BRISTOL 405 1955-1958

Dawno temu, zanim czterodrzwiowe coupé stały się modne, brytyjski producent samochodów wprowadził na rynek elegancki, czterodrzwiowy sedan z opadającym tyłem. Był to Bristol 405 drop-head.

Po sukcesie modelu Bristol 404 coupé, brytyjski producent postanowił zaoferować czterodrzwiową wersję tego pojazdu. Ponieważ samochód miał konstrukcję nadwozia na ramie, łatwiej było zbudować dłuższe nadwozie na przedłużonym podwoziu.

Samochód został zaprojektowany przez byłych inżynierów lotniczych. Miał opływowy kształt i aerodynamiczną sylwetkę. Z przodu znajdowały się dwa okrągłe reflektory wkomponowane w błotniki oraz trzeci reflektor umieszczony w kratce. Do słupków B wyglądał podobnie jak 404 coupé, ale później dodano parę drzwi. Model 405 był dostępny w dwóch wersjach – bardziej popularnym czterodrzwiowym sedanem i znacznie rzadszym coupé drophead 405. Ta druga wersja miała nadwozie zbudowane przez firmę Abbotts z Farnham w liczbie 42 egzemplarzy.

Wnętrze wyposażono w panel z siedmioma wskaźnikami oraz kierownicę z dwoma ramionami. Oprócz kilku detali, całe wnętrze było wykończone skórą i drewnem. Dzięki szerokim przednim siedzeniom, zapewniało komfort pasażerom, ale tylna kanapa nie oferowała zbyt dużo miejsca na nogi ani na głowę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.