BMW X3 (G01) 2017-2021

BMW X3 (G01) 2017-2021

Przejdź do galerii zdjęćBMW X3 (G01) 2017-2021

BMW X3 doczekał się już trzeciej generacji. To pojazd, który zapoczątkował linię SAV (Sport Activity Vehicle) w BMW w 2003 roku. W 2017 roku przeszedł ewolucję zarówno pod względem designu, jak i technologii. Platforma, stylistyka, silniki oraz wnętrze są całkowicie nowe. Jedynym elementem, który pozostał, jest 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów od ZF, która również otrzymała aktualizacje oprogramowania.

Na zewnątrz pojawił się większy grill z przodu, a w zderzaku znajdują się trzy dodatkowe otwory do chłodzenia silników i hamulców. W centralnej części, ukryty za kratką, znajduje się radar do adaptacyjnego tempomatu oraz system AEBS, który pomaga kierowcy unikać kolizji. Model z 2017 roku jest nieco większy od poprzedniej generacji, z dodatkowym 56 mm (2,2”) dodanym do rozstawu osi, który teraz wynosi 2864 mm (112,8”). To korzystnie wpływa na pasażerów tylnych siedzeń.

Dla kierowcy, BMW zainstalowało nowy półautomatyczny system prowadzenia, który pozwala na utrzymanie pasa ruchu, śledzenie pojazdu z przodu w bezpiecznej odległości, hamowanie w razie potrzeby, a nawet pokonywanie zakrętów. Ponieważ prowadzenie autonomiczne nie jest jeszcze uregulowane, kierowca wciąż musi trzymać jedną rękę na kierownicy, przynajmniej od czasu do czasu, gdy samochód tego wymaga.

Silnik podstawowy to nowy, 2,0-litrowy jednostka benzynowa o mocy 181 KM, natomiast najwyższa wersja to X3 M Competition, która osiąga moc 503 KM! Oferowane są również dwa silniki wysokoprężne oraz wersja hybrydowa typu plug-in o mocy 293 KM.

BMW X3 to auto, które w 2003 roku zapoczątkowało segment średniej wielkości SAV (Sports Activity Vehicle). Od tamtej pory BMW zarejestrowało ponad 1,5 miliona nowych rejestracji X3 w dwóch dotychczasowych generacjach. A teraz nowy BMW X3 ma zamiar napisać kolejny rozdział tej historii sukcesu, charakteryzując się jeszcze bardziej wyrazistym, dynamicznym językiem designu, mocnymi, a jednocześnie efektywnymi systemami napędowymi oraz luksusowym wykończeniem. Jak wszystkie modele z udanej rodziny X, łączy znakomite właściwości jezdne w każdych warunkach z nieograniczoną funkcjonalnością na co dzień.

Ostry design i trzy warianty wyposażenia

Trzecia generacja BMW X3 podąża śladami swoich poprzedników, łącząc solidny, off-roadowy wygląd z sportową prezencją. Jego znane proporcje, w tym bardzo krótkie zwisy przednie i tylne, podkreślają idealny rozkład masy na osie przednią i tylną w proporcji 50:50. Potentny dynamiczny charakter nowego BMW X3 podkreśla masywny grill oraz reflektory przeciwmgielne w sześciokątnym kształcie, które po raz pierwszy pojawiają się w modelu X BMW. Z tyłu, zespoły świateł, których trójwymiarowy wygląd w opcjonalnej wersji z pełnymi diodami LED robi duże wrażenie, wyraźnie opadający spojler dachowy oraz podwójne końcówki wydechu nadają całości muskularny charakter.

Warianty wyposażenia xLine, M Sport i Luxury Line (ten ostatni to nowość w ofercie) oraz gama elementów BMW Individual umożliwiają jeszcze dokładniejsze dostosowanie wyglądu BMW X3 do osobistych preferencji klientów. Oprócz standardowych 18-calowych felg aluminiowych (wcześniej: 17-calowe), klienci mogą wybierać spośród kombinacji kół/opon w rozmiarach do 21 cali. Oprócz różnorodnych modyfikacji zewnętrznych, trzy warianty wyposażenia wpływają również na atmosferę wewnątrz samochodu, dostosowując ją do swoich specyficznych tematów. Wnętrze nowego BMW X3 prezentuje niezrównaną jakość wykonania i materiałów, jest jeszcze bardziej eleganckie i luksusowe niż jego poprzednik. Poziom komfortu dodatkowo podnoszą nowe opcje wyposażenia, takie jak automatyczna klimatyzacja trzystrefowa, pakiet Ambient Air, aktywna wentylacja foteli, funkcja bagażowa standardowych tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40:20:40 oraz panoramiczny szklany dach, który wprowadza dodatkową lekkość do wnętrza i podnosi postrzeganą jakość.

Kolejnym nowym elementem wyposażenia jest opcjonalny klucz BMW Display, który nie tylko zdalnie blokuje i odblokowuje BMW X3, ale także wyświetla różnorodne informacje o stanie pojazdu oraz służy jako jednostka sterująca dla opcjonalnego ogrzewania postojowego, na przykład.

Optymalna kombinacja dynamicznej ostrości i komfortu jazdy

Inżynierowie BMW wprowadzili daleko idące modyfikacje podwozia, aby znacząco poprawić dynamikę jazdy, stabilność kierunkową i odczucia z układu kierowniczego nowego BMW X3. Samochód, który powstał, jest jeszcze bardziej sportowy niż jego poprzednik, a jednocześnie nie ustępuje pod względem komfortu jazdy. Opcje podwozia obejmują zawieszenie M Sport, Dynamic Damper Control, hamulce M Sport i zmienne układ kierowniczy.

Jeszcze bardziej wydajna oferta silników i inteligentny lekki design

Dwa silniki wysokoprężne i trzy jednostki benzynowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek (lub krótko później) nowego BMW X3. Model BMW X3 M40i o mocy 265 kW/360 KM (łączone zużycie paliwa: 8,4 – 8,2 l/100 km; łączone emisje CO2: 193 – 188 g/km) wprowadza do gamy X3 pierwsze M Performance Automobile, a dołącza do niego drugi model benzynowy w postaci BMW X3 xDrive30i o mocy 185 kW/252 KM (łączone zużycie paliwa: 7,4 l/100 km; łączone emisje CO2: 168 g/km). Dwa model diesel to BMW X3 xDrive20d o mocy 140 kW/190 KM (łączone zużycie paliwa: 5,4 – 5,0 l/100 km; łączone emisje CO2: 142 – 132 g/km) oraz BMW X3 xDrive30d rozwijający moc 195 kW/265 KM (łączone zużycie paliwa: 6,0 – 5,7 l/100 km; łączone emisje CO2: 158 – 149 g/km). Model BMW X3 20i o mocy 135 kW/184 KM (łączone zużycie paliwa: 7,4 – 7,2 l/100 km; łączone emisje CO2: 169 – 165 g/km) i wybór napędu na wszystkie lub tylko na tylne koła (nie w Europie) pojawi się wkrótce po premierze nowego X3. Wszystkie wersje silnikowe będą standardowo współpracować z optymalną wersją ośmiobiegowej skrzyni Steptronic.

Rigorystycznie stosowana strategia rozwoju BMW EfficientDynamics dla nowego BMW X3 obejmuje zarówno układy napędowe zoptymalizowane pod kątem oszczędności paliwa, jak i szeroką aplikację inteligentnych środków lekkiego designu. Na przykład, zwiększone użycie komponentów aluminiowych w silniku i zawieszeniu zmniejszyło wagę odpowiednich zespołów. W rezultacie nowy BMW X3 jest do 55 kilogramów lżejszy niż odpowiednie modele poprzedników w podobnej specyfikacji. Dodatkowo, nowy BMW X3 może poszczycić się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie Cd = 0,29, co jest najlepszym wynikiem w klasie.

BMW ConnectedDrive: półautomatyczna jazda i nowoczesna łączność

Jeśli chodzi o funkcje BMW Personal CoPilot koncentrujące się na pomocy kierowcy oraz (pół)automatycznej jeździe, nowy BMW X3 można wyposażyć w najnowszą generację Active Cruise Control oraz pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant Plus, w tym asystenta kierowania i utrzymania pasa, asystenta zmiany pasa (planowane od grudnia 2017) i asystenta utrzymania pasa z ochroną przed bocznymi zderzeniami. Ten rozbudowany zestaw systemów pomocy stawia nowego BMW X3 w wyraźnym odstępie od jego bezpośrednich rywali.

Drugą podstawą BMW ConnectedDrive – obok systemów pomocy kierowcy BMW Personal CoPilot – stanowią usługi i aplikacje BMW ConnectedDrive. W rezultacie nowy BMW X3 ma teraz również funkcję BMW Connected. Działając na podstawie elastycznej platformy, Open Mobility Cloud, ten nowy zintegrowany koncept cyfrowy mający na celu poprawę mobilności osobistej wykorzystuje różne punkty styku (takie jak smartfony i smartwatche), aby płynnie zintegrować samochód z cyfrowym życiem użytkownika. Oznacza to, że na przykład może przesyłać informacje związane z mobilnością, takie jak adresy z wpisów w kalendarzu, z telefonu do samochodu, automatycznie wprowadzać je jako cele do systemu nawigacji i obliczać optymalny czas wyjazdu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.