BMW M6 Cabrio (E64) 2006-2010

BMW M6 Cabrio (E64) 2006-2010

Przejdź do galerii zdjęćBMW M6 Cabrio (E64) 2006-2010

Przez wiele lat fani BMW apelowali do niemieckiego producenta samochodów o przywrócenie serii 6, której produkcję wstrzymano w 1989 roku.

W 2003 roku seria 6 powróciła, a w 2005 roku zaprezentowano ją z potężnym silnikiem V10 w wersji M6.

Pierwsza generacja serii 6 nie miała modelu M6. Był w niej M635 CSI, który był niemal tym samym. Jednak pierwszy, prawdziwy M6 został wprowadzony na Salonie Samochodowym w Genewie w 2005 roku. Był to nie tylko udoskonalona wersja serii 6, ale prawie zupełnie inny samochód. Rok później M6 był dostępny również w wersji kabriolet.

Kabriolet E64 M6 był pierwszym tego typu modelem w ofercie BMW. Miękki dach Granturismo pozwalał na cichą i komfortową jazdę pomimo dużego silnika, a także na szybką i głośną jazdę przy wciśniętym pedale gazu. Trójwarstwowy miękki dach zapewniał doświadczenie jazdy podobne do samochodu z twardym dachem, z grubą izolacją. Przy podniesionym dachu auto miało niemal tę samą sylwetkę jak wersja coupe.

Wnętrze M6 dostępne było w konfiguracji 2+2. Przednie fotele miały wysoki podparcie, co pozwalało utrzymać pasażerów na miejscu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Skórzana tapicerka była starannie wykonana, aby podkreślić luksus. M6 miał być bardziej samochodem GT niż sportowym, ale okazał się bardziej ukierunkowany na osiągi.

Technologia wewnątrz była na najwyższym poziomie. Zaczynała się od naturalnie ssącego silnika V10 o pojemności 5,0 litra, połączonego z 7-biegową skrzynią SMG (automatyczna skrzynia z jednym sprzęgłem), która była standardem w Europie. W Stanach Zjednoczonych dostępna była 6-biegowa skrzynia manualna. Zawieszenie zostało usztywnione, aby poradzić sobie z silnikiem o wysokich osiągach.

 Najszybszy kabriolet BMW, BMW M6 Cabrio, zadebiutował na British International Motor Show w 2006 roku. Napędzany nagradzanym silnikiem V10 o pojemności 5.0 litra i wykorzystujący liczne technologie pochodzące z F1, BMW M6 Cabrio łączy w sobie wszystkie osiągi BMW M6 Coupé, oferując jednocześnie luksus jazdy na świeżym powietrzu. Samochód trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii we wrześniu 2006 roku. Jest pierwszym BMW, które zadebiutowało na brytyjskim Motor Show, oraz pierwszym modelem M wersji BMW 6-Series Convertible.

Nowy M6 Cabrio wykorzystuje silnik V10 o pojemności 4,999 cm³, który generuje moc 507 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.8 sekundy, a jego maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Bez ograniczeń prędkość mogłaby sięgnąć niemal 320 km/h. Jego niesamowite osiągi oraz postępy technologiczne silnika to tylko dwie z wielu przyczyn, dla których międzynarodowa komisja sędziowska przyznała silnikowi V10 BMW M6 tytuł najlepszego silnika na świecie po raz drugi z rzędu – to nowy kamień milowy w historii tych nagród.

Napęd przekazywany jest przez siedmiobiegową skrzynię biegów sekwencyjnych z funkcją Drivelogic – pierwszą taką skrzynię na świecie, która była już używana w BMW M5 oraz M6 Coupé. Funkcja Drivelogic w BMW M6 Cabrio oferuje kierowcy wybór spośród 11 różnych opcji zmiany biegów – pięciu w trybie automatycznym i sześciu w trybie manualnym – z których każda zapewnia inną prędkość zmiany biegów. W najszybszym ustawieniu, kierowca BMW M6 Cabrio może zmieniać biegi w zaledwie 50 milisekund – znacznie szybciej niż doświadczony kierowca korzystający z konwencjonalnej skrzyni manualnej.

Mimo wysokich osiągów, nowy BMW M6 Cabrio osiąga zużycie paliwa na poziomie 18.6 mpg w cyklu mieszanym oraz emituje 366 g CO2 na kilometr.

Renomowane Zmienny Dyferencjał M BMW oraz wersja Dynamic Stability Control (DSC) dostarczają najwyższy poziom trakcji i dynamicznych możliwości. Zmienny Dyferencjał M pozwala na przekazanie do 100 procent siły napędowej na jedno tylne koło, co optymalizuje przyczepność, a system DSC w optymalnym trybie M Dynamic pozwala na większy poślizg kół, co sprzyja jeszcze większym osiągom.

Aby zapewnić wyrafinowane wnętrze, BMW M6 Cabrio wyposażono w trójwarstwowy dach, który zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną. Podobnie jak inne modele 6 Series Convertible, ma również dach w konstrukcji Fin Structure, co nadaje mu sylwetkę przypominającą Coupé. Ten trójwarstwowy dach zawiera komponent środkowy z pianki poliuretanowej (PUR). Ostateczna konstrukcja materiałów zapewnia samochodowi zbliżone standardy akustyczne i izolacyjne, jak w przypadku Coupé z stałym dachem.

Inteligentny design dachu kabrioletu pozwala również na dużą przestrzeń bagażową. Przy złożonym dachu dostępna jest pojemność trzystu litrów. Przy zamkniętym dachu i złożonym elastycznym schowku na dach, pojemność bagażowa rośnie do jeszcze bardziej hojnym 350 litrów.

Zgodnie z filozofią BMW M łączenia wysokiej mocy silników wolnossących z inteligentnym wykorzystaniem lekkich materiałów, M6 Cabrio prezentuje kilka specjalnych technologii. Przednie błotniki wykonane są z termoplastiku, materiału lżejszego od aluminium, ale wystarczająco elastycznego, aby wytrzymać drobne uderzenia, podczas gdy przednie i tylne zderzaki wykonane są z włókna węglowego dla większej trwałości. Tylna klapa bagażnika i pokrywa dachu miękkiego są wykonane z kompozytu formierskiego, kolejnego elastycznego, lekkiego materiału. Pozostała część nadwozia to mieszanka stali i aluminium, a wiele komponentów mechanicznych również wykonano z lekkiego aluminium. Dzięki tym materiałom M6 Cabrio zachowuje znane z BMW proporcje 50:50 w rozkładzie masy, co zapewnia optymalną równowagę i zwinność.

Aby dopełnić sportowy design BMW M6 Cabrio, posiada ono specjalnie zaprojektowane 19-calowe lekkie obręcze kół z podwójnymi szprychami, obute w opony o niskim profilu – 255/40 R19 z przodu i 285/35 R19 z tyłu. Duże wentylowane i nawiercane hamulce o wysokiej wydajności zapewniają doskonałą siłę hamowania. Średnica dysków przednich wynosi 374 mm, a tylnych 370 mm.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.