BMW M4 Coupe (F82) 2014-2020

BMW M4 Coupe (F82) 2014-2020

Przejdź do galerii zdjęćBMW M4 Coupe (F82) 2014-2020

W 1985 roku BMW wprowadziło na rynek model M3, sportowy samochód, który odniósł sukces w wyścigach turystycznych. Zastanawiasz się, jaki to ma związek z M4? Otóż M4 to coupe M3.

M4 był zasadniczo tym samym samochodem co M3, jednak różnił się kształtem. Jednocześnie M4 wprowadzało trochę praktyczności z serii 4.

Nośność była wystarczająca na dwa duże bagaże, a kabina wyposażona była w wiele schowków – choć nie były one zbyt duże. Powodem ograniczonej przestrzeni na bagaż był umieszczony w centrum wał napędowy z włókna węglowego.

Mimo że M4 była prawie tak praktyczne jak seria 4, miała bardziej agresywny design, z dużym otwartym grillem, który wpuszczał powietrze, oraz wlotami powietrza po bokach zderzaka. Lusterka wsteczne miały charakterystyczny aerodynamiczny kształt, a duże wentylowane tarcze hamulcowe były wykonane z ceramicznego włókna węglowego.

W rzeczywistości włókno węglowe zastosowano zarówno w nadwoziu, jak i wnętrzu, aby obniżyć masę auta.

Tył M4 dodawał wizualnej agresywności dzięki czterem końcówkom wydechu oraz spoilerowi zintegrowanemu z pokrywą bagażnika.

Design może wydawać się zbyt przyjazny w porównaniu do tego, co kryje się pod maską. 3,0-litrowy silnik rzędowy 6 generował 425 KM, przyspieszając coupe do 100 km/h w 4,1 sekundy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.