BMW X4 M (F98) 2019-Present

BMW X4 M (F98) 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćBMW X4 M (F98) 2019-Present

Najnowszy SAC od BMW w końcu otrzymał prawdziwe oznaczenie M. Od wyglądu po koła, można powiedzieć, że to prawdziwy pojazd M, a nie tylko wersja ze sportowym pakietem. Wbrew niektórym plotkom, model 2019 X4M nie korzysta z tego samego silnika rzędowego szóstki, co M3/M4, lecz z nowego silnika prosto-szóstkowego, który zagości w przyszłych M3 i M4.

Nowa jednostka 3.0 z podwójnym doładowaniem jest najsilniejszym silnikiem sześciocylindrowym stworzonym przez BMW. Oferuje 480 koni mechanicznych i 600 Nm (442 lb-ft) momentu obrotowego w X4M oraz 510 koni w X4 M Competition. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem wersji systemu M xDrive, który zadebiutował w BMW M5 z 2018 roku. Osiągi są na szczycie możliwości, przyspieszając od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.2 sekundy, podczas gdy X4 M Competition osiąga to samo w zaledwie 4.1 sekundy.

Wygląd nowego X4 M podkreślony jest nowym designem przedniego zderzaka, z większymi wlotami powietrza i osłoną. Inne szczegóły aerodynamiczne są widoczne na samochodzie i dopełnione nowymi, opcjonalnymi, 20-calowymi kołami M z lekkiego stopu.

Wnętrze wyposażono w sportowe fotele M z rozszerzonym wykończeniem ze skóry Merino oraz specyficzne płyty progowe. Model Competition może być zamówiony z specjalnymi aplikacjami ze skóry w dwóch kolorach i Alcantary.

 Nowością jest również wprowadzenie obok BMW X3 M i BMW X4 M ich wersji Competition. BMW X3 M Competition (średnie zużycie paliwa: 10.5 l/100 km [26.9 mpg imp]; emisja CO2: 239 g/km*) oraz BMW X4 M Competition (średnie zużycie paliwa: 10.5 l/100 km [26.7 mpg imp]; emisja CO2: 239 g/km*) z pewnością oczarują klientów dodatkową mocą oraz luksusowym wyposażeniem.

Nowy silnik szeregowy sześciocylindrowy o doskonałych osiągach.

Najpotężniejszy silnik benzynowy w układzie sześciu cylindrów, jaki kiedykolwiek zagościł w samochodzie BMW M, zapewnia moc na najwyższym poziomie. Nowo opracowana jednostka o wysokich obrotach, wyposażona w technologię M TwinPower Turbo, generuje maksymalną moc 353 kW/480 hp z pojemności 3.0 litra, a także szczytowy moment obrotowy wynoszący 600 Nm (442 lb-ft). Wersja silnika bi-turbo opracowana specjalnie dla BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition podnosi moc o 22 kW/30 hp do 375 kW/510 hp.

Perfekcyjna dystrybucja mocy: M xDrive, aktywne M różnicowanie.

Nowoczesny silnik o wysokich osiągach współpracuje z ośmiostopniową skrzynią biegów M Steptronic z Drivelogic oraz nowym systemem napędu na wszystkie koła M xDrive, który po raz pierwszy zadebiutował w BMW M5, kierując moc na drogę. System M xDrive ma przewagę napędu na tylne koła i oferuje właścicielom BMW X3 M oraz BMW X4 M dwa tryby jazdy AWD. Centralnie kontrolowana interakcja między M xDrive a aktywnym M różnicowaniem na tylnym osi pozwala systemowi na rozdzielenie mocy silnika pomiędzy cztery koła, aby zapewnić optymalną przyczepność, zwinność oraz stabilność kierunkową. BMW X3 M oraz BMW X4 M przyspieszają od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.2 sekundy, podczas gdy ich wersje Competition osiągają 100 km/h (62 mph) z miejsca w zaledwie 4.1 sekundy.

Technologia podwozia specyficzna dla M zapewnia doskonałą dynamikę.

Połączenie dynamizmu i precyzji, z którego znane są samochody BMW M, opiera się na modelowych elementach wzmacniających nadwozie oraz wyszukanej technologii podwozia, doskonale dostrojonej do zarządzania mocą silnika. Dzięki trzem ustawieniom dostępnym za naciśnięciem przycisku, elektronicznie sterowane amortyzatory zawieszenia specyficznego dla M oferują zarówno doskonały komfort codzienny, jak i bezpośredni kontakt z drogą, przy minimalnym ruchu kół i nadwozia. Wyrafinowana kinematyka oraz elastokinematyka zawieszenia M, z podwójnym stawem z przodu i pięciowahaczowym zawieszeniem z tyłu, zapewniają precyzyjne umiejscowienie kół i stabilność kierunkową. Podwozie zostało skonstruowane tak, aby również oferować precyzyjnie kontrolowane zachowanie na granicy przyczepności, a całość dopełniają układ kierowniczy specyficzny dla M (w tym M Servotronic oraz zmienna przekładnia) oraz mocne hamulce kompozytowe M. W standardowym wyposażeniu znajdują się także 20-calowe lekkie obręcze M.

Podobnie jak systemy sterowania amortyzatorami oraz tryby M xDrive, cechy silnika, skrzyni biegów i ustawienie kierownicy mogą być regulowane za pomocą jednego przycisku. System DSC (Dynamic Stability Control) umożliwia kontrolowane poślizgi kół w trybie M Dynamic i, naturalnie, może być również wyłączony. Dodatkowo, zawartość wyświetlacza Head-Up Display można dostosować za pomocą menu iDrive. Kierowca może zapisać dwie ogólne opcje ustawień – skonfigurowane zgodnie z życzeniem na podstawie powyższych parametrów – w menu iDrive i wybierać je w razie potrzeby za pomocą dwóch przycisków M na kierownicy.

Charakterystyczne elementy designu M dla nadwozia i wnętrza.

Specyficzne dla M cechy designu optymalizują dostarczanie powietrza do chłodzenia dla BMW X3 M, BMW X4 M oraz modeli Competition, a także ich aerodynamikę. W wnętrzu samochodów, elektrycznie sterowane sportowe fotele, tapicerka ze skóry Vernasca, kokpit specyficzny dla M, skórzana kierownica M oraz dźwignia zmiany biegów M tworzą sportową i luksusową atmosferę.

BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition wprowadzają dodatkowe ekskluzywne akcenty na zewnątrz, w postaci połyskującej czerni na obramowaniu grilla, osłonach lusterek oraz wlotach powietrza M oraz tylnej lotki Sport Activity Coupe. Ich standardowe wyposażenie obejmuje również 21-calowe lekkie obręcze M w polerowanej czerni oraz sportowy układ wydechowy M. Wyrazista aura wnętrza jest natomiast wzbogacona o sportowe fotele M z rozszerzoną tapicerką ze skóry Merino, modelowe płyty progowe oraz tabliczkę z nazwą modelu na konsoli centralnej. Opcje dla modeli Competition obejmują specjalne warianty tapicerki skórzanej w dwóch kolorach z aplikacjami Alcantara.

Opcjonalny pakiet M Carbon (spodziewany od sierpnia 2019 roku), który zawiera elementy wzmocnione włóknem węglowym (CFRP) dla przednich wlotów powietrza, łopat powietrznych w przednim zderzaku, tylnym dyfuzorze oraz osłonach lusterek, dodaje kolejne indywidualne akcenty. W BMW X4 M oraz BMW X4 M Competition te elementy uzupełnia tylny spojler CFRP.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.