BMW X7 (G07) 2018-2022

BMW X7 (G07) 2018-2022

Przejdź do galerii zdjęćBMW X7 (G07) 2018-2022

BMW w końcu postanowiło wejść na rynek SUV-ów z siedmioma miejscami, prezentując model X7 z 2018 roku, który stanowił bezpośrednią konkurencję dla Mercedesa-Benz GLS i Audi Q7.

Kiedy BMW wprowadziło na rynek swój pierwszy model X5 w 1999 roku, zbudowało zakład w Stanach Zjednoczonych. Natychmiast stał się on hitem roku. Dzięki pewnym technologiom zaczerpniętym z Land Rovera, sprzedaż X5 wystrzeliła w górę. W przeciwieństwie do ML, X5 miał nadwozie typu unibody, co czyniło go lżejszym. To samo dotyczy X7, który jest w rzeczywistości większym X5.

Przód samochodu był najbardziej kontrowersyjną częścią pojazdu. Duża atrapa chłodnicy przestała przypominać parę nerek. Była po prostu ogromna z pionowymi żebrami, które mogły się otwierać i zamykać, aby pomóc w zarządzaniu temperaturą silnika. Z boku, drzwi były wystarczająco duże, by zapewnić komfortowy dostęp do wnętrza.

Wnętrze inspirowane było modelem serii 7, oferując przestrzeń dla każdego pasażera. Wszystkie 7 miejsc w samochodzie było tapicerowanych skórą. Dostępny był trzyelementowy szklany dach, zapewniający jasne wnętrze i przewiewne wrażenie dla pasażerów. Nowo zaprojektowana grupa wyświetlaczy, która była częścią standardowego wyposażenia BMW Live Cockpit Professional, zawierała wyświetlacz kontrolny oraz w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3” każdy.

W zakresie silników, BMW X7 był wyposażony w dwa silniki benzynowe oraz silnik diesla o pojemności 3,0 litra dostępny w dwóch wersjach, z których jedna miała cztery turbosprężarki. Standardowa skrzynia biegów to 8-biegowa automatyczna.

 BMW ujawnia nową definicję luksusu motoryzacyjnego. Model BMW X7 łączy w sobie dostojną obecność, ekskluzywność oraz przestronność z wszechstronnością i zwinnością, których klienci oczekują od samochodu typu Sports Activity Vehicle (SAV). Najnowszy i największy model w ofercie BMW X wykorzystuje doskonałą technologię napędu i podwozia oraz przestronność w trzech rzędach siedzeń, luksusową atmosferę oraz zaawansowane funkcje wyposażenia, aby zapewnić niezrównane wrażenia podczas jazdy i w kabinie. Nowy język designu BMW przynosi nowoczesną elegancję, charakterystyczną dla luksusowych modeli marki, na zewnątrz BMW X7, dodając mu wizualnej równowagi, pewności i wyjątkowego autorytetu.

Nowy BMW X7 reprezentuje kolejny krok w ofensywie modelowej producenta w segmencie luksusowym. Jego zwiększona obecność w tej klasie oraz systematyczne rozszerzanie portfolio modeli BMW X to kluczowe obszary, które Grupa BMW zidentyfikowała w ramach strategii NUMBER ONE > NEXT, aby zapewnić dalszy rozwój na globalnych rynkach motoryzacyjnych w przyszłości.

Nowy BMW X7 będzie produkowany w fabryce BMW Spartanburg w Stanach Zjednoczonych, w stanie Karolina Południowa. To centrum eksperckie dla modeli BMW X zajmuje się również produkcją modeli BMW X3, BMW X4, BMW X5 oraz BMW X6.

Światowa premiera nowego BMW X7 rozpocznie się w marcu 2019 roku.

Nowa miara autorytetu, luksusu i nowoczesności

Ekspansywne wymiary zewnętrzne nowego BMW X7 wprowadzają luksus na nowy poziom. Długość wynosząca 5,151 milimetrów, szerokość 2,000 milimetrów i wysokość 1,805 milimetra, a także rozstaw osi 3,105 milimetra, nadają X7 harmonijne proporcje i wyraźnie zaznaczają jego pozycję jako nowego lidera rodziny modeli BMW X. Wysoka obecność nowego BMW X7 podkreślona jest przez jego wyprostowany przód, a elementy chromowane otaczające samochód i podkreślające jego unikalny charakter wpływają na jego wyróżniający się wygląd. Nowe formy, z dominacją wyraźnie ustrukturyzowanych powierzchni i precyzyjnych linii, nadają BMW X7 nowoczesną i progresywną aurę.

Na przedniej części nowego BMW X7 znajduje się największy grill w historii modeli marki. Wraz z wąskimi, podwójnymi reflektorami, które sięgają aż do grilla, podkreśla szerokość pojazdu i tworzy niepowtarzalną obecność. Nowy BMW X7 standardowo wyposażony jest w reflektory LED, a opcjonalnie można wybrać system BMW Laserlight z adaptacyjnymi reflektorami LED. System ten wykorzystuje reflektor BMW Laserlight z selektywnym snopem, aby zoptymalizować funkcję świateł drogowych, a zasięg nieolśniewających świateł drogowych został zwiększony do maksymalnie 600 metrów. Niebieskie elementy w kształcie „x”, które dzielą heksagonalne źródła światła w znanych podwójnych reflektorach BMW, tworzą charakterystyczny wizualny akcent. W modelach o standardowym wyposażeniu szeroki dolny wlot powietrza zyskuje dodatkową strukturę dzięki poziomej chromowanej belce. Linia wyposażeniowa Design Pure Excellence wprowadza w trójwymiarowej wersji belkę, która wygięta jest na zewnętrznych krawędziach. W zderzaku przednim, po obu stronach aluminiowego osłony, zintegrowano smukłe reflektory przeciwmgielne LED. Inną cechą specyficzną dla modelu jest szczególnie duży okrągły znak BMW na masce.

Z boku, duże okna i długa, dynamicznie opadająca linia dachu nowego BMW X7 sugerują przestronność wnętrza zalanego światłem. Tylne drzwi są dłuższe od przednich, co podkreśla przestronność tylnej części SAV i ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Wyraźnie ustrukturyzowane powierzchnie oraz wyrazista linia charakterystyczna unosząca się ku tyłowi to cechy nowego języka designu marki. Wszechstronność nowego BMW X7 podkreśla jego znaczna prześwit oraz opcjonalne belki dachowe. Wśród funkcji, które poprawiają elegancję i ekskluzywność samochodu, znajdują się chromowane listwy wykończeniowe wokół progów drzwiowych – które rozciągają się aż do otworów wentylacyjnych i są kontynuowane w tylnym zderzaku – oraz zaokrąglona konturowanie całkowicie kolorowych nadkoli, które mieszczą koła lekkiego stopu w formatach do 22 cali.

Znaczne wymiary nowego BMW X7 są również widoczne na tylnym końcu, który jest podzielony poziomymi liniami i otoczony pionowymi krawędziami. Smukłe tylne lampy LED wyraźnie segmentują tył. Łącząc przestrzeń między dwoma jednostkami, znajduje się chromowana belka – element, który wcześniej spotykano tylko w tylnej części luksusowego sedana BMW 7 Serii. Eleganckie osłony rur wydechowych oraz osłona podzderzakowa umieszczona pomiędzy nimi w samochodach z linii Design Pure Excellence dodają kolejne akcenty ekskluzywności.

Nowy BMW X7 standardowo wyposażony jest w 20-calowe koła lekkiego stopu. W ofercie dostępnej na liście opcji znajdują się także warianty 21- i 22-calowe.

Design Pure Excellence, pakiet M Sport i ekskluzywne opcje od BMW Individual

Linia wyposażeniowa Design Pure Excellence, pakiet M Sport oraz ekskluzywne opcje BMW Individual oferują klientom możliwość dostosowania standardowego wyposażenia nowego BMW X7 do ich osobistego stylu. Z listew grilla w aluminium matowym oraz szeregu akcentów w chromie o wysokim połysku, a także 21-calowych kołach lekkiego stopu w designie Y-spoke, Design Pure Excellence podkreśla bogaty luksus nowego modelu SAV. Pakiet M Sport eksponuje dynamiczny potencjał nowego X7 z dodatkowo dużymi wlotami powietrza, 21-calowymi kołami lekkiego stopu w designie M twin-spoke oraz wyrazistym wyglądem przedniego zderzaka, tylnego zderzaka i progów. Jego sportowa aura jest podkreślona przez dodatkowe elementy designu w czarnym lub czarnym chromie, z których ten ostatni jest kolorem zarezerwowanym dla modeli luksusowych BMW. Opcjonalnie można zamówić elementy wykończeniowe w chromie o wysokim połysku. Dodatkowo, eleganckie opcje od BMW Individual będą również dostępne od momentu wprowadzenia X7. Wśród elementów, które nadają zewnętrznemu designowi samochodu jeszcze bardziej wyrafinowaną aurę ekskluzywności, znajdują się lakiery BMW Individual w odcieniu Sunstone metallic oraz 22-calowe koła lekkiego stopu BMW Individual.

Wnętrze i wyposażenie

Imponujące otwarte przestrzenie wnętrza BMW X7 wprowadzają nową jakość przestronności w segmencie luksusowym. Trzy rzędy siedzeń oferują kierowcy i pasażerom wyjątkowe uczucie przestronności w elegancko urządzonym otoczeniu X7.

Ekspansywne powierzchnie i wyraźne struktury nadają desce rozdzielczej nowoczesny wygląd, a jej linie płynnie przechodzą w panele drzwiowe. Duże powierzchnie wykończeniowe otoczone elektroplaterowanymi akcentami na desce rozdzielczej i konsoli centralnej podnoszą elegancką i ekskluzywną aurę wnętrza, a BMW X7 standardowo wyposażone jest w sportową skórzaną kierownicę. Nowo zaprojektowana grupa wyświetlaczy, która wchodzi w skład standardowego wyposażenia BMW Live Cockpit Professional, obejmuje wyświetlacz kontrolny oraz w pełni cyfrowy zestaw wskaźników – obydwa z przekątną ekranu wynoszącą 12,3 cala – i współpracuje z elegancko zaprojektowanym panelem sterowania na konsoli centralnej, tworząc nowoczesną reinterpretację koncentrującego się na kierowcy podejścia BMW.

W konsoli centralnej wyraźnie zgrupowane są: kontroler iDrive, nowo zaprojektowany wybierak biegów, przycisk start/stop, przełącznik Driving Experience Control, przycisk elektrycznego hamulca postojowego oraz przyciski sterujące ustawieniami zawieszenia powietrznego i opcjonalnych trybów terenowych. Panel sterujący systemem ogrzewania i klimatyzacji ma również nowoczesny wygląd. Funkcje świetlne w BMW X7 są również obsługiwane za pomocą przycisków. Wysokiej jakości aplikacje szklane dla wybranych elementów sterujących są dostępne opcjonalnie. Ta ekskluzywna, wizualnie i dotykowo atrakcyjna cecha designu dotyczy wybieraka biegów, przycisku start/stop, kontrolera i regulacji głośności systemu audio.

Trzy rzędy siedzeń standardowo, dwa indywidualne miejsca w drugim rzędzie opcjonalnie

Przestronność oraz wszechstronność wnętrza podkreśla standardowe wyposażenie w trzy rzędy siedzeń (oferujące miejsce dla siedmiu osób ogółem) w nowym BMW X7. Dwie osoby w trzecim rzędzie mogą zająć pełnowymiarowe miejsca, które również są w stanie pomieścić dorosłych pasażerów podczas dłuższych podróży. Komfort w tym miejscu zwiększają dodatkowy element szklanego dachu, uchwyty na kubki oraz podłokietniki zintegrowane z wykończeniem bocznych paneli. Drugi rząd standardowo obejmuje trzy miejsca w konwencjonalnej konfiguracji kanapy tylnej. Alternatywnie, opcjonalnie można wybrać dwa niezwykle wygodne indywidualne miejsca w środkowym rzędzie. Są to fotele komfortowe, które oferują taką samą funkcjonalność jak fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, jeśli chodzi o regulację pozycji siedzenia. Indywidualne siedzenia w drugim rzędzie mają także zintegrowane podłokietniki i poduszki komfortowe. Dwa fotele w drugim rzędzie z przestrzenią pomiędzy nimi to nowość w klasie SAV i tworzą wyjątkowo luksusową atmosferę w tylnej części. Przerwa między indywidualnymi siedzeniami również zapewnia dostęp do trzeciego rzędu.

Zarówno w standardowej, jak i opcjonalnej konfiguracji, fotele drugiego rzędu w X7 mogą być przesuwane wzdłużnie o 14,5 centymetra (siedmiomiejscowe). Regulacja pozycji przód/tył – podobnie jak wszystkie inne pozycje siedzeń i kąty nachylenia oparcia – jest elektryczna dla pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Oparcia siedzeń w drugim i trzecim rzędzie również składają się i podnoszą elektrycznie. Przycisk do tej funkcji znajduje się po stronie kierowcy, gdy wsiada się przez tylne drzwi oraz w bagażniku. Fotele w drugim rzędzie można również całkowicie przechylić do przodu, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerom trzeciego rzędu. Fotele w drugim rzędzie mogą być przywrócone do pozycji pionowej za pomocą naciśnięcia przycisku, dzięki czemu foteliki dziecięce mogą być zamocowane w bardzo bezpieczny i łatwy sposób za pomocą mocowania ISOFIX.

Pozycja przód/tył foteli drugiego rzędu jest regulowana za pomocą panelu sterowania zintegrowanego w drzwiach kierowcy. Kierowcy nowego BMW X7 mogą także przesuwać zarówno swoje własne siedzenie, jak i fotel pasażera do przodu i do tyłu za pomocą przycisku znajdującego się w zasięgu ręki. Umożliwia to kierowcy zwiększenie zarówno przestrzeni na nogi, jak i ułatwienia wsiadania/wysiadania pasażerom w drugim i trzecim rzędzie siedzeń, w razie potrzeby. Dodatkowe przyciski do regulacji foteli i oparć znajdują się w tylnych drzwiach. Oparcia siedzeń w drugim i trzecim rzędzie mogą być również składane do przodu i z powrotem – a fotele w drugim rzędzie można przesuwać przód/tył – z bagażnika. Gdy wszystkie sześć/siedem miejsc jest zajętych, nowy BMW X7 oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 326 litrów. Po złożeniu oparć siedzeń w drugim i trzecim rzędzie pojemność ta zwiększa się do maksymalnie 2,120 litrów. Standardowe zawieszenie pneumatyczne umożliwia obniżenie samochodu (za pomocą przycisku w bagażniku) w celu ułatwienia załadunku. Nowy BMW X7 ma dwuczęściową klapę bagażnika, przy czym obydwie części mają standardowo elektryczne otwieranie i zamykanie. Jeśli opcjonalnie zainstalowano Comfort Access, klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie, bez użycia rąk.

Standardowe wykończenie skórą Vernasca oraz opcjonalne wykończenie skórą Merino BMW Individual są dostępne w sześciu wariantach kolorystycznych. Fotele sportowe dla kierowcy i pasażera z przodu są podgrzewane i można je zamówić z opcjonalną funkcją wentylacji. Fotele w drugim i trzecim rzędzie są również podgrzewane, podczas gdy w pierwszym rzędzie można zamówić opcjonalne fotele wielofunkcyjne z funkcją masażu.

Standardowy trzeci panoramiczny dach ze szkła oraz duże okna wypełniają wnętrze światłem

Standardowy, elektrycznie sterowany panoramiczny dach ze szkła łączy się z dużymi oknami, by nadać wnętrzu nowego BMW X7 lekkość i przestronność. Oprócz przednich i centralnych elementów szklanych, panoramiczny dach ma również dodatkową sekcję z tyłu. W rezultacie pasażerowie w trzecim rzędzie mogą również cieszyć się uczuciem przestronności, które wzmacniają wpadające światło. Przednie, centralne i tylne elementy szklane mają elektrycznie przesuwany podsufitkę, która jest aktywowana z panelu sterującego w przedniej części dachu, aby zapewnić pożądany cień. Jeśli opcjonalnie zamówi się elektryczne zasłony przeciwsłoneczne dla okien w tylnych drzwiach, pasażerowie z tyłu również zyskują przycisk do obsługi podsufitki. Tylną część podsufitki można obsługiwać z trzeciego rzędu siedzeń za pomocą osobnego przycisku.

Panoramiczny dach Sky Lounge generuje natomiast bardzo specjalną i ekskluzywną atmosferę, gdy zapada zmrok, z równomiernym oświetleniem LED rozprzestrzenionym po powierzchniach szklanych, które podświetlają ponad 15,000 graficznych wzorów, tworząc efekt przypominający gwieździste niebo. Kolorystyka tego atmosferycznego pokazu świateł może być dostosowywana według uznania.

Klimatyzacja, oświetlenie wnętrza i rozrywka zapewniają luksusowe doświadczenie podczas jazdy

Standardowe wyposażenie nowego BMW X7 obejmuje również automatyczną klimatyzację czterostrefową. Można zamówić opcjonalny system klimatyzacji pięcio-strefowej z osobnym panelem sterującym i dodatkowymi nawiewami powietrza dla trzeciego rzędu siedzeń. Opcjonalny pakiet Ambient Air umożliwia jonizację powietrza i nasyca wnętrze ośmioma indywidualnie wybieranymi zapachami. Opcjonalna „termo” wersja uchwytów na kubki umieszczonych z przodu konsoli centralnej może być zamówiona, aby utrzymać ich zawartość w odpowiedniej temperaturze. Telefony komórkowe kompatybilne z funkcją bezprzewodowego ładowania mogą być ładowane bezprzewodowo w tacce przed uchwytami na kubki.

Standardowe oświetlenie ambientowe, ze swoim precyzyjnym oświetleniem LED dla deski rozdzielczej, konsoli centralnej i wykończenia drzwi, wzmacnia poczucie przestronności w ciemności. Klienci mogą stworzyć preferowany nastrój świetlny, wybierając spośród sześciu odcieni kolorystycznych i różnych ustawień za pośrednictwem systemu sterowania iDrive. System oświetlenia ambientowego obejmuje Welcome Light Carpet, które podświetla strefę wejścia do auta, gdy drzwi są odblokowane lub otwarte – oraz Dynamic Interior Light, które emituje pulsujące sygnały świetlne w wcześniej określonych sytuacjach. Te sygnały pojawiają się na wewnętrznej tapicerce otwartych drzwi, gdy silnik jest uruchomiony, oraz na desce rozdzielczej w reakcji na nadchodzący telefon.

Dzięki dziesięciu głośnikom, standardowy system głośników hi-fi już zapewnia kierowcy i pasażerom we wnętrzu nowego BMW X7 imponującą jakość dźwięku. Opcjonalny system dźwiękowy Harman Kardon surround z 16 głośnikami zapewnia jeszcze bardziej intensywne doznania muzyczne. A opcjonalny system Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound z 20 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1,500 watów dostarcza szczególnie luksusowe doznania słuchowe. Cyfrowy siedmiokanałowy wzmacniacz oraz dodatkowe źródła dźwięku w obrębie dachu generują niezwykle klarowne i wielowarstwowe wrażenia dźwiękowe dla osób na wszystkich miejscach. Opcjonalny system rozrywki dla tylnych siedzeń Professional obejmuje parę 10,2-calowych wyświetlaczy full-HD, odtwarzacz DVD kompatybilny z Blu-ray, dwa porty USB, gniazdo HDMI oraz dwa gniazda słuchawkowe. Kolejne dwa porty USB są przewidziane dla trzeciego rzędu siedzeń. System działa z wykorzystaniem wyświetlacza i systemu sterowania BMW Operating System 7.0, co pozwala pasażerom z tyłu na wybieranie i obsługiwanie funkcji rozrywkowych. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą korzystać zarówno z własnych źródeł multimedialnych, jak i tych dostępnych w przedniej części pojazdu. Mapy nawigacyjne oraz usługi BMW ConnectedDrive mogą być również dostępne na tylnych siedzeniach.

Design Pure Excellence i pakiet M Sport z indywidualnymi elementami wnętrza

Linia wyposażeniowa Design Pure Excellence i pakiet M Sport tworzą również charakterystyczną atmosferę we wnętrzu nowego BMW X7 dzięki swoim specjalnym cechom designu. Uderzające kontrastowe przeszycia na powierzchniach siedzeń, elementy wykończeniowe w kolorach M GmbH oraz specyficzne warianty designu dla podświetlanych progów drzwiowych wyróżniają te dwie linie wyposażeniowe z standardowego wyposażenia. Pakiet M Sport zawiera także sportową kierownicę M, podsufitkę BMW Individual w antracytowym Alcantarze, szczególne detale dla pedałów, podnóżka kierowcy oraz wykończenia siedzeń, a także ekskluzywne listwy wykończeniowe wnętrza.

Specjalnie wybrane opcje od BMW Individual można również zamówić od momentu wprowadzenia nowego BMW X7, aby dostosować jego design do indywidualnego stylu właściciela. Klienci mogą wybierać spośród wykończenia skórą Merino BMW Individual lub dwukolorowego wykończenia skórą Merino BMW Individual w kolorze Ivory White/Midnight Blue. I dostępne są również dwie szczególnie eleganckie listwy wykończeniowe wnętrza z finezyjnego drewna BMW Individual.

Napęd i doświadczenie jazdy

Dzięki potężnym silnikom, inteligentnemu systemowi napędu na wszystkie koła BMW xDrive oraz nowo opracowanej, precyzyjnie dostrojonej technologii podwozia, BMW X7 łączy dynamizm, równowagę i wszechstronność w sposób, który nie ma sobie równych w segmencie luksusowym. Największy przedstawiciel rodziny BMW X opiera się na sprawdzonej formule umiejętności terenowych w połączeniu z doskonałym komfortem jazdy i zwinnym prowadzeniem na drodze, z których znane są pojazdy Sport Activity.

W ofercie silników dostępnych w momencie premiery znajduje się nowo opracowany silnik benzynowy V8 w modelu BMW X7 xDrive50i (niedostępny w Europie), sześciocylindrowa jednostka benzynowa w modelu BMW X7 xDrive40i oraz para sześciocylindrowych jednostek wysokoprężnych napędzających modele BMW X7 xDrive30d i BMW X7 M50d M Performance. Technologia BMW TwinPower Turbo dla silników benzynowych obejmuje doładowanie, precyzyjne wtryskiwanie, w pełni zmienną regulację zaworów VALVETRONIC oraz regulację rozrządu Double-VANOS. W przypadku silników wysokoprężnych zestaw technologii obejmuje turbosprężarki i wtrysk bezpośredni common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Wszystkie silniki przesyłają swoją moc przez osiembiegową skrzynię Steptronic. System kontroli emisji dla silników benzynowych zawiera filtr cząstek stałych, który minimalizuje emisję cząstek, podczas gdy modele wysokoprężne dysponują technologią BMW BluePerformance, obejmującą filtr cząstek, katalizator utleniający, katalizator adsorcyjny NOx i katalizator SCR z wtryskiem AdBlue w celu redukcji emisji tlenków azotu. Dzięki temu wszystkie warianty nowego BMW X7 spełniają wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP.

Płynna i szybka: ośmiobiegowa skrzynia Steptronic

Wszystkie silniki dostępne w nowym BMW X7 współpracują z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, która w najnowszej wersji ma szerszy zakres przełożeń i nową elektronikę sterującą. Redukuje to obroty silnika, szczególnie przy wyższych przełożeniach, co z kolei zwiększa ogólną efektywność układu napędowego. Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic jest wyposażona w nową generację tłumików skrętnych, aby ograniczyć nieregularności obrotowe w układzie napędowym. W efekcie osiągnięto większy komfort jazdy i płynniejsze zmiany biegów. Komfort zwiększa również zredukowane poślizg konwertera, a zoptymalizowana kontrola hydrauliczna pozwala na jeszcze sportowsze zmiany biegów.

Precyzyjna dystrybucja mocy: napęd xDrive z kontrolą zwiększającą efektywność i elektronicznie sterowaną blokadą dyferencjału tylnego

Maksymalizowanie przyczepności, zwinności i stabilności prowadzenia w nowym BMW X7 ponownie przypisano najnowszej generacji inteligentnemu systemowi napędu na wszystkie koła BMW xDrive, który teraz z większą precyzją niż kiedykolwiek wcześniej dystrybuuje moment obrotowy między przednimi a tylnymi kołami w zależności od sytuacji. Elektronicznie sterowany system napędu na wszystkie koła łączy się z Dynamią Kontrolą Stabilności (DSC), co stanowi podstawę dla bezproblemowego i pewnego prowadzenia, niezależnie od warunków drogowych i pogodowych. Dla zwiększenia efektywności pełna moc napędu może być kierowana do tylnych kół w sytuacjach, gdy napęd na wszystkie koła jest zbędny. System xDrive utrzymuje również przewagę tylnych kół, gdy testowane są dynamiczne osiągi pojazdu, zapewniając klientom charakterystyczne doświadczenie jazdy BMW.

Standardowo w modelu BMW X7 M50d oraz w połączeniu z pakietem Off-Road w BMW X7 xDrive50i zainstalowano dyferencjał sportowy M, aby uzupełnić sportowe cechy układu napędowego. Ta elektronicznie sterowana blokada dyferencjału tylnego łączy się również z systemem DSC. Działa, ograniczając wyrównanie prędkości obrotowych kół po wewnętrznej i zewnętrznej stronie zakrętu, co optymalizuje przekazywanie mocy na drogę w dynamicznych sytuacjach jazdy. W rezultacie tendencja do podsterowności podczas przyspieszania w zakręcie może być skutecznie zniwelowana. Dyferencjał sportowy M celowo przenosi moc napędu – która nie może być przeniesiona na drogę przez niezależne koło po wewnętrznej stronie zakrętu – na koło po zewnętrznej stronie zakrętu (zamiast stosować hamulce w celu neutralizacji jej efektu). Efekt blokady – produkowany przez silnik elektryczny – wciąga BMW X7 w zakręt z nieodpartą werwą. Wzrost mocy przenoszonej na drogę zauważalnie wpływa na przyspieszenie przy wyjeżdżaniu z zakrętów, ponieważ zoptymalizowana dystrybucja mocy pozwala samochodowi ponownie przyspieszyć z wyjątkowym entuzjazmem. Dzięki unikaniu poślizgu koła, które ma trudności z przyczepnością, dyferencjał sportowy M poprawia również przyczepność i przekazywanie mocy na luźnym podłożu lub nawierzchni drogi oferującej różne poziomy przyczepności dla lewych i prawych tylnych kół.

Perfekcyjnie dostrojona technologia podwozia dla komfortu, zwinności i osiągów terenowych

Technologia podwozia nowego BMW X7 jest idealnie dostosowana do specyficznej koncepcji pojazdu i mistrzowskiej technologii układu napędowego. Jego zasada konstrukcji, oparta na podwójnym wahaczu przednim i pięciowachaczowym tylnej osi, spełnia wszystkie kluczowe wymagania dotyczące zapewnienia zarówno luksusowego komfortu jazdy, jak i typowej zwinności pojazdów BMW.

Nowe BMW X7 M50d standardowo wyposażone jest w dyferencjał sportowy M, 21-calowe koła M z lekkiego stopu oraz specyficzne dla modelu ustawienia podwozia. Te cechy zaostrzają zwrotność samochodu i precyzję kierowania, nadając mu niepodważalny charakter modelu M Performance, ale redefiniowanego dla segmentu luksusowego.

Komfort jazdy w nowym BMW X7 jest dodatkowo wzmacniany przez zawieszenie pneumatyczne na dwie osie z automatycznym samopoziomowaniem, które jest również standardowo w wyposażeniu. Zasilanie powietrzem zawieszenia jest kontrolowane indywidualnie dla każdego koła za pomocą niezwykle cichego, elektrycznego kompresora z zbiornikiem ciśnieniowym, co pozwala na zrównoważenie nierównego obciążenia samochodu. Dzięki połączeniu z systemem Dynamią Kontroli Stabilności (DSC) ładunek pojazdu rejestrowany przez czujniki zawieszenia pneumatycznego może być również uwzględniony w modulacji hamowania. Gdy włączony jest tryb jazdy SPORT lub prędkość samochodu przekracza 138 km/h (86 mph), wysokość zawieszenia automatycznie obniża się o 20 milimetrów.

Kierowca również może dostosować prześwit nadwozia – na przykład do jazdy w terenie – przesuwając przycisk w kokpicie, aby podnieść go w dwóch etapach do maksymalnie 40 milimetrów powyżej standardowego ustawienia. Inny przycisk w bagażniku uruchamia tryb załadunku, który obniża samochód o 40 milimetrów. Przy następnym uruchomieniu silnika system automatycznie powróci do ostatnio wybranego trybu. Pożądana wysokość pojazdu może być także ustawiona przy wyłączonym silniku. Można to zrobić za pomocą przycisków w samochodzie lub opcjonalnego klucza BMW Display.

Integral Active Steering jest dostępne jako opcja dla nowego BMW X7. Skręcając tylne koła w tę samą lub przeciwną stronę do przednich, w zależności od prędkości, ułatwia zwinne pokonywanie zakrętów, bezproblemowe zmiany pasa ruchu oraz poruszanie się w korku miejskim. Integral Active Steering tym samym ułatwia manewrowanie w wąskich miejscach oraz zwiększa stabilność podczas wyprzedzania przy dużych prędkościach na autostradzie.

Dla zapewnienia niesamowitej pewności i dynamicznych możliwości prowadzenia dostępna jest opcja Executive Drive Pro, która dodaje aktywną stabilizację przechyłów. Ten system stabilizacji przechyłów wykorzystuje elektryczne silniki obrotowe i umożliwia niezwykle szybkie i precyzyjne kompensowanie przechyłów nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Nie tylko ułatwia to zwinność i stabilność prowadzenia przy wchodzeniu w zakręty, ale także pomaga optymalizować przyczepność podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu. System ten dodatkowo zwiększa komfort jazdy w linii prostej, aktywnie przeciwdziałając drganiom wywoływanym przez nierówności po jednej stronie drogi.

Dostępny dla wszystkich wariantów modelu z wyjątkiem BMW X7 M50d, pakiet Off-Road można natychmiast rozpoznać po dodatkowych osłonach zabezpieczających. Pakiet Off-Road zawiera również własne specjalne grafiki na desce rozdzielczej i wyświetlaczu kontrolnym, a także dodatkowy przycisk na konsoli centralnej do wyboru czterech trybów jazdy. Umożliwiają one dostosowanie ustawienia pojazdu na różne sposoby z pomocą standardowego zawieszenia pneumatycznego na dwie osie. W trybach xSnow, xSand, xGravel i xRocks kierowcy mogą aktywować idealne ustawienia dla wysokości zawieszenia, systemu xDrive, reakcji na gaz, kontrolę skrzyni biegów oraz korektywne interwencje systemu DSC w przygotowaniu na odpowiadającą nawierzchnię.

Systemy wspomagania kierowcy

Postępowy luksus, jakim jest nowy BMW X7, jest dodatkowo podkreślony przez kompleksowy, dostosowany do rynku zestaw systemów wspomagania kierowcy, mających na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa. Te nowoczesne systemy przetwarzają obrazy z kamer oraz dane z czujników radarowych, i są w stanie niezwykle skutecznie wspierać kierowców w różnych sytuacjach. Ułatwiają one pracę kierowcy w monotonnych warunkach jazdy, takich jak korki i intensywny ruch, oraz pomagają w zachowaniu pełnej kontroli w trudnych sytuacjach drogowych. W skrócie, te systemy to najnowsze osiągnięcia na drodze do zautomatyzowanej jazdy.

BMW X7 standardowo wyposażone jest w tempomat z funkcją hamowania, a także w system ostrzegania o kolizji i pieszych z funkcją hamowania w mieście, który teraz również alarmuje kierowcę, gdy wykryty zostanie rowerzysta. Opcjonalny aktywny tempomat z funkcją Stop & Go jest w stanie zatrzymać samochód, a następnie automatycznie wznowić jazdę. Aby ułatwić życie kierowcy w ruchu stop-and-go, maksymalny czas, przez jaki samochód może czekać przed ponownym ruszeniem po zatrzymaniu, wynosi 30 sekund. Ograniczenia prędkości wykrywane przez system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, w tym informacje o zakazie wyprzedzania, mogą być włączane do automatycznej modulacji prędkości systemu, z wstępnym dostosowaniem do 15 km/h (9 mph).

Kompleksowy pakiet bezpieczeństwa i komfortu: Driving Assistant Professional

Opcjonalny Driving Assistant Professional oferuje rozległe wsparcie, aby jazda była tak bezpieczna i komfortowa, jak to możliwe. Ten kompleksowy pakiet obejmuje asystenta kierowania i utrzymywania pasa ruchu, w tym Asystenta w Korku, a także Asystenta Utrzymywania Pasa Ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną. Ta funkcja wykorzystuje oznaczenia drogowe oraz pojazdy poruszające się przed nimi jako punkt odniesienia i współpracuje z kierowcą, aby pomóc utrzymać pojazd w wykrytym pasie. Asystent kierowania i utrzymywania pasa ruchu potrafi nawet pomóc w prowadzeniu pojazdu przez wąskie kanały, jak te, które występują w miejscach, gdzie odbywają się prace drogowe. Wbudowana w kokpicie kamera rejestruje ruchy głowy kierowcy, aby ocenić, czy nadal zwraca uwagę na to, co dzieje się na drodze. Jeśli tak, czas bez kontaktu rąk z kierownicą można wydłużyć do maksymalnie 60 sekund.

Asystent zmiany pasa ruchu można używać na autostradach i drogach dwupasmowych, gdy tylko aktywny jest asystent kierowania i utrzymywania pasa ruchu. Aby zainicjować zmianę pasa, kierowca musi po prostu utrzymać dźwignię kierunkowskazu w wybranym kierunku. Jeśli czujniki wykryją, że istnieje miejsce w przyległym pasie i że żaden inny pojazd nie nadjeżdża z dużą prędkością, kierowca zyskuje pomoc w skręcie podczas zmiany pasa. Innym komponentem systemu jest pomoc w unikaniu kolizji, która może pomóc w uniknięciu kolizji z pojazdami lub pieszymi nagle pojawiającymi się na drodze kierowcy. Gdy tylko wykryje manewr unikowy odpowiedni dla takiego scenariusza, system pomaga kierowcy skierować pojazd w bezpieczny sąsiedzki pas z użyciem kierownicy.

Bogaty zestaw systemów wspomagania zawartych w pakiecie Driving Assistant Professional również obejmuje ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, które zmniejsza ryzyko kolizji podczas manewrów w przód lub w tył w kierunku ruchu poprzecznego, gdzie widoczność jest ograniczona. Ostrzeżenia o kolizji tylniej, ostrzeżenie priorytetowe, ostrzeżenie o jeździe pod prąd oraz ostrzeżenie o zmianie pasa również wchodzą w skład pakietu Driving Assistant Professional. Najnowsza wersja ostrzeżenia o zboczeniu z pasa obecnie obejmuje aktywne sygnały kierownicy, aby przywrócić pojazd do zamierzonego pasa.

Aktywna pomoc w potrzebie: Asystent Zatrzymania Awaryjnego

Kolejną funkcją Driving Assistant Professional jest Asystent Zatrzymania Awaryjnego (niedostępny w Europie). Zaprojektowany do użycia w sytuacjach, gdy kierowca nagle traci przytomność z powodu nagłego incydentu medycznego, aktywuje się przez pociągnięcie przełącznika elektrycznego hamulca postojowego. W zależności od sytuacji drogowej i otoczenia pojazdu, Asystent Zatrzymania Awaryjnego zatrzymuje pojazd w obecnym pasie, na krawędzi drogi lub na poboczu. W razie konieczności manewry zmiany pasa mogą być automatycznie wykonywane przy prędkości od 70 do 100 km/h (43 – 62 mph). W tym samym czasie włączają się światła awaryjne, a funkcja Inteligentnego Połączenia Awaryjnego automatycznie powiadamia centrum telefoniczne, aby służby ratunkowe mogły zostać powiadomione.

Aby parkować i manewrować z największą łatwością: Parking Assistant Plus z Asystentem Wstecznej Jazdy

Nowy BMW X7 jest standardowo wyposażony w system Park Distance Control (PDC), w tym czujniki z przodu i z tyłu pojazdu. Asystent Parkowania (również standardowy) jest w stanie automatycznie wybrać i wstawić się w miejsca równolegle do drogi. System zajmuje się przyspieszaniem i hamowaniem, kierowaniem oraz ewentualną zmianą biegów. Kamera tylna została zaprojektowana w celu zapewnienia kierowcom doskonałego widoku dookoła, podobnie jak funkcje Top View, Panorama View i 3D View dostępne w opcjonalnym Parking Assistant Plus. Wspólnie tworzą one obraz 360° pojazdu i jego otoczenia na wyświetlaczu kontrolnym. Funkcja Zdalnego Widoku 3D dodatkowo pozwala kierowcom na wywołanie trójwymiarowego obrazu na żywo swojego pojazdu i jego najbliższego otoczenia na smartfonie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.