BRISTOL 403 1953-1955

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Był to ostatni model Bristol, który miał charakterystyczny „nerviowy grill” od BMW, ponieważ był zbudowany z silnikiem rzędowym szóstki tej marki. Stanowił on następcę modelu 401 i wciąż dzielił niektóre części z niemieckim producentem samochodów.

Przed II wojną światową BMW i Bristol były ze sobą powiązane. Wojna przerwała ich sojusz i obie strony straciły swoje projekty. Po 1945 roku gospodarka zaczęła się odbudowywać, a obaj producenci wznowili swoją współpracę. Bristol wykorzystywał dużą część technologii BMW do budowy swoich samochodów, zaczynając od podwozia, napędu, a nawet wyglądu auta, który przypominał model BMW 327 coupe.

W modelu z 1953 roku z przodu pojawiła się nowa para reflektorów na błotnikach. To była znacząca zmiana estetyczna, która pozwalała odróżnić modele 403 i 401. Aerodynamicznie ukształtowane nadwozie było wynikiem pracy inżynierów Bristol, którzy wcześniej projektowali samoloty i bombowce dla RAF (Królowskich Sił Powietrznych).

W środku niektóre elementy przypominały model BMW 327. Po pierwsze, wskaźniki miały ten sam kwadratowy kształt. Połączenie z skrzynią biegów odbywało się za pomocą ukośnej dźwigni zmiany biegów, podobnie jak w 327. Deska rozdzielcza była pokryta drewnem.

2.0L 4MT (107 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność1971 Cm3
Moc78.7 Kw @ 5000 Rpm
107 Hp @ 5000 Rpm
106 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy112 Lb-Ft @ 3750 Rpm
152 Nm @ 3750 Rpm
Układ paliwowy3 Carburetors
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony5.75 X 16
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość67 In (1702 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)51.7/54 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna2778 Lbs (1260 Kg)
Średnie spalanie19.6 Mpg Us (12 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.