wsteczne miały charakterystyczny aerodynamiczny kształt, a duże wentylowane tarcze hamulcowe były wykonane z ceramicznego włókna węglowego.
W rzeczywistości włókno węglowe zastosowano zarówno w nadwoziu, jak i wnętrzu, aby obniżyć masę auta.
Tył M4 dodawał wizualnej agresywności dzięki czterem końcówkom wydechu oraz spoilerowi zintegrowanemu z pokrywą bagażnika.
Design może wydawać się zbyt przyjazny w porównaniu do tego, co kryje się pod maską. 3,0-litrowy silnik rzędowy 6 generował 425 KM, przyspieszając coupe do 100 km/h w 4,1 sekundy.