Bugatti wyprodukowało ostatni samochód wyścigowy w 1955 roku i wzięło udział w Grand Prix Francji, ale bez zauważalnego wyniku. Mimo to, marka pokazała, że wciąż potrafi tworzyć samochody o wysokich osiągach.
W 1955 roku francuski producent znajdował się w trudnej sytuacji finansowej i zainwestował wszystko w samochód wyścigowy Type 251. Bugatti miało nadzieję, że wyniki przyciągną więcej klientów i ożywią niegdyś chwaloną markę. Niestety, okazało się inaczej, a model 251 nie ukończył wyścigu, wycofując się w 18. okrążeniu. Mimo to, miał niezwykły, oszałamiający design, ale nie był ukończony.
Type 251 charakteryzował się szeroką, kanciastą sylwetką oraz aerodynamicznym przodem, który częściowo zasłaniał przednią część kół. Szeroki wlot powietrza zapewniał chłodzenie chłodnicy umieszczonej z tyłu. Silnik znajdował się jednak nie z przodu, lecz za kabiną.
Kabina była przystosowana dla kierowcy i miała wyściełane siedzenie oraz zagłówek. Specyficzna, czteroramienna kierownica Bugatti nosiła znak EB na środku. Przed kierowcą znajdował się obrotomierz, a wskaźnik prędkości był po lewej stronie.