Od czasu, gdy Bugatti na nowo ożywiło się dzięki wsparciu grupy Volkswagen, oferowało jedynie hyperkary z mocą przekraczającą 1000 KM pod maską. Chiron nie był wyjątkiem.
W 2016 roku Bugatti zaprezentowało specjalną wersję modelu Chiron. Była to Chiron Sport, jakby standardowy Chiron nie był wystarczający. Ta wersja różniła się nieco od pozostałych. Z przodu, cztery prostokątne, LED-owe reflektory wyglądały groźnie w swoich ostrych obudowach. Na grillu w kształcie podkowy producent umieścił numer 16, nawiązując do silnika W16 zamontowanego w samochodzie. Po bokach auto dorównywało Veyronowi, a z tyłu zainstalowano regulowany spojler. W porównaniu do standardowego Chirona, wersja Sport była lżejsza o 18 kg.
Wnętrze Bugatti to pełen luksus i drogie materiały. Do wykonania dźwigni zmiany biegów oraz kierownicy użyto skóry zamszowej, gładkiej skóry do siedzeń i wysp na desce rozdzielczej, w tym obramowania zestawu wskaźników oraz paneli drzwiowych. Na konsoli środkowej zamontowano kilka akcentów z włókna węglowego.
Pod maską znajdował się ten sam silnik W16 z czterema turbosprężarkami, podkręcony do 1500 KM. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pomocą 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów (dwu sprzęgłowej). Jego osiągi nie różniły się zbytnio od standardowego Chirona, ale dzięki ulepszonej zawieszeniu i aerodynamice, lepiej radził sobie w zakrętach.
Bugatti doskonali model Chiron i wprowadza wersję Sport swojego supersamochodu o mocy 1500 KM, dwa lata po jego światowej premierze na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2016 roku. W tym samym miejscu, w tym roku, francuska marka luksusowa prezentuje Bugatti Chiron Sport, który oferuje znacząco poprawione osiągi w zakrętach i jeszcze większą zwinność, bez zmiany mocy ani danych wydajnościowych. W tym celu Bugatti opracowało dynamiczny pakiet prowadzenia i zmniejszyło wagę swojego pojazdu o około 18 kilogramów. W efekcie, Chiron Sport osiąga wyższe prędkości w zakrętach i jest w stanie pokonać tor Nardò w południowych Włoszech o pięć sekund szybciej niż Chiron. Główne różnice między wyglądem Chiron Sport a wersją standardową to nowy design kół i nowy deflektor wydechu z czterema rurami wydechowymi. Podstawowa cena Bugatti Chiron Sport wynosi 2,65 miliona euro netto. Ustalono podstawową cenę na rynku amerykańskim na 3,26 miliona USD, w tym transport, cła, podatki i opłaty. Dodatkowo, dostępny jest opcjonalny pakiet kolorów i wykończeń, który pozwala klientom na indywidualne dopasowanie sportowego wyglądu ich Chiron Sport. Planowane jest dostarczenie pierwszych pojazdów do klientów pod koniec 2018 roku.
„Opracowaliśmy Chiron Sport dla klientów, którzy pragną jeszcze bardziej sportowych wrażeń z jazdy swoim Chironem, z poprawioną dynamiką boczną na krętych drogach,” mówi Stephan Winkelmann, prezydent Bugatti Automobiles S.A.S. „Dla nas ważne było, aby nie zmieniać unikalnego charakteru Chiron, połączenia najwyższej wydajności, przyspieszenia i maksymalnej prędkości z luksusem, komfortem i codzienną użytecznością.”
Dlatego ekstremalna moc i parametry wydajnościowe Chirona, jak również łatwość i komfort jazdy pozostają bez zmian. Zauważalnie poprawiła się jednak obsługa Chiron Sport.
„Chiron Sport stał się wyraźnie zwinniejszy, a jego nowa zwinność, szczególnie w ciasnych zakrętach, sprawia, że jazda po krętych drogach i torach do jazdy staje się dużo bardziej emocjonującym doświadczeniem dla kierowcy,” kontynuuje Winkelmann.
Dynamiczny pakiet prowadzenia i mniejsza waga sprawiają, że Chiron Sport jest szybszy.
Bugatti Chiron Sport korzysta z nowego dynamicznego pakietu prowadzenia. Programiści Bugatti zdefiniowali sztywniejsze zawieszenie. Obejmuje to nową strategię sterowania amortyzatorami, które reagują średnio o 10 procent sztywniej niż w Chiron. Kierownica została również zmodyfikowana, nie tracąc przy tym swojego wyjątkowego bezpośredniego uczucia i obliczalnej wydajności. Te nowe ustawienia wchodzą w życie tylko w trybie Handling Chiron Sport, który jest więc bardziej wyraźnie odróżniony od trybu EB dla kierowcy.
Oprócz tych zmian, zoptymalizowano dyferencjał tylnej osi, a w samochodzie pojawiła się funkcja Dynamic Torque Vectoring, która indywidualnie rozdziela moment obrotowy na koła po obu stronach, znacznie poprawiając zachowanie kierownicy i zwinność pojazdu, szczególnie w ciasnych zakrętach. Ta zmiana działa w wszystkich trybach jazdy.
Jedną z modyfikacji, które sprawiają, że Bugatti Chiron Sport jest bardziej zwinny, jest redukcja wagi o około 18 kilogramów, dzięki zastosowaniu nowych lekkich elementów. Największe oszczędności zostały osiągnięte dzięki nowym lekkim felgom oraz zwiększonemu użyciu włókna węglowego, na przykład do stabilizatora, pokrywy intercoolera czy nowo opracowanych wycieraczek. Chiron Sport ma również lżejsze szkło w tylnej szybie oraz nowy, lżejszy deflektor wydechu.
W efekcie Chiron Sport stał się jeszcze bardziej responsywny i pokonuje zakręty jeszcze szybciej. Na torze Nardò programiści Bugatti zarejestrowali czas przejazdu, który jest pięć sekund szybszy niż w podstawowym modelu Chiron. Ze względu na swoją konstrukcję, tor Nardò jest szczególnie dobrze dostosowany do testowania Chirona, ponieważ supersamochód osiąga pełny potencjał prowadzenia nawet przy prędkościach w zakrętach przekraczających 200 km/h.
Bugatti jest pierwszym producentem, który opracował wycieraczkę z włókna węglowego.
Ramiona wycieraczek opracowane przez Bugatti dla Bugatti Chiron Sport są interesującym detalem technicznym. To pierwszy produkowany samochód, który ma ramiona wycieraczek wykonane z włókna węglowego. Ta nowa konstrukcja umożliwia Bugatti rezygnację z przegubów, które są zazwyczaj stosowane w konwencjonalnych wycieraczkach. Funkcja tych przegubów została zintegrowana w strukturze z włókna węglowego ramion wycieraczek. Ponadto końcówki ramion wycieraczek, które wykonane są z aluminium, są produkowane w procesie druku 3D, co pozwala zaoszczędzić na wadze. Dzięki temu nowe wycieraczki z włókna węglowego są o 77 procent lżejsze, czyli o 1,4 kg w porównaniu do swoich poprzedników.
Dodatkowo, dzięki nowemu materiałowi, ramiona wycieraczek mają nowy profil, który poprawia właściwości aerodynamiczne.
Nowe felgi i deflektor wydechu odróżniają Chiron Sport od Chirona.
Na pierwszy rzut oka Bugatti Chiron Sport można rozpoznać po nowych obręczach kół „Course” i nowym deflektorze wydechu, który ma cztery okrągłe końcówki zamiast prostokątnych używanych w Chiron. Ponadto wersja Sport ma szereg cech designu, które podkreślają jej tożsamość jako Chiron Sport. Na przykład przycisk uruchamiania silnika i pokrętło wyboru trybu jazdy na kierownicy oraz tablica marketingowa mają anodowane czarne wykończenie, logo „Sport” jest widoczne na listwach progowych, a na centralnej konsoli znajduje się wkładka z wyszywanym logo „Chiron Sport”.
Więcej opcji kolorystycznych i wykończeniowych dostępnych dla jeszcze bardziej sportowego wyglądu.
Dodatkowo, zespół projektowy Bugatti stworzył pakiet opcji kolorystycznych i wykończeniowych dla Bugatti Chiron Sport, pozwalający klientom nadać swoim pojazdom jak najbardziej sportowy wygląd. Chiron Sport prezentowany na wystawie w Genewie ma dostępne wszystkie opcje.
Nadwozie pojazdu ma klasyczny dwutonowy schemat kolorystyczny. Kolor A z tyłu pojazdu określony jest przez widoczne szare włókno węglowe; czerwona farba włoska z przodu reprezentuje kolor B. Oprócz czerwonego, dostępne kolory to „French Racing Blue”, srebrny „Gris Rafale” i ciemnoszary „Gun Powder”.
Charakterystyczna linia boczna Bugatti, wygięta listwa z aluminium, jest pomalowana w kolorze B, w tym przypadku „Italian Red”. Ta czerwień występuje również na zaciskach hamulcowych, logo EB na dekielkach, spodzie tylnego spojlera oraz na etykietach pokrywy intercoolera. Tutaj tworzy ekscytujący kontrast z szarym „Gun Powder” pokrywy intercoolera z włókna węglowego i tym samym odcieniem, który jest użyty do malowania obręczy kół, aluminiowej obwódki charakterystycznych tylnych świateł Chirona, logo EB z tyłu oraz słynnego kształtu konia Bugatti na osłonie chłodnicy.
Czerwona „16” widnieje wyraźnie na czarnej siatce osłony chłodnicy – odnosząc się do liczby cylindrów, które nadają silnikowi Chirona jego unikalną pozycję.
Czerń dominuje we wnętrzu. Wszystkie elementy sterujące samochodu mają czarne anodowane wykończenie. Kierownica i dźwignia zmiany biegów są pokryte skórą zamszową. Dodatkowo, Bugatti użyło trzech materiałów do stylizacji wnętrza: Alcantary na podsufitkę, w tym słupek A i zasłony przeciwsłoneczne, pokrywie tylnej, listwach progowych, dolnej części centralnej konsoli, wnętrzach podłokietników foteli i wykończeniu bagażnika. Gładka skóra jest używana na fotelach, wewnętrznych wykończeniach drzwi, wyspach na desce rozdzielczej, w tym na obramowaniu zegarów, pojemniku poduszki powietrznej na kierownicy oraz podłokietniku i wkładce centralnej konsoli. Wreszcie, sama deska rozdzielcza, wykończenia drzwi, tyły oparć i osłona kolumny kierowniczej wykonane są z widocznego włókna węglowego.