BRISTOL Blenheim Speedster 2004-2011

BRISTOL Blenheim Speedster 2004-2011

Przejdź do galerii zdjęćBRISTOL Blenheim Speedster 2004-2011

Brytyjski producent samochodów Bristol zaprezentował na rynku w 2002 roku niezwykle wyglądający pojazd: Blenheim Speedster, jednak sprzedaż rozpoczęła się dopiero w 2004 roku.

Bristol wciąż pozostawał w pełni w rękach brytyjskich, w przeciwieństwie do MINI, Rolls-Royce’a, Bentleya, Aston Martina, Jaguara czy Land Rovera. To czyniło tę markę wyjątkową, mimo że ich samochody nie były już całkowicie brytyjskie. Blenheim Speedster jest jednym z takich przykładów. Łączył on stare technologie i design z nowymi napędami. Zbudowano go na tej samej platformie, co czteroosobowy Blenheim, który z kolei opierał się na zmodyfikowanej wersji ramy box-frame z BMW 328 z 1938 roku.

Design inspirowany był dawnym prototypem Bristol Bullet z lat 50-tych i przypominał model 404. Miał otwarte „usta”, które dostarczały zimne powietrze do chłodnicy. Na przedniej części karoserii zaokrąglone błotniki mieściły okrągłe reflektory i kierunkowskazy poniżej nich, podobnie jak w starym modelu 404. Jednak mimo klasycznego wyglądu, nadwozie wykonano z aluminium, a gładkie błotniki i drzwi potwierdzały nowoczesną interpretację starego projektu. Dodatkowo samochód był konstrukcją bez dachu, bez oszklenia. Kierowca i pasażer z boku byli chronieni jedynie przez krótki przedni szyba. Z tyłu dodano dwa finy do tylnych błotników. Tylny zderzak był ukryty za panelem, a podwójny układ wydechowy umożliwiał silnikowi swobodne oddychanie.

Starając się zapewnić swoim klientom luksusowe odczucia, Bristol wyposażył otwartą wersję roadstera w fotele kubełkowe pokryte skórą, oddzielone konsolą środkową, w której znajdował się selektor biegów automatycznej skrzyni biegów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.