BMW M6 Gran Coupe (F06) 2013-2018

BMW M6 Gran Coupe (F06) 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćBMW M6 Gran Coupe (F06) 2013-2018

Model M6 z 2013 roku został stworzony z myślą o tych, którzy szukali sportowego coupe, ale zamiast tego musieli kupić sedan z czterema drzwiami. Na szczęście, M6 Gran Coupe nie było kompromisem, lecz rozwiązaniem.

Seria BMW 6 zadebiutowała jako coupe pod koniec lat 70-tych i była budowana na tej samej platformie co seria 5. To się nie zmieniło, gdy wprowadzono nową generację, a wersja z czterema drzwiami, nazwana Gran Coupe, okazała się nie tylko bardziej praktyczna, ale także atrakcyjna.

Każdy samochód stworzony przez Motorsport GmbH był wyjątkowy. Ich projektanci musieli to udowodnić. Niektóre modele były bardziej subtelne, jak E39 M5, podczas gdy inne były po prostu uderzające, jak M3 GTR. Gdzieś pomiędzy nimi znajdowało się M6. Wyglądało na biznesowe, ale nie było przesadzone. To samo dotyczyło M6 Gran Coupe z 2013 roku. Pojawił się przekształcony przedni zderzak z większymi wlotami powietrza. Z tyłu, cztery rury wydechowe pod zderzakiem pokazywały, że ten samochód nie jest tylko do pokazu.

W kabinie znajdowały się cztery fotele, z kubełkowymi siedzeniami z przodu oraz pojedynczymi siedzeniami z tyłu, oddzielonymi wydłużonym konsolą środkową. Cały pojazd był zbudowany jak prawdziwy Granturismo, z tą różnicą, że miał cztery drzwi zamiast dwóch.

Jeśli chodzi o osiągi, znajdował się w tej samej lidze co jego brat M5, z którym dzielił platformę techniczną. W zasadzie, M6 Gran Coupe był M5 w przebraniu.

Trzeci wariant nadwozia wysokiej klasy sportowego samochodu BMW M6 zostanie zaprezentowany po raz pierwszy, gdy BMW M6 Gran Coupe dołączy do istniejących modeli Coupe i Convertible w ofercie. Nowy członek rodziny M6 łączy w sobie typowe cechy wydajności M z dodatkowymi porcjami luksusu i estetyki. Wysokoprężny silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo o mocy 412 kW/560 hp przyspiesza BMW M6 Gran Coupe od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4,2 sekundy. Elegancko sportowe linie czterodrzwiowego Coupe są uzupełnione o unikalne detale, takie jak dach z włókna węglowego wzmocnionego plastikiem (CFRP). Większa przestrzeń wewnętrzna BMW M6 Gran Coupe pozwala dwóm pasażerom tylnym cieszyć się wygodą na pokładzie, a także oferuje trzecie tylne siedzenie do krótszych podróży.

Design: piękno majestatycznej mocy.

Cechy charakterystycznego designu M, które są bezpośrednio uzależnione od aspektów technicznych – takich jak wymagania dotyczące chłodzenia, geometria podwozia, rozkład masy i aerodynamika – otwierają wyraźny obraz możliwości wydajności BMW M6 Gran Coupe. Z przodu samochodu dominują duże wloty powietrza, standardowe reflektory LED Adaptive oraz grill M, zaprojektowany specjalnie dla tego modelu. Z boku, pierwsze czterodrzwiowe Coupe w rangu BMW M GmbH wyróżnia się wyraźnie od BMW M6 Coupe dzięki tylnym drzwiom i wydłużonemu o 113 mm rozstawowi osi. Niska linia dachu, płynnie przechodząca w tył, linia swage – która obejmuje klamki drzwi – oraz boczne okna, sięgające aż do słupków C, podkreślają dynamicznie wydłużoną sylwetkę.

Wyraźnie wybrzuszone nadkola przyciągają wzrok na szerokość toru specyficzną dla BMW M6 Gran Coupe. Charakterystyczne żaluzje M, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne, standardowy pakiet BMW Individual High-gloss Shadow Line oraz ekskluzywne 20-calowe lekkie felgi M w podwójnym wzorze podkreślają wyrazisty wygląd samochodu, podobnie jak inny znak M – podwójne rury wydechowe umieszczone na zewnętrznych krawędziach tylnego zderzaka. Również zintegrowany w tylnym zderzaku dyfuzor z CFRP, którego zadaniem jest optymalizacja przepływu powietrza wzdłuż podwozia samochodu.

Ten niezwykle lekki, imponująco mocny materiał wysokotechnologiczny jest również stosowany w konstrukcji dachu. Tutaj widoczna struktura węglowa stanowi atrakcyjny detal, podobnie jak dynamiczne wcięcie w centralnej części dachu. To wcięcie ma swoje odzwierciedlenie w stylistyce wnętrza samochodu, gdzie antracytowy podsufitka z Alcantary zyskuje centralny fragment wykonany ze skóry.

Naśladując harmonijną mieszankę atletycznej siły i elegancji, jaką ucieleśnia wygląd zewnętrzny, charakterystyczny kokpit M łączy w sobie styl sportowego samochodu z dużą ilością przestrzeni i luksusową atmosferą. Kierowca i pasażer z przodu mogą liczyć na sportowe fotele M z wbudowanymi prowadnicami pasów. Standardowe wyposażenie BMW M6 Gran Coupe obejmuje również tapicerkę skórzaną Merino z rozszerzonymi funkcjami. Tylna część oferuje dwa lub trzy miejsca siedzące, których oparcia można podzielić i złożyć w proporcji 40:60, aby zwiększyć pojemność bagażnika z 460 do aż 1 265 litrów.

Silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo, siedmiobiegowa skrzynia biegów M Double Clutch Transmission z Drivelogic, Active M Differential.

Technologia napędu ukryta pod maską BMW M6 Gran Coupe gwarantuje cechy wydajności, z których znane są samochody M. Silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo osiąga moc 412 kW/560 hp. Jego techniczne osiągnięcia obejmują parę turbosprężarek twin-scroll, kolektor wydechowy krzyżowy, High Precision Direct Petrol Injection, zmienny czas otwarcia zaworów VALVETRONIC oraz ciągłą kontrolę rozrządu Double-Vanos. Jednostka o pojemności 4 395 cm³ utrzymuje maksymalny moment obrotowy 680 Nm (502 lb-ft) w zakresie od 1 500 do 5 750 rpm, podczas gdy maksymalna moc rozwija się w zakresie od 6 000 do 7 000 rpm. Silnik osiąga maksymalne obroty 7 200 rpm. BMW M6 Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4,2 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h/155 mph (305 km/h/189 mph, jeśli wybrano opcjonalny pakiet M Driver’s Package). Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 9,9 litra na 100 kilometrów (28,5 mpg imp), a emisja CO2 to 232 gramy na kilometr.

Za transfer mocy odpowiada siedmiobiegowa skrzynia biegów M Double Clutch Transmission z Drivelogic. System zarządzania elektronicznego skrzyni biegów zapewnia odpowiedni bieg dla optymalnej trakcji. Oferuje również funkcję Launch Control dla maksymalnego przyspieszenia, Low Speed Assistance dla większego komfortu oraz funkcję Auto Start-Stop dla zwiększenia efektywności.

Podczas szczególnie dynamicznego przyspieszania z zakrętów, a także w trudnych warunkach drogowych i pogodowych, Active M Differential na tylnej osi rozdziela moc silnika między poszczególne koła w celu maksymalizacji przyczepności. Jego elektronicznie sterowane wielopłytkowe mechaniczne różnicowe działa w ścisłej współpracy z systemem DSC (Dynamic Stability Control) i szybko oraz precyzyjnie dzieli napęd między prawe i lewe tylne koła, w zależności od bieżącej sytuacji.

Technologia podwozia opracowana zgodnie ze specyfikacją M.

Technologia podwozia BMW M6 Gran Coupe jest również nastawiona na wykorzystanie sportowego potencjału samochodu w celu uzyskania najwyższej wydajności. Podobnie jak integralna tylna oś, przednia oś typu podwójne wahacze ma specyficzne kinematyki i komponenty wykonane z kutego aluminium. Mocowania podwozia o dużych powierzchniach zapewniają równomierne przenoszenie dynamicznych sił na nadwozie. BMW M6 Gran Coupe standardowo wyposażone jest w wersję M systemu Dynamic Damper Control oraz hydrauliczne kierowanie z zmiennym przełożeniem z funkcją M Servotronic.

Jako alternatywa dla standardowego systemu hamulcowego o wysokiej wydajności, BMW M6 Gran Coupe można również zamówić z hamulcami M węglowo-ceramicznymi. Wykonane z nowego typu ceramiki kompozytowej węglowej, tarcze charakteryzują się jeszcze większą odpornością na ciepło, mniejszą wagą i wyjątkową odpornością na zużycie.

Wokół dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej BMW M6 Gran Coupe znajdują się przyciski używane do konfigurowania wszystkich regulowanych funkcji napędu i podwozia według indywidualnych preferencji. Tryb DSC, cechy wydajności silnika, mapowanie Dynamic Damper Control, reakcje M Servotronic oraz program zmiany biegów M DCT Drivelogic mogą być wybierane niezależnie od siebie. Oznacza to, że kierowca może stworzyć szczegółowe ustawienie i zapisać te ustawienia na jednym z dwóch przycisków M Drive na wielofunkcyjnym kole kierownicy.

Ekskluzywne i indywidualne: wysokiej jakości gama wyposażenia.

Standardowe wyposażenie BMW M6 Gran Coupe obejmuje 20-calowe lekkie felgi M, tapicerkę skórzaną, podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera z przodu, automatycznie przyciemniane lusterka wsteczne i zewnętrzne, system alarmowy oraz radio BMW Professional z głośnikami hi-fi. Jako alternatywa dla standardowego 2-strefowego automatycznego klimatyzatora dostępny jest system 4-strefowy z panelem sterującym w tylnej części pojazdu. Wśród innych atrakcji w ofercie opcji znajdują się fotele wielofunkcyjne M, podgrzewane tylne siedzenia, Comfort Access, podgrzewana kierownica, funkcja Soft Close Automatic dla drzwi, elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne, nowa generacja systemu nawigacji Professional oraz system dźwiękowy Bang & Olufsen High End Surround Sound.

BMW M6 Gran Coupe oferuje również szereg funkcji BMW ConnectedDrive, takich jak specyficzny dla M wyświetlacz Head-Up, Park Distance Control, kamera tylna, asystent świateł drogowych, informacja o ograniczeniach prędkości, ostrzeżenie o zmianie pasa, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, Surround View oraz BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych. Klienci mogą również zintegrować swoje iPhone’y lub inne smartfony z samochodem i korzystać z usług internetowych na pokładzie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.