BMW rozpoczęło rok 2022 z impetem, wprowadzając odświeżoną gamę modeli 8-Series we wszystkich wersjach, a Gran Coupe w wersji M-Spec również otrzymało aktualizację.
Podczas gdy miłośnicy prędkości i prowadzenia bardziej skłaniali się ku wersji coupe, istniał duży rynek dla wysokowydajnych samochodów czterodrzwiowych. Dlatego BMW i Mercedes-Benz przywróciły styl czterodrzwiowego coupe, zapoczątkowany w latach 60. przez model Mark III Rover P5.
M8 Gran Coupe dzieli platformę z dwudrzwiowym odpowiednikiem, M8. Jednak wyróżnia się dłuższym rozstawem osi i może pomieścić dwóch pasażerów z tyłu. Podobnie jak jego brat, ma okna drzwiowe bezramowe, co nadaje mu sportowy wygląd, ale słupek B musiał pozostać na swoim miejscu. Z przodu Gran Coupe oferuje ten sam przód co wersja bez faceliftingu, z szerokim, trapezoidalnym wlotem powietrza na dolnym zderzaku, z dwoma funkcjonalnymi wlotami, które chłodzą hamulce.
Wewnątrz najbardziej zauważalną zmianą był system infotainment, który otrzymał ekran dotykowy o przekątnej 12,3″, zamiast wcześniejszego 10,25″. Pojawił się również nowy sprzęt, umożliwiający lepszą integrację ze smartfonem. Dodatkowo klienci mieli możliwość zamówienia standardowych foteli kubełkowych lub, opcjonalnie, sportowych foteli z włókna węglowego, które podkreślały sportowy charakter. M8 Gran Coupe miało dzieloną kanapę, pasującą dla dwóch osób z tyłu, ze względu na wysoki tunel środkowy, który przebiegał przez samochód od przodu do tyłu.
Pod maską znalazł się ten sam silnik co w M8 Coupe, połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.
BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé wyróżniają się doskonałym połączeniem znakomitych osiągów, urzekającego luksusu oraz wyrazistej prezencji. Wiosną 2022 roku BMW M GmbH wprowadzi zmiany mające na celu podkreślenie charakteru swoich luksusowych samochodów sportowych, wprowadzając przemyślane modyfikacje w ich designie oraz aktualizacje technologii zarządzania i obsługi.
Dostępne w trzech wersjach nadwozia, najnowsza edycja BMW M8 wyróżnia się nowymi kolorami nadwozia oraz alufelgami M. Po raz pierwszy dostępne będą światła M w wersji Shadow Line, co otworzy nowe możliwości personalizacji ich wyglądu. Dodatkowo, wnętrze zachwyca pełnym tapicerowaniem z skóry Merino/Alcantary w nowym schemacie kolorystycznym Black/Sakhir Orange, co wprowadza świeżość do kabiny. System operacyjny BMW iDrive otrzymał także 12.3-calowy wyświetlacz dotykowy dla większej wygody użytkowania.
BMW M GmbH umacnia swoją obecność w segmencie luksusowym
BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé reprezentują szczyt oferty BMW M GmbH, zapewniając marce silną pozycję w segmencie luksusowym. Dzięki specyficznym koncepcjom nadwozia, dwójka z czołowych modeli wprowadza swoje indywidualne interpretacje znakomitych osiągów M do prestiżowego świata luksusowych samochodów sportowych.
Technologia napędu i podwozia zaprojektowana w celu dostarczenia ekscytujących doznań z jazdy jest kluczowym elementem wszystkich trzech modeli. Siła napędowa tych potężnych samochodów pochodzi z silnika V8 z technologią M TwinPower Turbo, który osiąga maksymalną moc 460 kW/625 hp oraz moment obrotowy wynoszący 750 Nm (553 lb-ft). W typowy dla M sposób, apetyt silnika na obroty pozwala mu wytwarzać wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, podczas gdy ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic oraz system M xDrive zapewniają optymalne wykorzystanie tej mocy na drodze. Poszczególne elementy układu napędowego współpracują ze sobą z dużą precyzją, oferując sportowe osiągi, które zaspokajają i ekscytują – na przykład przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,2 sekundy (BMW M8 Competition Coupé i BMW M8 Competition Gran Coupé) lub 3,3 sekundy (BMW M8 Competition Convertible).
Technologia podwozia opracowywana z wykorzystaniem doświadczenia z motosportu oraz indywidualnie dostosowywana dla każdego konkretnego modelu zapewnia harmonijne połączenie dynamiki, zwinności i precyzji, które wyróżniają samochody BMW M. Doświadczenie zdobyte podczas rozwoju samochodu wyścigowego BMW M8 GTE również miało tu swoje znaczenie.
Osiem nowych kolorów nadwozia, premiera świateł M w wersji Shadow Line
Niezapomniany wygląd BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé definiują ich mocne formy, elegancko rzeźbione powierzchnie, aerodynamiczne linie oraz cechy charakterystyczne M, dostosowane do funkcjonalnych wymagań samochodu sportowego o wysokich osiągach. Nowe kolory nadwozia wprowadzają dodatkowy efekt do czystego designu powierzchni karoserii. Zaktualizowana oferta kolorów nadwozia dla tych trzech modeli obejmuje osiem nowych odcieni.
Nowa paleta kolorów nadwozia obejmuje metaliczny Skyscraper Grey, metaliczny Brooklyn Grey, metaliczny Isle of Man Green oraz lakier BMW Individual w kolorze metalicznym Tanzanite Blue. Dołączają do nich cztery nowe warianty zaawansowanych wykończeń lakierniczych Frozen, których jedwabisty matowy połysk podkreśla nowoczesny język designu modeli BMW M8 w efektowny sposób. Klienci mogą teraz wybierać spośród specjalnych wykończeń lakierniczych BMW Individual Frozen Pure Grey, Frozen Deep Grey, Frozen Deep Green oraz Frozen Tanzanite Blue.
Standardowo w samochodach znajdują się reflektory BMW Laserlight z funkcją adaptacyjnego oświetlenia zakrętów oraz asystentem świateł wysokich BMW Selective Beam, co zapewnia optymalną widoczność w każdych warunkach pogodowych i sytuacjach drogowych. Nowe edycje tych samochodów sportowych o wysokich osiągach można również zamawiać z opcjonalnymi światłami M w wersji Shadow Line. Ciemne wykończenie wnętrz oraz detale chromowane w jednostkach reflektorów nadają przód samochodów wyrazisty wygląd oraz sportowy charakter, a efekt ten potęguje standardowe wykończenie w połyskującym czarnym kolorze dla otoczenia grilla chłodnicy BMW.
Nowe 20-calowe alufelgi M w designie gwiazdowym
Technologia podwozia w nowych modelach BMW M8 łączy elektronicznie sterowane amortyzatory i elektromechaniczne wspomaganie kierownicy M Servotronic z zintegrowanym systemem hamulcowym oferującym dwa ustawienia odczucia pedału, co pozwala kierowcy na wybór pomiędzy komfortowym a bezpośrednim, sportowym odczuciem. Klienci mogą wybrać hamulce M Carbon ceramiczne jako alternatywę dla standardowych hamulców M Compound.
System DSC (Dynamic Stability Control) daje kierowcy możliwość włączenia trybu M Dynamic, który pozwala na większe poślizgi kół. W połączeniu z tylnym ustawieniem systemu M xDrive, daje to kierowcy narzędzia do wykonywania ekstremalnie sportowych manewrów, w tym kontrolowanych poślizgów. Standardowo w samochodach znajdują się 20-calowe alufelgi M, zaopatrzone w opony wysokowydajne o rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu. W ofercie dostępne są również inne alufelgi M o tych samych wymiarach, w tym nowy model w designie gwiazdowym z dwukolorowym wykończeniem Black/Grey.
M fotele sportowe oraz M Carbon fotele kubełkowe w nowym wariancie tapicerki ze skóry/Alcantary
Wnętrze nowych modeli BMW M8 to połączenie niepowtarzalnego designu kokpitu w stylu M oraz nowoczesnego luksusu. Standardowy wyświetlacz Head-Up Display BMW zawiera wskaźniki specyficzne dla M. Przycisk Setup na konsoli centralnej zapewnia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, kierownicy, M xDrive oraz hamulców, umożliwiając kierowcom skonfigurowanie własnych ustawień M. Dwa różne ustawienia mogą być na stałe zapisywane, wraz z preferencjami kierowcy dotyczącymi dźwięku silnika, charakterystyki zmiany biegów, systemu stabilizacji jazdy oraz funkcji Auto Start Stop, a następnie wybierane za pomocą jednego z dwóch przycisków M na kierownicy. Dodatkowo, przycisk M Mode na konsoli centralnej pozwala na zmianę zarówno reakcji systemów wspomagania kierowcy, jak i informacji wyświetlanych na desce rozdzielczej i w wyświetlaczu Head-Up z wyborem ustawień ROAD, SPORT oraz TRACK.
Standardowe fotele sportowe M są kolejnym czynnikiem intensywnego doświadczenia jazdy oferowanego przez te samochody sportowe o wysokich osiągach. Dla autentycznego klimatu wyścigowego, dostępna jest również opcja foteli kubełkowych M Carbon dla kierowcy i pasażera z przodu. Dzięki przemyślanej konstrukcji, odsłonięte powierzchnie z włókna węglowego (CFRP), integralne zagłówki, wycięcia w oparciu oraz boczne boczki, a także uchwyty dla pasów bezpieczeństwa wielopunktowych, te fotele łączą funkcjonalność wyścigową z doskonałym komfortem na długich trasach oraz znakomitą jakością wykonania. Są podgrzewane i elektrycznie regulowane z funkcją pamięci po stronie kierowcy, a także wyposażone w podświetloną tabliczkę „M8” w zagłówkach.
Wnętrze nowych modeli BMW M8 wykończone jest standardowo pełnym tapicerowaniem z skóry Merino/Alcantary, niezależnie od tego, czy są wyposażone w fotele sportowe M, czy w fotele kubełkowe M Carbon. Ta tapicerka dostępna jest także po raz pierwszy w schemacie kolorystycznym Black/Sakhir Orange, a wszystkie wersje mają czarne sekcje Alcantary, które zostały rozszerzone o pokrycie deski rozdzielczej i wierzchołków drzwi.
12.3-calowy wyświetlacz kontrolny dla większej wygody użytkowania
BMW Live Cockpit Professional jest także częścią standardowego wyposażenia BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Competition Convertible oraz BMW M8 Competition Gran Coupé. Oferuje on dużą kontrolę wyświetlacza (powiększoną z 10.25 do 12.3 cali), której ekran dotykowy umożliwia szybkie, proste i intuicyjne korzystanie z wielu funkcji pojazdu.