BMW X4 2021-Present

BMW zaprezentowało odświeżoną wersję modelu X4 zaledwie trzy lata po wprowadzeniu modelu drugiej generacji.

Po udanej rewolucji w przemyśle motoryzacyjnym z SUV-em typu coupe X6, BMW wprowadziło mniejszego brata o nazwie X4, który zadebiutował w 2014 roku. W 2018 roku firma zaprezentowała drugą generację tego modelu, a następnie odświeżyła go w 2021 roku. Dzięki temu udało się utrzymać dokładny harmonogram wprowadzenia na rynek, podobnie jak w przypadku innego kompaktowego SAV (Sport Activity Vehicle), modelu X3. Oba pojazdy dzieliły tę samą platformę CLAR (Cluster Architecture) z większym bratem X5 oraz innymi sedanami.

BMW wprowadziło nowy design przedniego zderzaka z pojedynczą ramką grilla w kształcie nerki, ozdobioną wzorem siatki. Adaptive Matrix LED reflektory były standardem i były umieszczone 10 mm (0,4″) niżej w porównaniu do wersji przed liftingiem. Z boków, wszystkie wersje były standardowo wyposażone w specyficzne progi, wykończone w jasnoszarym kolorze. Z tyłu, X4 miał LED-owe światła tylne z trójwymiarowym wzorem i poziomymi liniami, które podkreślały szerokość samochodu. Zderzak sportowy miał szerokie końcówki wydechu w nieregularnym kształcie.

W środku, BMW zamontowało 10,25-calowy ekran infotainment w formacie panoramicznym powyżej centralnej konsoli, z opcją na 12,3-calowy wyświetlacz, w tym samym wiszącym stylu. Wszystkie wersje były wyposażone w automatyczną klimatyzację z trzema strefami, co zwiększało komfort pasażerów na tylnych siedzeniach. Przeprojektowana konsola centralna miała nowy kształt dla dźwigni zmiany biegów oraz pokrętła iDrive.

Pod maską, najważniejszą nowością była elektryfikacja, która wprowadziła nowy system 48-woltowy. Wszystkie silniki charakteryzowały się lepszą efektywnością paliwową. Oprócz pojazdów wyposażonych wyłącznie w silniki spalinowe, producent wprowadził również hybrydowy napęd typu plug-in w modelu X4.

 Nowy wygląd, ulepszony sprzęt i zoptymalizowana struktura oferty dla klientów: BMW przeprowadziło kompleksową aktualizację swojego udanego Sportowego Pojazdu Aktywności (SAV) – modelu BMW X3 oraz Sportowego Coupé (SAC) – modelu BMW X4. Wchodząc w drugą fazę cyklu modelowego, prezentują się teraz w bardziej sportowy, nowoczesny i cyfrowy sposób. Na pierwszy rzut oka, przeprojektowany przód i zmodyfikowana tylna część podkreślają jeszcze wyraźniej solidny wygląd terenowy oraz sportowy charakter trzeciej generacji popularnego modelu BMW X3. Jego odpowiednik w wersji coupé, drugiej generacji BMW X4, przyjmuje nowy przód, dodaje własne akcenty w postaci ekskluzywnej siatkowej atrapy chłodnicy BMW i oferuje szczególnie dynamiczny tył. Odświeżenie dopełnia nowoczesne wnętrze z nowymi elementami wyposażenia oraz zaktualizowanym systemem infotainment. BMW M GmbH również przeprowadza aktualizację modeli M BMW X3 i BMW X4 równocześnie.

Nowoczesna technologia napędowa

Wprowadzenie technologii mild hybrid z generatorem rozruchowym 48V dla wszystkich silników benzynowych zapewnia szeroki wachlarz napędów na czołowej pozycji technologicznej. W skład tego portfolio wchodzą BMW X3 xDrive30e oraz, na szczycie oferty, szczególnie wyspecjalizowane modele benzynowe i diesla od BMW M GmbH. W Niemczech wszystkie modele BMW X3 i BMW X4 są wyposażone w system napędu na cztery koła BMW xDrive.

Jaśniej zorganizowana oferta

Nowa struktura oferty dla BMW X3 i BMW X4 zapewnia większy nacisk na sportowość i „X-owość”, a także zwiększoną klarowność dzięki świadomemu uproszczeniu. Pakiet sportowy M oraz znane warianty M są dostępne jako alternatywa dla standardowego wyposażenia wzbogaconego o wysokiej jakości elementy X.

Światowa historia sukcesu

Premium SAV BMW X3 i jego coupé, BMW X4, cieszą się dużą popularnością na całym świecie dzięki swoim wyróżniającym się połączeniom mocy napędowej oraz sportowej zwrotności w solidnej i przestronnej formie, idealnej dla rodziny i sprzętu sportowego. Największym rynkiem jest zdecydowanie Chiny (>45 procent), następnie Unia Europejska (>20 procent, z czego około jednej trzeciej przypada na Niemcy) i USA (około 15 procent). BMW X3 oferuje swoim klientom niezależność i indywidualność, a od czasu wprowadzenia drugiej generacji w 2010 roku, wyprodukowano go już prawie dwa miliony razy. BMW X4 jest nieco bardziej atletyczne i ekstrawertyczne, przyciągając do tej pory niemal 400 000 nabywców od 2014 roku.

Wprowadzenie nowych modeli BMW X3 i BMW X4 rozpocznie się latem 2021 roku, po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 roku.

Udoskonalone linie i ekskluzywna siatkowa atrapa chłodnicy BMW

Od momentu wprowadzenia na rynek, drugi model BMW X4 wcielał w sobie ideał Sportowego Coupé, charakteryzując się dynamiczną i ekstrawagancką aurą oraz potężnymi osiągami. Nowa aktualizacja jeszcze bardziej podkreśla charakterystyczny styl BMW X4, wprowadzając trzy warianty modelowe dla jeszcze lepszej klarowności.

Siatkowa atrapa chłodnicy BMW jako ekskluzywna cecha wyróżniająca

Tak jak w BMW X3, BMW znacznie zmodyfikowało przód i tył Sportowego Coupé BMW X4. Coupé w pełni przyjmuje nowy przód BMW X3 z reflektorami o około dziesięć milimetrów niższymi oraz przeprojektowanym zderzakiem przednim oraz powiększoną i bardziej wyrazistą atrapą chłodnicy BMW. BMW X4 ma jednak dodatkową, ekskluzywną cechę wyróżniającą w postaci siatkowej atrapy, znanej z innych sportowych modeli BMW. Wkładki siatkowe są wykonane z aluminium o satynowym wykończeniu, a ramka jest wykończona połyskującym chromem, jak wcześniej. W porównaniu do BMW X3, adaptacyjne reflektory LED z funkcją Matrix również są dostępne jako standard, a oświetlenie Shadow Line M można zamówić opcjonalnie. Optyczne reflektory BMW Laser Light o wysokiej intensywności i dużym zasięgu są również dostępne jako opcjonalny dodatek dla BMW X4.

Sylwetka coupé i przeprojektowany tył

Typowe proporcje BMW, z długą maską, płaską szybą i długim rozstawem osi, nadają BMW X4 wydłużony, sportowy wygląd. Jest o 55 milimetrów niższe niż BMW X3, a jego długość przewyższa o 43 milimetry i szerokość o 27 milimetrów. Z płaskimi, pełnonajświetle tylnymi światłami, które podkreślają szerokość pojazdu i wystają wyraźnie z karoserii w trójwymiarowym designie, tył ma teraz jeszcze bardziej wyraźny kształt w nowym BMW X4. Nowy zderzak tylny prezentuje się schludniej, z większym udziałem płaskiej powierzchni malowanej oraz reflektorami, które są teraz umieszczone pionowo i niżej w zderzaku. Szerokie końcówki wydechu przypominają poziome linie górnej części. 19-calowe koła aerodynamiczne BMW 842 w odcieniu Jet Black Bicolor są teraz także dostępne jako opcja dla BMW X4.

Pakiet sportowy M z wyrazistym zderzakiem tylnym

Dzięki pakietowi sportowemu M, BMW X4 również ma siatkową atrapę chłodnicy BMW z ramką w połyskującym chromie oraz wkładkami siatkowymi w aluminium o satynowym wykończeniu. Gdy jest wyposażone w M High Gloss Shadow Line z rozszerzonymi funkcjami, rama i wkładki siatkowe atrapy chłodnicy BMW są wykończone na wysoki połysk czarnym. Nowy zderzak tylny BMW X4 M Competition ma szeroki, przesunięty wkład w kształcie kowadła. Podobnie jak panele boczne z zasłoną powietrzną, jest on wykończony na wysoki połysk czarnym, co daje mocne ogólne wrażenie, które jest wyraźnie ukierunkowane na drogę. Jak w BMW X3, pakiet sportowy M obejmuje nowe 19-calowe felgi aluminiowe Y-Spoke 887M w odcieniu Midnight Grey Bicolor z oponami 245/50 R19 jako standard. Dodatkowe 20-calowe i 21-calowe koła oraz sportowe hamulce M są dostępne jako opcje.

Emblemat M dla BMW X4 M40i i BMW X4 M40d

BMW X4 M40i i BMW X4 M40d opierają się wyglądem i standardowym wyposażeniem na odpowiednich modelach X3 i jak one noszą typowy emblemat M BMW. W skład tego wchodzi specyficzna atrapa chłodnicy BMW M z chromowaną ramką, podwójnymi żebrami w wysokim połysku czarnym oraz logo M, jak również aerodynamiki zoptymalizowane lustra zewnętrzne M w wysokim połysku czarnym. Oprócz zderzaka tylnego z wkładem w kształcie kowadła i panelami zasłon z wysokim połyskiem czarnym, BMW X4 M40i i BMW X4 M40d mają również końcówki wydechu w kształcie swobodnym w czarnym chromie z dwoma „zębami”. Jak w BMW X3, standardowe opony mają rozmiar 245/45 R20 z przodu i 275/40 R20 z tyłu na 20-calowych lekkich felgach M, podwójne szprychy 699M w odcieniu Orbit Grey, które są również dostępne w Jet Black jako opcja. 21-calowe lekkie felgi M, podwójne szprychy 718M w odcieniu Jet Black wypolerowane są również dostępne jako wyjątkowa opcja.

Ekskluzywne wykończenie lakierem Piedmont Red metallic dla BMW X4

Oferta wykończeń lakierowanych dla nowego BMW X4 obejmuje dodatkowy kolor oprócz jedenastu wykończeń dostępnych dla BMW X3. Nowe wykończenie metaliczne Piedmont Red jest dostępne wyłącznie dla Sportowego Coupé. To zwiększa standardowy wybór do dwunastu wykończeń, chociaż może być znacznie rozszerzony o opcjonalne, specjalne wykończenia nadwozia dostępne w BMW Individual, w tym opcje matowe.

Wnętrze i wyposażenie

Nowe BMW X3 i nowe BMW X4 witają pasażerów w znacząco zaktualizowanej atmosferze. Konsola centralna w obu modelach X została zaczerpnięta z aktualnej serii BMW 4. Stojący, centralny wyświetlacz sterujący z funkcją dotykową oferuje teraz standardową przekątną ekranu wynoszącą 10,25 cala we wszystkich pojazdach. Opcjonalnie dostępna jest również wersja 12,3 cala wyświetlacza dotykowego. Zdecydowanie poprawiony zakres standardowego wyposażenia obejmuje teraz również sportowe siedzenia z tapicerką nowej generacji Sensatec oraz automatyczną klimatyzację z kontrolą 3-strefową, która pozwala na osobne ustawienia temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu oraz osobne sterowanie klimatyzacją w tylnej części. Aby uprościć proces konfiguracji pojazdu dla klientów, w szczególności poprzez zmniejszenie liczby konfliktów, złożoność linii wyposażeniowych i opcji została celowo zredukowana o 30 procent.

Wyświetlacz 10,25 cala w standardzie i zmodyfikowane jednostki sterujące

W ramach aktualizacji, BMW X3 i BMW X4 zyskały znacznie większy centralny wyświetlacz informacji, z standardową przekątną ekranu wynoszącą 10,25 cala. Opcjonalnie dostępna jest również wersja 12,3 cala. Poniżej monitora znajduje się panel sterujący dla standardowej automatycznej klimatyzacji 3-strefowej, w której zintegrowane są centralne otwory wentylacyjne. Oprócz przycisków i przełączników do obsługi różnych funkcji automatycznej klimatyzacji, podgrzewanej tylnej szyby i podgrzewanych siedzeń, panel sterujący obejmuje wyświetlacz LCD oraz przycisk do aktywacji świateł awaryjnych i systemów wspomagania kierowcy. Znajdujący się poniżej panel do sterowania audio, podobnie jak przeprojektowana konsola centralna, jest w standardzie wykończona na wysoki połysk czarnym. Oprócz uchwytu na kubki i emblematu specyficznego dla modelu, konsola centralna mieści nowo zaprojektowaną wyspę sterującą z dźwignią zmiany biegów, przyciskami do systemu start/stop, elektryczną hamulcem ręcznym, kontrolą zjazdu ze wzniesienia oraz różnymi funkcjami doświadczenia jazdy, jak również kontrolerem BMW. Przycisk uruchamiania silnika jest teraz również umiejscowiony tutaj. Powierzchnie wykończono w matowej czerni, podczas gdy pokrętło sterujące BMW ma galwaniczną strukturę rombową. Ta nowa wyspa sterująca w BMW X3 i BMW X4 została zaczerpnięta z aktualnej serii BMW 3.

Sportowe siedzenia z tapicerką Sensatec w standardzie

Siedzenia w BMW X3 i BMW X4 zostały znacząco ulepszone. Sportowe siedzenia z ogrzewaniem foteli są teraz standardem, charakteryzując się mocną tapicerką i wybrzuszeniami oraz wyraźnie wyprofilowanymi bocznymi podparciami, aby wzmocnić sportowy wygląd i zapewnić lepsze wsparcie boczne w dynamicznych sytuacjach jazdy. Dostępne są opcjonalne funkcje sterowania elektrycznego z pamięcią oraz elektrycznym wsparciem lędźwiowym. Siedzenia są tapicerowane wysokiej jakości, przypominającym skórę materiałem Sensatec w nowym wzorze Ray. Główne powierzchnie siedzeń są perforowane. Nowa tapicerka oferuje naturalne odczucie i wysoką jakość, a także jest łatwa do czyszczenia: jest również stosowana na tylnych siedzeniach, konsoli centralnej, centralnym podłokietniku, podłokietnikach i uchwytach na drzwiach, jak również na desce rozdzielczej, z kontrastowym przeszyciem jako opcjonalnym dodatkiem. Sportowe siedzenia oraz wyposażenie wnętrza są dostępne w kolorach czarnym, beżowym Canberra, koniakowym i Taco Ted. Opcjonalne sportowe siedzenia są dostępne w skórze Vernasca w kolorze czarnym, czarnym z niebieskim lub czerwonym kontrastowym przeszyciem, a także w kolorach Mocha, Ostrygi i Taco Red z manualnym lub rozbudowanym elektrycznym sterowaniem. Oferują również manualną regulację głębokości siedziska oraz, w przypadku siedzenia kierowcy, elektryczną regulację szerokości oparcia. Jako opcjonalny dodatek, można je także połączyć z rozszerzoną tapicerką skórzaną Merino od BMW Individual w kolorach Tartufo lub Tacora Red/Black Bicolor. Opcjonalne wentylowane siedzenia z aktywną wentylacją siedziska dla kierowcy i pasażera z przodu można zamówić z perforowaną skórą Vernasca w kolorze czarnym lub Mocha, podczas gdy sportowe siedzenia w skórze Vernasca są dostępne w kolorze czarnym z niebieskim kontrastowym przeszyciem lub w koniakowym.

Przeorganizowany wybór wykończeń

Nowe elektroplaterowane elementy wykończenia w otworach wentylacyjnych, począwszy od wariantu podstawowego, dodają nuty elegancji, podkreślając poziome linie w wnętrzu. Tymczasem wybór wykończeń wnętrza został na nowo zorganizowany. W standardowym wykończeniu, wykończenia wnętrza mają połysk czarny, ale są również dostępne opcjonalnie w aluminium o wysokiej jakości, ciemnym połysku dębowym oraz nowej wersji otworowej jasnej. Opcjonalne wykończenie Piano Black w wysokim połysku pochodzi z oferty BMW Individual. Wykończenia wnętrza w Aluminium Rhombicle dark, które są teraz również dostępne w BMW X3, są standardem w pakiecie sportowym M, podczas gdy wykończenia wnętrza M w włóknie węglowym są dostępne opcjonalnie. Od pakietu sportowego M w górę, skórzana kierownica M z funkcjami wielofunkcyjnymi jest standardowym wyposażeniem, podczas gdy kontrastowe przeszycie w kolorach M oraz otwarty szprych w pozycji 6 o’clock są dodawane w modelach M40i oraz M40d.

Rozszerzone funkcje oświetlenia ambientowego

Teraz z dodatkowymi funkcjami, opcjonalne oświetlenie ambientowe oferuje podświetlenie konturów nad dekoracyjnym wykończeniem w desce rozdzielczej oraz podświetlenie ambientowe, które łagodnie świeci w dół poniżej wykończeń akcentowych, tworząc szczególnie wysokiej jakości, relaksującą atmosferę wewnątrz. Podczas odblokowywania i blokowania pojazdu, podświetlenie konturów w panelach drzwi migocze, podczas gdy migające światło na desce rozdzielczej sygnalizuje nadchodzący telefon. Otwarta drzwi są wskazywane przez migające czerwone światło w odpowiednich drzwiach; gdy kierowca opuszcza pojazd, oświetlenie ambientowe wyłącza się od tyłu do przodu. Jeśli oprócz opcji Ambient Light zainstalowane jest także dostępne comfort access, funkcja powitania również wspiera to, że oświetlenie ambientowe włącza się od przodu do tyłu. Jasność oświetlenia ambientowego można regulować niezależnie od oświetlenia wnętrza. W menu centralnego wyświetlacza dostępnych jest w sumie jedenaście zestawów kolorystycznych, sześć kolorów (pomarańczowy, liliowy, miętowy, brązowy, niebieski i biały) oraz funkcje, takie jak „przyciemnienie w nocy”. W nocnym designie centralny monitor wydaje się dosłownie unosić nad deską rozdzielczą.

Wygodne opcje

BMW X3 i BMW X4 oferują szereg innych wygodnych opcji. Pakiet Ambient Air pozwala na przyjemne skropienie wnętrza ośmioma dostępnymi zapachami w trzech intensywnościach. Dodatkowo oczyszcza powietrze poprzez jednoczesną jonizację, przyczyniając się tym samym do ogólnego samopoczucia na pokładzie. Klucz do pojazdu BMW – dostępny w Niemczech w połączeniu z systemem ogrzewania postojowego – ma dotykowy wyświetlacz o przekątnej 2,2 cala, który informuje o poziomie paliwa, zasięgu i wymaganej obsłudze oraz serwisie, a także wskazuje, czy okna i opcjonalny szyberdach są zamknięte.

Uniwersalność tyłu i duża pojemność bagażnika

Aby zwiększyć komfort siedzenia z tyłu, oparcie tylnej kanapy o podziale 40:20:40 w standardzie można opcjonalnie i indywidualnie dostosować w kilku stopniach nachylenia za pomocą funkcji ładunkowej. Dla zwiększenia funkcjonalności, opcjonalny pakiet magazynowy obejmuje adaptacyjny system mocowania. Standardowa pojemność ładunkowa wynosząca 550 litrów może zostać zwiększona do 1 600 litrów w BMW X3 i z 525 litrów do maksimum 1 430 litrów w BMW X4.

Silniki i napęd

Nowe BMW X3 i nowe BMW X4 demonstrują rosnącą elektryfikację z nowoczesną technologią hybrydową w połączeniu ze wszystkimi siedmioma systemami napędowymi dostępnymi w Niemczech. Oprócz BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym typu plug-in, który jest produkowany od grudnia 2019 roku, wszystkie silniki 4-cylindrowe i 6-cylindrowe w obu liniach modelowych teraz korzystają z technologii mild hybrid 48V. Po przekształceniu trzech dostępnych silników diesla w system mild-hybrid w 2020 roku, trzy silniki benzynowe również zostały teraz wyposażone w tę technologię, w tym generator rozruchowy 48V, co zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy. Zakres mocy w Niemczech wynosi od 135 kW/184 KM do 265 kW/360 KM, a wszystkie modele BMW X3 i BMW X4 w Niemczech są standardowo wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.

Technologia mild hybrid 48V z generatorem rozruchowym 48V

Technologia mild hybrid stosowana we wszystkich silnikach spalinowych opiera się na szczególnie mocnym 48-woltowym generatorze rozruchowym i dodatkowej baterii, co znacznie poszerza możliwości w zakresie odzyskiwania energii podczas hamowania. Gdy pedał przyspieszenia nie jest już wciskany, generator przekształca energię kinetyczną w elektryczność, która jest gromadzona w 48-woltowej baterii. Odzyskiwanie w trybie jazdy z włączonym przełącznikiem do doświadczenia jazdy w trybie SPORT jest szczególnie intensywne. Efekt zwolnienia tworzony dodatkowo przez moment obrotowy silnika jest również wykorzystywany podczas manewrów hamowania. Specyficzny układ hamulcowy znany z hybrydowych modeli plug-in zapewnia na żądanie i efektywnie zoptymalizowane połączenie elektrycznego i mechanicznego hamowania przez cały czas.

Energia uzyskana w wyniku odzyskiwania i gromadzona w 48-woltowej baterii jest również wykorzystywana do zasilania 12-woltowego systemu elektrycznego oraz elektrycznych funkcji pojazdu z nim powiązanych. Może być również użyta do generowania dodatkowej mocy napędowej. W tym celu moc napędowa wraca do 48-woltowego generatora rozruchowego, który następnie pełni rolę elektrycznego napędu oraz wspiera silnik spalinowy. To umożliwia silnikowi pracę jak najczęściej w optymalnym zakresie obciążenia, aby zredukować szczyty zużycia. Co więcej, 48-woltowy generator rozruchowy tworzy elektroniczny zastrzyk mocy podczas przyspieszania.

Ta natychmiast dostępna dodatkowa moc 8 kW/11 KM wspiera dynamiczne dostarczanie mocy. Efektem tego jest optymalna spontaniczność przy ruszaniu oraz przyspieszanie podczas przyspieszonych sprintów.

Potężny generator rozruchowy również powoduje, że silnik spalinowy wyłącza się i włącza z wysoką spontanicznością i niskim poziomem wibracji. To również optymalizuje komfort korzystania z funkcji automatycznego start/stop, jak również funkcji ślizgu. Jeśli pojazd jest zwalniany podczas zbliżania się do skrzyżowania lub końca korka, na przykład, silnik spalinowy może zostać wyłączony zaraz po tym, jak prędkość spadnie poniżej 15 km/h. Dostępny przy prędkościach od 25 do 160 km/h, funkcja ślizgu teraz również powoduje całkowite wyłączenie silnika, a nie odłączenie go od napędu.

Trzy wydajne silniki diesla

Trzy oferowane silniki diesla zapewniają doskonałą i efektywną mobilność. Silnik w BMW X3 xDrive20d i BMW X4 xDrive20d osiąga moc 140 kW/190 KM i oferuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1 750 do 2 500 obr./min. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 213 km/h.

BMW i3 oraz BMW X4 xDrive30d napędzane są 6-cylindrowym silnikiem w rzędzie o pojemności 3,0 litrów. Jednostka diesla generuje maksymalną moc 210 kW/286 KM przy 4 000 obr./min i imponujący maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 Nm w zakresie od 1 500 do 2 500 obr./min. Dzięki temu obie wersje nadwozia osiągają prędkość 100 km/h z miejsca w zaledwie 5,7 sekundy, przy maksymalnej prędkości 245 km/h.

BMW X3 M40d i BMW X4 M40d są jeszcze mocniejsze

Ich silnik diesla BMW M Performance generuje maksymalną moc 250 kW/340 KM i dostarcza maksymalny moment obrotowy 700 Nm już od 1 750 obr./min. W rezultacie przyspieszenie z miejsca do 100 km/h możliwe jest w zaledwie 4,9 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Wszystkie jednostki diesla mają turbosprężarkę BMW TwinPower z zmienną geometrią wirnika i bezpośrednim wtryskiem common-rail przy maksymalnym ciśnieniu wtrysku wynoszącym od 2 500 do 2 700 bar. Do kontroli emisji w standardzie zastosowano technologię BMW BluePerformance z filtrem cząstek stałych, utleniaczem oraz katalizatorem magazynującym NOx, a także katalizatorem SCR z wtryskiem AdBlue.

Potężne silniki benzynowe z czterema i sześcioma cylindrami

Oferta silników benzynowych obejmuje dwa silniki 4-cylindrowe oraz potężny silnik w rzędzie 6-cylindrowy. Ich innowacyjna technologia BMW TwinPower Turbo obejmuje turbosprężarkę TwinScroll, bezpośredni wysokoprecyzyjny wtrysk, system zmiennej kontroli wałka rozrządu double VANOS oraz w pełni zmienną kontrolę zaworów Valvetronic, podczas gdy kontrola emisji jest wspomagana przez filtr cząstek stałych silnika benzynowego. Dodatkową efektywność i wzrost mocy 8 kW/11 KM w razie potrzeby zapewnia technologia mild-hybrid 48V.

BMW X3 xDrive20i oraz BMW X4 xDrive20i są napędzane dynamicznym i efektywnym silnikiem benzynowym 2.0 o pojemności 4 cylindrów. Generuje moc 135 kW/184 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm w zakresie od 1 350 do 4 000 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. W BMW X3 xDrive30i i BMW X4 xDrive30i silnik 2.0-litra 4-cylindrowy generuje moc 180 kW/245 KM przy niemal identycznym zużyciu paliwa, jak w wersji 20i. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm osiągany jest w zakresie od 1 460 do 4 800 obr./min. Te dwie wersje przyspieszają od zera do 100 km/h w 6,6 sekundy, a ich prędkość maksymalna to 235 km/h.

Silnik M Performance w BMW X3 M40i oraz BMW X4 M40i jest zaprojektowany z maksymalną mocą obrotową i doskonałymi osiągami. Generuje moc 265 kW/360 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm, dostępny w zakresie od 1 900 do 5 000 obr./min. Dzięki temu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h z miejsca zajmuje zaledwie 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona).

Hybryda typu plug-in z zasięgiem elektrycznym do 50 kilometrów

Model hybrydy plug-in BMW X3 xDrive30e jest zarezerwowany dla Sportowego Pojazdu Aktywności. Jego system składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego połączonego z silnikiem elektrycznym, którego moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła. Ich łączna moc systemu wynosi 215 kW/292 KM, co może zostać zwiększone do 30 kW/41 KM dzięki tymczasowemu użyciu szczytowej mocy silnika elektrycznego. BMW X3 xDrive30e przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy. Posiada akumulator litowo-jonowy o wysokim napięciu, który umożliwia zasięg do 50 kilometrów.

8-biegowa skrzynia Steptronic dla wszystkich silników

Wszystkie wersje silników są połączone z 8-biegowymi skrzynkami Steptronic, które są specjalnie dopasowane do charakterystyki konkretnego silnika, co przyczynia się do niższego zużycia paliwa i obniżenia emisji dzięki zoptymalizowanej efektywności. BMW X3 M40i, BMW X3 M40d oraz wszystkie modele BMW X4 są standardowo wyposażone w 8-biegową skrzynię Steptronic Sport, która w przeciwnym razie dostępna jest opcjonalnie, w tym łopatki zmiany biegów i Launch Control.

BMW xDrive: precyzyjna dystrybucja mocy z zoptymalizowaną efektywnością

Napęd na cztery koła BMW xDrive ma znaczący wpływ na wszechstronny sportowy charakter nowego BMW X3 i BMW X4. Najnowsza edycja systemu charakteryzuje się zmniejszoną masą i zoptymalizowaną wewnętrzną efektywnością. Ponadto, precyzyjna kontrola elektroniczna inteligentnego napędu na cztery koła zapewnia szczególnie sportową dystrybucję mocy typową dla marki. Jej orientacja na tylne koła sprawia, że dynamiczne pokonywanie zakrętów jest szczególnie intensywnym doświadczeniem. Dodatkowo, BMW xDrive optymalizuje zarówno stabilność jazdy, jak i przyczepność na trudnym terenie.

Wysokiej jakości technologia zawieszenia z indywidualnym ustawieniem

Dzięki wysokiej jakości i specjalnie dopasowanej technologii zawieszenia, BMW X3 i BMW X4 oferują dużą zwrotność oraz wysoki poziom komfortu jazdy. Wszystkie BMW X4 i BMW X3 z pakietem sportowym M są również wyposażone w sportowe, zmienne wspomaganie kierownicy jako standard w połączeniu z zawieszeniem sportowym M. Konstrukcja elektrycznego wspomagania kierownicy z ustawieniem ukierunkowanym na szczególnie dynamiczne cechy jazdy zapewnia wysoką precyzję podczas pokonywania zakrętów w sportowym stylu oraz doskonałą stabilność podczas jazdy na prostych odcinkach. Jednocześnie, wspomaganie kierownicy Servotronic związane z prędkością, umożliwia komfortowe manewrowanie. Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu adaptacyjnemu, elektronicznie kontrolowane dampery dostosowują się zarówno do warunków drogowych, jak i stylu jazdy.

W przypadku sportowego lub komfortowego podstawowego ustawienia, dostępne są dwa mapy, które można aktywować za pomocą przełącznika doświadczenia jazdy.

Potężny, lekki układ hamulcowy oraz DSC (Dynamiczna Kontrola Stabilności) również przyczyniają się do sportowych i bezpiecznych właściwości jezdnych. Oprócz systemu zapobiegającego blokowaniu kół ABS i Dynamicznej Kontroli Trajektorii (DTC), w zakres funkcji wchodzi również elektroniczna blokada dyferencjału ADB-X, CBC Cornering Brake Control, DBC Dynamiczna Kontrola Hamulca, asystent startowy oraz HDC Hill Descent Control. Performance Control – standardowy element w BMW X3 z pakietem sportowym M oraz we wszystkich modelach BMW X4 – zwiększa zwrotność poprzez dystrybucję momentu obrotowego do tylnych kół w zależności od sytuacji.

Specjalna dynamika w modelach M40i i M40d

Modele M40i i M40d BMW X3 i BMW X4 oferują jeszcze większe osiągi dynamiczne. Standardowo są wyposażone w system wydechowy M z regulowanymi klapami, sportowe hamulce M oraz zawieszenie sportowe M z charakterystyką ustawienia specyficznego dla M. Opcjonalne zawieszenie sportowe M adaptacyjne oferuje jeszcze większą różnicę między komfortem jazdy a sportowością. Dodatkowo, system napędu na cztery koła BMW xDrive jest znacznie bardziej ukierunkowany na tył. Zintegrowane w DSC i działając na tylne koła, Performance Control zyskało nową charakterystykę, aby zapewnić charakterystyczny dla M poziom dynamiki, zwrotności i przyczepności.

Aerodynamiczne dostrojenie z sukcesem

Z oporem powietrza na poziomie cW = 0,29, BMW X3 i BMW X4 mają najlepsze wyniki w swoim segmencie. Zmniejszenie oporu powietrza nie tylko pomaga w redukcji zużycia paliwa, ale także przynosi korzyści w zakresie komfortu akustycznego. Oprócz aerodynamiki zoptymalizowanych proporcji pojazdu, oba modele mają strukturę podwozia z dodatkowymi elementami wykończeniowymi, co tworzy bezprecedensowy poziom zamknięcia. Dalsze optymalizacje detali, takie jak spojler dachowy z bocznymi krawędziami aerodynamicznymi oraz aktywna kontrola klapy powietrznej, dopełniają zakres działań aerodynamicznych. System ten kontroluje powietrze chłodzące dla silnika, hamulców i klimatyzacji bardziej zmiennie oraz, oprócz korzyści aerodynamicznych, oferuje dodatkowe możliwości oszczędzania energii i zarządzania ciepłem.

Systemy wspomagania

Odświeżając BMW X3 i BMW X4, BMW zreorganizowało i znacznie rozszerzyło ofertę nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, aby poprawić zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Asystent Kierowcy Professional, dostępny po raz pierwszy jako opcja w tych liniach modelowych, oferuje kierowcy wygodną ulgę i zwiększone bezpieczeństwo w sytuacjach drogowych, gdzie rzeczywiście potrzebna jest pomoc. Asystent Parkowania Plus obejmuje teraz również asystenta cofania, który pomaga w trakcie jazdy do tyłu w celu odtworzenia ukończonej trasy. Kolejną nowością w BMW X3 i BMW X4 jest opcjonalnie dostępny Rejestrator Jazdy BMW, który nagrywa filmy wokół pojazdu.

Systemy wspomagania dla lepszego komfortu i bezpieczeństwa

Nowe BMW X3 i nowe BMW X4 oferują liczne nowoczesne systemy wspomagania kierowcy, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Przetwarzają obrazy z kamer oraz dane zbierane przez czujniki ultradźwiękowe i radarowe. Standardowe systemy obejmują tempomat z funkcją hamowania, a także ostrzeżenie przed kolizją z przodu z funkcją hamowania dla pojazdów, pieszych i rowerzystów. Na wyższym poziomie jest oferowany opcjonalny Asystent Kierowcy. Obejmuje on funkcję ostrzegania przed zmianą pasa ruchu i opuszczeniem pasa z prowadzeniem do powrotu na pas, alert przed ruchem poprzecznym z tyłu oraz funkcję detekcji znaków drogowych z informacją o ograniczeniach prędkości, w tym znaki „zakaz wyprzedzania”. W przypadku wykrycia nadchodzącej kolizji tyłem, również ostrzega ruch pojazdów z tyłu, włączając światła awaryjne z podwójną częstotliwością.

Asystent Kierowcy Professional z rozbudowanymi dodatkowymi funkcjami

Jedną z licznych funkcji opcjonalnego Asystenta Kierowcy Professional jest aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, który można używać przy prędkościach do 210 km/h. Dostosowując się do odpowiednich sytuacji drogowych i warunków otoczenia, adaptacyjnie utrzymuje bezpieczny dystans do pojazdów znajdujących się przed nim, który można wybrać w czterech etapach; może również zatrzymać samochód i automatycznie ponownie go uruchomić. Teraz oferuje również lepszą funkcjonalność w mieście i może aktywnie zatrzymywać się przed znakami stop oraz czerwonymi światłami w Niemczech, przypominając kierowcy o ponownym ruszeniu, gdy światło zmienia się z czerwonego na zielone. System ostrzegania o ustąpieniu pierwszeństwa wizualnie i akustycznie informuje kierowcę o możliwości pominięcia sytuacji pierwszeństwa – głównie na skrzyżowaniach. Ostrzeżenie o skrzyżowaniu ma teraz dodatkową funkcję hamowania w mieście, która aktywnie wyzwala manewr hamowania w przypadku zbliżającej się kolizji z ruchem poprzecznym. Asystent manewrów unikania teraz również reaguje na pieszych i rowerzystów. Asystent awaryjnego zatrzymania jest w stanie prowadzić pojazd przez krótki czas w przypadku nagłej sytuacji medycznej i zatrzymać go w kontrolowany sposób w swoim pasie. W przypadku korku na autostradzie, asystent pasa awaryjnego automatycznie rozpoznaje potrzebę utworzenia pasa dla służb ratunkowych i kieruje pojazd do idealnego brzegu obecnego pasa w zależności od sytuacji.

Już znany asystent kierowania/utrzymania pasa, który pomaga kierowcy utrzymać się w centrum pasa do prędkości 210 km/h przez interwencje korekcyjne kierownicy, teraz działa również w wąskich przejściach. W tym celu rozpoznaje teraz konieczne zmiany pasa z przodu w ramach aktywnego prowadzenia nawigacji i wspiera kierowcę w utrzymaniu trasy obliczonej przez system nawigacji na wielopasmowych drogach. Zbliżając się do wjazdu na autostradę lub zjazdu, wskaźnik w zestawie wskaźników wskazuje potrzebę zmiany pasa, co kierowca może następnie wykonać w szczególnie wygodny sposób przy pomocy asystenta zmiany pasa. Już w standardzie w znanym Asystencie Kierowcy Plus w istniejących modelach BMW X3 i BMW X4 były asystent utrzymania pasa z aktywną ochroną przed kolizjami bocznymi oraz automatyczny asystent ograniczeń prędkości, który automatycznie przyjmuje wykryte limity prędkości i dostosowuje prędkość samochodu do trasy, a także alert przed ruchem poprzecznym i ostrzeżenie o jazdzeniu pod prąd. Te funkcje są teraz również częścią Asystenta Kierowcy Professional.

Wizualizacja środowiska 3D Assisted View w zestawie wskaźników zapewnia przegląd aktywowanych systemów wspomagania kierowcy Professional i dostępnych funkcji. W trójwymiarowej reprezentacji pojazdu i jego otoczenia, wykrywane przez kamery i czujniki samochody osobowe, ciężarowe i motocykle są pokazane na aktualnie używanym pasie oraz na sąsiednich pasach. Pojazdy poruszające się w krytycznej odległości są podświetlane. Graficzne symbole wskazują manewry jazdy, które można zainicjować w danej sytuacji za pomocą dostępnych systemów wspomagania.

Asystent Parkowania obejmuje teraz asystenta cofania

BMW X3 i BMW X4 wyposażone są w standardzie w system Park Distance Control z AutoPDC z czujnikiem ultradźwiękowym z przodu i tyłu pojazdu. Opcjonalny Asystent Parkowania pomaga w wyborze i wykorzystaniu miejsc parkingowych równoległych lub prostopadłych, obsługuje manewry kierownicze, przyspieszenie i hamowanie oraz zmiany biegów, a także może automatycznie wycofać się z równoległych miejsc parkingowych; dodatkowo obejmuje teraz asystenta cofania. Przejmuje on obowiązki kierownicze podczas manewrowania do tyłu, poruszając się w przeciwnym kierunku wzdłuż linii, którą ostatnio pokonano do przodu. Kierowca musi się skupić tylko na obsłudze pedałów gazu i hamulca oraz obserwowaniu otoczenia. Można pokonać odległość do 50 metrów w ten sposób, przy prędkości do 9 km/h. Asystent Parkowania Plus oferuje jeszcze lepszy przegląd. Z pomocą Park View, Panorama View oraz 3D Top View, wyświetlany jest obraz 360 stopni pojazdu i jego otoczenia z różnych perspektyw na wyświetlaczu sterującym. Dodatkowo, kierowca może zdalnie przesłać trójwymiarowy obraz swojego pojazdu i otoczenia na swój smartfon za pomocą funkcji Remote 3D View.

Nowość: Rejestrator Jazdy BMW

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.