Był to ostatni model Bristol, który miał charakterystyczny „nerviowy grill” od BMW, ponieważ był zbudowany z silnikiem rzędowym szóstki tej marki. Stanowił on następcę modelu 401 i wciąż dzielił niektóre części z niemieckim producentem samochodów.
Przed II wojną światową BMW i Bristol były ze sobą powiązane. Wojna przerwała ich sojusz i obie strony straciły swoje projekty. Po 1945 roku gospodarka zaczęła się odbudowywać, a obaj producenci wznowili swoją współpracę. Bristol wykorzystywał dużą część technologii BMW do budowy swoich samochodów, zaczynając od podwozia, napędu, a nawet wyglądu auta, który przypominał model BMW 327 coupe.
W modelu z 1953 roku z przodu pojawiła się nowa para reflektorów na błotnikach. To była znacząca zmiana estetyczna, która pozwalała odróżnić modele 403 i 401. Aerodynamicznie ukształtowane nadwozie było wynikiem pracy inżynierów Bristol, którzy wcześniej projektowali samoloty i bombowce dla RAF (Królowskich Sił Powietrznych).
W środku niektóre elementy przypominały model BMW 327. Po pierwsze, wskaźniki miały ten sam kwadratowy kształt. Połączenie z skrzynią biegów odbywało się za pomocą ukośnej dźwigni zmiany biegów, podobnie jak w 327. Deska rozdzielcza była pokryta drewnem.