BRISTOL 407 1961-1963

Bristol 407 był pierwszym modelem swojego rodzaju, który miał pod maską silnik V-8 od Chryslera, co zapewniło temu lekkim coupé moc, na którą zasługiwał.

W 1960 roku były kierowca wyścigowy Tony Crook objął stery w Bristol Cars Ltd. Przejął model 406, zamontował pod jego maską większy silnik i tak powstał model 407 z 1961 roku.

Model 407 był podobny do swojego poprzednika 406 i nie zdradzał nic na temat swoich osiągów. Jego przednia część wyróżniała się charakterystyczną komorą silnikową z nietypowym grillem, który przypominał kształtem samolot widziany z przodu. Projektanci Bristol umieścili reflektory na górnej stronie przednich błotników, a lampy parkingowe pod nimi. Szeroki, chromowany zderzak z dwoma pionowymi wzmocnieniami dopełniał przód samochodu. Jego kształt sedan w trzech częściach z dwoma drzwiami był bardzo nowoczesny jak na tamte czasy. Posiadał faliste błotniki i panele nadwozia bez ekstrawaganckich krzywizn i ozdób. To była prosta, ale efektywna konstrukcja. Z tyłu okrągłe światła zespołowe umieszczone na końcach błotników tworzyły szeroką literę V nad chromowanym zderzakiem.

Wnętrze samochodu było zachowane w tradycyjnym stylu, z kierownicą przypominającą ster, mającą dwa ramiona. Co więcej, Bristol zainstalował inspirowany lotnictwem zestaw wskaźników z siedmioma tarczami, gdzie prędkościomierz i obrotomierz znajdowały się po bokach, a wskaźniki zgrupowano w centralnej części. W przeciwieństwie do większości samochodów swojego czasu, producent umieścił przyciski po prawej stronie kierownicy, kontrolujące automatyczną skrzynię biegów. Orzechowe wykończenie deski rozdzielczej pasowało do luksusowych skórzanych siedzeń. Zainstalowane zostało również kanapa dla dwóch osób z rozkładanym podłokietnikiem na środku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.