Po tym, jak zaprzestali produkcji samolotów, firma Bristol zaczęła budować samochody. Trzy dekady po zakończeniu II wojny światowej, brytyjska firma wprowadziła model 412 Targa.
To było dziwne połączenie, ponieważ nadwozia były produkowane we Włoszech, a następnie wysyłane do Wielkiej Brytanii, do Filton, aby połączyć je z podwoziem. Ale w jakiś sposób ten przepis działał przez kilka lat. Aby dodać pikanterii, silnik pochodził z USA. Ostatecznie trudno było stwierdzić, czy to był rzeczywiście brytyjski samochód.
Samochód o kształcie klina, z płaskimi powierzchniami i kanciastymi liniami, został zaprojektowany we Włoszech. Długi i płaski przód, spłaszczona osłona przednia oraz płaskie błotniki sprawiały, że auto wyglądało kanciasto. Kabina była krótka, a samochód miał dach targa. Chociaż dach był demontowalny i można go było schować w bagażniku, słupki B pozostały na pojeździe wraz z łukami bezpieczeństwa. Był też składany tylny kanvas, który zakrywał tylne siedzenia. Jeśli dach był na miejscu, a tył złożony, auto można było przekształcić w landaulet. Rezultatem był ekscentrycznie wyglądający pojazd.
Wnętrze miało inne interesujące cechy. Z drewnianą deską rozdzielczą i skórzanym panelem przyrządów, samochód oferował ekskluzywny wygląd dla swojego właściciela. Na środku deski znajdowała się jednostka klimatyzacyjna. Na podłodze, na tunelu przekładni, producent zamontował wybierak biegów do 3-biegowej skrzyni automatycznej. Aby uzasadnić wysoką cenę, samochód był standardowo wyposażony w skórzaną tapicerkę.