BMW Z4 Coupe (E86) 2006-2009

BMW Z4 Coupe (E86) 2006-2009

Przejdź do galerii zdjęćBMW Z4 Coupe (E86) 2006-2009

Z4, zaprojektowany przez duńskiego projektanta, był przyjemny w prowadzeniu i stosunkowo przystępny w porównaniu do innych konkurentów w swojej klasie.

Docierając do czwartej generacji, Z4 zyskał świeższy design, który przypadł do gustu licznej grupie fanów marki.

Model Z4 zachował niektóre cechy znanego klasyka, takie jak duża maska i opadający dach.

Nie tylko zewnętrzny wygląd był atrakcyjny, nowe silniki oferowały jeszcze większą moc, osiągając 215 KM przy jednostce napędowej o pojemności 3,0 litra. Zużycie paliwa również zostało obniżone w porównaniu do poprzedniej generacji silników.

W roku 2006 dostępny był jako 2-miejscowy roadster lub coupe. Coupe miało stały dach, co poprawiło sztywność nadwozia, a tym samym wpłynęło na lepsze prowadzenie. Stylizacja była jeszcze bardziej pociągająca.

Wnętrze charakteryzowało się prostym kokpitem i łatwymi w obsłudze kontrolkami. Dodatkowo dostępne były drewniane wykończenia, jednak standardowe metalowe akcenty przyciągały wzrok.

Pod względem bezpieczeństwa Z4 wyposażono w hamulce tarczowe z systemem ABS oraz układ kontroli stabilności. W zestawie znajdowały się również poduszki powietrzne boczne, aktywna ochrona kolan i system ochrony przy przewróceniu.

Choć Z4 uzyskał 3-gwiazdkową ocenę w testach zderzeń bocznych, zdobył 5 gwiazdek na 5 za zderzenia czołowe.

Przyjemny w prowadzeniu, niewielki koszt i niezwykle stylowy, Z4 zdawał się być kompletnym pakietem dla pasjonatów.

 Nowy samochód był zachwycający od pierwszego spojrzenia – a teraz to niezwykłe spotkanie potwierdza również rzeczywiste doświadczenie z jazdy.

BMW Z4 Coupé ma na celu dostarczenie miłośnikom i entuzjastom dwuosobowych samochodów sportowych naprawdę wyjątkowych wrażeń na drodze. Już od
początku, BMW Z4 Coupé Concept Car zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku skutecznie wzbudziło emocje, pragnienie i wielkie oczekiwania.

Teraz te pragnienia stają się rzeczywistością w modelu produkcyjnym, oferując wyjątkowe cechy od pierwszego przejechanego kilometra. Nowe Coupé BMW zostało od początku zaprojektowane do sportowej jazdy na najwyższym poziomie, z optymalizowaną wagą nadwozia, podwoziem i zawieszeniem, które sprawdzają się w każdej sytuacji, a także z jednostką napędową o mocy 195 kW/265 KM, która stawia standardy w swojej klasie na całym świecie. Przede wszystkim jednak, BMW Z4 Coupé oferuje doskonałą harmonię stylu, koncepcji i technologii, a osiągi samochodu imponująco potwierdzają oczekiwania, które wzbudzały na początku jego potężne i eleganckie linie nadwozia.

Dodatkowa moc i wydajność generowana przez nowy silnik sześciocylindrowy jest przekształcana w czystą dynamikę dzięki ultra-nowoczesnemu podwoziu i zawieszeniu. A kiedy zwinność i zwrotność są absolutnie niezbędne, mocna, ale lekka struktura nadwozia ma istotne znaczenie. Dzięki temu w segmencie dwuosobowych samochodów sportowych, BMW Z4 Coupé idealnie realizuje wszystkie cechy, które wzbudzają tak duże zainteresowanie pojazdami tego typu.

Purystyczny i autentyczny – design BMW Z4 Coupé:

Nowe BMW Z4 Coupé wygląda zwinne i dynamiczne już od pierwszego wejrzenia. Z klasyczną sylwetką coupé i typowym dla marki „kickiem Hofmeistera” na tylnych szybach, ten dwuosobowy samochód od samego początku wyróżnia się jako prawdziwy sportowy BMW. Płynna linia dachu wyraźnie przesuwa środek ciężkości samochodu do tyłu, tuż nad osią tylną. Wrażenie to jest dodatkowo podkreślone wklęsłą krzywizną w środkowej części dachu, a wszystkie elementy designu samochodu współdziałają, aby zapewnić potężny, naprzód skierowany napęd dynamiczny: Nowe Coupé wygląda nisko, dynamicznie i szybko.

Skupienie na istocie we wnętrzu:

Dzięki wyraźnym formom i wzorom, wnętrze ma sportowy i purystyczny charakter, a jednocześnie oferuje szeroki wachlarz wyposażenia, wysokiej jakości materiały oraz starannie dobrane kolory. Aby zapewnić kierowcy indywidualny wybór, BMW Z4 Coupé dostępne jest w dziesięciu kolorach lakieru, zarówno metalicznych, jak i niemetalicznych, ośmiu kolorach wnętrza, dwóch opcjach w skórze gładkiej lub błyszczącej, a także pięciu wersjach dekoracyjnych.

Nagrodzona jednostka napędowa 3.0-litra:

Silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.0-litra, który znajduje się w BMW Z4 Coupé 3.0si, zdobył wielokrotnie tytuł Silnika Roku. Maksymalna moc wynosi 195 kW/265 KM przy 6,600 obr./min, z momentem obrotowym osiągającym szczyt 315 Nm/232 lb-ft, utrzymującym się w granicach od 2,500 do 4,000 obr./min. Jednocześnie silnik w pełni spełnia normy emisji EU4 i ULEV II.

Ta innowacyjna jednostka napędowa ustala standardy na całym świecie pod względem kultury motoryzacyjnej, mocy na litr, stosunku mocy do wagi oraz specyficznego zużycia paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5.7 sekundy, a samochód przyspiesza od 80 do 120 km/h lub od 50 do 75 mph na czwartym biegu w 5.2 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h lub 155 mph. Mimo tych imponujących osiągów, BMW Z4 Coupé 3.0si zużywa jedynie 8.6 litra paliwa premium plus na 100 km w cyklu testowym UE, co odpowiada 32.8 mpg Imp.

Jakości dźwięku samochodu są znacznie mniej powściągliwe niż zużycie paliwa, dźwięk silnika wyraźnie ujawnia nacisk na wysoką moc i osiągi: BMW Z4 Coupé oferuje kierowcy i pasażerowi doświadczenie prawdziwej autentyczności, pełne mocy, sportowego charakteru i doskonałego stylu. W skład tego wchodzi również subtelna, ale istotna „chropowatość” w dźwięku, tak typowa dla silnika wysokowydajnego.

Sześć biegów – manualna skrzynia biegów lub automatyczna:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.