BMW X1 2019-2022

BMW X1 to jeden z najważniejszych modeli w ofercie bawarskiego producenta samochodów. W 2018 roku był najchętniej kupowanym modelem marki na całym świecie, a po czterech latach obecności na rynku przyszedł czas na facelifting. Odświeżony X1 zyskał dominujący przedni zderzak z większymi wlotami powietrza. Cała przednia część nadwozia została zaprojektowana na nowo, z większym grilem (tzw. nerki BMW) oraz nowymi reflektorami LED.

Wnętrze X1 łączy styl z nowoczesną technologią. Oprócz podstawowego wyposażenia dostępne są trzy wersje: Sport Line, xLine i M Sport. Główny nacisk położono na komfort wszystkich siedzeń. Tylną kanapę można dzielić w proporcji 60:40, a powierzchnia siedzisk może przesuwać się niezależnie nawet o 13 cm.

W zakresie jednostek napędowych BMW oferuje silniki trzycylindrowe i czterocylindrowe, turbodiesle oraz benzynowe, a także PHEV. Model podstawowy ma 1.5-litrowy silnik turbodiesel z trzema cylindrami, który można połączyć z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową skrzynią automatyczną z podwójnym sprzęgłem. Model podstawowy jest napędzany na przednie koła i nosi oznaczenie sDrive. Najwyższa wersja to BMW X1 xDrive25i, który oferuje 231 KM z silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6.5 sekundy.

Najbardziej ekonomiczna wersja to xDrive25e Plug-in Hybrid. Wykorzystuje 1.5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz silnik elektryczny o mocy 70 kW. Łączna moc wynosi 224 KM.

 Nowy model BMW X1 zaktualizowany o sportowy, odważny i przykuwający wzrok design, dodaje kolejny rozdział do ciągłej historii sukcesu tego Sport Activity Vehicle. Od momentu debiutu pod koniec 2015 roku, obecna generacja BMW X1 udowodniła, że ma wszystko, co potrzebne, by być zwycięzcą. W 2018 roku nie tylko okazała się najlepiej sprzedającym się modelem BMW X na świecie, ale także prowadziła w swoim segmencie, dostarczając klientom 286 827 egzemplarzy. Około 40% wszystkich sprzedanych modeli BMW X1 trafiło do właścicieli w Europie, podczas gdy co dziesiąty opuszczał linię produkcyjną w kierunku USA, które stały się trzecim co do wielkości rynkiem sprzedaży.

Powody, dla których BMW X1 odnosi długoterminowy sukces, są różnorodne. Z jednej strony, model ten prezentuje cechy, które przyciągają jego docelowych klientów: jest młody, sportowy i aktywny. Z drugiej strony, łączy w sobie przyjemność z jazdy, z której słynie BMW, z wszechstronnością, funkcjonalnością i nowoczesną technologią. Nie bez znaczenia jest również jego niepowtarzalny design, który od początku robi wrażenie.

Ten design został ponownie dopracowany w ramach aktualizacji modelu, co sprawia, że BMW X1 zyskało bardziej przykuwający wzrok, sportowy i potężny wygląd. Wyposażony w sportowe, ale jednocześnie efektywne silniki BMW TwinPower Turbo w wersjach 3- i 4-cylindrowych, wyjątkowe właściwości jezdne, inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive, bogate opcje infotainment i zaktualizowany zestaw usług BMW ConnectedDrive, nowy BMW X1 przygotowany jest do dalszego umacniania swojej pozycji lidera na rynku w nadchodzących latach.

Jednocześnie BMW X1 koncentruje się na kolejnych etapach swojego rozwoju. W przyszłym roku w ofercie pojawi się bardzo efektywny hybrydowy model plug-in BMW X1 xDrive25e, który dołączy do silników benzynowych i diesla w gamie X1.

Design

Aktualizacja modelu BMW X1 podkreśla jego już piękną sylwetkę, nadając jej jeszcze większy urok estetyczny.

Nowy BMW X1 wzmacnia swoją pozycję jako autentyczny, potężny i dynamiczny Sport Activity Vehicle (SAV). Przód, w szczególności, zyskuje bardziej muskularną, dominującą i imponującą obecność, co widać w nowej, większej kratce BMW – które teraz łączy się w środku – oraz ostrzejszej ikonografii świateł w nowe reflektory LED. Dodatkowo, przedni zderzak zyskuje jeszcze bardziej dynamiczny kształt. Oferuje integralne reflektory LED przeciwmgielne, a wszystkie warianty modelu mają większe wloty powietrza, co podkreśla sportowe geny BMW X1.

Lusterka zewnętrzne z projekcją X

Kolejny wyróżniający się element (w dosłownym tego słowa znaczeniu) znajduje się przy lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy, które projektem dwukolorowego obrazu „X1” w momencie otwarcia samochodu. Ta „powitalna pokaz” to nie tylko wizualny trik; ułatwia także wchodzenie i wychodzenie z BMW X1, umożliwiając dostrzeganie przeszkód, takich jak nierówności czy kałuże. Funkcja ta jest częścią opcjonalnego pakietu oświetlenia.

Zmiany stylistyczne wprowadzono także w tylnej części BMW X1, gdzie tylny zderzak robi szczególnie żywe wrażenie. Nowe wstawki są standardowym wyposażeniem i przyjmują kolor nadwozia BMW X1, co nadaje tylnej części całości jeszcze większego wrażenia klasy i spójności. W modelach Sport Line ochrona podwozia tylnego zderzaka jest teraz wykończona na wysoki połysk czarnym lakierem.

Przyciągające wzrok LED-owe tylne światła i końcówki wydechu

Opcjonalne tylne światła LED BMW X1 mają nowy design, z jedną listwą LED, która rysuje znajome „L” z boku na bok. Poziomy układ tylnych świateł LED podkreśla również szerokość tylnej części oraz muskularną postawę BMW X1 na drodze.

Kolejną przyciągającą wzrok cechą BMW X1 są nowe końcówki wydechu. Ich średnica wzrosła z 70 mm do 90 mm, co podkreśla moc silników BMW TwinPower Turbo w wersjach trzy- i czterocylindrowych i sugeruje przyjemność z jazdy, jaką zapewniają. W wariantach czterocylindrowych zastosowano podwójne końcówki.

Trzy nowe kolory nadwozia, cztery nowe wzory kół

Nowością w BMW X1 są także nowe kolory nadwozia: Jucaro Beige metallic, Misano Blue metallic (dla modelu M Sport) oraz ultraekskluzywny BMW Individual Storm Bay metallic.

Standardowo BMW X1 oferuje 17-calowe koła, podczas gdy aktualizacja modelu wprowadza cztery nowe wzory kół do oferty: 18-calowe lekkie felgi w stylu 578 z czarnymi obręczami oraz styl 579 (dla modelu xLine), nowy styl 580 19-calowych lekkich felg oraz – ekskluzywnie dla modelu M Sport – styl 816M 19-calowych lekkich felg. Ten wzór kół można również zamówić w opcji z hamulcami M Sport, które podkreślają wyścigowe dziedzictwo BMW M GmbH i zapewniają doskonałe osiągi hamulcowe. Hamulce M Sport mają stałe zaciski na przedniej osi, większe tarcze niż standardowe oraz kolorowe zaciski. Ten system hamulcowy zapewnia doskonałą zdolność zatrzymywania w każdych warunkach, a także zwiększoną stabilność cieplną i odporność na blaknięcie.

Nowy wygląd modelu M Sport

Design BMW X1 M Sport już z daleka emanuje sportowym charakterem, dzięki zawieszeniu M Sport (obniżonemu o dziesięć milimetrów), wykończeniu BMW Individual High-gloss Shadow Line z rozszerzonymi funkcjami (dostępnymi od listopada 2019) oraz pakietowi aerodynamiki M. Przedni zderzak, progi, wykończenie nadkoli, dyfuzor i okładzina BMW X1 M Sport są w kolorze nadwozia.

Nowo zaprojektowany przód dodaje dodatkowego paliwa do dynamicznego wyglądu samochodu. Szczególnie rzucają się w oczy takie elementy jak większe wloty powietrza w nowym bumperze (z technologią Air Curtain) oraz wyrazista kratka BMW. Te elementy współpracują z standardowo montowanymi 18-calowymi lekkimi felgami lub opcjonalnymi 19-calowymi, tworząc zdecydowanie dynamiczny wygląd BMW X1 M Sport, który w niemal doskonały sposób odzwierciedla geny M.

Dynamika jazdy

BMW X1 ukazuje swoje zalety przede wszystkim w ruchu. Serce nowego modelu stanowią silniki 3- i 4-cylindrowe. Efektywne i sportowe w równym stopniu, ich moc jest przekazywana – w zależności od wariantu modelu – poprzez inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive lub nowoczesną konfigurację napędu na przednie koła, co zapewnia dynamiczne osiągi na drodze oraz doskonałą przyjemność z jazdy również w trudnym terenie.

Wszystkie silniki z zatwierdzeniem EU6d / EU6d-temp

Aktualizacja modelu wprowadza do oferty wszystkie silniki benzynowe i diesla dla BMW X1 zgodne z normą emisji spalin EU6d-temp (BMW X1 sDrive16d i BMW X1 xDrive25d już spełniają normę EU6d). SAV jest zatem zabezpieczony na przyszłość od samego początku, z wyprzedzeniem w stosunku do nowych norm. Norma EU6d nie wchodzi w życie dla nowych samochodów diesla w UE do 2021 roku.

Liderem w kategorii efektywności jest BMW X1 sDrive16d, który będzie oferowany z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Łączne zużycie paliwa przy opcji manualnej wynosi zaledwie 4,4 – 4,1 l/100 km (64,2 – 68,9 mpg imp), a łączna emisja CO2 wynosi 116 – 107 g/km. Jeśli wybrana zostanie 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, wartości wyniosą 4,4 – 4,2 l/100 km (64,2 – 67,3 mpg imp) oraz 116 – 109 g CO2/km. Podstawowy sDrive16d przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 11,5 sekundy, a kluczowym czynnikiem jest jego imponujący moment obrotowy wynoszący 270 Nm (199 lb-ft), dostępny już przy 1,750 obr./min.

Pomimo tego, sDrive16d wykorzystuje swoje 85 kW (116 hp) do uzyskania efektownego przyspieszenia. Sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje tylko 11,5 sekundy. Kluczowym czynnikiem jest imponujący moment obrotowy wynoszący 270 Nm (199 lb-ft), dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika od 1,750 do 2,250 obr./min.

Wersja BMW X1 xDrive25d kładzie nacisk na osiągi sportowe, uzyskując maksymalną moc 170 kW (231 hp) oraz moment obrotowy 450 Nm (332 lb-ft) – dostępny w zakresie od 1,500 do 3,000 obr./min. Niezależnie od sytuacji, xDrive25d emanuje przyjemnością z jazdy, typową dla BMW, przyspieszając od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 6.6 sekundy.

BMW X1 xDrive25i o mocy 170 kW (231 hp)

BMW X1 xDrive25i ma szansę stać się jednym z najlepszych wariantów w gamie. Jego silnik o mocy 170 kW (231 hp) współpracuje z precyzyjną 8-biegową skrzynią Steptronic, co pozwala na dynamiczne przemieszczenie się z punktu A do B. Odzwierciedla wielofunkcyjne umiejętności sportowe, które wyróżniają wszystkie modele BMW X1, a jego osiągi stanowią znaczną deklarację intencji. BMW X1 xDrive25i przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 6,5 sekundy, a utrzymuje szczytowy moment obrotowy 350 Nm (258 lb-ft) w zakresie od 1,450 do 4,500 obr./min, co pozwala kierowcy na uzyskanie znaczącego przyspieszenia przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To wszystko oznacza jeszcze większą przyjemność z jazdy oraz zadowalający wzrost efektywności.

W ramach odświeżenia modelu BMW X1 można teraz zamawiać z nawet 16 kombinacjami silników i skrzyń biegów, co daje klientom szeroką gamę możliwości do wyboru.

Optymalne połączenie dynamiki i komfortu

Technologia zawieszenia zastosowana w BMW X1 zapewnia wszystkim modelom zwinność i precyzyjne prowadzenie, znane dotychczasowym kierowcom X1, oraz wspaniałą dynamikę. Razem z niskim środkiem ciężkości, praktycznym rozkładem masy, szerokim rozstawem kół, krótkimi zwisami oraz wysokim poziomem sztywności nadwozia i podwozia, zawieszenie stanowi podstawę dla znanego doświadczenia jazdy, którego żaden inny pojazd w tym segmencie nie jest w stanie zapewnić.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive nieustannie dostosowuje moc napędu pomiędzy przednią a tylną osią, aby odpowiadać sytuacji na drodze. xDrive współpracuje z DSC (Dynamic Stability Control), aby zablokować tendencję do nadsterowności czy podsterowności. W tym celu dostarcza moc do kół, które mogą ją najskuteczniej przekazać na drogę w danej sytuacji. Efektem jest połączenie doskonałej trakcji, stabilności kierunkowej i ogólnej dynamiki w każdych warunkach pogodowych i drogowych.

BMW X1 xDrive25e

Imponująca efektywność wersji benzynowych i diesla oferowanych w nowym BMW X1 tylko zaostrza apetyt na pojawienie się pierwszego modelu X1 z systemem napędu hybrydowego plug-in poza Chinami. Debiut nowego modelu w przyszłym roku to kolejny krok w kierunku elektryfikacji oferty BMW. Od 2015 roku BMW jest najskuteczniejszym producentem premium modeli hybrydowych plug-in na świecie. Do końca 2019 roku Grupa BMW zaoferuje dwanaście modeli elektryfikowanych w swojej gamie produktów.

BMW i3 i BMW i8 stoją u boku hybrydowych wariantów nowego BMW 7 Serii, MINI Cooper S E Countryman ALL4, a w Chinach BMW X1 xDrive25Le. W ciągu 2019 roku gama modeli BMW z elektryfikowanymi systemami napędowymi zostanie rozszerzona o nowy model BMW 330e Sedan, nowy BMW X5 xDrive45e oraz nowy BMW X3 xDrive30e. Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych zwiększa zasięg i efektywność BMW 530e oraz BMW 225xe Active Tourer. Całkowicie elektryczny MINI również będzie obchodził swoją premierę. W sumie do końca 2020 roku BMW wprowadzi na rynek ponad dziesięć z elektryfikowanych modeli, które są nowe lub wyposażone w technologię PHEV czwartej generacji. Do 2025 roku Grupa BMW ma w planach co najmniej 25 elektryfikowanych pojazdów w swojej ofercie.

Najnowocześniejsza technologia PHEV

BMW X1 xDrive25e, które wejdzie do produkcji w marcu 2020 roku, będzie wyposażone w najnowszą, czwartą generację technologii PHEV, która pierwszy raz udowodniła swoje możliwości w BMW i8. To doskonały przykład transferu technologii między modelami BMW i a innymi pojazdami BMW.

Wysokowoltowe akumulatory stosowane w tych modelach są opracowywane i produkowane niezależnie przez Grupę BMW, a ich ogniwa litowo-jonowe produkowane są wyłącznie według specyfikacji zdefiniowanej przez firmę. Czwarta generacja akumulatora ma pojemność energetyczną 9,7 kWh, a jej zalety obejmują dłuższy zasięg operacyjny. BMW X1 xDrive25e będzie w stanie pokonać więcej niż 50 km (31 mil) na samym napędzie elektrycznym. Silnik BMW TwinPower Turbo – który generuje moc 92 kW (125 hp) i szczytowy moment obrotowy 220 Nm (162 lb-ft) – będzie napędzał przednie koła, podczas gdy elektryczny system napędowy o mocy znamionowej 70 kW (95 hp) i momencie obrotowym 165 Nm (122 lb-ft) przekazywał swoją moc na tylne koła. Współpraca tych dwóch źródeł energii wytwarza inteligentną, częściowo elektryczną wersję technologii BMW xDrive z napędem na wszystkie koła.

Kierowcy mogą wybierać spośród trzech trybów jazdy, dostosowując je do konkretnej sytuacji. Domyślny tryb AUTO eDRIVE zapewnia skuteczną równowagę pomiędzy jazdą elektryczną a benzynową, podczas gdy MAX eDRIVE maksymalizuje jazdę elektryczną, a SAVE BATTERY oszczędza ładunek akumulatora wysokiego napięcia na później w podróży. System hybrydowy plug-in można łatwo ładować z standardowego gniazdka lub bardzo wygodnie i szybko za pomocą BMW Wallbox. Wlot do ładowania elektrycznego dla BMW X1 xDrive25e znajduje się na bocznej części nadwozia.

Wnętrze, wyposażenie i ConnectedDrive

Jak już zostało wspomniane, BMW X1 przynosi znaną przyjemność z jazdy na drogi w bardzo przekonywujący sposób. Jednak wszechstronność i inteligencja jego wnętrza są równie przekonywujące. Wnętrze X1 łączy nowoczesną technologię z przestronnym wnętrzem i licznymi inteligentnymi oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami. Te udogodnienia wspierają kierowcę, podnoszą poziom komfortu o kolejny stopień i zapewniają, że BMW X1 jest tak elastyczne, jak jego pasażerowie tego potrzebują.

Bogaty zestaw standardowego wyposażenia i liczne atrakcyjne opcje podkreślają premium’owy charakter kompaktowego modelu BMW X. Warianty Sport Line, xLine i M Sport dostępne są jako alternatywa dla podstawowej specyfikacji, a każdy z nich wyróżnia się wyjątkowym wyglądem i dopasowanym wyposażeniem.

Skupiając się na funkcjonalności i komforcie

BMW X1 wyważa kompaktowe wymiary zewnętrzne, zachowując jednocześnie przestronność, komfort i poczucie przestronności wewnątrz, przy inteligentnej budowie pojazdu i dobrze przemyślanej konfiguracji wnętrza. Kierowca i pasażer z przodu cieszą się swobodą ruchu, ale to samo dotyczy osób siedzących z tyłu. Fotele tylne mogą być składane w trzech sekcjach (40:20:40) w standardzie, co zapewnia dużą elastyczność przy przewożeniu sprzętu sportowego.

Fotele tylne można regulować w przód i w tył, a dwie sekcje siedziska podzielonego 60:40 mogą przesuwać się niezależnie o maksymalnie 13 cm. Kąt nachylenia oparcia tylnych foteli można również regulować w sześciu stopniach.

Dodatkowy komfort i wygodę przy wykorzystywaniu możliwości bagażowych BMW X1 zapewnia opcjonalna automatyczna obsługa klapy bagażnika, która umożliwia otwieranie i zamykanie klapy elektrycznie. Opcjonalny dostęp bezkluczykowy również pozwala na otwieranie i zamykanie klapy bagażnika bez użycia klucza lub uchwytu do jej zwolnienia, co umożliwia ładowanie toreb z zakupami bezpośrednio do bagażnika o pojemności od 505 do 1,550 litrów.

Jakość w detalach

Nowe elementy wykończenia wnętrza w BMW X1, które podkreślają jego imponującą jakość, zasługują na szczególną uwagę. Należą do nich nowa kontrastowa nitka na desce rozdzielczej, która jest czarna w górnej części i przyjmuje kolor tapicerki pojazdu w dolnej części. Ta kontrastowa nitka dostępna jest dla wariantów xLine, Sport Line i M Sport X1, które również mają kolorowe obrzeża dywaników oraz kontrastowe szwy dla krawędzi.

BMW X1 oferowane jest z trzema nowymi wariantami tapicerek. Nowością dla samochodów z poziomem wyposażenia podstawowego i opcjonalnymi sportowymi fotelami jest kombinacja materiałów tkaniny/Sensatec w kolorze antracytowym z szarymi akcentami. W samochodach Sport Line ta specyfikacja występuje standardowo z szarymi akcentami lub opcjonalnie z pomarańczowymi akcentami. BMW X1 M Sport teraz standardowo wyposażony jest w tapicerkę Micro Hexagon fabric/Sensatec w czarnym kolorze z wykończeniem M. Dostępnych jest aż 13 kombinacji kolorystycznych i materiałowych dla wnętrza BMW X1.

Bezpieczne pasy w typowym dla M stylu są dostępne jako opcja dla modelu M Sport i dodają szczególnie elegancki detal. Przednie i tylne fotele wyróżniają się także charakterystycznym dla M wzorem przeszyć.

Opcjonalny pakiet oświetleniowy umożliwia kierowcom oświetlenie wnętrza swojego BMW X1 elegancką atmosferą z dowolnie wybieranymi kolorami (pomarańczowy, fioletowy, zielony, brązowy, niebieski oraz biały). Oświetlenie LED wypełnia wnętrze aż do tyłu.

Wysoko umieszczony wyświetlacz z kontrolą głosową i obsługą dotykową

Rzuć okiem na cyfrowe usługi i wyposażenie infotainment BMW X1, a jego techniczne możliwości są jasne. W centrum wydarzeń znajduje się wolnostojący wyświetlacz.

BMW X1 standardowo wyposażone jest w 6.5-calowy ekran umieszczony centralnie. Jeśli wybrany jest system nawigacyjny, w pakiecie dostępny jest albo 8.8-calowy, alebo nowy 10.25-calowy wyświetlacz dotykowy. Ten koncept wyświetlacza daje kierowcy szybki wgląd w najważniejsze informacje w danym momencie – na przykład za pomocą kafelków ułożonych w głównym menu wyświetlacza. Te kluczowe informacje są zatem zawsze widoczne i łatwo dostępne.

Wyświetlacz jest niezwykle łatwy w obsłudze. Ta szósta generacja koncepcji obsługi iDrive wprowadza sterowanie dotykowe dla wyświetlacza do zestawu narzędzi użytkownika obok kontrolera iDrive i opcjonalnej kontroli głosowej. To rozwiązanie sprawia, że BMW X1 przyjmuje znaną i intuicyjną logikę obsługi smartfona.

Kolejnym przyciągającym wzrok elementem kokpitu jest nowoczesna technologia czarnego panela w standardzie we wszystkich BMW X1 dla zestawu wskaźników. Oferuje on 2.7-calowy wyświetlacz TFT Info w podstawowej wersji lub 5.7-calowy wyświetlacz TFT Info, jeśli wybrany jest system nawigacyjny.

Dodatkowym wyróżniającym się elementem jest opcjonalny wyświetlacz Head-up w pełnym kolorze, który wyświetla wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy oraz odczyty systemu nawigacji/pomocy na przedniej szybie, co daje kierowcy łatwy dostęp do tych informacji – w wysokiej rozdzielczości. BMW X1 jest jedynym pojazdem w swoim segmencie z takim systemem.

Inteligentna łączność z BMW ConnectedDrive

Integracja usług BMW Connected i BMW ConnectedDrive stawia potrzeby kierowcy BMW X1 na pierwszym planie. Usługi cyfrowe oraz funkcje zwiększające komfort wspierają osobę za kierownicą w prowadzeniu pojazdu i wielu innych aspektach. Na przykład, przygotowanie do Apple CarPlay® umożliwia łatwe korzystanie z wybranych funkcji za pośrednictwem interfejsu użytkownika pojazdu. W tym celu smartfon kierowcy lub pasażera może być bezprzewodowo połączony z BMW X1.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.