BRISTOL Blenheim 3G 2002-2011

BRISTOL Blenheim 3G 2002-2011

Przejdź do galerii zdjęćBRISTOL Blenheim 3G 2002-2011

Ostatnim modelem wyprodukowanym przez brytyjskiego producenta samochodów Bristol był Blenheim z 2002 roku. Stanowił on nową wersję oryginalnego modelu 603 z 1976 roku, chociaż nie był ostatnim modelem stworzonym przez Bristol.

Historia Bristola była pełna wzlotów i upadków. Jego świetność przypadła na czas, gdy samochody wyposażane były w silniki BMW i przybierały nawet ich kształty. To wszystko miało miejsce po II wojnie światowej, gdy niektóre pojazdy nosiły charakterystyczne „nerki” BMW w grillu, ale nie miały logo. Z biegiem lat producent postanowił zmienić oblicze i zaczął korzystać z silników V8 od Chryslera.

W 1976 roku do współpracy zaproszono Zagato, aby zaprojektował nową sylwetkę dla postarzałego modelu Bristol 411 Coupe. Zachowano trójbryłową konstrukcję, a zaprojektowano sylwetkę czteromiejscowego grand tourera. Jego przestronność była na tyle duża, że można było wygodnie pomieścić dwóch dorosłych pasażerów z tyłu. Pojazd przeszedł kilka modyfikacji między 1976 a 2002 rokiem, ale podstawowe elementy pozostały takie same. Wprowadzono kilka drobnych zmian, aby uczynić samochód bardziej atrakcyjnym dla klientów. Cztery okrągłe reflektory i przeprojektowany grill były częścią tych zmian. Z tyłu nowe były poziomo zamontowane światła tylne z modelu Opel/Vauxhall Senator.

Wnętrze wciąż korzystało z tych samych ekskluzywnych brytyjskich materiałów. Model z 2002 roku miał tę samą skomplikowaną konstrukcję deski rozdzielczej, inspirowaną samolotami z czasów II wojny światowej. Drewniane wykończenia i okrągłe nawiewy były w całkowitej dysharmonii z zamontowanym na szczycie centralnej konsoli radiem CD, które wyglądało na tanie zastępstwo oryginalnego wyposażenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.