BMW X3 (F25) 2014-2017

BMW X3 (F25) 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćBMW X3 (F25) 2014-2017

Drugie pokolenie BMW X3 otrzymało facelifting w 2014 roku. Jak to zwykle bywa w przypadku niemieckiej marki, odświeżona wersja przyniosła więcej mocy pod maską oraz zmieniony wygląd.

W 2003 roku BMW wprowadziło na rynek pierwszą generację X3. Przedstawiciele marki nie określali tego samochodu jako SUV-a, lecz jako SAV – Sportowy Pojazd Aktywności. Idea stojąca za tą nazwą polegała na tym, że auto było sportowe w porównaniu do innych SUV-ów w swoim segmencie. Było to SUV-a stworzony z myślą o drogach, ale z przyzwoitymi zdolnościami terenowymi.

Przebudowane X3 z 2014 roku było dłuższe o 1 cm (0.4”) dzięki nowemu projektowi zderzaków. Przód pojazdu wyróżniał się nowymi reflektorami, które były dostępne w wersji z LED-ami. Reflektory przeciwmgielne również można było zamówić z technologią LED jako opcję. Lusterka boczne zostały zaprojektowane na nowo i wbudowano w nie kierunkowskazy LED.

Wnętrze pojazdu oferowało nowe materiały oraz kolory. Duży bagażnik mógł pomieścić 550 litrów (19.4 cu-ft), z możliwością powiększenia do 1600 litrów (56.5 cu-ft). Klapa bagażnika miała opcjonalny system otwierania/zamykania bez użycia rąk, aktywowany przez przesunięcie stopy pod zderzakiem.

X3 był dostępny w wersji na tylne lub napęd na wszystkie koła. Pierwsza opcja była dostępna tylko dla wybranych silników, podczas gdy napęd na wszystkie koła był najczęściej wybieraną opcją i standardem dla większości konfiguracji silnik/skrzynia biegów. Nowo opracowany silnik turbodiesel o pojemności 2.0 litrów z podwójną turbosprężarką był oferowany z mocą 190 KM. Standardową skrzynią biegów w większości modeli była 6-biegowa manualna, podczas gdy 8-biegowa automatyczna była dostępna jako opcja lub standard w wybranych silnikach.

W 2003 roku BMW zainaugurowało nowy segment średniej wielkości pojazdów sportowych (SAV), wprowadzając model X3. Oznacza to, że BMW X3 jest przykładem sportowej dynamiki, luksusowego wnętrza oraz zwinności, a przy tym małego zużycia paliwa i emisji, od ponad 10 lat – osiągając sprzedaż na poziomie ponad miliona sztuk. Druga generacja udanego BMW X3 od momentu wprowadzenia w 2010 roku udowodniła swoją wartość, oferując najlepsze wymiary wnętrza i bagażnika oraz największą wszechstronność w swojej klasie.

Teraz nowy BMW X3 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8.3-4.7 l/100 km [34.0-60.1 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 193-124 g/km) ma zamiar jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję lidera segmentu. Para silników diesla nowej generacji, produkujących większą moc, ale przy tym spalających mniej paliwa, poprawia osiągi dynamiczne i redukuje emisję zanieczyszczeń. Zewnętrzny i wewnętrzny design nowego BMW X3 ujawniają stylowe zmiany oraz dodają jeszcze głębszej funkcjonalności samochodu, z rozwiązaniami odpowiadającymi potrzebom klientów.

Dynamiczny wygląd i ekskluzywna atmosfera

Nowy BMW X3 ma bardziej imponującą sylwetkę dzięki nowym, zmodyfikowanym podwójnym okrągłym reflektorom (reflektory LED są opcjonalne), bardziej wyróżniającej się atrapie chłodnicy, nowym zderzakom z przodu i z tyłu oraz lusterkom zewnętrznym z wbudowanymi kierunkowskazami – jeszcze wyraźniej eksponując typowe cechy designu modeli BMW X. Wnętrze nowego BMW X3 odznacza się wysokim poziomem postrzegalnej jakości i ekskluzywności. Aplikacje chromowe, konsola centralna z opcjonalnym automatycznym systemem klimatyzacji w wysokopołyskowym czarnym wykończeniu oraz nowe uchwyty na kubki z przesuwaną pokrywą podkreślają premium wygląd samochodu. Nowe kolory nadwozia, wzory tapicerki, listwy wykończeniowe oraz alufelgi pozwalają na jeszcze bardziej wyrafinowaną personalizację. Nowy pakiet wyposażeniowy xLine pozwala właścicielom na jeszcze większe podkreślenie dynamicznego i solidnego charakteru SAV BMW X3. A Smart Opener do automatycznej klapy bagażnika i pakiet storage (oba opcjonalne) dodatkowo poprawiają już imponującą funkcjonalność BMW X3.

Światowa premiera nowego silnika diesla 2.0-litra o mocy 140 kW/190 hp

Nowy BMW X3 będzie dostępny od momentu wprowadzenia z wyborem czterech silników diesla oraz trzech benzynowych, o mocach w przedziale od 110 kW/150 hp do 230 kW/313 hp. Nowoczesne jednostki z technologią BMW TwinPower Turbo gwarantują znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa, a wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6. Równocześnie moc modelu X3 xDrive20d (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 5.8-5.4/5.1-4.8/5.4-5.0 l/100 km [48.7-52.3/55.4-58.9/52.3-56.5 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 141-131 g/km) wzrasta z 135 kW/184 hp do 140 kW/190 hp, podczas gdy zużycie paliwa wersji automatycznej jest o 7.1 procent niższe w porównaniu do poprzednika. BMW X3 xDrive20d, który debiutuje na globalnym rynku jako nowy silnik turbodiesla 2.0-litra, ustawia poprzeczkę w swojej klasie. To osiągnięcie dorównuje nowemu BMW X3 sDrive18d o mocy 110 kW/150 hp (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 5.8-5.4/4.7-4.3/5.1-4.7 l/100 km [48.7-52.3/60.1-65.7/55.4-60.1 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 134-124 g/km) z klasycznym napędem na tylną oś i sześciobiegową skrzynią manualną. Na czołowej pozycji w swoich segmentach znajdują się również BMW X3 xDrive28i (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 9.3-8.7/6.3-5.9/7.4-7.0 l/100 km (30.4-32.4/44.8-47.8/38.2-40.3 mpg imp); emisje CO2 w cyklu mieszanym: 172-162 g/km) o mocy 180 kW/245 hp oraz BMW X3 xDrive35i (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 10.7/6.9/8.3 l/100 km [26.4/40.9/34.0 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 193 g/km) o mocy 225 kW/306 hp.

BMW EfficientDynamics: przyjemność z jazdy i niskie zużycie paliwa

Przełomowy pakiet technologii BMW EfficientDynamics wprowadza funkcję Auto Start Stop, funkcję coasting, regenerację energii z hamowania oraz działanie jednostek pomocniczych na żądanie do nowego BMW X3, co skutkuje najniższym zużyciem paliwa i emisją w segmencie. Dodatkowo, opony czwartej generacji o niskim oporze toczenia znacząco przyczyniają się do doskonałych wyników ekologicznych nowego BMW X3, redukując emisję CO2 o 7 g/km.

BMW ConnectedDrive: wsparcie kierowcy i infotainment

Nowy BMW X3 rozwija zobowiązanie firmy do połączenia kierowcy, pojazdu i otaczającego świata, w którym BMW jest niekwestionowanym liderem. Do wyróżniających się nowych funkcji BMW ConnectedDrive w nowym BMW X3 należy kontroler iDrive z wbudowaną płytką dotykową (do wprowadzania tekstu za pomocą ruchów palców), asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up, asystent świateł drogowych zapobiegający oślepianiu oraz Driving Assistant Plus, który obejmuje ostrzeżenie o niezamierzonym przekroczeniu pasa ruchu, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz zapobiegające wypadkom zabezpieczenie dla pieszych.

W ramach BMW ConnectedDrive dostępne są również funkcje takie jak Real Time Traffic Information (RTTI), usługi concierge i inteligentny system wezwania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Szereg aplikacji umożliwia korzystanie z Facebooka i Twittera, a także internetu radiowego AUPEO! oraz platform muzycznych takich jak Napster i Deezer.

Projekt i funkcjonalność

Język designu nowego BMW X3 podkreśla wiodącą rolę, jaką od zawsze zajmowało w segmencie średniej wielkości pojazdów sportowych. Podążając za swoim poprzednikiem, nowy BMW X3 łączy ekskluzywność i dynamiczny wygląd z imponującą wszechstronnością. Nowy model od razu jest rozpoznawalny jako członek udanej rodziny BMW X i na drodze prezentuje się jeszcze bardziej okazale. Jego design ukazuje SAV, który codzienne zadania wykonuje z łatwością, a przy tym dostarcza niezrównanej przyjemności z jazdy.

Uderzająca obecność na drodze

Oprócz długości, która wzrosła o jeden centymetr, nowy BMW X3 ma te same kompaktowe, użyteczne wymiary co jego udany poprzednik. Niemniej jednak nowy BMW X3 został wzbogacony o szereg ekskluzywnych detali, które podkreślają jego nową klasę. Na przedzie, na przykład, nowo zaprojektowane podwójne okrągłe reflektory natychmiast przyciągają uwagę. Mogą być zamawiane w wersji pełno-LED jako opcja i, podobnie jak opcjonalne lampy przeciwmgielne LED, dodatkowo podkreślają premium profil BMW X3. Charakterystyczna, bardziej wyrazista atrapa chłodnicy BMW ma jeszcze ostrzejszy wygląd dzięki nowemu otoczeniu, a potężne, nowo zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu podkreślają pewny i spokojny wygląd nowego BMW X3. LED-owe kierunkowskazy boczne teraz znajdują się w nowych lusterkach zewnętrznych, a cztery nowe kolory nadwozia i pięć nowo zaprojektowanych wariantów alufelg poszerzają możliwości personalizacji.

Ekskluzywność i wysoki poziom postrzegalnej jakości we wnętrzu

Nowy X3 prowadzi w swoim segmencie zarówno pod względem przestronności wnętrza, jak i pojemności bagażnika (550-1,600 litrów). Wnętrze stanowi atrakcyjną propozycję dzięki starannie dobranym, wykwintnym materiałom. Dyskretne aplikacje chromowe, konsola centralna z opcjonalnym systemem automatycznej klimatyzacji w wysokopołyskowym czarnym wykończeniu oraz drewniane wykończenie z akcentami chromowymi w perłowym efekcie przyczyniają się do wysokiej jakości otoczenia. Nowe uchwyty na kubki w konsoli centralnej z przesuwaną pokrywą oraz standardowo montowana skórzana kierownica dopełniają premium atmosfery. Klienci mogą również wybierać spośród czterech nowych kolorów tapicerki i czterech nowych listew wykończeniowych.

Pakiety xLine i M Sport oferują nieograniczoną personalizację

Wysokiej jakości materiał i kolorystyka podkreślają premium profil nowego BMW X3. Pakiet wyposażeniowy xLine, który jeszcze bardziej podkreśla dynamiczny i solidny charakter SAV X3, rozszerza możliwości personalizacji. Pakiet xLine można rozpoznać z zewnątrz po błyszczących metalowych wstawkach w zderzakach, satynowanych aluminium osłonach bocznych i prętach w wlotach powietrza oraz symulowanych osłonach podwozia z przodu i z tyłu. Umożliwia również klientom wybór spośród dodatkowych wariantów tapicerki materiałowej i skórzanej, listew wykończeniowych oraz dwóch ekskluzywnych opcji 18 i 19-calowych alufelg.

Wspaniałe dynamiczne cechy nowego BMW X3 można jeszcze bardziej podkreślić wybierając pakiet M Sport, który maksymalizuje obecność samochodu na drodze za pomocą pakietu aerodynamicznego M i wykończenia BMW Individual High-gloss Shadow Line. Dodatkowo klienci mogą wybierać spośród sześciu kolorów lakieru oraz trzech ekskluzywnych opcji alufelg w formacie 18, 19 i nawet 20 cali. W kabinie, podsufitka BMW Individual w kolorze antracytowym i sportowe fotele w różnych wariantach tapicerki materiałowej/skórzanej dodatkowo intensyfikują sportowy charakter. Do najważniejszych elementów technicznych należy osmiobiegowa sportowa automatyczna skrzynia biegów, sportowa kierownica i zawieszenie dostosowane do jeszcze lepszych osiągów dynamicznych.

Jeszcze wyższa funkcjonalność w codziennym użytkowaniu

BMW X3 kontynuuje swoje prowadzenie w segmencie pod względem codziennej użyteczności i wszechstronności. Wszystkie modele BMW X3 są teraz standardowo wyposażone w Radio Professional z Centralnym Wyświetlaczem Informacyjnym i Kontrolerem iDrive. Inteligentny system wezwania pomocy w sytuacjach awaryjnych wprowadza nowy poziom bezpieczeństwa. W razie potrzeby funkcja ta korzysta z wbudowanej jednostki telefonicznej, aby wezwać szybką pomoc. Szereg innych innowacyjnych opcji dodatkowo zwiększa funkcjonalność nowego X3. Smart Opener, na przykład, ułatwia dostęp do komory ładunkowej; krótki ruch nogi pod tylnym zderzakiem powoduje automatyczne otwarcie lub zamknięcie klapy bagażnika. Pakiet storage obejmujący odwracalną sekcję podłogi, składany pojemnik, elementy partycjonujące oraz szereg różnych siatek bagażowych umożliwia łatwe, bezpieczne i porządne przechowywanie wszelkiego rodzaju przedmiotów, a tylnie siedzenia dzielone 40:20:40 zapewniają maksymalną elastyczność. W innych miejscach, Hi-Fi System dźwiękowy Professional od Harman Kardon zapewnia najwyższe doznania audio dla nowego BMW X3, podczas gdy opcjonalne ogrzewanie pomocnicze gwarantuje przyjemny klimat na pokładzie w każdych warunkach – nawet w zimowych temperaturach.

Układ napędowy

Dzięki dynamicznym i wydajnym silnikom, nowy BMW X3 podnosi poprzeczkę w segmencie średniej wielkości pojazdów sportowych. Cztery silniki diesla i trzy jednostki benzynowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek, wszystkie spełniają normy emisji EU6 jako standard i gwarantują typowe dla BMW doznania z jazdy. Oferta silników obejmuje moce w przedziale od 110 kW/150 hp do 230 kW/313 hp, a nowoczesne jednostki wykorzystujące najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo zapewniają znakomite osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa i emisji CO2.

Nowo opracowane czterocylindrowe silniki diesla

Nowa generacja aluminiowych silników diesla o pojemności 2.0-litra korzysta z bezpośredniego wtrysku common rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami i działa pod zwiększonym ciśnieniem wtrysku wynoszącym 2000 bar. To podnosi moc X3 xDrive20d z 135 kW/184 hp do 140 kW/190 hp, a maksymalny moment obrotowy wzrasta z 380 do 400 Nm (280-295 lb-ft). Wzrost mocy obniża czas przyspieszenia samochodu od 0 do 100 km/h (62 mph) o 0.4 sekundy do zaledwie 8.1 sekundy. Równocześnie, zużycie paliwa X3 xDrive20d z osmiobiegową automatyczną skrzynią biegów spadło o 7.1 procent w porównaniu do modelu wycofanego, a emisje CO2 wynoszą tylko 141-138 g/km. Opony czwartej generacji o niskim oporze toczenia dodatkowo redukują emisje CO2 o 7 g/km, co stanowi znaczący wkład w doskonałe wyniki ekologiczne i ekonomiczne nowego BMW X3. W tej konfiguracji, BMW X3 xDrive20d – w którym nowy turbodiesel 2.0-litra świętuje swoją światową premierę – osiąga przewodnie wyniki w swojej klasie: zużycie paliwa wynosi zaledwie 5.0 litrów na 100 kilometrów (56.5 mpg imp), a emisje CO2 wynoszą 131 g/km. Nowy BMW X3 sDrive18d o mocy 110 kW/150 hp, z klasycznym napędem na tylną oś, sześciobiegową manualną skrzynią biegów i oponami o niskim oporze toczenia, osiąga jeszcze lepsze wyniki i uzyskuje najniższe zużycie paliwa (4.7 litrów/100 km [60.1 mpg imp]) oraz emisje CO2 (124 g/km) wśród wszystkich modeli w segmencie średniej wielkości pojazdów sportowych.

Flagowy silnik diesla z obniżonym zużyciem paliwa

Najwyższa wersja silników diesla nowego BMW X3 napędzana jest rozwiniętymi silnikami wysokoprężnymi w układzie rzędowym o pojemności 3.0-litra. X3 xDrive30d (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 6.6-6.2/5.7-5.4/6.1-5.7 l/100 km [42.8-45.5/49.6-52.3/46.3-49.5 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 159-149 g/km) rozwija moc 190 kW/258 hp i generuje maksymalny moment obrotowy 560 Nm (413 lb-ft). Nawet flagowy model w ofercie, X3 xDrive35d (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 6.7/5.5/6.0 l/100 km [42.2/51.4/47.1 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 157 g/km) oferujący moc 230 kW/313 hp i 630 Nm (465 lb-ft) momentu obrotowego jest jeszcze bardziej oszczędny i jego emisje CO2 zostały dodatkowo zredukowane.

Dynamiczne i oszczędne silniki benzynowe

Wysoka dynamika, z której znane jest BMW, w połączeniu z doskonałym oddawaniem mocy, przekonywującą kulturą pracy i imponującą wydajnością, to także wyróżniające cechy nowoczesnych silników benzynowych dostępnych w nowym BMW X3. Dzięki technologii High Precision Direct Injection, podwójnej regulacji wałków rozrządu Double-Vanos oraz zmiennym czasowaniem zaworów Valvetronic, silniki benzynowe przekonują doskonałymi osiągami przy niezwykle niskim zużyciu paliwa i emisjach. Na przykład model BMW X3 sDrive20i o mocy 135 kW/184 hp (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 9.0-8.4/6.1-5.7/7.1-6.7 l/100 km [31.4-33.6/46.3-49.6/39.8-42.2 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 166-156 g/km) z osmiobiegową automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 8.2 sekundy. Jednostka czterocylindrowa o pojemności 2.0-litra w modelu X3 xDrive28i rozwija moc 180 kW/245 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm (258 lb-ft). Wyposażony w osmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, X3 xDrive28i osiąga prędkość 100 km/h (62 mph) w 6.5 sekundy, a jego zużycie paliwa wynosi 7.4-7.0 litrów/100 km (38.2-40.3 mpg imp) przy emisji CO2 wynoszącej 172-162 g/km. To są wyniki klasy wiodącej. Nowy BMW X3 xDrive35i (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 10.7/6.9/8.3 l/100 km [26.4/40.9/34.0 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 193 g/km) również spełnia najwyższe standardy dynamiczne. Jego rzędowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0-litra rozwija moc 225 kW/306 hp i produkuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm (295 lb-ft), który jest dostępny w zakresie 1200-5000 rpm. Emisje CO2 BMW X3 xDrive35i, które przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5.6 sekundy, zostały obniżone o 11 g/km.

Wybór między napędem na tylne i wszystkie koła

Klienci decydujący się na nowego BMW X3 z silnikiem 135 kW/184 hp 20i mogą wybierać między inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła xDrive (zużycie paliwa w cyklu miejskim/poza miastem/mieszanym: 9.9-9.4/6.6-6.3/7.9-7.4 l/100 km [28.5-30.1/42.8-44.8/35.8-38.2 mpg imp]; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 183-173 g/km) a klasycznym napędem na tylne koła sDrive.

Model 18d dostępny jest tylko w wersji sDrive, ale wszystkie inne modele są standardowo wyposażone w xDrive. Inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive zapewnia optymalną przyczepność, rozdział mocy w zależności od potrzeb oraz dalsze udoskonalone dynamiczne osiągi i bezpieczeństwo podczas jazdy. W modelach wyposażonych w xDrive nowy wyświetlacz statusu xDrive z trójwymiarową grafiką w wyświetlaczu kontrolnym informuje kierowcę o przechyle i pochyleniu samochodu. W pojazdach wyposażonych w system nawigacji, wyświetlany jest również kompas w zestawie wskaźników.

Sześciobiegowa skrzynia manualna lub osmiobiegowa automatyczna

W zależności od wybranej wersji silnika, nowy BMW X3 można zamówić z sportową, precyzyjną sześciobiegową skrzynią manualną lub wysoko wydajną osmiobiegową automatyczną, która również pozwala kierowcy na zmianę biegów za pomocą opcjonalnych łopatek na kierownicy. Dodatkowo dostępna jest jako opcja osmiobiegowa sportowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami w standardzie.

BMW EfficientDynamics / BMW ConnectedDrive

Przełomowy pakiet technologii BMW EfficientDynamics ma na celu zapewnienie, że przyjemność z jazdy dostępna w nowym BMW X3 idzie w parze z niskimi emisjami i imponującą ekonomiką. Silniki maksymalizujące oszczędność paliwa, inteligentny design o niskiej wadze i zoptymalizowana aerodynamika łączą się z wykorzystaniem najnowszej generacji funkcji Auto Start Stop, regeneracji energii z hamowania, wskaźnika Optimum Shift oraz na żądanie działania jednostek pomocniczych w nowym BMW X3, aby osiągnąć najniższe wartości zużycia paliwa i emisji w segmencie.

Funkcja coasting i tryb ECO PRO redukują zużycie paliwa

Inne funkcje przyczyniające się do ekonomicznego działania nowego BMW X3 to tryb ECO PRO wybierany za pomocą przełącznika Driving Experience Control oraz funkcja coasting osmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, która odłącza układ napędowy przy prędkości 50-160 km/h (około 30-100 mph), gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia. Opony czwartej generacji o niskim oporze toczenia, tymczasem, obniżają emisje CO2 o kolejne 7 g/km i mogą być zamawiane w połączeniu z 17-calowymi kołami w stylu Streamline 306 dla wszystkich modeli BMW X3 (oprócz 35i i 35d).

Bezpieczeństwo, komfort i infotainment

Nowy BMW X3 pokazuje, że BMW ConnectedDrive dostarcza dalszych dowodów na swoją przełomową rolę w połączeniu kierowcy, samochodu i otaczającego świata. Wśród wyróżniających się nowych funkcji BMW ConnectedDrive w nowym BMW X3 znajduje się najnowsza, enhanced-capability generacja systemu nawigacyjnego Professional, kompletny z kierowaniem trasą ECO PRO oraz kontrolerem iDrive z wbudowaną płytką dotykową. Płytka dotykowa umożliwia kierowcom lub pasażerom pisanie liter palcami do wprowadzania tekstu – na przykład celu nawigacji. Innym wyróżniającym się elementem jest pełnokolorowy wyświetlacz Head-Up, który projektuje wszystkie ważne informacje o jeździe oraz wyświetlacze systemów pomocniczych na polu widzenia kierowcy. Wśród innych systemów dostępnych jako opcja, zwiększających poziom bezpieczeństwa, znajdują się asystent świateł drogowych zapobiegający oślepianiu oraz Driving Assistant Plus, który obejmuje funkcje takie jak ostrzeżenie o niezamierzonym przekroczeniu pasa oraz zapobiegawcze zabezpieczenie dla pieszych, a także aktywny tempomat z funkcją Stop & Go. Wspierając komfort, znajduje się asystent parkingowy, który automatycznie kieruje pojazd do miejsc parkingowych równoległych do drogi. Usługi i aplikacje BMW ConnectedDrive umożliwiają również korzystanie z mobilnych usług i aplikacji na smartfony wewnątrz samochodu za pośrednictwem centralnego wyświetlacza kontrolnego, a innowacje takie jak usługi concierge i system RTTI (Real Time Traffic Information) można również zrealizować.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.