Ponieważ samochody kabriolet są zazwyczaj wolniejsze od swoich coupe odpowiedników, większość entuzjastów motoryzacji woli te drugie ze względu na lepsze osiągi. Mimo to, kabriolety mają w sobie pewien urok, przez co istnieje dla nich poważny rynek, zwłaszcza jeśli są wyposażone w mocne silniki.
Model M8 Competition Convertible przeszedł facelifting na początku 2022 roku, razem ze swoimi wersjami z hardtopem, Coupe i Gran Coupe. Tak, nie mógł równać się z nimi pod względem czasów przyspieszenia czy możliwości pokonywania zakrętów, ale miał więcej charakteru z otwartym dachem podczas jazdy po ulicach.
Razem z liftingiem zyskał niewielkie zmiany zewnętrzne. Poza poszerzoną paletą kolorów, zachował ten sam wygląd. Przednia maska była zdominowana przez ten sam zderzak z czarnymi wstawkami i szeroką, centralną kratką w dolnej części, podczas gdy boczne wloty powietrza zachowały sześciokątny wzór siatki dla kanałów kierujących powietrze do przednich hamulców tarczowych. Koła ze stopów lekkich zostały wymienione na standardowy zestaw 20″ z kilkoma opcjami innych wzorów w tym samym rozmiarze. Jego poprzednik M8 miał w standardzie zestaw 19″, z opcją na 20″ felgi.
Kokpit przeszedł pewne zmiany i zyskał 12,3-calowy ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli. Zastąpił starszą jednostkę 10,25″ z modelu z 2018 roku i również zyskał pewne ulepszenia systemu infotainment pod względem wydajności. M8 Convertible był wyposażony w standardowe sportowe fotele z wieloma ustawieniami, a producent oferował opcję foteli kubełkowych z włókna węglowego dla tych, którzy chcieli sprawdzić możliwości samochodu na torze.
Pod maską nie było żadnych niespodzianek. Wciąż miał ten sam 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem, który dostarczał 600 PS (592 hp) dla M8 i 625 PS (616 hp) dla wersji Competition.
BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible i BMW M8 Competition Gran Coupé wyróżniają się połączeniem znakomitych osiągów, urzekającego luksusu i dominującej obecności. Wiosną 2022 roku BMW M GmbH jeszcze bardziej wyostrzy profil swoich luksusowych sportowych samochodów o wysokich osiągach, wprowadzając starannie przemyślane modyfikacje ich designu oraz udoskonalenia technologii sterowania i obsługi.
Dostępne w trzech wersjach nadwozia, najnowsza edycja BMW M8 wyróżnia się nowymi kolorami nadwozia i lekkimi obręczami M. M lights Shadow Line będzie dostępne po raz pierwszy w luksusowych modelach o wysokich osiągach, co otworzy dodatkowe możliwości personalizacji ich wyglądu. Z kolei pełna tapicerka z skóry Merino/Alcantara w nowym kolorze Black/Sakhir Orange wnosi świeżość do wnętrza. System operacyjny BMW iDrive teraz wyposażony jest także w 12.3-calowy wyświetlacz dotykowy, co zwiększa łatwość obsługi.
BMW M GmbH zwiększa swoją obecność w segmencie luksusowym
BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible i BMW M8 Competition Gran Coupé reprezentują szczytową ofertę BMW M GmbH, nadając marce silną obecność w segmencie luksusu. Dzięki specyficznym koncepcjom nadwozia, ta trzyosobowa grupa wprowadza własne interpretacje charakterystycznych osiągów M do prestiżowego świata luksusowych samochodów sportowych.
Technologia napędu i zawieszenia, zaprojektowana z myślą o dostarczeniu ekscytujących wrażeń z jazdy, jest kluczowym elementem wszystkich trzech modeli. Moc pojazdów o imponujących osiągach generowana jest przez silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo, który rozwija maksymalną moc 460 kW/625 hp i moment obrotowy 750 Nm (553 lb-ft). W tradycyjnym stylu M, silnik jest chętny do obrotów, co pozwala mu na osiąganie wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, a ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic oraz system napędu na wszystkie koła M xDrive zapewniają, że ta moc trafia na drogę w optymalny sposób. Różne elementy układu napędowego współpracują ze sobą z dużą precyzją, aby osiągnąć sportowe osiągi, które zadowalają i ekscytują – takie jak przyspieszenie 0-100 km/h (62 mph) w zaledwie 3.2 sekundy (BMW M8 Competition Coupé i BMW M8 Competition Gran Coupé) lub 3.3 sekundy (BMW M8 Competition Convertible).
Technologia zawieszenia opracowana z wykorzystaniem wiedzy z motorsportu i indywidualnie dostosowana do każdego konkretnego modelu zapewnia harmonijną mieszankę dynamizmu, zwinności i precyzji, które wyróżniają prowadzenie samochodów z BMW M. Doświadczenie zdobyte przy rozwoju samochodu wyścigowego BMW M8 GTE również znalazło tu zastosowanie.
Osiem nowych kolorów nadwozia, premiera dla M lights Shadow Line
Niezapomniany wygląd BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible i BMW M8 Competition Gran Coupé definiowany jest przez ich potężne kształty, elegancko ukształtowane powierzchnie, aerodynamiczne linie i cechy projektowe specyficzne dla M, dostosowane do funkcjonalnych wymagań samochodu sportowego o wysokich osiągach. Nowe kolory nadwozia nadają dodatkowy wyraz czystemu wzornictwu karoserii. Zaktualizowany wybór lakierów nadwoziowych dla trio modeli obejmuje osiem nowych odcieni.
Nowa gama kolorów nadwozia obejmuje metaliczne odcienie Skyscraper Grey, Brooklyn Grey, Isle of Man Green oraz lakier indywidualny BMW Tanzanite Blue. Do tego dochodzą cztery nowe wersje niezwykle wyrafinowanych lakierów Frozen, których jedwabisty matowy połysk podkreśla nowoczesny język designu modeli BMW M8 w imponujący sposób. Klienci mogą teraz zamówić specjalne lakiery indywidualne BMW Frozen Pure Grey, Frozen Deep Grey, Frozen Deep Green i Frozen Tanzanite Blue.
BMW Laserlight, w tym adaptacyjna funkcja skręcania oraz BMW Selective Beam, asystent świateł drogowych, są standardowo montowane dla zachowania optymalnej widoczności w każdych warunkach pogodowych i sytuacjach drogowych. Nowe edycje tych sportowych samochodów mogą być również zamawiane z opcjonalnym M lights Shadow Line. Ciemne wykończenie wstawków i chromowanych detali wewnątrz jednostek reflektorów nadaje przedniemu wyglądowi wszystkich samochodów efektowny wygląd i sportowy klimat, co potęguje standardowe wykończenie High-gloss Black wokół kraty chłodnicy BMW.
Nowe 20-calowe lekkie obręcze M w designie gwiazdy
Technologia zawieszenia w nowych modelach BMW M8 łączy elektronicznie sterowane amortyzatory i elektromagnetyczne wspomaganie M Servotronic z zintegrowanym układem hamulcowym oferującym dwa ustawienia odczucia pedału, pozwalając kierowcy wybierać pomiędzy bardziej komfortowym a bezpośrednim, sportowym odczuciem. Klienci mogą zdecydować się na hamulce ceramiczne M Carbon jako alternatywę dla standardowych hamulców M Compound.
System DSC (Dynamic Stability Control) daje kierowcy możliwość włączenia trybu M Dynamic Mode, który pozwala na zwiększone poślizgi kół. Wraz z tylnym nastawieniem systemu M xDrive daje to kierowcy narzędzia do wykonywania ekstremalnie sportowych manewrów na drodze, w tym kontrolowanych poślizgów. Standardowo oferowane są 20-calowe lekkie obręcze M z oponami o wysokich osiągach o wymiarach 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu. Na liście opcji znajdują się także inne lekkie obręcze M o tych samych wymiarach, w tym nowy model w designie gwiazdy z dwukolorowym wykończeniem w kolorach czarnym i szarym.
M fotele sportowe i fotele M Carbon w nowej wersji tapicerki ze skóry/Alcantary
Wnętrze nowych modeli BMW M8 to połączenie niepowtarzalnego projektu kokpitu w stylu M z nowoczesnym luksusem. Standardowy wyświetlacz Head-Up BMW zawiera informacje specyficzne dla M. Przycisk Setup na konsoli centralnej zapewnia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i hamulców, umożliwiając kierowcom skonfigurowanie własnych ustawień M. Dwa różne ustawienia można na stałe zapisać, wraz z ulubionymi ustawieniami kierowcy dla dźwięku silnika, charakterystyki zmiany biegów, systemu kontroli stabilności jazdy i funkcji Auto Start Stop, a następnie wybrać, naciskając jeden z dwóch przycisków M na kierownicy. Dodatkowo, przycisk M Mode na konsoli centralnej może być używany do zmiany reakcji systemów wspomagania kierowcy oraz informacji wyświetlanych w zestawie wskaźników i wyświetlaczu Head-Up, z możliwością wyboru ustawień ROAD, SPORT i TRACK.
Standardowe fotele M sportowe są kolejnym czynnikiem w intensywnych wrażeniach z jazdy, które oferują te sportowe samochody o wysokich osiągach. Dla autentycznego wyścigowego klimatu dostępna jest również opcja foteli M Carbon dla kierowcy i pasażera z przodu. Charakteryzujące się designem z naciskiem na strukturę, odsłonięte powierzchnie kompozytu węglowego (CFRP), wbudowane zagłówki, wycięcia w oparciach i bocznych bolstach oraz prowadnice dla pasów bezpieczeństwa, te fotele łączą funkcjonalność wyścigową z doskonałym komfortem na długich dystansach oraz starannym wykonaniem. Są podgrzewane i elektrycznie regulowane z funkcją pamięci po stronie kierowcy, a także ozdobione podświetlanym znakiem „M8” w zagłówkach.
Wnętrze nowych modeli BMW M8 wykończone jest standardowo tapicerką z pełnej skóry Merino/Alcantara, niezależnie od tego, czy są wyposażone w fotele M sportowe czy M Carbon. Ta tapicerka będzie dostępna również w nowym kolorze Black/Sakhir Orange po raz pierwszy, a wszystkie warianty posiadają czarne sekcje Alcantary, które teraz obejmują panel instrumentów oraz górne części drzwi.
12.3-calowy wyświetlacz sterujący dla większej łatwości obsługi
BMW Live Cockpit Professional również wchodzi w skład standardowego wyposażenia dla BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible i BMW M8 Competition Gran Coupé. Obejmuje to duży wyświetlacz sterujący (powiększony z 10.25 do 12.3 cali), którego ekran dotykowy umożliwia szybkie, łatwe i intuicyjne obsługiwanie wielu funkcji pojazdu.