BMW zaprezentowało odświeżoną wersję swojego flagowego SUV-a, modelu X7, w 2022 roku, nadając mu nowy wygląd oraz zaktualizowane jednostki napędowe.
Jako premium pojazd z siedmioma miejscami, największy SUV produkowany przez niemieckiego producenta z Monachium rywalizował z klasycznym konkurentem, Mercedes-Benz GLS, a na amerykańskim rynku z Cadillac Escalade. Jednak podobnie jak marka z gwiazdą, również X7 miał konstrukcję unibody, co obniżało jego wagę.
Język designu był podobny do tego, który można znaleźć w modelu 7. Charakteryzował się ogromnym grillem w kształcie nerki, co wzbudziło kontrowersje wśród fanów marki. W rzeczywistości tylko około 20% z nich się z tym zgadzało, według BMW, ale mimo to podjęli próbę. Pełne reflektory LED były głęboko osadzone w górnej części zderzaka i były uzupełnione światłami dziennymi umieszczonymi nad nimi, przypominającymi parę brwi.
Wnętrze zostało odświeżone pod względem niektórych materiałów oraz zastosowanej technologii. Dzięki nowo opracowanym matom i sufitowi kabina zapewniała doskonały komfort akustyczny. Ponadto, producent oferował model X7 w sześciomiejscowej konfiguracji, z dwoma fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie, podczas gdy pasażerowie z tyłu mogli korzystać z dwóch wygodnych miejsc.
Podobnie jak jego poprzednik, model X7 z 2022 roku był dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Jednostki napędowe pochodziły z silnika turbodiesel w układzie rzędowym szóstki lub silnika V8. Obie wersje były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów zintegrowaną z elektrycznym wsparciem dla systemu mild-hybrid.
Więcej obecności, więcej sportowości, więcej cyfryzacji: nowy BMW X7 wyznacza nowe standardy w luksusowym segmencie samochodów, oferując wyjątkowe doznania z jazdy. Pierwsze Sports Activity Vehicle (SAV) w tej kategorii pojazdów zapewnia niezrównane połączenie ekskluzywności, dynamiki, przestronności i wszechstronności. Rzeczywiście, X7 szybko stał się najpopularniejszym modelem BMW w klasie luksusowej. A teraz jego unikalny charakter został znacznie podkreślony dzięki licznym poprawkom w designie – w szczególności wyróżniającemu się przedniemu pasowi – oraz nowemu pakietowi M Sport, lekkim felgom o średnicy do 23 cali (po raz pierwszy dla BMW) i najnowszemu systemowi sterowania iDrive z BMW Curved Display oraz systemem operacyjnym BMW 8. Nowy BMW X7 jest również wyposażony w jeszcze bogatszy zestaw standardowego wyposażenia, dodatkowe systemy wspomagania kierowcy oraz najnowszą technologię 48V mild hybrid dla wszystkich wariantów silnikowych.
Nowy BMW X7 stanowi kluczowy element kontynuowanej ofensywy produktowej w najbardziej ekskluzywnych segmentach oferty producenta samochodów premium. Nowy X7 będzie produkowany w zakładzie spółki BMW w Spartanburgu, centrum kompetencyjnym dla modeli X w amerykańskim stanie Karolina Południowa, gdzie powstają również modele BMW X6, BMW X5, BMW X4 i BMW X3. Oprócz USA i Kanady, najważniejsze rynki sprzedaży dla luksusowego SAV obejmują również Chiny i inne rynki azjatyckie, Niemcy, Bliski Wschód oraz Australię. Globalna premiera nowego BMW X7 rozpocznie się w sierpniu 2022 roku.
Ekskluzywna aura, imponujący charakter
Największy ze wszystkich modeli BMW X otwiera nowe możliwości dla wyjątkowego doznania z jazdy; jego niezwykła przestronność oraz charakterystyczna dla BMW dynamika jazdy mogą być doceniane zarówno na drogach utwardzonych, jak i w terenie. Wszechstronność nowego X7 obejmuje zarówno klasyczną elegancję na drodze, jak i zamiłowanie do przygód poza utartymi szlakami. Zewnętrzne wymiary podkreślające obecność nowego BMW X7, przestronność wewnątrz, wyjątkowa jakość wyposażenia oraz eleganckie wnętrze dla pasażerów w trzech rzędach siedzeń łączą się z potężnymi silnikami o sześciu i ośmiu cylindrach, nowoczesną technologią podwozia oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła BMW xDrive, tworząc wzór równowagi i pewności siebie.
Przy długości zewnętrznej wynoszącej 5 162 mm, szerokości 2 000 mm, wysokości 1 819 mm i rozstawie osi wynoszącym 3 105 mm, nowy BMW X7 jest natychmiastowo rozpoznawalny jako największe SAV w ofercie marki. Nowa interpretacja zewnętrznego i wewnętrznego designu jeszcze bardziej podkreśla jego wyróżniający status. Nowy BMW X7 prezentuje wyraźnie zaktualizowany projekt przedniego i tylnego pasa, przyjmując nowy język designu modeli BMW w segmencie luksusowym. Znacznie wzbogacone standardowe wyposażenie nowego X7 obejmuje teraz również cechy Design Pure Excellence. A opcjonalny, nowo zaprojektowany pakiet M Sport jeszcze bardziej podkreśla jego dynamiczne własności jezdne. Ten aspekt charakteru dużego SAV można jeszcze bardziej uwydatnić, wybierając pakiet M Sport Pro.
Luksusowe poczucie przestrzeni, innowacyjne usługi cyfrowe
Nowy BMW X7 zapewnia przestronność dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Nowy design wnętrza z BMW Curved Display, nową deską rozdzielczą zawierającą pasek oświetlenia w dolnej części oraz nowymi materiałami tapicerskimi tworzy innowacyjną i ekskluzywną atmosferę. Najnowsza generacja systemu sterowania iDrive oraz nowe usługi cyfrowe podkreślają nowoczesne i postępowe założenia nowego BMW X7.
Podobnie jak przestronność i wszechstronność wnętrza, wysokiej jakości materiały oraz dodatkowe standardowe wyposażenie również przyczyniają się do stworzenia ekskluzywnej atmosfery w kabinie. Fotele komfortowe są teraz standardem obok czterostrefowej automatycznej klimatyzacji, oświetlenia ambientowego i panoramicznego szklanego dachu. Na rynkach europejskich fotele posiadają standardowo tapicerkę BMW Individual Merino z dłuższym skórzanym wykończeniem. W wielu innych krajach standardowe wyposażenie obejmuje nowy, bardzo wysokiej jakości materiał powierzchniowy Sensafin, przypominający skórę (niedostępny w Europie), którego trójwymiarowe pikowanie i perforacja powierzchni jeszcze bardziej zwiększają komfort siedzeń. Fotele dla kierowcy i pasażera z przodu są standardowo podgrzewane. Filtr z nanocząsteczek poprawia jakość powietrza wewnątrz nowego BMW X7.
Funkcjonalność automatycznych systemów prowadzenia i parkowania dostępnych w standardzie lub jako opcje została znacznie rozszerzona w nowym BMW X7. Ta technologia także przyczynia się do zmniejszenia ryzyka kolizji przy skręcaniu.
Komfort akustyczny i ochrona pasażerów na najwyższym poziomie
Wyjątkowy komfort akustyczny, zapewniany przez nowy BMW X7, jest kolejnym czynnikiem tworzącym ekskluzywne doznania z jazdy na pokładzie. Szyby akustyczne w oknach bocznych są standardem. A poziom hałasu wewnętrznego jest dodatkowo redukowany dzięki skutecznemu wygłuszeniu komory silnika – w tym drugiej warstwie izolacji, dodatkowej ściance działowej, elementom wzmocnienia strukturalnego i osłonom akustycznym w komorach – umiejscowieniu jednostki wentylacyjnej z tyłu pod trzecim rzędem siedzeń oraz dźwiękochłonnym panelom nadkoli.
Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa zapewnia optymalną ochronę pasażerów w nowym BMW X7. Elementy nośne o zoptymalizowanej wadze, ale także wysokiej nośności, łączą się z precyzyjnie zaprojektowanymi ścieżkami deformacji, aby zapewnić idealne podstawy dla zachowania sztywności kabiny pasażerskiej w różnych rodzajach kolizji – a tym samym dla zachowania przestrzeni przeżycia dla pasażerów w nienaruszonym stanie. Wszystkie systemy restrykcyjne są sterowane przez centralną elektronikę bezpieczeństwa.
Inteligentny lekki design, zoptymalizowana aerodynamika, nowa technologia mild hybrid, wysoki udział surowców wtórnych
Struktura nadwozia BMW X7 łączy wysoką wytrzymałość z zoptymalizowaną wagą. W tym celu inteligentna mieszanka materiałów poprawia sztywność nadwozia i bezpieczeństwo przy uderzeniu. Stal gorącowalcowana użyta do budowy bezpieczeństwa kabiny pasażerskiej jest uzupełniana przez stal wielofazową dla dodatkowego wzmocnienia. Przednia część pojazdu wykorzystuje człon silnika wykonany z wyciskanych profili aluminiowych i odlewów aluminiowych amoryzatorów. Do tego, pokrywa silnika, boczne panele przednie i drzwi BMW X7 są również wykonane z aluminium, co poprawia zarówno dynamikę jazdy, jak i efektywność SAV.
Zmiany w designie przyniosły także optymalizacje szczegółów dotyczących właściwości aerodynamicznych nowego BMW X7. Aktywne sterowanie klapami powietrznymi dostosowuje przepływ powietrza do potrzeb chłodzenia silnika. Zarówno dolne klapy powietrzne, jak i te umiejscowione w grillu BMW, mogą być otwierane i zamykane w różnych etapach. Jeśli silnik nie wymaga intensywnego chłodzenia i klapy są zatem zamknięte, napotkane powietrze może przepływać wokół samochodu, zmniejszając opór aerodynamiczny o nawet siedem procent. Kurtyny powietrzne w zewnętrznych częściach przedniego zderzaka skutecznie kierują powietrze wokół kół. A elementy kierujące powietrzem umiejscowione po obu stronach tylnej szyby współpracują ze spojlerem dachowym, tworząc precyzyjnie zdefiniowany strumień powietrza.
Holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju
Grupa BMW określiła ambitne cele zrównoważonego rozwoju w swojej strategii korporacyjnej, które będą stosowane w ramach kompleksowego podejścia przez cały cykl życia pojazio. Wśród obszarów objętych środkami zrównoważonego rozwoju wprowadzonymi dla nowego BMW X7 znajdują się wybór materiałów, produkcja oraz efektywność zastosowanej technologii napędu.
Strategia zaopatrzenia koncentruje się na spełnianiu norm środowiskowych i społecznych, poszanowaniu praw człowieka, ochronie zasobów naturalnych oraz redukcji emisji CO2. Energia wytwarzana z odnawialnych źródeł jest wykorzystywana do produkcji pojazdów w zakładzie BMW w Spartanburgu. A BMW zwiększa użycie surowców wtórnych. Na przykład, kanały powietrzne do systemu hamulcowego, chłodnicy i ogrzewania tylnego w nowym BMW X7 są produkowane w 50% z recyklingowany plastik, a kanały kablowe w 100% z recyklingowanego plastiku. Podobnie, panele wykończeniowe w bagażniku są wykonane z w pełni przetworzonego plastiku.
Dywaniki SAV wykonane są z włókna plastikowego znanego jako Econyl, które produkowane jest z recyklingowych odpadów nylonowych w specjalnie opracowanym procesie. Wśród podstawowych materiałów używanych do produkcji Econyl znajdują się sieci rybackie wydobyte z morza, zniszczone pokrycia podłogowe oraz pozostałości z produkcji plastiku. Emisja CO2 z produkcji plastiku z recyklingu wynosi około 80% mniej niż w przypadku konwencjonalnej produkcji nylonu na bazie ropy naftowej.
Dodatkowo, ślad węglowy nowego BMW X7 został zredukowany dzięki rygorystycznie wprowadzonym aktualizacjom w jego technologii napędowej. Nowe silniki spalinowe wyróżniają się zwiększoną efektywnością. Ponadto, po raz pierwszy wszystkie silniki dostępne dla BMW X7 są wyposażone w technologię mild hybrid 48V. Najnowsza generacja tego systemu, z silnikiem elektrycznym zintegrowanym w skrzyni biegów, poprawia zarówno efektywność, jak i reakcję silnika spalinowego w sposób bezprecedensowy.
Design zewnętrzny
Typowe proporcje Sports Activity Vehicle (SAV), przestronne wnętrze o wielu możliwych zastosowaniach oraz wszechstronne i zwinne właściwości jezdne prezentują ekstrawagancki charakter nowego BMW X7 w doskonałym stylu. Rozległe modyfikacje w designie jeszcze bardziej podkreślają ekskluzywność i obecność największego modelu BMW X. Zmiany koncentrują się na nowym wyglądzie przedniego i tylnego pasa, który wyraźniej niż kiedykolwiek podkreśla status nowego BMW X7 jako jednego z flagowych modeli marki. Z całkowicie nową interpretacją projektu jednostki świateł przednich, dołącza do nowego BMW i7 i BMW Concept XM, prezentując przyszłe oblicze modeli segmentu luksusowego BMW.
Nowoczesny, wizualnie uderzający przedni pas nowego BMW X7 wyraźnie sygnalizuje jego postępowy i ekskluzywny styl. Lekkie felgi aluminiowe o średnicy 23 cali – dostępne po raz pierwszy jako fabryczna opcja w modelu BMW – dramatycznie podkreślają potężną postawę pojazdu. Dodatkowo, szereg wysokiej jakości detali wskazuje na ekskluzywny status nowego X7. Należą do nich trójwymiarowe tylne światła, nowo zaprojektowane paski w podświetlanym grillu BMW oraz wyraziste wloty powietrza w przednim zderzaku z satynowym wykończeniem aluminiowym.
Nowoczesny projekt przedniego pasa przyjmuje nowy styl flagowych modeli BMW
Dokładnie przerobiony przedni pas zapewnia nowemu BMW X7 silny wizualny wpływ i wyraźnie odróżnia go od innych modeli BMW X. Nowa struktura i design przodu odnoszą się do charakterystycznych cech designu BMW, takich jak podwójne światła. W ich nowej interpretacji, reflektory podkreślają pionową sylwetkę samochodu i wzmacniają jego obecność na drodze.
Po raz pierwszy zastosowano podzielone jednostki reflektorów, które pełnią rolę świateł do jazdy dziennej z jednej strony oraz oświetlają drogę przed sobą z drugiej. Dzielą one zadania sygnalizowania obecności samochodu i zapewnienia wyraźnej widoczności pomiędzy dwoma oddzielnymi modułami umieszczonymi jeden nad drugim. Poziome elementy świetlne umiejscowione wyżej w przednim zderzaku odpowiadają za funkcje sygnalizacyjne. Tutaj dwa moduły LED po obu stronach przedniego pasa wydają się świecić bezpośrednio z wąskich szklanych osłon, gdy tworzą światła do jazdy dziennej. Ich wyraźne kontury przedstawiają kształt przypominający odwrócone L, co nadaje im elegancki i technicznie wysublimowany wygląd, a także zwiększa obecność pojazdu. Światła do jazdy dziennej przyjmują również funkcję kierunkowskazów. Tutaj sygnały świetlne pulsujące w szybkim tempie z różną intensywnością wyświetlają funkcje kierunkowskazów i świateł awaryjnych w efektowny sposób, przypominający pulsometru (niedostępne na rynku amerykańskim).
Światła mijania i drogowe generowane są przez dwa inne moduły LED umiejscowione w osobnych modułach poniżej świateł do jazdy dziennej. Ich ciemne obudowy oraz głęboko osadzone w przednim zderzaku sprawiają, że moduły te mają wrażenie ustępowania w tle i pojawiają się na wierzchu dopiero po ich aktywacji. Zaktualizowana wersja adaptacyjnych reflektorów LED – które obejmują również funkcje adaptacyjnych reflektorów i świateł skrętnych, a także BMW Selective Beam, które nie oślepiają – jest częścią standardowego wyposażenia nowego BMW X7. Ponadto, adaptacyjne rozdzielenie światła z automatycznym światłem złej pogody zapewnia również funkcjonalność świateł przeciwmgłowych z przodu.
Nowo zaprojektowany grill BMW z podświetleniem kaskadowym
Zaktualizowany projekt przedniego pasa również eksponuje charakterystyczną dla BMW nerkę w wyraźny sposób. Nowo zaprezentowane, szczegółowo opracowane paski grilla – o dwu kolorowym wyglądzie i chromowanych elementach – dodają odrobiny ekskluzywności wokół wyrazistej osłony grilla.
Grill nerkowy „Iconic Glow” (standard w BMW X7 M60i xDrive) stwarza klientom opcję oferowaną przez żadnego innego konkurenta. Jego subtelne podświetlenie kaskadowe dla dwóch elementów grilla wprowadza do przedniego pasa nowego BMW X7 poczucie bogatej ekstrawagancji, zarówno gdy stoi, jak i w ruchu. Oświetlenie uruchamia się, gdy otwierane jest jedno z drzwi i można je ręcznie włączać lub wyłączać przez menu iDrive.
Współpracując z nowym designem świateł przednich i grilla, przedni zderzak jako całość prezentuje całkowicie odnowiony wygląd. Jego obszerne powierzchnie, precyzyjnie zintegrowane kurtyny powietrzne oraz wykończenie w kolorze nadwozia podkreślają ekskluzywny wygląd nowego BMW X7. Innym wyróżniającym elementem są duże wstawki z satynowanego aluminium, które otaczają dolny wlot powietrza po obu stronach. Z ich zewnętrznymi konturami podkreślają one silną postawę nowego BMW X7 na drodze.
Widok z boku z rozległymi powierzchniami i dynamicznie płynącą linią dachu
Z boku, duże powierzchnie okienne i długi, dynamicznie płynący dach prowadzą wzrok ku przestronnemu, jasnemu wnętrzu nowego BMW X7. Tylne drzwi są dłuższe niż przednie i ułatwiają pasażerom w drugim i trzecim rzędzie wygodne wsiadanie i wysiadanie. Wyraźnie rzeźbione powierzchnie oraz wyrazista linia charakterystyczna wznosząca się ku tyłowi są wyrazem nowego języka designu BMW.
Standardowe wyposażenie obejmuje relingi dachowe o satynowym wykończeniu z aluminium dla modeli BMW X7 xDrive40i i BMW X7 xDrive40d lub w wykończeniu na wysoki połysk czarnym dla modelu BMW X7 M60i xDrive oraz samochodów z pakietem M Sport. Dodatkowo, chromowane listwy wykończeniowe w bocznych progach – które sięgają aż do wlotów powietrza i są powtórzone w tylnym zderzaku – oraz zaokrąglone kontury nadkoli w kolorze nadwozia podkreślają elegancję i ekskluzywność nowego BMW X7. Aluminiowe panele wykończeniowe progów dostępne opcjonalnie dla nowego BMW X7 xDrive40i i nowego BMW X7 xDrive40d na pewno zwrócą na siebie uwagę. Z określonym również pakietem xOffroad, nowy BMW X7 prezentuje przekonujący wygląd w terenie.
Szczegółowe poprawki dla tylnego pasa, w tym trójwymiarowe światła
Jednostki świetlne z trójwymiarowym rzeźbieniem dodają wyrazistego akcentu do tyłu nowego BMW X7. Ich źródła światła LED tworzą jednolitą całość z szklanymi osłonami, podkreślając zaawansowaną technologię świateł. Liniowe tylne pasy w kształcie litery L generują znacznie większą intensywność, dzięki czemu mogą pełnić funkcję świateł hamowania. Jednostki świetlne mogą być zatem utrzymane w bardzo smukłej formie. Kierunkowskazy umieszczone są w górnych częściach, a także generują wizualnie efektowne pulsujące sygnały świetlne (niedostępne w USA). Fragmenty tylnych świateł, rozciągające się na boki pojazdu, prezentują grafikę i liternictwo BMW. Finezyjna chromowana belka łącząca dwa jednostki świetlne w nowym BMW X7 jest zamknięta w doskonałej szklanej osłonie.
Potężna, dominująca obecność tylnego pasa nabywa dodatkowej struktury dzięki poziomym liniom. Pionowe aero wargi po bokach tylnego pasa podkreślają jego szerokość. Zarówno trapezoidalne zakończenia rur wydechowych, jak i osłona podwozia między nimi wykończone są w kolorze Glacier Silver, jako wyraz elegancji.
Premiera 23-calowych lekkich felg aluminiowych; nowe kolory zewnętrzne
Nowy X7 wprowadza 23-calowe lekkie felgi aluminiowe jako fabryczną opcję dla modelu BMW po raz pierwszy. Mowa o zoptymalizowanych aerodynamicznie dwukolorowych felg aluminiowych BMW Individual o diamentowo polerowanej powierzchni, które w połączeniu z kontrastującym kolorem Midnight Grey tworzą elegancki, sportowy wzór V. Nowy BMW X7 standardowo wyposażony jest w 20-calowe lekkie felgi aluminiowe. Klienci mogą znaleźć w opcji wybór 21- i 22-calowych lekkich felg aluminiowych.
Łącznie 14 odcieni kolorów zewnętrznych będzie dostępnych dla nowego BMW X7 od momentu uruchomienia, w tym nowy metalik Sparkling Copper Grey. Ten chłodny odcień szarości, który podkreśla klarowne formy i elegancką aurę nowego BMW X7, wzbogacony jest cząstkami miedzi, które generują żywe i kontrastowe efekty świetlne, gdy światło pada na nadwozie samochodu. Oferta kolorów zewnętrznych zawiera również nowy metalik M Marina Bay Blue, dostępny wyłącznie dla modelu BMW X7 M60i xDrive oraz wykończenia BMW Individual: metalik Ametrine, metalik Dravite Grey, metalik Tanzanite Blue oraz metalik Frozen Pure Grey.
Oprócz tego, około 40 kolorów BMW Individual dostępnych jest dla nowego BMW X7 na specjalne zamówienie. Wśród nich znajdują się metaliczne odcienie, takie jak Daytona Violet i Ruby Red, a także odcienie bez metalizowane i matowe. Te ekskluzywne wykończenia lakiernicze są nakładane ręcznie w dokładnym procesie. Spektrum kolorów jest nieustannie poszerzane.
Wnętrze i wyposażenie
Wysokie poziomy przyjemności z jazdy i komfortu na długie trasy, jakie oferuje nowy BMW X7, są podkreślone nowoczesną cyfrową atmosferą na pokładzie oraz innowacyjnym projektem kokpitu. Integracja systemu BMW Operating System 8 oraz najnowszej generacji systemu sterowania iDrive oznacza również pojawienie się BMW Curved Display w dużym Sports Activity Vehicle. Inne elementy sterujące można znaleźć na konsoli centralnej z nowo zaprojektowanym wybierakiem biegów oraz przyciskami Driving Experience Control.
Przestronność nowego BMW X7 można cieszyć się w trzech rzędach siedzeń. Drugi rząd siedzeń standardowo pomieści trzech pasażerów lub dwóch w indywidualnych fotelach jako opcja. Nowe powierzchnie siedzeń i odważne kombinacje kolorystyczne dodają nowoczesnego charakteru wnętrzu. Rozszerzony zakres standardowego wyposażenia przechodzi nowe granice, aby zwiększyć komfort pasażerów i maksymalizować ich samopoczucie. Oprócz sportowej skórzanej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów, czterostrefowej automatycznej klimatyzacji, ambientowego oświetlenia, panoramicznego szklanego dachu i systemu hi-fi, obejmuje teraz również podgrzewane fotele komfortowe dla kierowcy i pasażera z przodu, tacę do bezprzewodowego ładowania kompatybilnych telefonów komórkowych oraz Comfort Access.
Całkowicie cyfrowy BMW Curved Display z intuicyjnym sterowaniem dotykowym
Postępowy design kokpitu w nowym BMW X7 doprowadził do znacznego zmniejszenia liczby przycisków i elementów sterujących na rzecz cyfrowego sterowania wieloma funkcjami. Integracja BMW Curved Display była kluczowym czynnikiem w przyjęciu tego nowoczesnego, cyfrowego kierunku. BMW Curved Display składa się z 12,3-calowego wyświetlacza informacji za kierownicą i wyświetlacza sterującego o przekątnej 14,9 cala. Oba ekrany łączą się w jeden w pełni cyfrowy i wysokorozdzielczy wyświetlacz umiejscowiony za pojedynczą szklaną powierzchnią, która zakrzywia się w stronę kierowcy. BMW Curved Display jest ergonomicznie pochylone w kierunku kierowcy, co ułatwia intuicyjne sterowanie dotykowe. Jednak pasażer z przodu może również zobaczyć zawartość ekranu i obsługiwać system za pomocą dotyku, poleceń głosowych lub opcjonalnej kontroli gestami BMW. Wysokiej jakości technologia wyświetlania, wykorzystująca szkło antyrefleksyjne, pozwala także na rezygnację z konwencjonalnych osłon, chroniących wskazania przed promieniami słońca, nadając kokpitowi niezwykle czysty i przestronny wygląd.
System automatycznej klimatyzacji można również obsługiwać za pomocą BMW Curved Display przy użyciu dotyku. Jest on wyświetlany na ekranie w każdej chwili i pozwala na ustawienie różnej temperatury dla strony kierowcy i pasażera z przodu. Aktywowanie menu klimatyzacji pozwala na kontrolowanie ilości i rozkładu powietrza, a także funkcji podgrzewania siedzeń. Oddzielny moduł sterujący jest przeznaczony dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń. Opcjonalny system automatycznej klimatyzacji pięcio strefowej umożliwia pasażerom w trzecim rzędzie regulację temperatury i przepływu powietrza za pomocą panelu sterującego w dachu. W międzyczasie, standardowo zainstalowany filtr z nanocząsteczek usuwa cząstki wielkości wirusów i alergeny z powietrza wewnątrz kabiny.
Smukła deska rozdzielcza z innowacyjnym paskiem oświetlenia ambientowego
Integracja BMW Curved Display jest częścią całkowicie nowego designu deski rozdzielczej. Ma ona niezwykle smukły kształt w nowym BMW X7, a jej pozioma struktura podkreśla szerokość wnętrza i emanuje nowoczesną elegancją. W centralnej części deski rozdzielczej szeroki, gładko zakrzywiony element wykończeniowy z drobnego drewna zapewnia doskonałe tło dla BMW Curved Display.
Inną nowością w nowym BMW X7 jest pasek oświetlenia ambientowego, który debiutuje tutaj poniżej listwy wykończeniowej w przednim pasażerze. Jego kryształowa struktura powierzchniowa oraz efektywne podświetlenie – przy pomocy jednostek LED oraz grafiki, w tym napisu „X7” (lub logo M w nowym BMW X7 M60i xDrive) – wzbogacają aurę ekskluzywności wewnątrz kabiny.
Innowacyjny pasek oświetlenia jest zatem uzupełniającym elementem efektów świetlnych aktywowanych w różnych sytuacjach. W scenariuszu powitania kierowca jest witany przez efektywne rozświetlenie oświetlenia wnętrza, gdy zbliża się do samochodu. Gdy kierowca opuszcza pojazd i go zamyka, oświetlenie ambientowe przyciemnia się w płynny sposób od tyłu do przodu, a podświetlenie paska kończy sekwencję, dynamicznie zmieniając się w kierunku strony pasażera z przodu. Pasek oświetlenia sygnalizuje przychodzące połączenie telefoniczne, emitując dynamiczne światło, podczas gdy oświetlenie konturów w pierwszym rzędzie siedzeń pulsuje w rytm. Zasięg funkcji systemu oświetlenia ambientowego obejmuje także Welcome Light Carpet – który wyświetla efektowny obraz na ziemi, gdy drzwi są odblokowane lub otwierane, oświetlając obszar tuż przy drzwiach – oraz pulsujące sygnały świetlne, które pojawiają się na wewnętrznych panelach otwartych drzwi, gdy silnik działa.
Wyloty powietrza w desce rozdzielczej zostały całkowicie przeprojektowane. Centralne wyloty są niezwykle smukłe i zostały zintegrowane z kokpitem z minimalnymi widocznymi śladami. Zewnętrzne wyloty mają listwy w kolorze High-gloss Black i są otoczone finezyjnymi chromowanymi obrzeżami. Pojedynczy, bezpośrednio umiejscowiony pokrętło umożliwia precyzyjne dostosowanie zarówno ilości powietrza wydobywanego przez wszystkie wyloty, jak i kierunku, w którym są skierowane.
Panel sterujący w konsoli centralnej z nowym wybierakiem biegów
W wyrafinowanej konsoli centralnej znajduje się panel sterujący z kontrolerem iDrive, przyciskiem Start/Stop oraz przyciskami aktywującymi elektryczny hamulec postojowy, ustawienia zawieszenia pneumatycznego oraz opcjonalne tryby terenowe. Znajdują się tam również przyciski Driving Experience Control i nowo zaprojektowany wybierak biegów.
Opcjonalnie dostępne są ekskluzywne aplikacje szklane dla wybranych elementów sterujących. To zarówno wizualnie, jak i dotykowo atrakcyjne ulepszenie designu zdobi wybierak biegów, przycisk Start/Stop oraz kontroler iDrive.
Teraz w standardzie: podgrzewane fotele komfortowe dla kierowcy i pasażera z przodu
Nowy BMW X7 zapewnia podgrzewane fotele komfortowe dla kierowcy i pasażera z przodu w standardzie. Oferują one całkowicie elektryczne regulacje pozycji siedzenia i wysokości podpórki głowy (w tym funkcję pamięci), a także wsparcie lędźwiowe. Opcjonalnie można dodać aktywną wentylację siedzeń i funkcję masażu dla kierowcy i pasażera z przodu.
Standardowe wyposażenie na rynkach europejskich obejmuje tapicerkę z rozszerzonej skóry BMW Individual Merino w wyborze czarnym, ivory white, tartufo lub coffee. W innych rynkach, nowy, niezwykle wysokiej jakości materiał powierzchniowy Sensafin z właściwościami przypominającymi skórę jest standardem (niedostępny w Europie). Sensafin ma cechy podobne do skóry, ekskluzywne trójwymiarowe pikowanie oraz perforację powierzchni, aby zwiększyć komfort siedzenia.
Jest dostępny w kolorach czarnym, silverstone, cognac i coffee. Opcjonalna tapicerka z pełnej skóry Merino BMW Individual może być zamówiona w kolorach czarnym, ivory white, tartufo oraz, po raz pierwszy, w odcieniu dwukolorowym ivory white/atlas grey. Ta opcja dwukolorowa szczególnie efektywnie podkreśla ekskluzywną geometrię powierzchni wnętrza.
Obszerne przestrzenie dla pasażerów i dużo miejsca na bagaż: wybór siedmiu lub sześciu miejsc; do 2 120 litrów pojemności ładunkowej
Nowy BMW X7 można zamówić z opcją sześciu miejsc zamiast standardowych siedmiu. W konfiguracji sześciomiejscowej, dwa indywidualne fotele w drugim rzędzie to fotele komfortowe z integralnymi podłokietnikami i poduszkami komfortowymi. Zarówno w standardowej, jak i opcjonalnej aranżacji, fotele w drugim rzędzie mogą przesuwać się do przodu i do tyłu, o maksymalnie 14,5 centymetra w wersji siedmioosobowej. Wszystkie ustawienia foteli są elektrycznie sterowane, w tym składanie oparć w drugim i trzecim rzędzie, a także powracanie ich do pozycji pionowej. Panele sterujące do regulacji foteli znajdują się po stronie kierowcy, gdy wchodzi się przez tylne drzwi, oraz w bagażniku. Panel sterujący zintegrowany w drzwiach kierowcy umożliwia również regulację pozycji w przód/tył fotela pasażera z przodu oraz foteli w drugim rzędzie.
Przy wszystkich fotelach w pozycji pionowej, BMW X7 ma 326 litrów pojemności ładunkowej. Po złożeniu oparć foteli drugiego i trzeciego rzędu, pojemność ta zwiększa się do maksymalnie 2 120 litrów. Aby ułatwić załadunek, standardowe pneumatyczne zawieszenie samochodu pozwala na jego obniżenie za dotknięciem przycisku w bagażniku. Dodatkowo, nowy BMW X7 ma dzieloną klapę bagażnika, której obie sekcje są standardowo otwierane i zamykane elektrycznie. Standardowy Comfort Access umożliwia automatyczne, bezdotykowe otwieranie i zamykanie obu sekcji klapy bagażnika.
Trzysekcyjny panoramiczny szklany dach w standardzie, opcjonalny pakiet Comfort
Nowy BMW X7 standardowo wyposażony jest w panoramiczny szklany dach, który jeszcze bardziej wzmacnia przestronność i jasność wnętrza. Oprócz płynnie otwierającego się elementu przedniego i sekcji centralnej, panoramiczny dach ma dodatkową sekcję z tyłu. Dzięki temu pasażerowie w trzecim rzędzie również mogą cieszyć się poczuciem przestrzeni, które wzbogaca wpadające do wnętrza światło. Wszystkie elementy szklane dachu mają elektrycznie przesuwaną podsufitkę.
Panoramiczny szklany dach Sky Lounge, z kolei, tworzy bardzo szczególną i ekskluzywną aurę, gdy zapada zmrok, z równomiernie rozprzestrzeniającym się światłem LED na szklanych powierzchniach, które oświetlają ponad 15 000 graficznych wzorów, generując pokaz przypominający gwieździste niebo. Kolorystyka tego atmosferycznego pokazu świetlnego opiera się na preferencji klienta dotyczącej ustawienia oświetlenia ambientowego.
Nowo skomponowany pakiet Comfort jeszcze bardziej zwiększa poczucie dobrego samopoczucia we wszystkich siedzeniach. Na przykład, podobnie jak fotele przednie, fotele w drugim i trzecim rzędzie mogą być również podgrzewane. Ponadto, kierownica oraz podłokietniki dla kierowcy i pasażera z przodu w drzwiach i konsoli centralnej są również podgrzewane. Funkcja „thermo” dla uchwytów na kubki umiejscowionych z przodu w konsoli centralnej utrzymuje napoje w chłodnym lub ciepłym stanie, w zależności od potrzeby.
Potężny dźwięk, dopasowany do indywidualnych potrzeb: rozrywka w nowym BMW X7
System hi-fi, który ma standardowo dziesięć głośników, już teraz zapewnia kierowcy i pasażerom w nowym BMW X7 imponującą bogatość dźwięku. Jednak opcjonalny system dźwięku przestrzennego Harman Kardon z 16 głośnikami (standard w BMW X7 M60i xDrive) oferuje jeszcze intensywniejsze doznania muzyczne. Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins Diamond z 20 głośnikami i wzmacniaczem 1 500 W zapewnia szczególnie luksusowe doznania słuchowe. Cyfrowy wzmacniacz siedmiokanałowy i dodatkowe źródła dźwięku w obszarze dachu generują wyraźnie krystaliczny i warstwowy dźwięk 3D dla wszystkich pasażerów.
Nowo zaprojektowany system Travel & Comfort, dostępny jako opcja, umożliwia stworzenie spersonalizowanego programu rozrywkowego w tylnej części nowego BMW X7. Zapewnia on jeden port USB-A i dwa porty USB-C w pierwszym rzędzie siedzeń, cztery porty USB-C w drugim rzędzie i dwa porty USB-C w trzecim rzędzie. Porty USB w oparciach przednich siedzeń zapewniają moc ładowania 45 watów do doładowania urządzeń osobistych. Pasażerowie w drugim rzędzie mogą korzystać z szybkich złączy zamontowanych w oparciach foteli kierowcy i pasażera z przodu, aby przymocować multifunkcyjne uchwyty z oferty oryginalnych akcesoriów BMW. Umożliwiają one łatwe i bezpieczne przymocowanie tabletów i innych urządzeń osobistych do oparć foteli, które mogą dostarczać ekranów dla wyboru rozrywki pasażerów.
Model M BMW, pakiet M Sport i pakiet M Sport Pro
Sportowe osiągi są jedną z podstawowych cech nowego BMW X7, obok jego luksusowego komfortu na długie trasy i wszechstronności. Nowa wersja pakietu M Sport jest dostępna dla modeli BMW X7 xDrive40i i BMW X7 xDrive40d. Stanowi ona dynamiczny kontrast dla wyrafinowanej elegancji SAV, które standardowo występuje w konfiguracji Design Pure Excellence. Składa się z charakterystycznych elementów designu na zewnątrz oraz specjalnie stylizowanego wnętrza, tworząc sportowy wygląd, a jednocześnie zapewnia intensywne doznania z jazdy.
Najwyższy model BMW X7 M60i xDrive szczególnie kładzie nacisk na dynamiczną radość z jazdy. Model M BMW również wyraźnie podkreśla swoje sportowe możliwości za pomocą szeregu specyficznych dla modelu cech designu i wyposażenia zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Dodatkowo oferta pakietu M Sport Pro jest dostępna jako ulepszenie do pakietu M Sport dla modeli z silnikiem sześciocylindrowym oraz dla flagowego modelu V8.
Nowy pakiet M Sport zapewnia dynamiczny wygląd
Zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki elementy zewnętrzne oraz liczne elementy w wykończeniu na wysoki połysk czarnym nadają ton wyglądowi BMW X7 xDrive40i i BMW X7 xDrive40d z opcjonalnym pakietem M Sport. Przednie i tylne zderzaki mają specyficzny dla M design, podobnie jak progi boczne. Cechy przedniego zderzaka obejmują szczególnie duży dolny wlot powietrza oraz wykończenie na wysoki połysk czarne na zewnętrznych krawędziach kurtyn powietrznych. Relingi dachowe, obramowania okien bocznych, wloty powietrza oraz przylegające listwy wykończeniowe wzdłuż progów drzwi i z tyłu również mają wykończenie na wysoki połysk czarne. Loga M na przednich bokach oraz 21-calowe lekkie aluminiowe felgi M w podwójnej szprychowej konstrukcji z dwu kolorowym wykończeniem dodatkowo podkreślają dynamiczną aurę. Wstawka w ciemnoszarym kolorze oraz trapezoidalne zakończenia rur wydechowych to wyznaczające elementy sportowego wyglądu tylnego pasa.