BMW X1 2022-Present

W 2022 roku BMW zaprezentowało trzecią generację swojego najmniejszego SAV, modelu X1, który był nie tylko najmniejszym, ale także najtańszym crossoverem wyprodukowanym przez niemiecką markę.

Kiedy BMW wprowadziło na rynek pierwszą generację X1 w 2009 roku, było to odważne posunięcie, które okazało się sukcesem. Pomimo wąskiego wnętrza, był to doskonały samochód dla tych, którzy potrzebowali małego pojazdu do jazdy po mieście. Był wystarczająco komfortowy również na długie trasy. Niestety, ponieważ oparty był na platformie z silnikiem umieszczonym wzdłuż, nie mógł zaoferować zbyt wiele przestrzeni wewnętrznej. Jednak od drugiej generacji to się zmieniło, a w 2009 roku trzecia wersja zyskała większe zainteresowanie na rynku.

Pod względem wyglądu, BMW zamontowało parę reflektorów o opływowym kształcie, które przypominały te z serii 3, z opcją adaptacyjnych świateł LED. Ogromny przedni grill nie był już tak dominujący. Wyglądał prawie normalnie w kontekście rozmiaru samochodu. Profil X1 ujawniał rosnącą linię okien, która kończyła się słynnym już „Hofmeister Kink”, wymyślonym na początku lat 70. Na szczęście zespół projektowy stworzył model X1 z 2022 roku, który bardziej przypomina SUV-a niż zwykłego kombi.

Wnętrze X1 ujawnia elegancką kabinę z zakrzywionym wyświetlaczem pokazującym potrzebne dane kierowcy, znajdującym się przed kierownicą. Jednocześnie jednostka infotainment umieszczona na szczycie środkowej konsoli sprawiała wrażenie jednego, ciągłego panelu. Co więcej, dzięki architekturze napędu na przednie koła i silnikowi umieszczonemu poprzecznie, producent mógł zaoferować szerszą przestrzeń wewnętrzną.

Model X1 z 2022 roku spełniał wszystkie oczekiwania, oferując zarówno napęd na przednie, jak i tylne koła oraz silniki benzynowe lub turbodiesel pod maską. Dodatkowo wszystkie wersje korzystały z technologii mild-hybrid 48v.

 Natychmiastowa przyjemność z jazdy i nowoczesna wszechstronność definiują charakter nowego BMW X1. Z bardziej wyrazistym designem, zaangażowaniem w elektryfikację i postępową łącznością, X1 prowadzi udany koncept pojazdów Sports Activity Vehicle (SAV) w segmencie premium kompaktowym w przyszłość kształtowaną przez zrównoważony rozwój i digitalizację. Znacznie rozszerzona specyfikacja standardowa, zwiększona przestronność i premium atmosfera wnętrza, nowy system sterowania/obsługi z BMW Operating System 8 oraz BMW Curved Display i szeroki wybór systemów do automatycznego prowadzenia i parkowania podkreślają wyróżniający status nowego BMW X1 wśród rywali.

Kiedy oryginalne BMW X1 zadebiutowało w 2009 roku, otworzyło nową kategorię pojazdów w segmencie premium. Od tego czasu kompaktowe SAV stało się atrakcyjnym modelem wprowadzającym do świata BMW X. Z jego solidnym profilem charakteru i funkcjonalną wszechstronnością, BMW X1 reprezentuje autentyczne doświadczenie wolności i niezależności zarówno w codziennej jeździe, jak i podczas dłuższych podróży. Jego duża popularność odzwierciedla się w łącznej sprzedaży około 1,9 miliona egzemplarzy na rynkach na całym świecie.

Znaczny impuls dla przyspieszenia elektrycznej mobilności

W swojej trzeciej generacji, BMW X1 oferuje również dostęp do elektrycznej mobilności w stylu BMW i dla szerokiej grupy docelowej. BMW iX1 xDrive30 (poziom zużycia energii elektrycznej, łączny w cyklu WLTP: 18.4 – 17.3 kWh/100 km; emisja CO2: 0 g/km), który trafi na rynek zaraz po premierze nowej generacji modelu, jest pierwszym premium kompaktowym modelem BMW Group opartym na elastycznej architekturze pojazdu, który ma w pełni elektryczny napęd. Oferta firmy przyspiesza rozwój elektrycznej mobilności, co jest jednym z jej strategicznych punktów. BMW Group ma na celu posiadanie na drodze ponad dwóch milionów w pełni elektrycznych pojazdów do końca 2025 roku. Rzeczywiście, do 2030 roku co drugi sprzedawany na całym świecie pojazd BMW Group powinien mieć w pełni elektryczny napęd.

Wprowadzenie na rynek nowego BMW X1 rozpocznie się w październiku 2022 roku, początkowo z dwoma wersjami z silnikami benzynowymi i dwoma dieslami.

Kolejny model benzynowy i jeden diesel zostaną wprowadzone niebawem, dołączając do BMW iX1 xDrive30 oraz pary modeli hybrydowych typu plug-in.

Wszystkie nowe modele BMW X1 będą produkowane w zakładzie BMW Group w Regensburgu, który gościł również produkcję poprzedniej generacji modelu – w tym wariantu hybrydowego plug-in. Modele z silnikami spalinowymi, systemami hybrydowymi plug-in i w pełni elektrycznymi będą teraz zjeżdżać z jednej linii montażowej. Zapewnia to elastyczną reakcję zakładu na zmiany w popycie klientów. Wysokonapięciowe akumulatory dla BMW iX1 xDrive30 również będą produkowane w Regensburgu. Wysokonapięciowe akumulatory zamontowane w modelach hybrydowych plug-in oraz wszystkie inne elementy piątej generacji technologii eDrive BMW będą produkowane w zakładzie BMW Group w Dingolfing, który jest centrum doskonałości w produkcji komponentów e-drive.

Przygotowania do nowej generacji modelu w zakładzie BMW Group w Regensburgu obejmowały wprowadzenie nowych systemów przenoszenia i montażu wysokonapięciowych akumulatorów. Dodatkowo, wewnętrzna logistyka została zoptymalizowana przy użyciu nowoczesnej digitalizacji. W zakładzie blacharskim w Regensburgu nowy model został zintegrowany w procesie produkcyjnym podczas trwającej produkcji seryjnej. A lakiernia zakładu stosuje Zintegrowany Proces Malowania (IPP), który zwiększa efektywność procesu aplikacji powłok, jednocześnie redukując zużycie energii.

Solidny wygląd zewnętrzny, przestronne wnętrze

Z wyraźnie ostrzejszym designem i zwiększoną przestrzenią wewnętrzną, nowe BMW X1 stanowi natychmiast rozpoznawalny krok naprzód w rozwoju. W związku z tym nowa edycja wyraźniej niż kiedykolwiek podkreśla swoje status jako członka rodziny modeli BMW X. Kluczowymi elementami tutaj są czysty i zredukowany design powierzchni oraz typowe dla serii X czarne obramowania u dolnej krawędzi nadwozia, które podkreślają solidny charakter pojazdu. Ponadto, wyprostowany przód zwiększa wizualną obecność nowego X1.

Z wnętrza nowego BMW X1 oferuje pięć pełnowymiarowych miejsc i jego pojemność ładunkowa może być wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Kierowca i pasażer z przodu szczególnie korzystają z zauważalnego zwiększenia przestrzeni na ramiona i łokcie. Oparcia tylnych siedzeń można złożyć w standardzie w proporcji 40 : 20 : 40, a ich kąt można również regulować jako opcję, aby zwiększyć komfort siedzenia. Dodatkowo, modele z silnikiem spalinowym mogą być opcjonalnie wyposażone w tylną kanapę, która przesuwa się do przodu i do tyłu, co pozwala na zwiększenie miejsca na nogi w tylnych siedzeniach lub pojemności bagażnika. Przy wykorzystaniu wszystkich foteli, nowe BMW X1 ma pojemność ładunkową 540 litrów, o 35 litrów więcej niż jego poprzednik. Można to zwiększyć do maksymalnych 1,600 litrów (+50 litrów).

Nowe BMW X1 zwiększyło swoje wymiary zewnętrzne w porównaniu do poprzednika – o 53 milimetry długości do 4,500 milimetrów, o 24 milimetry szerokości do 1,845 milimetrów i o 44 milimetry wysokości do 1,642 milimetrów, co nadaje mu potężne proporcje. Nowy samochód ma rozstaw osi wynoszący 2,692 milimetry, o 22 milimetry dłuższy niż jego poprzednik. Szerokości toru zwiększyły się o 31 milimetrów do 1,592 milimetrów z przodu i 1,593 milimetrów z tyłu, co poprawia stabilność prowadzenia i zwinność nowego BMW X1.

BMW Efficient Dynamics: Holistyczny koncept zrównoważonego rozwoju

Już w 2007 roku BMW Group wprowadziło koncepcję, która jest unikalna w branży motoryzacyjnej do dziś. Pakiet technologii Efficient Dynamics łączył znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 z zobowiązaniem do zwiększenia przyjemności z jazdy. W ramach BMW Efficient Dynamics każdy aspekt rozwoju pojazdu jest oceniany pod kątem tego, jak może pomóc w optymalizacji zrównoważonego rozwoju. Oprócz układu napędowego dotyczyło to głównie zarządzania energią, aerodynamiki oraz redukcji masy dzięki inteligentnemu projektowaniu lekkich konstrukcji.

Te środki efektywności zwiększają atrakcyjność gamy modeli pod względem opłacalności kosztów i przyjemności z jazdy, nadając modelom BMW szczególnie przyszłościowy premium charakter, który wyraźnie odróżnia je od konkurencji.

Inteligentne projektowanie lekkich konstrukcji zwiększa zwinność i efektywność

Optymalna pod względem wagi konstrukcja nadwozia i elementów podwozia przyczynia się do zwinności i efektywności nowego BMW X1. Inteligentna mieszanka materiałów pozwala na minimalizację masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia i bezpieczeństwa podczas wypadku. Gorącowalcowane stal i stopy aluminium użyte do kabiny pasażerskiej są uzupełnione stalami wielofazowymi dla dodatkowego wzmocnienia. W przedniej części BMW iX1 i modeli hybrydowych plug-in dodatkowa płyta nośna i sztywne połączenie z obudową akumulatora wysokonapięciowego, zaprojektowaną jako komponent nośny, zwiększają sztywność nadwozia. Ponadto, model w pełni elektryczny ma specjalny element do dynamicznych osiągów, który łączy ze sobą poszczególne wieże amortyzatorów sprężynowych. Zwiększenie sztywności skrętnej w ten sposób poprawia stabilność kierunkową i zwraca uwagę na reakcję w zakrętach.

Zastosowanie aluminium do pokrywy silnika zmniejsza masę w przedniej części samochodu, co poprawia zwinność prowadzenia. Ponadto, lekkie plastikowe wsparcia dla przednich i tylnych drzwi przynoszą kolejne oszczędności w masie. Lekkie felgi forged (nie montowane we wszystkich wariantach modelu) pomagają zmniejszyć masę niesprężystą. A zastosowanie komponentów stalowych z powłoką cynkowo/magnezową optymalizuje ochronę przed korozją.

Zintegrowany ogólny koncept maksymalizuje ochronę pasażerów

Kompleksowy pasywny system bezpieczeństwa maksymalizuje ochronę pasażerów w szerokim zakresie kolizji i uwzględnia wymagania procedur testowania wypadków w rynkach, na których nowe BMW X1 będzie oferowane. Poza niezwykle sztywną kabiną pasażerską i wysoko wytrzymałymi strukturami nośnymi, obejmuje także zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, która wdraża systemy zabezpieczające w odpowiedniej kolejności, w optymalnym momencie i z wymaganym efektem specyficznym dla typu i ciężkości kolizji.

Samochód jest wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu, plus poduszki powietrzne przednie, boczne i na głowę. W przypadku uderzenia bocznego aktywowany jest poduszka powietrzna interakcyjna między kierowcą a pasażerem z przodu, zwiększając ochronę pasażerów. Nowe BMW X1 standardowo wyposażone jest również w aktywną pokrywę silnika, aby poprawić ochronę pieszych. Pyrotechniczne siłowniki podnoszą pokrywę silnika, gdy pojazd zderza się z pieszym, tworząc większą przestrzeń deformacyjną między pokrywą a twardymi strukturami podporowymi. Wzmocnione belki poprzeczne dla przedniego i tylnego zderzaka, a także zoptymalizowana struktura obudowy chronią wysokowoltażowe akumulatory BMW iX1 i modeli hybrydowych przed siłami działającymi podczas kolizji. Zewnętrzne profile podłużne absorbujące energię i szczególnie sztywne poprzeczne pręty obudowy chronią ogniwa akumulatorowe przed siłami kolizji. Bezpieczeństwo komponentów wysokiego napięcia zostało w szerokim zakresie potwierdzone w trakcie obszernych testów zderzeniowych i symulacji. Standardy bezpieczeństwa określone tutaj przez BMW Group znacznie przewyższają wymagania prawne. Koncept bezpieczeństwa obejmuje również system czujników do wykrywania kolizji, który powoduje dezaktywację systemu wysokiego napięcia. Dodatkowo, pyrotechniczne separatory odłączają akumulator wysokiego napięcia od zasilania pokładowego.

Lider w aerodynamice

Koncept nadwozia nowego BMW X1 obejmuje także celowe działania optymalizacyjne dotyczące aerodynamiki, które poprawiają zarówno dynamikę jazdy, jak i efektywność. Zużycie energii elektrycznej i zasięg BMW iX1 korzystają z mniejszego oporu powietrza generowanego przez zamknięty grill nerkowy modelu w pełni elektrycznego. Wszystkie inne warianty X1 mają aktywny system sterowania klapami powietrza dla grilla nerkowego i dolnego wlotu w przednim zderzaku, który dostosowuje swoje reakcje do potrzeb chłodzenia i temperatury otoczenia. Zamknięcie klap powietrznych nie tylko poprawia aerodynamikę, ale także umożliwia szybsze nagrzewanie silnika spalinowego po zimnym starcie i przedłużenie przechowywania ciepła po wyłączeniu silnika.

Dodatkowo, przepływ powietrza wokół samochodu jest subtelnie kierowany przez kurtyny powietrzne w zewnętrznych częściach przedniego zderzaka, chowane klamki drzwi, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne i felgi lekkie, połączenie spoilera dachowego i bocznych deflektorów powietrza wokół tylnej szyby, dużej powierzchni dyfuzora w dolnej części tylnego zderzaka oraz praktycznie w pełni uszczelnionego podwozia z precyzyjnie zdefiniowanymi prowadnicami powietrza i wylotami spalin zintegrowanymi niewidocznie. Jak w w pełni elektrycznym BMW iX1, modele hybrydowe nowej generacji umieszczają swoje akumulatory wysokiego napięcia w podwoziu samochodu, co korzystnie wpływa na opór powietrza. Razem, te cechy obniżają współczynnik oporu powietrza (Cd) do 0.26, w zależności od wariantu modelu. Nowe BMW X1 ustanawia nowe standardy dla aerodynamiki w swoim segmencie.

Zredukowano także hałas wiatru generowany przez nadwozie i części dodatkowe. Zoptymalizowany koncept uszczelnienia dla nadwozia wokół drzwi i klapy bagażnika, a także nowo zaprojektowane lusterka zewnętrzne zwiększają komfort akustyczny w porównaniu do modelu poprzedniego. Zastosowanie opon zoptymalizowanych akustycznie zmniejsza hałas z tego źródła. Ponadto, ulepszone mocowanie silnika i skrzyni biegów poprawia izolację przed drganiami, co również zwiększa komfort jazdy. Rozruch silnika i jego wyłączenie generują również znacząco niższe drgania w nowym BMW X1.

Specjalne mocowanie i zoptymalizowane obudowy dla silnika elektrycznego, elektroniki mocy i skrzyni biegów – które są rozmieszczone w jednej obudowie – zwiększają komfort akustyczny BMW iX1 i modeli hybrydowych plug-in. Modele napędzane wyłącznie elektrycznie i modele hybrydowe plug-in mają także wyciszony i podwójnie odizolowany kompresor chłodziwa.

Emocjonalnie bogate doświadczenie dźwiękowe z BMW IconicSounds Electric

Lokalne uwolnienie od emisji oferowane przez BMW iX1 i modele hybrydowe zyskuje jeszcze większą atrakcyjność dzięki charakterystycznym efektom dźwiękowym. Tutaj BMW IconicSounds Electric oferuje klientom dźwięki opracowane we współpracy z kompozytorem muzyki filmowej, zdobywcą Oscara, Hansem Zimmerem. Na życzenie, emocjonalnie bogaty dźwięk jazdy o wyraźnie transparentnym brzmieniu z sferycznymi komponentami, dostarcza autentyczne informacje zwrotne przy każdym ruchu pedału przyspieszenia. Charakter dźwięku zmienia się w zależności od wybranego ustawienia pojazdu za pomocą przycisku My Modes. Dźwięk jazdy, charakterystyczny dla marki, emitowany na zewnątrz przy niskich prędkościach, pomaga chronić pieszych akustycznie, informując ich o zbliżającym się samochodzie.

Specyficzne doświadczenie dźwiękowe jest również dostępne wewnątrz nowego BMW X1 xDrive23i. Jego dźwięk jazdy jest transmitowany do wnętrza przez system głośników w formie i stylu, które odzwierciedlają sytuację jazdy i wybrany tryb jazdy, optymalizując akustyczną informację zwrotną dla kierowcy.

Design zewnętrzny

Obróbka powierzchni, linie i eleganckie detale projektowe zewnętrzne sygnalizują tożsamość Sports Activity Vehicle (SAV) BMW X1 bardziej niż kiedykolwiek w trzeciej generacji modelu. Kompaktowy członek rodziny modeli BMW X teraz emanuje zwiększoną fizyczną obecnością, podczas gdy czysty i zredukowany język projektowania odzwierciedla bogato rozwinięty charakter zdefiniowany przez dodatkową przestrzeń na pokładzie, nowoczesną premium atmosferę, zrównoważony rozwój i digitalizację. Zewnętrzny design nowego X1 wysyła jasny komunikat: tutaj znajdziesz swobodną przyjemność z jazdy, nowoczesny styl życia oraz sprawdzoną recepturę SAV na codzienną wszechstronność połączoną z pewnością pokonywania trudnego terenu.

Jako alternatywę dla specyfikacji podstawowej, klienci mogą również wybrać model xLine lub M Sport. BMW iX1 sygnalizuje obecność zrównoważonej technologii napędowej na pokładzie za pomocą standardowych akcentów specyficznych dla modelu w kolorze niebieskim BMW i.

Charakteryzujące się solidnym wyglądem cechy projektowe X

Charakterystyczne cechy projektowe modelu BMW X są odzwierciedlone w zewnętrznej części kompaktowego SAV w specyficznej formie modelu. Potężne proporcje i monolityczny design powierzchni nadają pojazdowi solidny wygląd. Prawie kwadratowe kontury nadkoli wychodzącego BMW X1 są jeszcze wyraźniejsze w nowym modelu, ich kształt podkreślają precyzyjnie rysowane linie w metalowej obróbce. Większe średnicy kół również podkreślają muskularny postawę nowego BMW X1. Czarne obramowania wokół nadkoli i innych części dolnej krawędzi nadwozia akcentują wysokie prześwity nadwozia, a mocno rzeźbione powierzchnie nad przednimi kołami wzmacniają jego silny i solidny wygląd.

Znane cechy projektowe X można znaleźć także z przodu i z tyłu nowego modelu. Na przykład, linie w stylu X promieniują w bok od dużego grilla nerkowego BMW. Tylne światła zapewniają szczególnie nowoczesną interpretację klasycznego kształtu litery L, którą zazwyczaj mają modele BMW X.

Wyprostowany przód zwiększa fizyczną obecność samochodu

Wyprostowany przód nowego BMW X1 nadaje mu znaczną wizualną obecność. Na środku przedniej części znajduje się duży, prawie kwadratowy grill nerkowy BMW, którego kontur podkreślony jest przez trójwymiarową chromowaną obudowę. Potężne listwy grilla nerkowego standardowo wykończone są na czarno w wysokim połysku. W zewnętrznych obszarach dolnego wlotu powietrza duże chromowane paski akcentują elegancki wygląd przodu. Wytłoczone nadkola podkreślają szerokość nowego BMW X1, podczas gdy precyzyjne linie i czyste, monolityczne powierzchnie przedniego zderzaka podkreślają jego nowoczesny charakter i solidną postawę.

Smukłe reflektory rozciągają się daleko na boki samochodu. Nowe BMW X1 standardowo wyposażone jest w reflektory LED do świateł mijania i drogowych. Nowa interpretacja charakterystycznej grafiki świetlnej dzieli reflektory na trzy jednostki – dla świateł mijania, drogowych i dziennych. Zewnętrzne jednostki świateł do jazdy dziennej zawierają także kierunkowskazy. Chromowe detale w charakterystycznym kształcie litery L podkreślają skoncentrowany wyraz jednostek reflektorów znany z innych modeli BMW.

Adaptacyjne reflektory LED z uderzającymi efektami świetlnymi

Adaptacyjne reflektory LED dostępne opcjonalnie obejmują także funkcję oświetlenia skrętnego, matrycowe światła drogowe bez oślepiania, światła miejskie, wzór oświetlenia na autostradę oraz światło do jazdy w trudnych warunkach. Przy prędkościach powyżej 70 km/h (43 mph), światło drogowe automatycznie dostosowuje się do aktualnej sytuacji drogowej. W tym celu odpowiednia jednostka LED jest podzielona na 12 segmentów, które można aktywować i dezaktywować niezależnie od siebie. Ta funkcja matrycowa pozwala uniknąć oślepiania innych użytkowników drogi. Funkcja rozkładu światła miejskiego w reflektorach mijania optymalizuje oświetlenie krawędzi drogi, a wzór oświetlenia na autostradzie zwiększa zasięg świateł. Światło do jazdy w trudnych warunkach dostosowuje rozkład świateł mijania specjalnie do zmniejszonej widoczności, przejmując zadanie wcześniej wykonywane przez przednie światła przeciwmgielne. To również toruje drogę dla hojnie wymiarowanego wykończenia wokół przedniego zderzaka.

W pojazdach wyposażonych w Adaptacyjne reflektory LED, kierunkowskazy optymalizują widoczność samochodu na drodze dzięki pulsującym sygnałom świetlnym. W ramach tej opcji w zestawie znajduje się efektowne powitanie i pożegnanie produkowane przez reflektory i światła tylne, gdy kierowca zbliża się do samochodu lub gdy drzwi zostały właśnie zablokowane.

Dynamika płynącej sylwetki, potężna tylna sekcja

Wykonany w pionie przód także zwiększa wizualną obecność BMW X1, gdy jest oglądany z boku. Wyraźnie rzeźbione powierzchnie nadkoli, drzwi i ramion nadwozia tworzą wyraziste współgranie światła i cienia. Dynamika wznoszącej się linii charakterystycznej łączy granice przednich i tylnych nadkoli. Długi zarys dachu przechodzi w spoiler sięgający daleko w tył. Razem z linią ramienia powyżej chowanych klamek drzwi, która rozciąga się od przednich nadkoli do tylnych świateł, nadaje sylwetce wrażenie dynamicznego wydłużenia. Płaskie relingi dachowe w kolorze satynowego aluminium lub czarnego błyszczącego są dostępne jako opcja w nowym BMW X1.

Z tyłu nowego BMW X1 rzeźbione powierzchnie emanują mocą i solidnością. Poziome linie, wąska tylna szyba i wytłoczone nadkola podkreślają szerokość nadwozia. Chromowe detale boczne i wyraźny element ochrony podwozia w tylnym zderzaku powtarzają cechy stylizacji z przodu. Wszystkie funkcje tylnych świateł działają z technologią LED w standardzie. Homogeniczne światło z tylnych jednostek wydaje się świecić bezpośrednio z osłon szklanych. Jeśli są zamontowane Adaptacyjne reflektory LED, tylne światła również oświetlają w niezwykle efektownym kształcie „L”. Te opcjonalne tylne światła są także rozpoznawalne dzięki charakterystycznym wzorom w sekcjach wchodzących w boki nadwozia.

Solidny wygląd i aura wyrafinowania: model xLine

Obok podstawowej specyfikacji, nowe BMW X1 można również zamówić w wersji xLine lub M Sport. Specyficzne elementy projektowe xLine podkreślają solidny, ale także wyrafinowany charakter kompaktowego SAV z elementami takimi jak ekskluzywne lekkie felgi w formacie 18-calowym, ciemnoszare obramowania nadwozia, indywidualna linia zewnętrzna BMW w satynowym aluminium oraz pokrywy lusterek zewnętrznych w kolorze Glacier Silver.

Obwody dla grilla nerkowego BMW i fronty listew grilla w modelu xLine są wykończone w chromie o perłowym efekcie, podobnie jak boczne elementy wykończeniowe i stylistyczna ochrona podwozia w przednich i tylnych zderzakach. Specyfikacja xLine obejmuje również aluminiowe listwy wykończeniowe progów drzwiowych, powierzchnie siedzeń wykończone perforowanym Sensatec, podświetlane listwy wykończeniowe w kolorze czarnym w wysokim połysku oraz powierzchnie Sensatec dla ramion drzwi i górnej części panelu przyrządów.

Zwiększenie dynamicznego charakteru: model M Sport

Duże wloty powietrza do chłodzenia po bokach przedniej części i uderzający tylny zderzak z integralnym elementem dyfuzora wyróżniają dynamiczną aurę modelu M Sport. W tej specyfikacji nowe BMW X1 zyskuje również ekskluzywne 18-calowe lekkie felgi M, adaptacyjne zawieszenie M i wykończenie M High-gloss Shadowline. Specjalne elementy wykończeniowe wnętrza obejmują sportowe fotele, podsufitkę w kolorze antracytowym oraz skórzaną kierownicę M z łopatkami zmiany biegów.

Szeroki wybór kolorów nadwozia i lekkich felg

Klienci mogą wybierać spośród dwóch kolorów jednolitych i dziesięciu metalicznych dla nowego BMW X1. Nowa generacja modelu może być także zamówiona z opcją farby Frozen z lśniącą matową powierzchnią od BMW Individual, a także z szeroką gamą specjalnych wykończeń malarskich BMW Individual.

Wszystkie warianty nowego BMW X1 standardowo wyposażone są w 17-calowe lekkie felgi. Modele xLine i M Sport mają zamontowane 18-calowe lekkie felgi, chociaż te modele mogą być również specyfikowane z 19-calowymi lub – po raz pierwszy w BMW X1 – 20-calowymi felgami.

Wnętrze i wyposażenie

Zmiana pokoleniowa między wychodzącą generacją BMW X1 a nowym modelem przynosi ulepszenia wnętrza, w tym dodatkową przestrzeń dla pasażerów i bagażu, zwiększoną funkcjonalność oraz, co najważniejsze, fundamentalne ulepszenie systemu wyświetlania i sterowania/obsługi. Nowe doświadczenie pojazdu iDrive oparte na BMW Operating System 8 stanowi nowe podejście do projektowania kokpitu zorientowanego na kierowcę, koncentrując się na sterowaniu dotykowym i głosowym – za pomocą BMW Curved Display i BMW Intelligent Personal Assistant. Szerokie wdrożenie digitalizacji umożliwia znaczącą redukcję liczby przycisków fizycznych, kontrolerów i przełączników wymaganych do intuicyjnej obsługi. Jednocześnie nowatorski styl wnętrza wprowadza progresywny akcent do nowoczesnej atmosfery premium, w której wysokiej jakości materiały i precyzyjne wykonanie również odgrywają decydującą rolę.

O wiele szerszy wybór wyposażenia standardowego niż oferowany przez jego poprzednika oraz wyrafinowane opcje, niektóre z których były wcześniej dostępne tylko w wyższych segmentach pojazdów, również podkreślają dokładnie opracowany charakter nowego BMW X1. W specyfikacji standardowej znajduje się system nawigacji, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, szereg nowoczesnych systemów asystujących kierowcy, Park Assist w tym kamera asystująca z tyłu oraz liczne inne innowacyjne usługi cyfrowe, które zwiększają zarówno komfort, jak i przyjemność z jazdy, z której znana jest marka BMW. Nowe BMW X1 jest również dostępne z nowo stworzonymi pakietami wyposażeniowymi xLine i M Sport, które umożliwiają celowe dostosowanie samochodu.

Wspaniałe poczucie przestrzeni, szerokie zastosowanie digitalizacji

Wysoka pozycja siedzenia, duża ilość przestrzeni, która może być wykorzystywana na różne sposoby, oraz poczucie nowoczesnej funkcjonalności wyróżniają doświadczenie prowadzenia w nowym BMW X1. Projekt wnętrza koncentruje się na zapewnieniu przyjemności z jazdy i wszechstronności. Geometryka wnętrza i wiele detali czerpią inspirację z koncepcji wnętrza BMW iX. Kluczowe cechy tej reinterpretacji to smukła deska rozdzielcza, która służy jako podium dla BMW Curved Display, oraz „unoszący się” podłokietnik z zintegrowanym panelem sterującym.

BMW Curved Display – z bezramową powierzchnią szklana lekko skierowaną w stronę kierowcy – wprowadza do kabiny nowoczesny i elegancki akcent. Jest otoczony wyjątkowo solidnie wyglądającymi elementami wykończeniowymi, które sięgają aż do drzwi, stanowiąc ramkę dla obszaru kokpitu. Poniżej smukła deska rozdzielcza podkreśla szerokość wnętrza swoimi przestronnymi i poziomymi dekoracyjnymi powierzchniami. Pięć wariantów listew wykończeniowych wnętrza, w tym nowy drobno porowaty eukaliptus i Aluminium Hexacube dla modelu M Sport, umożliwia właścicielom indywidualizację designu. Smukłe kratki wentylacyjne zapewniają wyjątkowo równomierną dystrybucję świeżego powietrza po wnętrzu. Elementy wykończenia drzwi z rzeźbionymi ramionami i misternymi uchwytami drzwi zwracają uwagę swoim klarownym i funkcjonalnym designem.

W przedniej części konsoli centralnej, tuż poniżej centralnych krat wentylacyjnych, znajduje się miejsce na dwa uchwyty na kubki i tacę na smartfony z pośrednim oświetleniem po obu stronach. Dzięki ruchomemu zapięciu, telefony mogą być umieszczane tutaj w pionie, widoczne dla kierowcy i pasażera z przodu, a także ładowane bezprzewodowo.

Przestrzeń pod podłokietnikiem jest wykorzystywana jako schowek. Obok dźwigni zmiany biegów (której design został uproszczony) w zintegrowanym panelu sterującym znajdują się starannie osadzone przyciski do korzystania z funkcji pojazdu. Należą do nich przycisk Start/Stop, regulacja głośności systemu audio oraz przycisk świateł awaryjnych. Wśród innych funkcji uruchamianych za pomocą odpowiednich przycisków na panelu sterującym znajdują się hamulec postojowy, My Modes i Park Assist.

Nowo opracowane siedzenia oferują jeszcze lepszy komfort

Nowo opracowane siedzenia w kompaktowym SAV oferują elegancki wygląd, zoptymalizowany komfort podczas długich podróży i rozszerzoną funkcjonalność. Dotyczy to zarówno standardowych elementów, jak i opcjonalnych sportowych siedzeń, które wyróżniają się także wyraźnie zaznaczonymi bokami i obszarami barkowymi, a także regulacją kąta i głębokości siedzenia. Ogrzewanie siedzeń można zamówić opcjonalnie, podobnie jak elektryczną regulację (w tym funkcję pamięci) dla pozycji do przodu i do tyłu, wysokości oraz kąta oparcia/poduszki zarówno dla standardowych siedzeń, jak i sportowych. Obie wersje siedzeń są również dostępne z regulacją odcinka lędźwiowego w oparciu, w tym funkcją masażu.

Zamiast standardowego obicia z tkaniny w kolorze antracytowym dostępne są warianty perforowane Sensatec i skóra Vernasca z atrakcyjnym pikowaniem. Klienci mogą wybierać spośród kolorów czarnym, czekoladowym i podszewkowym dla każdego wariantu. Powierzchnie Sensatec są również dostępne w dwukolorowej wersji czerwonej/czarnej. Pakiet M Sport przynosi sportowe siedzenia Sensatec/Alcantara w czarnym kolorze z niebieskimi kontrastującymi przeszyciami lub – opcjonalnie – skórę Vernasca z unikalnym pikowaniem w diamenty.

Tylna sekcja nowego BMW X1 obejmuje trzy pełnowymiarowe siedzenia z zauważalnie większym komfortem siedzenia niż oferowany przez model poprzedni. Zintegrowane zewnętrzne mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX, a oparcia tylnego siedzenia w proporcjach 40 : 20 : 40 można złożyć, aby zwiększyć pojemność bagażnika. Kąt oparcia trzech elementów siedzeń można regulować oddzielnie i w kilku ustawieniach, co pozwala zwiększyć komfort siedzenia lub pojemność bagażnika. Opcjonalna zasuwana tylna kanapa dostępna w modelach z wyłącznie silnikiem spalinowym zapewnia jeszcze większą wszechstronność. Poszczególne sekcje tylnej kanapy w proporcjach 60 : 40 mogą przesuwać się do przodu lub do tyłu o maksymalnie 13 centymetrów, zarówno oddzielnie, jak i razem.

To pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika nowego BMW X1 z 540 litrów do nawet 1,600 litrów, w zależności od potrzeb. W pełni elektryczne BMW iX1 i modele hybrydowe plug-in oferują pojemność ładunkową od 490 do 1,495 litrów. Hak holowniczy można również zamówić jako opcję dla nowego BMW X1, który jest teraz obsługiwany elektrycznie одним przyciskiem. Maksymalne dopuszczalne obciążenie przyczepy wynosi do 2,000 kilogramów, w zależności od wariantu modelu (BMW iX1: 1,200 kilogramów – wartość wstępna).

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i system nawigacji w standardzie

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest standardowym wyposażeniem w nowym BMW X1, podobnie jak czujnik deszczu z automatycznym włączaniem świateł. Ten system umożliwia oddzielną regulację pożądanej temperatury po stronie kierowcy i pasażera z przodu. Obsługuje się go za pomocą sterowania głosowego lub dotykowego z wyświetlacza sterującego. W zależności od specyfikacji samochodu, inteligentny system może również uwzględniać ogrzewanie siedzeń i kierownicy w procesie regulacji temperatury. Automatyczny system klimatyzacji w BMW iX1 działa z wykorzystaniem bardzo efektywnej technologii pomp ciepła. Model w pełni elektryczny również zawiera standardowo pomocniczy system klimatyzacji do ogrzewania lub chłodzenia wnętrza przed podróżą.

Interfejs Bluetooth, cztery porty USB-C i gniazdo 12V w konsoli centralnej oraz bagażniku są standardowym wyposażeniem we wszystkich wariantach nowego BMW X1. Również standardowy system BMW Live Cockpit Plus obejmuje oparty na chmurze system nawigacji BMW Maps oraz system audio z sześcioma głośnikami i mocą wzmacniacza 100 watów. Opcjonalny system dźwiękowy Harman Kardon zwiększa liczbę głośników do 12 oraz moc wzmacniacza do 205 watów. Jego tweeter’y są zintegrowane z panelem drzwiowym pod wysokiej jakości stalowymi osłonami.

Premium atmosfera z miejscem na szeroką personalizację

Najnowsza wersja standardowej sportowej skórzanej kierownicy ma bardzo wysokiej jakości akcenty wykończeniowe w chromie o perłowym efekcie, duże miejsca na kciuki i przyciski wielofunkcyjne. Jeśli wybrano pakiet M Sport, nowe BMW X1 zaoferuje kierowcom skórzaną kierownicę M z efektownym trójramiennym designem i łopatkami zmiany biegów. Ogrzewanie kierownicy jest dostępne opcjonalnie dla obu elementów.

Powierzchnie deski rozdzielczej i ramion drzwiowych można opcjonalnie wykończyć w Sensatec z efektownym kontrastowym przeszyciem. Opcjonalnie dostępny jest również pakiet lusterkowy, który dodaje oświetlenie projekcyjne z luster zewnętrznych, elektryczną funkcję składania lusterek zewnętrznych oraz automatyczne przyciemnianie dla wewnętrznego lustra i lustra zewnętrznego po stronie kierowcy.

Standardowe oświetlenie wnętrza obejmuje podświetlenie nóg, uchwytów drzwiowych i schowków w konsoli centralnej, a także lampki do czytania, ambientowe światło z podsufitki i oświetlenie przy drzwiach. Opcjonalne oświetlenie ambientowe zapewnia bogate, nastrojowe oświetlenie wnętrza. Dystrybucja oświetlenia, jasność i kolorystykę można skonfigurować w menu iDrive. Ta opcja obejmuje również funkcję Dynamicznego oświetlenia wnętrza, której pulsujące sygnały świetlne informują o nadchodzącym połączeniu telefonicznym lub otwartych drzwiach, gdy silnik jest uruchomiony.

Z panoramicznym dachem szklanym o powierzchni około jednego metra kwadratowego, opcjonalny dach panoramiczny oferuje wiele możliwości w zakresie zalewania wnętrza nowego BMW X1 światłem i świeżym powietrzem. Zasłona przeciwsłoneczna dla dachu szklane ma teraz wielowarstwowy design, a tak jak sama płyta szklana, jest obsługiwana elektrycznie.

System napędowy i technologia ładowania

Nowe BMW X1 oferuje pełną gamę systemów napędowych opartych na nowoczesnej technologii silników oraz silnym zaangażowaniu w elektryfikację. Silniki benzynowe i dieslowskie należą do nowej modularnej generacji silników Efficient Dynamics BMW Group, z najnowszą (drugą generacją) technologią mild hybrid 48V, która zapewnia szybkie dostarczanie mocy i zwiększoną efektywność. Z kolei lokalnie wolne od emisji przyjemności z jazdy zapewnia piąta generacja technologii BMW eDrive, zamontowana zarówno w w pełni elektrycznym BMW iX1, jak i wariantach hybrydowych plug-in kompaktowego Sports Activity Vehicle.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.