BMW zaprezentowało odświeżoną wersję drugiej generacji serii 8 w 2022 roku, oferując ją w wersji M we wszystkich nadwoziach. Jednak miłośnicy marki nie mieli wątpliwości — wybór mógł paść tylko na wersję coupe.
Gdy po raz pierwszy zaprezentowano pierwszą generację serii 8, model E31, fani BMW domagali się wersji M. Producent rozpoczął prace, stworzył prototyp, a następnie schował go do magazynu, gdzie pozostał na zawsze. Jednak przy drugiej generacji serii 8, która miała miejsce w 2018 roku, producent nie unikał stworzenia wersji o wysokich osiągach i opracował M8 Competition. Co więcej, był on dostępny w trzech wariantach nadwozia: Coupe, Convertible oraz Gran Coupe.
Podobnie jak w przypadku innych odświeżonych modeli, M8 Competition zyskało charakterystyczny dla M przód z szerokim wlotem powietrza na zderzaku, otoczonym przez dwa wloty, które chłodziły hamulce. Aby uwolnić powietrze uwięzione we wnękach kół, producent dodał otwory wentylacyjne po obu stronach pojazdu, na przednich błotnikach. Na masce znalazły się dwa podłużne wypukłości, niczym ostrzeżenie dla V-silnika ukrytego pod nią. W odróżnieniu od reszty modeli, M8 Competition standardowo wyposażono w 20-calowe felgi z lekkich stopów.
Wnętrze zostało zaktualizowane, a najbardziej rzucającą się w oczy różnicą był nowy ekran infotainment, który umieszczono na górze centralnej konsoli. W przeciwieństwie do wersji przed liftingiem, standardowo oferuje 12,3-calowy wyświetlacz zamiast starszego 10,25-calowego. Wnętrze wykończone jest skórą Merino/Alcantara, z fotelem sportowym M lub kubełkowym fotelem M z włókna węglowego, w zależności od wybranego wariantu.
Pod maską, silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem oferował wystarczającą moc, aby rywalizować z większością supersamochodów swojego czasu. Jak zwykle, wersja coupe była nieco szybsza w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w porównaniu do kabrioletu.
BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé wyróżniają się połączeniem doskonałych osiągów, urzekającego luksusu i niepowtarzalnej obecności na drodze. Wiosną 2022 roku BMW M GmbH wprowadzi zmiany, które podkreślą charakter swoich luksusowych samochodów sportowych, poprzez przemyślane modyfikacje ich designu oraz ulepszenia technologii sterowania i obsługi.
Najnowsza edycja BMW M8 dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych i wprowadza nowe kolory zewnętrzne oraz lekkie felgi M. M Lights Shadow Line będzie dostępne w luksusowych modelach po raz pierwszy, co otwiera nowe możliwości personalizacji ich wyglądu. Nowe wnętrze z pełnej skóry Merino/Alcantara w kolorze Black/Sakhir Orange dodaje świeżości kabinie. System operacyjny BMW iDrive posiada teraz 12,3-calowy wyświetlacz dotykowy, co ułatwia jego obsługę.
BMW M GmbH zwiększa swoją obecność w segmencie luksusowych samochodów
BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé to szczytowa oferta modelowa BMW M GmbH, która silnie reprezentuje markę w luksusowym segmencie. Dzięki unikalnym koncepcjom nadwoziowym, te trzy modele wnoszą indywidualne interpretacje charakterystycznych osiągów M do prestiżowego świata luksusowych samochodów sportowych.
Technologia silnika i podwozia zaprojektowana w celu zapewnienia ekscytujących wrażeń z jazdy jest kluczowym elementem wszystkich trzech modeli. Potężne osiągi pojazdów zapewnia silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo, który rozwija maksymalną moc 460 kW/625 hp oraz moment obrotowy wynoszący 750 Nm (553 lb-ft). W typowy dla M sposób, silnik chętnie wchodzi na obroty, co pozwala na osiąganie wysokich poziomów momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, a ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic z systemem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive zapewniają optymalne przeniesienie mocy na drogę. Różne elementy napędu współpracują ze sobą z dużą precyzją, zapewniając sporty poziom osiągów, takie jak przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,2 sekundy (BMW M8 Competition Coupé i BMW M8 Competition Gran Coupé) lub 3,3 sekundy (BMW M8 Competition Convertible).
Technologia podwozia rozwijana z doświadczeniem zdobytym w motor sporcie, dostosowana indywidualnie do każdego modelu, zapewnia harmonijne połączenie dynamiki, zwrotności i precyzji, które wyróżnia prowadzenie samochodów BMW M. Doświadczenie zdobyte przy projektowaniu wyścigowego BMW M8 GTE również tutaj znalazło zastosowanie.
Osiem nowych kolorów zewnętrznych, premiera M lights Shadow Line
Niezapomniany wygląd BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé definiowany jest przez ich potężne formy, elegancko wykrojone powierzchnie, aerodynamiczne linie i charakterystyczne cechy designu M, dostosowane do wymagań funkcjonalnych samochodu sportowego o wysokich osiągach. Nowe kolory zewnętrzne wprowadzają dodatkowy akcent do czystego designu nadwozia. Zaktualizowana paleta kolorów dla tej trójki modeli obejmuje osiem nowych odcieni.
Nowa gama kolorów zewnętrznych obejmuje metaliczne Skyscraper Grey, Brooklyn Grey, Isle of Man Green oraz lakier BMW Individual Tanzanite Blue metaliczny. Do tej listy dołączają cztery nowe warianty wyjątkowych matowych odcieni Frozen, których jedwabisty blask podkreśla nowoczesny język designu modeli BMW M8. Klienci mogą teraz zamawiać specjalne lakiery BMW Individual w odcieniach Frozen Pure Grey metaliczny, Frozen Deep Grey metaliczny, Frozen Deep Green metaliczny oraz Frozen Tanzanite Blue metaliczny.
BMW Laserlight z funkcją adaptacyjnego oświetlenia ulicznego oraz asystentem nieoślepiającego świateł drogowych BMW Selective Beam jest standardem, który zapewnia optymalną widoczność w każdych warunkach pogodowych i podczas jazdy. Nowe edycje tych samochodów sportowych można teraz zamówić także w opcjonalnym pakiecie M lights Shadow Line. Ciemne wykończenie elementów wykończeniowych oraz detale chromowe w obrębie zespołów świateł nadają frontowi tych samochodów niepowtarzalny styl sportowy, który dodatkowo podkreśla standardowe wykończenie w połysku czerni dla grilla BMW.
Nowe 20-calowe lekkie felgi M w formie gwiazdy
Technologia podwozia w nowych modelach BMW M8 łączy elektronicznie sterowane amortyzatory i elektryczno-mechaniczne wspomaganie M Servotronic z zintegrowanym systemem hamulcowym, który oferuje dwa ustawienia dotyków pedału, pozwalając kierowcy wybierać pomiędzy bardziej komfortowym a bezpośrednim, sportowym odczuciem. Klienci mogą wybrać ceramiczne hamulce M Carbon jako alternatywę dla standardowych hamulców M Compound.
System DSC (Dynamic Stability Control) umożliwia kierowcy aktywację trybu M Dynamic Mode, co pozwala na zwiększone poślizgi kół. Wraz z tylnym nastawieniem systemu M xDrive daje to kierowcy narzędzia do wykonywania ekstremalnie sportowych manewrów, w tym kontrolowanych driftów. Standardowo w samochodach znajdują się 20-calowe lekkie felgi M z oponami o wysokich osiągach w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu. Na liście opcjonalnych dodatków znajdują się również inne lekkie felgi M w tych samych wymiarach, w tym nowy model w formie gwiazdy z wykończeniem w kolorze czarnym/szarym.
M sportowe fotele i fotele kubełkowe M Carbon w nowej wersji tapicerki skórzano/Alcantara
Wnętrze nowych modeli BMW M8 to połączenie charakterystycznego designu kokpitu M oraz nowoczesnego luksusu. Standardowy wyświetlacz BMW Head-Up zawiera wskaźniki dedykowane modelom M. Przycisk Setup na konsoli centralnej pozwala na bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, wspomagania, M xDrive oraz hamulców, umożliwiając kierowcom skonfigurowanie własnych ustawień M. Dwa różne ustawienia można trwale zapisać razem z preferencjami kierowcy dla dźwięku silnika, charakterystyki zmiany biegów, systemu kontroli stabilności jazdy oraz funkcji Auto Start Stop, a następnie wybrać, naciskając jeden z dwóch przycisków M na kierownicy. Dodatkowo przycisk M Mode na konsoli centralnej pozwala na zmianę reakcji systemów wspomagania kierowcy oraz informacji wyświetlanych na zegarach i wyświetlaczu head-up, z trzema ustawieniami: ROAD, SPORT i TRACK.
Standardowe fotele M sportowe to kolejny czynnik intensywnego doświadczenia jazdy, jakie oferują te samochody sportowe o wysokich osiągach. Dla prawdziwie wyścigowego klimatu dostępna jest również opcja foteli kubełkowych M Carbon dla kierowcy i pasażera z przodu. Charakteryzując się wyrafinowanym designem, odkrytymi powierzchniami z włókna węglowego (CFRP), wbudowanymi zagłówkami, wycięciami w oparciu oraz bocznymi podparciami, a także mocowaniami dla pasów wielopunktowych, te fotele łączą funkcjonalność wyścigową z doskonałym komfortem na długich trasach i wyrafinowanym wykonaniem. Siedzenia są podgrzewane oraz elektrycznie regulowane z funkcją pamięci po stronie kierowcy i posiadają podświetloną plakietkę „M8” w zagłówkach.
Wnętrze nowych modeli BMW M8 standardowo wykończone jest pełną tapicerką ze skóry Merino/Alcantara, niezależnie od tego, czy są wyposażone w fotele M sportowe, czy M Carbon. Ta tapicerka jest dostępna w kolorze Black/Sakhir Orange po raz pierwszy, a wszystkie warianty zawierają czarne sekcje Alcantary, które teraz są rozszerzone na desce rozdzielczej i górnych częściach drzwi.
12,3-calowy wyświetlacz kontrolny dla większej wygody obsługi
BMW Live Cockpit Professional również stanowi standardowe wyposażenie modeli BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé. To przynosi duży wyświetlacz kontrolny (powiększony z 10,25 do 12,3 cala), którego ekran dotykowy umożliwia szybkie, łatwe i intuicyjne korzystanie z licznych funkcji pojazdu.