Z maksymalną prędkością 300 mph (490,484 kph), ten model jest nie tylko najszybszym Bugatti, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, ale także najszybszym samochodem seryjnym na świecie od września 2019 roku. Znacznie zmodyfikowane Bugatti Chiron otrzymało dłuższe nadwozie oraz dodatkową moc z silnika. Dodatkowo, tył w wersji „Longtail” ma istotne znaczenie dla efektywności aerodynamicznej.
Dłuższe, groźniejsze i potężniejsze, Chiron Super Sport 300+ zostało specjalnie zaprojektowane, by zdobyć tytuł najszybszego samochodu osiągającego 300 mph i zdobyło tę koronę. Co więcej, jest uważane za samochód produkcyjny, a nie unikalny model, co czyni tę nagrodę jeszcze cenniejszą.
Zmodyfikowany silnik W16 ośmiocylindrowy z czterema turbosprężarkami generuje moc 1578 KM. Ponieważ wiele wewnętrznych komponentów pochodzi z modelu Centodieci (110), skrzynia biegów i napęd są takie same, wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła. Interesującym faktem jest to, że Bugatti ustanowiło rekordowy przejazd prototypu przy prędkości 304 mph, a następnie zainstalowało ogranicznik prędkości do 300 mph w modelu produkcyjnym.
Wyprodukowano tylko 30 egzemplarzy, a pierwszy został sprzedany w momencie premiery samochodu. Klient podpisał dokumenty na dachu pierwszego samochodu. Premiera nowego modelu odbyła się podczas finału Grand Tour, rajdu, który oddał hołd życiu Ettore Bugattiego, przebiegającym z Mediolanu do Paryża przez Molsheim. Cena wynosi oszałamiające 3,5 miliona euro.
Nikt nie jest szybszy. Zaledwie kilka tygodni po sensacyjnym rekordowym biegu, który został zrealizowany przez Bugatti – gdy po raz pierwszy hipersamochód przekroczył prędkość 300 mil na godzinę – francuska marka zaprezentowała wyjątkową edycję opartą na nowej wersji Chirona: Bugatti Chiron Super Sport 300+.
Bugatti przedstawiło nowy model wybranej grupie klientów jako kulminację obchodów 110-lecia firmy w Molsheim, znanej z tradycji. Chiron Super Sport 300+ odegrał szczególną rolę wśród licznych historycznych modeli Bugatti oraz współczesnych hipersamochodów, takich jak Divo, La Voiture Noire i Centodieci.
Chiron Super Sport 300+ – najszybsze Bugatti
Limitowana edycja Bugatti Chiron Super Sport 300+, ograniczona do 30 egzemplarzy, wizualnie nawiązuje do samochodu, który ustanowił rekord. Kilka tygodni temu, stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który przekroczył magiczną barierę 300 mil na godzinę. Osiągając prędkość wynoszącą dokładnie 304,773 mph (490,484 km/h), jest teraz najszybszym produkcyjnym hipersamochodem w historii. Co więcej: moc 1,176 kW/1,600 hp sprawia, że Chiron Super Sport 300+ przewyższa Chirona o 100 hp.
„Po niesamowitym rekordzie prędkości powyżej 300 mil na godzinę, który jako pierwsi osiągnęliśmy jako producent samochodów seryjnych, teraz oferujemy naszym klientom model Super Sport 300+ – bardzo wyjątkową edycję i najszybsze Bugatti w historii”, mówi Stephan Winkelmann, prezydent Bugatti. „Jednak Chiron Super Sport 300+ to coś więcej niż tylko najszybszy seryjny samochód sportowy na świecie. To świadectwo technicznego kunsztu Bugatti, mistrzowskiego rzemiosła i ogromnej dbałości o szczegóły.”
Aerodynamicznie zoptymalizowana karoseria
Bugatti Chiron Super Sport 300+ wizualnie różni się od Chirona, w tym również dzięki wydłużonej i aerodynamicznie zoptymalizowanej karoserii, zaprojektowanej do ekstremalnie szybkiej jazdy powyżej 420 km/h. Zainstalowane z przodu samochodu „Firanki powietrzne” kierują nadmiar ciśnienia rozwijającego się przy wlotach powietrza w stronę boków hipersamochodu. Jednocześnie wyloty powietrza na nadkolach oraz bezpośrednio za przednimi kołami rozpraszają nadmiar ciśnienia z nadkola, tworząc niewielką ilość negatywnego siły nośnej z przodu, co redukuje opór. Modyfikacje są również wyraźnie widoczne z tyłu. Dłuższy tył, tak zwany Longtail, pozwala na dłuższe przejście przepływu laminarnego nad pojazdem, co z kolei zmniejsza opór aerodynamiczny o ponad 40 procent. Dzięki zmodyfikowanej konfiguracji wylotu układu wydechowego, dyfuzor w centralnej części tyłu może niemal samodzielnie generować wystarczającą ilość negatywnej siły nośnej, co pozwala na schowanie skrzydła w trybie Top Speed. W rezultacie, opór z tyłu został jeszcze bardziej poprawiony, ponieważ negatywna siła nośna generowana przez skrzydła i spoilery przyczyniłaby się do oporu.
Karoseria wykonana jest z eksponowanego, czarnego włókna węglowego, w centrum ozdobionego racingowymi paskami w Jet Orange. Czarne pokrycie silnika również wykonane jest z włókna węglowego, podobnie jak wycieraczka przedniej szyby. Z przodu można rozpoznać specjalny model po logo Bugatti „Macaron” z prawdziwego srebra i czarnej emalii. Ekstremalnie lekkie koła magnezowe wykończone są w kolorze „Nocturne”, tak samo jak wszystkie elementy wykończeniowe. Pasażerowie są witani napisem „Super Sport 300 +” w oświetleniu LED przy otworze drzwi.
Wnętrze dominuje czarne włókno węglowe, skóra oraz Alcantara w kolorze Beluga Black, uzupełnione kolorowymi akcentami w Jet Orange. Na progach drzwi charakterystyczny napis również emanuje tym kolorem, podobnie jak zagłówki, podparcie kolan w konsoli centralnej oraz finezyjnie podwójnie szyte szwy. Z kolei wszystkie elementy wykończeniowe w wnętrzu mają czarną anodowaną powierzchnię, podczas gdy lusterko wsteczne i linia centralna są malowane na Beluga Black.
„Dzięki Super Sport 300+ oddajemy hołd nie tylko naszej chwalebnej historii z licznymi rekordami prędkości, ale także wydajności całego zespołu, który ustanowił ten rekord. To oni podjęli wyzwanie przejechania ponad 300 mil na godzinę,” mówi Stephan Winkelmann, prezydent Bugatti. „Z tego powodu Super Sport 300+ to coś więcej niż tylko edycja. To zdecydowanie najszybszy luksusowy hipersamochód na świecie i prawdziwe Bugatti w każdym calu – bezkompromisowo piękne, szybkie, wygodne i wyjątkowe.”