Bristol był jednym z ostatnich brytyjskich producentów samochodów, który wyewoluował z producentów samolotów w czasie II wojny światowej i przetrwał do momentu ogłoszenia likwidacji w 2011 roku.
W połowie lat 70. brytyjski przemysł wciąż wyglądał na silny, a Bristol uruchomił silniki modelu 603 coupe. W 1976 roku miasto Bristol obchodziło 603-lecie uznania. Stąd pochodziła nazwa. To była dziwna inspiracja, ale sprawdziła się w przypadku najnowszego coupe, które Bristol zbudował pod nowym kierownictwem, zaczynającym się w 1973 roku, kiedy Tony Crook odkupił udziały od Sir George’a White’a.
Coupé z silnikiem V8 miał cztery okrągłe reflektory i prostą kratkę bez zbędnych ozdób. Po prostu proste, poziome, czarne plastikowe linie. Samochód był węższy niż Rolls Royce Silver Shadow, ale dłuższy niż Jaguar XJ-S coupé. Posiadał długą bazę osi, co zapewniało komfortową jazdę na długich dystansach.
Wewnątrz mieściły się cztery dorosłe osoby. W przeciwieństwie do wielu innych czteromiejscowych pojazdów tamtej epoki, pasażerowie z tyłu mogli siedzieć wygodnie, z wystarczającą ilością miejsca na nogi i głowę. Fotele pokryte skórą były ręcznie robione i zszywane. Panel instrumentów był płaski, a duże, okrągłe wskaźniki umieszczono na drewnianej desce rozdzielczej.