BUGATTI Divo 2018-Present

BUGATTI Divo 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćBUGATTI Divo 2018-Present

Kiedy Chiron został wprowadzony na rynek, wiele osób pytało, czy Bugatti stworzy coś jeszcze szybszego. W przypadku modelu Divo z 2018 roku, odpowiedź brzmiała: tak, ale w inny sposób.

Większość pojazdów produkowanych przez Bugatti po Veyronie była szybsza od modelu, który zastępowały. Mówiąc „szybsza”, mieliśmy na myśli wyższą prędkość maksymalną. Jednak to nie było celem Divo. A mimo to, był szybszy.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, samochód zachował charakterystyczne elementy marki: podkowę z przodu z dużym grillem, boczne wloty powietrza w kształcie litery C oraz długą kabinę, która wizualnie łączyła kokpit z komorą silnika. Z przodu dodano kilka nowych wlotów powietrza, a nowy wylot na masce służył do chłodzenia przedniego chłodnicy.

Pod względem osiągów, celem było uczynienie Divo szybszym od Chirona na torze wyścigowym. I udowodnił, że potrafi to zrobić. Mimo że oba modele miały ten sam silnik i skrzynię biegów, Divo potrafiło pokonywać zakręty szybciej. Dzięki poprawionej aerodynamice oraz ogromnemu tylnemu skrzydłu, Divo miało ujemną siłę aerodynamiczną, co oznacza, że im szybciej jechało, tym większa siła działała na drogę. Jednak w statycznych pomiarach Divo było lżejsze od Chirona o 35 kg (77 lbs).

Zarówno Chiron, jak i Divo miały te same opony, które były oceniane pod kątem określonej prędkości i masy. Ponieważ ciśnienie aerodynamiczne na Divo było większe o 90 kg (198 lbs) niż na jego starszym bracie, producent nie chciał ryzykować i ograniczył prędkość maksymalną do 380 km/h (236 mph).

 Zasłony w górę dla Bugatti Divo. Na ekskluzywnym wydarzeniu motoryzacyjnym „The Quail: A Motorsports Gathering” w Monterey w Kalifornii, Bugatti zaprezentowało swój najnowszy model podczas światowej premiery. Divo, stworzony przez francuską markę luksusową, to supersportowy samochód skonstruowany z myślą o zwinności, lekkości i optymalnym prowadzeniu na krętych drogach. Napędzany jest ikonicznym silnikiem W16 o pojemności ośmiu litrów i mocy 1500 KM. Aerodynamika modelu została intensywnie dopracowana, a ustawienia zawieszenia i podwozia zmodyfikowane. W rezultacie Bugatti Divo jest o 35 kilogramów (77 funtów) lżejsze i generuje o 90 kilogramów (198 funtów) większy docisk niż standardowy Chiron. Przyspieszenie boczne Divo wzrosło do 1,6 g, a maksymalna prędkość została ograniczona do 380 km/h (236 mph). Divo jest w stanie okrążyć tor Nardò w południowych Włoszech o osiem sekund szybciej niż Chiron. Seria składać się będzie tylko z 40 pojazdów. Po rozpoczęciu prezentacji dla wybranych klientów, ograniczona seria, której cena wynosi 5 milionów euro za sztukę, wyprzedała się natychmiast.

„Kiedy objąłem stanowisko w Bugatti na początku roku, szybko zorientowałem się, że nasi klienci i fani czekają na wyjątkowy pojazd, który opowie kolejną historię marki obok Chirona,” powiedział Stephan Winkelmann, prezydent Bugatti Automobiles S.A.S. „Zespół Bugatti był również bardzo chętny do zrealizowania takiego projektu.”

Dlatego zdecydowano się zbudować supersportowy samochód o innym charakterze niż Chiron, który wciąż będzie natychmiast rozpoznawalny jako Bugatti. Z Divo, Bugatti również przywraca swoją tradycję budowy nadwozi. W swoich pierwszych dekadach francuska marka luksusowa odnosiła znaczne sukcesy dzięki nadwoziom budowanym według własnych projektów i montowanym na istniejących podwoziach.

„Jak dotąd, nowoczesne Bugatti reprezentowało idealną równowagę między wysoką wydajnością, dynamiką na prostych odcinkach i luksusowym komfortem. W ramach naszych możliwości, w przypadku Divo przesunęliśmy równowagę bardziej w kierunku przyspieszenia bocznego, zwinności i pokonywania zakrętów,” dodał Winkelmann. „Divo jest stworzone do zakrętów.”

„Reakcja naszych klientów była oszałamiająca,” relacjonuje prezydent Bugatti. „Pokazaliśmy Divo małej grupie wybranych klientów Chirona. Wszystkie 40 samochodów zostało sprzedanych natychmiast – to była fantastyczna potwierdzenie dla zespołu Bugatti, który włożył w ten projekt tyle zaangażowania i pasji.”

„Divo to kolejny projekt mający na celu zachwycenie ludzi i świata,” dodaje Winkelmann. „Nasi fani są dla nas bardzo ważni.”

Super samochód nosi imię Alberta Divo, francuskiego kierowcy wyścigowego, który dwukrotnie wygrał słynny wyścig Targa Florio na górskich drogach Sycylii z Bugatti pod koniec lat 20.

Bugatti Divo reprezentuje nowoczesną interpretację tradycji budowy nadwozi marki

„Nowoczesna interpretacja budowy nadwozi dała nam inżynierom nową swobodę,” mówi Stefan Ellrott, szef rozwoju technicznego w Bugatti. „Krok, który zrobiliśmy z Divo w zakresie zwinności i wysokowydajnej dynamiki pokonywania zakrętów można porównać z ogólnym rozwojem od Veyrona do Chirona.”

Zaawansowany program aerodynamiki zapewnia optymalne chłodzenie pojazdu i 90 kilogramów większy docisk.

Właściwości aerodynamiczne Divo zostały poprawione dzięki dużej ilości pracy detali. Osłona przednia jest wyposażona w wloty powietrza, które zmniejszają efektywną powierzchnię poprzeczną pojazdu, jednocześnie zapewniając lepszy przepływ powietrza z przodu i zwiększając wydajność aerodynamiczną. Ulepszony „zasłon powietrzny” poprawia przepływ powietrza na przednich i tylnych częściach bocznych samochodu.

Nowo zaprojektowany, szeroki spojler przedni zapewnia większy docisk i kieruje więcej powietrza do przednich wlotów powietrza. System chłodzenia otrzymuje więc wyższy przepływ masy, a ogólna wydajność chłodzenia jest poprawiona.

Hamulce są chłodzone przez cztery niezależne źródła powietrza po każdej stronie pojazdu: powietrze napływa z obszaru wysokiego ciśnienia nad przednim zderzakiem, wlotów na przednich błotnikach, jednego wlotu na przednim chłodnicy oraz dyfuzorów przed oponami. Łopatki kierują zimne powietrze z tych obszarów na tarcze hamulcowe. Osłona cieplna odprowadza gorące powietrze przez koła. Dzięki temu hamulce nie przegrzewają się, a temperatura opon jest zawsze utrzymywana w optymalnym zakresie. System ten, który jest już stosowany w Chiron, zyskuje dodatkowe wsparcie od podciśnienia generowanego przez zasłonę powietrzną na oponach w przypadku Divo. Dodatkowo, nadkola są wentylowane przez szczeliny na błotnikach.

Dach Bugatti Divo został zaprojektowany tak, aby tworzyć kanał powietrzny NACA, optymalizowany wlot powietrza. W połączeniu z specjalnie zaprojektowaną osłoną komory silnika, zapewnia to bardzo wysoki przepływ masy powietrza do komory silnika, odgrywając kluczową rolę w zarządzaniu temperaturą w tej części pojazdu.

Tył Bugatti Divo charakteryzuje się nowym, regulowanym wysokością tylnym spojlerem, który działa jako hamulec powietrzny, gdy jest ustawiony do przodu i ustawiony jest pod różnymi kątami w zależności od trybu jazdy. Tylny spojler ma szerokość 1,83 metra (72″) i jest więc o 23 procent szerszy niż w Chiron. Szerszy spojler poprawia wydajność i zapewnia wyższą wydajność hamulca powietrznego, a także znacząco większy docisk.

Docisk zwiększa również tylny dyfuzor, który został całkowicie przeprojektowany w celu zwiększenia wydajności i mieści cztery rury wydechowe.

Całkowity generowany docisk wynosi 456 kilogramów, o 90 kg więcej niż w Chiron. Nowe ustawienia podwozia i zawieszenia oraz redukcja masy sprawiają, że Divo jest gwiazdą w zakrętach

Głównym celem pracy nad rozwojem podwozia było poprawienie dynamiki pokonywania zakrętów; Bugatti Divo miało być bardziej ostre, zwinne i zwrotne.

W tym celu zwiększono kąt nachylenia. W rezultacie maksymalna prędkość Bugatti Divo jest ograniczona do 380 km/h. W przeciwieństwie do Chirona, nie ma więc trybu Top Speed. Jeśli chodzi o przyspieszenie boczne, Divo osiąga 1,6 g. Same te zmiany zapewniają wyczuwalnie inne wrażenia podczas jazdy po krętych drogach.

Kierownica i zawieszenie zostały ustawione tak, aby zapewnić bardziej bezpośrednią reakcję i zdecydowanie sportowe zachowanie w wszystkie tryby (EB, Autobahn i Handling).

Bugatti Divo jest o 35 kilogramów lżejsze niż Chiron. Redukcja masy wynika z wielu modyfikacji w konstrukcji, w tym zastosowania nowych lekkich kół i pokrywy intercoolera z włókna węglowego. Masa została również zaoszczędzona dzięki mocowaniu klap przedniego dyfuzora, zmniejszeniu ilości materiału izolacyjnego oraz zamontowaniu lżejszego systemu audio. Aby zredukować wagę, zrezygnowano także z schowków na konsoli środkowej i w wykończeniach drzwi.

Dzięki temu Bugatti Divo może okrążyć tor Nardò o osiem sekund szybciej niż Chiron.

Nowy progresywny język designu podkreśla wewnętrzne wartości Divo. Nowy strój dla nowego charakteru

„Divo to kolejny przykład naszej filozofii projektowania 'Forma podąża za wydajnością’. W tym przypadku inżynierowie i projektanci dążyli do stworzenia pojazdu skupionego na prędkości pokonywania zakrętów i dynamice bocznej,” mówi Achim Anscheidt, dyrektor designu Bugatti Automobiles S.A.S., opisując język projektowania nowego Bugatti.

„Projekt Divo był również doskonałą okazją dla naszego zespołu, aby dodać nowoczesny rozdział do historii budowy nadwozi Bugatti, która była tak udana w pierwszych latach marki.”

„Naszym zadaniem było opracowanie pojazdu, który różniłby się od Chirona, ale nadal byłby natychmiast rozpoznawalny jako Bugatti,” dodaje Anscheidt. „Dla nas projektantów oznaczało to, że trzy kluczowe elementy stylu Bugatti muszą pozostać w miejscu: przedni grill w kształcie podkowy, charakterystyczna linia sygnatury Bugatti wzdłuż boków pojazdu oraz charakterystyczny fin, który definiuje oś podłużną samochodu, widziany z góry, pochodzącą z modelu Type 57 Atlantic.

Zespół projektowy kontynuował ewolucję elementów wzorniczych dla Divo zgodnie z wytycznymi projektu i reinterpretował filozofię wzornictwa „Forma podąża za wydajnością”. Zewnętrzna powłoka Divo została zaprojektowana w sposób nieprzejednany, aby podkreślić przyspieszenie boczne. Głównym celem było osiągnięcie optymalnej wydajności aerodynamicznej i termodynamicznej.

Jednocześnie Bugatti Divo reprezentuje nowe podejście stylistyczne, które zespół projektowy opracował specjalnie dla nadwozia Bugatti, odróżniając je od nowoczesnych produktów głównych marki.

Smuklejsza linia boczna Divo sprawia, że pojazd wydaje się niższy i dłuższy. Nowe proporcje pozwalają na wizualne poziome podzielenie nadwozia, co zostało wzmocnione przez specjalny schemat kolorów. Górna, bardziej elegancka część jest malowana matowym wykończeniem w kolorze srebrnym „Titanium Liquid Silver”, opracowanym specjalnie dla Divo. To skutecznie podkreśla rzeźbiarską, muskularną formę samochodu. Długie, zaokrąglone obszary z gładkimi powierzchniami wzdłuż słupka C i tylnych boków optycznie przesuwają kabinę kierowcy do przodu. Daje to Divo niezwykle dynamiczny wygląd, nawet gdy pojazd stoi w miejscu.

Dolna część boków ma bardziej funkcjonalny, techniczny design, wzmacniając siłę pojazdu i nadając mu pewną postawę na drodze. Ta sekcja charakteryzuje się odsłoniętym włóknem węglowym w odcieniu niebieskiego ropy, „Divo Carbon”, opracowanym specjalnie dla tego modelu.

Całkowicie nowa architektura została opracowana dla przodu samochodu. Istnieją dodatkowe wloty powietrza do chłodzenia hamulców. Nowe, pionowo umieszczone przednie światła z dziennym światłem na zewnętrznej krawędzi nadają Divo wygląd większej szerokości. Przy otworze świetlnym wynoszącym tylko 35 milimetrów (1 3/8″), niezwykle kompaktowe, lekkie reflektory LED wchodzą w nową techniczną wymiar. Animacja świetlna opracowana specjalnie dla Divo podkreśla charakterystyczny podpis przedniego końca. Poziome podział na dolną część z włókna węglowego i górną matową srebrną sekcję sprawia, że Divo wydaje się niższe i podkreśla optyczne wrażenie szerokości.

Wlot powietrza NACA na dachu tworzy optyczne połączenie z wylotem powietrza w centrum osłony przedniej i kieruje powietrze w kierunku tylnego spojlera. Fakt, że linia centralna biegnie od przodu przez dach do tylnego spojlera, jest nie tylko reminiscencją legendarnej przeszłości Bugatti, ale także spełnia funkcję. Ta konfiguracja zapobiega tworzeniu się wirów powietrza nad pojazdem, tworząc turbulencje na tylnym spojlerze.

Jednym z elementów wyróżniających tył pojazdu jest z pewnością nowe, wysoko zaawansowane 3D tylne światło. Jest ono właściwie częścią tylnego grilla, który częściowo produkowany jest w procesie druku 3D i posiada specjalne lekkie łopatki o różnych rozmiarach. W sumie 44 z tych łopatek świeci, tworząc tylne światło Divo. Na zewnętrznej krawędzi łopatki stają się szersze, tworząc intensywniejsze światło. W kierunku centrum pojazdu stają się węższe, co skutkuje stopniowym zanikiem światła. Rezultatem jest uderzający wygląd, który sprawia, że Divo jest również nie do pomylenia z tyłu.

Dwukolorowy schemat kolorów także potęguje siłę wrażenia stworzonego przez tył. Błotniki są malowane na „Titanium Liquid Silver” z matowym wykończeniem i są optycznie oddzielone od części, które kontrolują przepływ powietrza na tylnym końcu. Wyloty powietrza, tylny spojler i dyfuzor mają wykończenie z włókna węglowego.

„Divo Racing Blue”, jasny turkusowy odcień opracowany specjalnie dla Divo, podkreśla trójwymiarowy charakter trzech powierzchni prowadzących do wlotów i wylotów powietrza z przodu, bokach i tylnej części, tworząc dynamicznie kontrastowe efekty.

Techniczny charakter schematu kolorów i materiałów używanych na zewnątrz jest kontynuowany we wnętrzu. Matowa wersja ekskluzywnego, błyszczącego włókna węglowego używanego na zewnątrz znajduje się we wnętrzu.

Efekty kolorystyczne odcienia włókna węglowego i powłoki zewnętrznej są odzwierciedlane w 1:1 przez ciemny odcień „Divo Grey” ropy w wnętrzu, zapewniając subtelny kontrast z anodowanymi szarymi powierzchniami metalowych części.

Charakterystyczny odcień „Divo Racing Blue” jest również używany jako kolor skóry Alcantara w wnętrzu, gdzie odgrywa szczególną rolę, dostarczając optycznego podziału w powierzchniach wnętrza. Ten kolor jest stosowany prawie w całej sekcji kierowcy, podczas gdy w sekcji pasażera dostarcza jedynie wybranych akcentów.

Kolejny stylistyczny link między wnętrzem a zewnętrzem tworzą wykończenia drzwi i obszary siedzeń, które posiadają haftowaną trójwymiarową strukturę rombową z algorytmiczną konfiguracją, reinterpretując strukturę grilla i tylnych świateł.

Innowacje techniczne we wnętrzu obejmują fotele, które nie tylko mają nowy design, ale również oferują lepsze wsparcie boczne. Kierownica jest częściowo pokryta Alcantarą i ma większe łopatki zamocowane mocno po obu stronach koła. Dzięki większym podłokietnikom i podporom dla łydek, konsola środkowa zapewnia większy komfort.

Samochód nazwany na cześć francuskiego kierowcy wyścigowego i dwukrotnego zwycięzcy Targa Florio, Alberta Divo

Albert Divo urodził się w Paryżu 24 stycznia 1895 roku jako Albert Eugène Diwo (później nazywał się Divo). Po służbie jako pilot myśliwski w I wojnie światowej, pracował jako mechanik. Jego kariera kierowcy wyścigowego rozpoczęła się od Sunbeam i Talbot-Darracq w 1919 roku. Szybko odniósł sukcesy, wygrywając hiszpańskie Grand Prix w Sitges w 1923 roku. W 1924 roku przeszedł do Delage, gdzie brał udział w licznych wyścigach sprinterskich we Francji. W latach 1926 i 1927 znowu ścigał się dla Talbot, gdzie odniósł mniejsze sukcesy z powodu problemów z niewystarczająco dojrzałym wzornictwem. Następnie powrócił do Delage, ale nie został zapisany do żadnych wyścigów. Kiedy Talbot i Delage wycofały się z wyścigów, Divo dołączył do zespołu wyścigowego Bugatti w 1928 roku. W tym samym roku wygrał Targa Florio na Sycylii prowadząc model Type 35 B. Powtórzył ten sukces w następnym roku. Zajął trzecie miejsce w Spa w 1930 roku. Do 1933 roku brał udział w kolejnych wyścigach dla Bugatti, prowadząc modele 51, 53 i 54, a także w wyścigach górskich modelami 45 i 47. Od 1936 roku ścigał się dla Delahaye i Talbot. Wycofał się z wyścigów w 1939 roku. Po II wojnie światowej Albert Divo pracował jako menadżer wyścigowy dla Castrol. W 1962 roku był członkiem założycielem Klubu Międzynarodowego Starych Kierowców Formuły 1 w Villars-sur-Ollon (Szwajcaria). Divo otrzymał Legię Honorową. Następnie prowadził wycofane życie i zmarł w Morsang-sur-Orge, na południe od Paryża, 19 listopada 1966 roku.

Divo z pewnością odniósł swoje największe sukcesy z Bugatti, którego dominacja w Targa Florio rozpoczęła się w 1925 roku. Legendarna Targa Florio, organizowana corocznie na górskim torze na Sycylii aż do 1977 roku, była z pewnością jednym z najtrudniejszych wyścigów wytrzymałościowych swojego czasu. Bugatti wygrało ten wyścig pięć razy z rzędu z modelem Type 35.

Bugatti budowa nadwozi: fabryczne nadwozie wykonane w Molsheim

Z Divo, Bugatti ożywia swoją tradycję budowy nadwozi. Podczas gdy pojazdy Ettore Bugatti z lat 20. XX wieku reprezentowały lekką konstrukcję i techniczne innowacje, to jego syn Jean uczynił nadwozia Bugatti z lat 30. ikonami stylu swojego czasu. Do dziś dzieła Jeana ucieleśniają złotą erę francuskiej budowy nadwozi. Na swój sposób zarówno ojciec, jak i syn przyczynili się do bardzo szczególnego mitu marki Bugatti.

W połowie lat 20. XX wieku Ettore Bugatti coraz bardziej angażował swojego syna w działalność firmy, a to Jean opracował koncepcje dla nadwozi Bugatti, najpierw dla modelu Type 41 Royale, a od 1926 roku również dla modelu Type 40. Do tego czasu dwumiejscowe i czteroosobowe sportowe kabriolety i coupé były produkowane przez budowniczych nadwozi takich jak Gangloff czy Lavocat & Marsaud. Aby zrealizować swoje pomysły, Jean zaangażował utalentowanego projektanta nadwozi Josepha Waltera.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.