BMW Z4 Roadster LCI (E89) 2013-2016

BMW Z4 Roadster LCI (E89) 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćBMW Z4 Roadster LCI (E89) 2013-2016

Druga generacja modelu Z4 została wprowadzona na rynek w 2009 roku, a w 2013 roku doczekała się modernizacji w połowie cyklu życia (LCI). Oprócz kilku zmian estetycznych, zaprezentowano nowy silnik, a istniejące jednostki zostały dostosowane do norm emisji spalin Euro 6.

Z serią Z niemieckiego producenta samochodów zapoczątkowaną w połowie lat 80. z modelem Z1 roadster, następnie pojawiły się Z3 oraz potężne Z8. W 2002 roku zadebiutowała pierwsza generacja Z4. Drugą generację Z4 wprowadzono w 2009 roku, a w 2013 roku miała miejsce modernizacja (LCI). Model Z4 E89 był dostępny z chowanym twardym dachem, a wersja coupe, która była dostępna w jego poprzedniku, została wyeliminowana. Po modelu z 2013 roku wszystkie wersje silnikowe wyposażone były w jednostki z turbosprężarką.

Z zewnątrz, uderzającym elementem był przód, gdzie reflektory zostały wyposażone w diody LED zamiast tradycyjnych żarówek. Z4 oferowano wyłącznie z chowanym twardym dachem, co było korzystne dla kupujących, którzy nie chcieli, aby ich materiałowy dach leżał obok innych elementów pod pokrywą bagażnika.

Wewnątrz, model Z4 z 2013 roku otrzymał wysoki połysk czarne otoczenia dla centralnych nawiewów oraz składanego wyświetlacza systemu iDrive, który był dostępny w ramach opcjonalnego systemu nawigacji. BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i i BMW Z4 sDrive35is oferowano z wykończeniem ze skóry Kansas.

W modelu z 2013 roku, BMW dodało wersję sDrive18i, która korzystała z silnika 2.0 turbo. Standardowo była ona wyposażona w 6-biegową skrzynię manualną.

BMW Z4 Roadster to połączenie klasycznych proporcji z nowoczesną technologią. Zaktualizowana wersja tego nowoczesnego klasyka ma trafić do salonów BMW na wiosnę 2013 roku.

Nowy BMW Z4 to współczesna interpretacja tradycyjnego konceptu roadstera. Nowe funkcje zewnętrzne, dopracowane detale wnętrza, nowy zestaw designerski Hyper Orange oraz pełna gama funkcji BMW ConnectedDrive nadają mu świeżości i jeszcze większej atrakcyjności oraz indywidualności.

Nowy BMW Z4 debiutuje 25 lat po legendarnym modelu BMW Z1, który zapoczątkował nową erę roadsterów BMW. Ten model zwrócił uwagę nie tylko rewolucyjnym pomysłem na drzwi, ale także zwrotnym i dynamicznym prowadzeniem. Z BMW Z1 rozpoczęła się nowa karta w historii roadsterów BMW – tradycja sięgająca lat 30-tych, która osiągnęła szczyt z modelem BMW 328 (zwycięzca Mille Miglia w 1940 roku) i BMW 507 z 1955 roku. BMW Z3 i BMW Z8 wywołały nową falę entuzjazmu dla klasycznego dwumiejscowego roadstera w latach 90-tych. Umożliwiły również rozwój pierwszej generacji BMW Z4 oraz jego następcy – pierwszego roadstera marki z chowanym twardym dachem.

Design: klasyczne proporcje z nowoczesnym charakterem

Sukces współczesnych roadsterów BMW wynika z rygorystycznego przestrzegania koncepcji, który odcisnął swoje piętno na designie i właściwościach jezdnych każdego z modeli, co jest wyraźnie widoczne w nowym BMW Z4. Wyrazisty przód, długa baza kół, niska linia dachu i opadający tył bardziej wyrazicie kształtują jego wygląd niż u konkurencji. Niska pozycja siedząca przed osią tylną pozwala kierowcy i pasażerowi intensywnie odczuwać siły działające na tylne koła. To poczucie bycia „częścią auta” sprawia, że kierowca ma lepszy kontakt z drogą.

Twardy dach bezszwowo wkomponowuje się w sylwetkę pojazdu. Po zamknięciu uszczelnia gładką linię dachu, a duże powierzchnie okienne poprawiają widoczność i poczucie przestrzeni w środku. Po otwarciu dwa elementy dachu są przechowywane jeden na drugim w kompaktowym zestawie w bagażniku roadstera. Słupki A w dyskretnym czarnym kolorze podkreślają niską sylwetkę nowego BMW Z4, zwłaszcza gdy dach jest otwarty. Opcjonalny twardy dach BMW Individual – dostępny w dwóch kontrastowych kolorach: Jet Black i Titanium Silver metallic – stanowi prawdziwą ucztę dla oczu, gdy dach jest zamknięty. Twardy dach można otworzyć jednym naciśnięciem przycisku podczas jazdy z prędkością do 25 mph (40 km/h) w zautomatyzowanym procesie trwającym 19 sekund.

Charakterystyczne cztery okrągłe reflektory współpracują z szeroką osłoną chłodnicy BMW, tworząc specyficzną dla roadstera interpretację sygnatury marki. Standardowe reflektory Xenon w nowym BMW Z4 mają smukły design i rozciągają się daleko w nadkola. Posiadają pierścienie LED, które emitują dzienne światło w charakterystycznym stylu marki. Dodatkowym elementem są trójwymiarowe źródła światła, które uwydatniają skomplikowaną technologię reflektorów. Na górze reflektorów umieszczono światła akcentujące LED z metalowym wkładem z napisem BMW. Wbudowane wskaźniki kierunkowskazów mają chromowane obramowania, co dodatkowo podkreśla wysublimowany charakter jednostek świateł. Ponadto nowo zaprojektowane, zwężające się obramowanie dla wskaźników kierunkowskazów nadaje dynamiczny kształt wlotom powietrza na przednich bokach samochodu.

Wyraziste akcenty: nowe kolory lakierów, pakiet Hyper Orange Design, nowe felgi aluminiowe i pakiet M Sport

Nowy BMW Z4 dostępny jest w łącznie 11 kolorach lakieru, w tym nowym Mineral Grey metallic, Glacier Silver metallic i Valencia Orange metallic, które można zamówić tylko w połączeniu z pakietem Hyper Orange. Ten nowy pakiet wizualny nadaje roadsterowi żywą aurę; wnętrze z kolei charakteryzuje się energetyzującym kontrastem czerni i pomarańczy. Wykończenie paneli drzwi z Alcantary, podobnie jak dolna część deski rozdzielczej, jest w kolorze pomarańczowym. Czarna skórzana tapicerka foteli ma kontrastowe przeszycia w kolorze Valencia Orange i akcentującą linię biegnącą po środkowej części oparć i siedzisk. Ta linia również jest pomarańczowa i otoczona dwiema cienkimi białymi liniami. Wykończenie paneli drzwi i dolna część deski rozdzielczej mogą być również opcjonalnie wykończone na czarno. Kolejnym ekskluzywnym elementem pakietu Hyper Orange jest metalowy pasek dekoracyjny, który można połączyć z dodatkowymi elementami wykończenia w wysokim połysku czarnym dla otwieraczy drzwi i dźwigni zmiany biegów. Nowy pakiet designerski zastępuje wcześniej dostępny pakiet Citrus Yellow i można go zamawiać w połączeniu z innymi kolorami lakieru zewnętrznego.

Nowe elementy wnętrza w standardzie obejmują wysoki połysk czarnych obramowań centralnych wlotów powietrza oraz składany wyświetlacz kontrolny systemu iDrive, który jest częścią opcjonalnego systemu nawigacji. Dodatkowo w ofercie wykończeń wnętrza nowego BMW Z4 dodano wysokiej jakości drewno Fineline Anthracite. BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i i BMW Z4 sDrive35is są oferowane z wykończeniem z skóry Kansas. W ofercie kół aluminiowych znajdują się nowo zaprojektowane felgi V-Spoke o średnicy 18 cali w połączeniu z różnymi rozmiarami opon z przodu i z tyłu.

Interesujący charakter roadstera jako narzędzia dla kierowcy jest szczególnie podkreślony przez opcjonalny pakiet M Sport, który obejmuje adaptacyjne zawieszenie M, 18-calowe lekkie felgi M oraz pakiet aerodynamiczny M z dużymi wlotami powietrza w przednich skrzydłach oraz wkład na zderzaku tylnym malowany na kolor Anthracite metallic. Wnętrze wzbogacają takie elementy jak sportowe fotele, M skórzana kierownica, M podnóżek, M wykończenia progów oraz podsufitka w kolorze antracytowym. Elementy wykończeniowe z aluminium w kolorze węglowym, M skórzana gałka zmiany biegów oraz szare wskaźniki na desce rozdzielczej dopełniają atmosfery wewnętrznej. Nowy BMW Z4 sDrive35is ma wersję pakietu M Sport dostosowaną do konkretnego modelu.

Silniki: technologia BMW TwinPower Turbo w trzech poziomach mocy

BMW Z4 pozostanie dostępny w USA z jednym silnikiem czterocylindrowym i dwoma sześciocylindrowymi. Ich najważniejszą wspólną cechą jest technologia BMW TwinPower Turbo, która zapewnia wyjątkową równowagę pomiędzy przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa w całej gamie.

BMW sDrive28i wyposażony jest w nagradzany silnik czterocylindrowy TwinPower Turbo o pojemności 2.0 litrów, który generuje 240 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego. Przyspiesza BMW Roadster od 0 do 60 mph w 5.5 sekundy przy 6-biegowej skrzyni manualnej (5.6 z 8-biegową automatyczną) i osiąga szacunkowe zużycie paliwa na poziomie 22 mpg w mieście/34 mpg na autostradzie oraz 26 mpg w pojeździe z manualną skrzynią biegów i 24/33/26 w przypadku 8-biegowej automatycznej. BMW Z4 sDrive35i wyposażony jest w silnik sześciocylindrowy N54 TwinPower Turbo o pojemności 3.0 litrów, generujący 300 KM i 300 lb-ft momentu obrotowego. Przyspiesza do 60 mph w pięć sekund przy 7-biegowej skrzyni DCT (5.1 przy 6-biegowej manualnej) i osiąga szacunkowe zużycie paliwa na poziomie 19 mpg w mieście/26 mpg na autostradzie oraz 21 mpg w przypadku manualnej i 17/24/19 dla 7-biegowej DCT. Najmocniejszy model Z4 sDrive35is ma mocniejszą wersję silnika N54, produkującą 335 KM i 332 lb-ft momentu obrotowego, osiągając 0-60 mph w zaledwie 4.8 sekundy, bez wpływu na szacunkowe zużycie paliwa.

Rozbudowana lista wyposażenia zwiększającego komfort

Nowy BMW Z4 oferuje przyjemność z jazdy, którą klienci oczekują od marki, spełniając oczekiwania zarówno dotyczące sportowych osiągów, jak i komfortu. Kierowcy mogą korzystać z przełącznika Driving Experience Control, aby dostosować konfigurację do aktualnej sytuacji oraz zaspokoić osobiste preferencje. Tryby COMFORT, SPORT i SPORT+ można wybrać za pomocą przełącznika na konsoli centralnej. Oprócz dostosowania reakcji silnika i systemu stabilności DSC, różne tryby zmieniają również charakterystykę zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, reakcje funkcji Servotronic oraz mapowanie elektronicznie sterowanych amortyzatorów, jeśli są one dostępne. Dzięki tym trybom kierowca może wybierać spośród wyraźnie zróżnicowanych ustawień dla pojazdu.

Do standardowego wyposażenia należy również reflektory Xenon, automatyczna klimatyzacja, podgrzewana tylna szyba, funkcja Soft Close Automatic dla pokrywy bagażnika oraz opony runflat z czujnikiem ciśnienia. Standardowy system audio Z4 obejmuje odtwarzacz CD, gniazdo AUX-IN oraz 11 głośników. Klienci mogą również wybrać opcjonalny system audio Premium o większej mocy z 14 głośnikami. Opcjonalny system nawigacji umożliwia korzystanie z map o wysokiej rozdzielczości – z widokiem 3D – na 8.8-calowym monitorze iDrive. Dane nawigacyjne systemu są przechowywane na twardym dysku samochodu, który również zapewnia 12 GB pamięci na osobiste zbiory muzyczne.

Zakres systemów wsparcia kierowcy oraz usług mobilności z BMW ConnectedDrive został również ponownie poszerzony. Nowy BMW Z4 można wyposażyć w takie funkcje jak asystent świateł drogowych i kontrola odległości przy parkowaniu z sensorami z przodu i z tyłu samochodu. W przypadku zastosowania systemu nawigacji, usługi ConnectedDrive pozwalają na korzystanie z internetowych usług informacyjnych i rozrywkowych w samochodzie. System ten musi być zainstalowany, aby uzyskać dostęp do portalu BMW Online oraz aplikacji za pomocą wyświetlacza kontrolnego i kontrolera iDrive. Funkcja Rzeczywistej Informacji o Ruchu jest również dostępna, dostarczając kierowcy ostrzeżenia o korkach i rekomendacje obejścia w czasie rzeczywistym. Właściciele iPhone’ów mogą korzystać z aplikacji BMW, aby otrzymywać stacje radiowe, wyświetlać posty z Facebooka i Twittera na monitorze oraz prosić o ich odczytanie. Aplikacje BMW zwiększyły również bezpieczny i wygodny dostęp do usług strumieniowania muzyki, takich jak Pandora, MOG i Aupeo, a także Stitcher. Zakres funkcji BMW ConnectedDrive dostępnych dla nowego BMW Z4 obejmuje także BMW TeleServices, BMW Remote Services, Concierge Services oraz ulepszony Automatyczny System Powiadamiania o Kolizji z automatycznym namierzaniem pojazdu i wykrywaniem ciężkości wypadku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.