Po II wojnie światowej firma Bristol Aeroplane Co. postanowiła zająć się produkcją samochodów, zaczynając od licencji na przedwojenny model BMW 327. Tak powstała seria Bristol 400 w 1947 roku.
Przechodząc do 1958 roku, zadebiutował nowy model – Bristol 406. W samochodzie zastosowano ten sam silnik rzędowy sześciocylindrowy z przedwojennego BMW 328, wyposażony w potrójne gaźniki Solex i system cross-pushrod, który generował moc 105 KM.
Podwozie pochodziło z BMW 327, ale z zastosowaniem ewolucji zawieszenia typu Watt na tylnym moście. Model 406 wyposażono w hamulce tarczowe Dunlop na czterech kołach, co było wówczas rzadkością. Dla porównania, Mercedes-Benz 220 „Ponton” z tego samego okresu miał cztery bębny. Dodatkowo, zastosowano kierownicę z przekładnią zębato-walcową.
Stylistyka była kontrowersyjna. Model 406 był pierwszym samochodem Bristol, który wyglądał jakby został zaprojektowany przez producenta samochodów, a nie producenta samolotów. Duży „uśmiech” z przodu nie był zbyt estetyczny, ale reszta samochodu miała nowoczesny wygląd.
Wnętrze 406 było niezwykle luksusowe, z bogatymi skórzanymi siedzeniami i wysokiej jakości wykładzinami Wilton. Szczególną cechą modelu 406 były poduszki głowy zintegrowane z przednimi siedzeniami, które można było podnosić.
Układ deski rozdzielczej oraz zestaw wskaźników wyglądały jakby pochodziły z samolotu, oferując łatwe odczyty oraz wystarczającą ilość informacji na temat parametrów samochodu.