BMW Z4 Roadster (E89) 2009-2013

BMW Z4 Roadster (E89) 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćBMW Z4 Roadster (E89) 2009-2013

Pierwsza generacja zadebiutowała w 1994 roku, co wzbudziło na nowo zainteresowanie 2-miejscowymi sportowymi kabrioletami.

Oferując luksus, równowagę i osiągi na rynku premium roadsterów, Z4 stał się kluczem do pasjonującej jazdy.

W trzeciej generacji BMW połączyło coupe i kabriolet w jeden model, Z4.

Wprowadzono szereg ulepszeń, aby zwiększyć komfort jazdy, w tym adaptacyjne zawieszenie M oraz elektronicznie sterowane amortyzatory.

W ofercie były trzy silniki 6-cylindrowe, a flagowy model Z4 sDrive35i był wyposażony w 3-litrowy silnik z podwójnym doładowaniem. Generował on nie mniej niż 306 KM i potrzebował około 5,2 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h.

W połączeniu z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, Z4 było o 0,1 sekundy szybsze dzięki ultra szybkim zmianom biegów i perfekcyjnie dobranym redukcjom.

Pod względem estetycznym Z4 łączył w sobie sylwetkę coupe z serii 6 (tył) i 3 (reflektory). Z4 miał klasyczne proporcje roadstera z długą maską, krótką pokrywą bagażnika i niskim, szerokim zawieszeniem.

Składany metalowy dach można było podnieść lub opuścić w 20 sekund, a Z4 był pierwszym modelem z dwuczęściowym, elektro-hydraulicznie sterowanym twardym dachem.

W 2009 roku znacznie poprawiła się widoczność, z ogólną widocznością wzrastającą o 14% i widocznością boczną o 40%.

Chociaż nieco drogi, Z4 był dobrze wyposażony, mocny i przyjemny w prowadzeniu. W tamtym czasie tańszymi opcjami na rynku były Mazda MX-5 i Nissan 370z.

 Nowości w długiej i udanej rodzinie roadsterów BMW zostały zaprezentowane. Całkowicie nowy BMW Z4 trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w maju 2009 roku i oferuje szereg innowacji, które nigdy wcześniej nie były pokazane w 75-letniej historii roadsterów BMW.

BMW Z4 jako pierwszy model jest wyposażony w dach typu Retractable Hard-Top, który jest obsługiwany elektrohydraulicznie i można go podnieść lub opuścić w ciągu 20 sekund. Nowy roadster jest również pierwszym pojazdem oferowanym z Adaptive M Suspension. Elektronika w amortyzatorach oferuje trzy różne konfiguracje i obniża wysokość zawieszenia o 10 mm dla bardziej dynamicznej jazdy. Dla porównania, ustawienie Sport+ w nowym samochodzie odpowiada standardowemu poziomowi komfortu jazdy w poprzednim modelu BMW Z4.

Standardowa funkcja Drive Dynamic Control to kolejna nowość, która pozwala kierowcy na zmianę, w zależności od specyfikacji modelu, reakcji na gaz i układ kierowniczy, poziomu komfortu jazdy, reakcji Dynamic Stability Control oraz czasów zmiany biegów w samochodach z automatyczną lub podwójną skrzynią biegów.

Nowy BMW Z4 jest napędzany trzema silnikami sześciocylindrowymi do wyboru. Flagowym modelem jest obecny zwycięzca międzynarodowego konkursu na silnik roku – 3.0-litrowy silnik twin-turbo. Osiągając moc 306 KM przy 5 800 obr./min, BMW Z4 sDrive35i przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,2 sekundy (5,1 sekundy w wersji z podwójną skrzynią biegów) i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 249 km/h. Silnik twin-turbo o pojemności 2979 cm³ z technologią precyzyjnego wtrysku osiąga moment obrotowy 400 Nm już od 1300 obr./min, co zapewnia płynne przyspieszenie. Wysoka wydajność silnika idzie w parze z ekonomiką i emisją spalin. BMW Z4 sDrive35i osiąga średnie zużycie paliwa na poziomie 30,1 mpg (31,4 mpg) oraz emisję CO2 na poziomie 219 g/km (210 g/km).

2010 BMW Z4

W ofercie znajdą się także modele BMW Z4 sDrive23i oraz Z4 sDrive30i. Oba korzystają z tej samej aluminiowej magnezowej konstrukcji silnika z technologią Double VANOS i VALVETRONIC, ale mają różne pojemności. 2,497 cm³ podstawowy BMW Z4 sDrive23i osiąga moc 204 KM przy 6400 obr./min i 250 Nm momentu obrotowego od 2750 obr./min. Przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,6 sekundy (7,3 sekundy w wersji Sport Automatic) i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h (239 km/h). Z kolei Z4 sDrive23i może osiągnąć 33,2 mpg (34,4 mpg) na cyklu mieszanym i emisję CO2 na poziomie 199 g/km (192 g/km).

Wszystkie trzy silniki sześciocylindrowe spełniają najnowsze rygorystyczne normy emisji EU5.

BMW Z4 sDrive30i wyposażony jest w silnik o pojemności 2996 cm³, oferujący 258 KM przy 6600 obr./min i 310 Nm momentu obrotowego od 2600 obr./min. Silnik sześciocylindrowy osiąga czas przyspieszenia od zera do 100 km/h w 5,8 sekundy (6,1 sekundy w wersji Sports Automatic) oraz maksymalną prędkość 249 km/h. Podobnie jak BMW Z4 sDrive23i, Z4 sDrive30i prezentuje imponujące wyniki w zakresie ekonomii i emisji CO2, osiągając 33,2 mpg (34,0 mpg) oraz 199 g/km (195 g/km). W standardzie wszystkie trzy modele Z4 mają sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Klienci BMW Z4 sDrive23i i Z4 sDrive30i, którzy preferują automatyczną skrzynię biegów, mogą zamówić sześciobiegową skrzynię Sport Automatic z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy. Kupujący BMW Z4 sDrive35i mogą wybrać bardziej zaawansowaną siedmiobiegową skrzynię podwójną z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy.

EfficientDynamics

Wszystkie najnowsze modele BMW Z4 są wyposażone w elementy nagradzanego programu EfficientDynamics. Technologie, które poprawiają wydajność silnika, jednocześnie zwiększając ekonomikę i redukując emisję, obejmują regenerację energii hamowania, elektryczne wspomaganie kierownicy z systemem Servotronic, opony o zmniejszonym oporze toczenia, kontrolę pomocniczych układów silnika na żądanie oraz wskaźnik optymalnej zmiany biegów w samochodach z manualną skrzynią biegów. BMW Z4 również kieruje się zasadą lekkiej konstrukcji, z przednim zawieszeniem i podwoziem w przeważającej części wykonanym z aluminium.

Udoskonalone wnętrze

Nowy BMW Z4 jest większy od swojego poprzednika, mierzy 148 mm więcej długości (4,239 mm) i 9 mm więcej szerokości (1,790 mm), co skutkuje większą przestrzenią w środku i pojemnością bagażnika. Przy podniesionym dachu, wysokość nad głową została zwiększona o 44 mm, a większa szerokość samochodu oraz udoskonalenia projektowe doprowadziły do 20 mm dodatkowego miejsca na ramiona i 43 mm więcej przestrzeni na łokcie.

Po raz pierwszy w BMW Z4 znajduje się specjalnie zaprojektowane miejsce do przechowywania za siedzeniami kierowcy i pasażera. To jedno komorowe miejsce o pojemności około 15,5 litra rozciąga się na całą szerokość wnętrza samochodu i ma siatkę do trzymania zawartości na miejscu. Może być uzupełnione opcjonalnym pakietem Storage Package, który zwiększa dodatkową pojemność przechowywania. Najnowsza generacja systemu iDrive po raz pierwszy zagościła w Z4. System nawigacji multimedialnej BMW Professional wyposażony jest w dysk twardy o pojemności 12 GB do przechowywania plików audio i funkcjonalności BMW ConnectedDrive. System zawiera również osiem programowalnych przycisków ulubionych jako skróty systemowe.

Unikalna konstrukcja dachu BMW Z4 tworzy bagażnik o zmiennej pojemności od 180 do 310 litrów – wystarczająco dużym, aby pomieścić pełny zestaw kijów golfowych. Po raz pierwszy w BMW Z4 klienci mogą zamówić system załadunku przezroczystego dla dodatkowej pojemności przechowywania. Otwór między dwoma siedzeniami pozwala na przewóz drugiego pełnego zestawu kijów golfowych.

Widoczność kierowcy w BMW Z4 również uległa poprawie. Ogólna widoczność wzrosła o 14 procent, a dzięki czterem elektrycznym oknom, które tworzą większe okna, widoczność boczna wzrosła o 40 procent. Dach Retractable Hard-Top wyposażony jest w szklane tylne okno, co poprawia widoczność o 52 procent.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.