Wyglądający jak zwykły, dwudrzwiowy pojazd, model Type 30 był prawdziwym snem swoich czasów, dzięki nowemu silnikowi zamontowanemu pod maską oraz czterobiegowej skrzyni biegów.
Ettore Bugatti był już znanym i szanowanym nazwiskiem w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Jego sukcesy w różnych wyścigach przyniosły mu sławę. W 1922 roku Bugatti wprowadził model Type 30, który oparty był głównie na modelu Type 13 „Brescia”, pierwszym prawdziwym samochodzie produkcyjnym stworzonym przez francuską firmę, ale zasilanym wspaniałym silnikiem stosowanym w wyścigowym modelu Type 29.
Większość z 600 wyprodukowanych egzemplarzy miała nadwozia Bugatti, podczas gdy kilka sprzedano jedynie jako gołe podwozia, które zostały dokończone przez niezależnych karoseriowych. Wszystkie one miały ten sam radiator o charakterystycznym, zaokrąglonym kształcie, w przeciwieństwie do większości innych samochodów, które miały kwadratowe. Jednym z wyróżniających szczegółów modelu Type 30 był owalny zbiornik paliwa, który miał taki kształt dla bardziej smukłego i aerodynamicznego profilu.
W oryginalnym nadwoziu Bugatti, kabina bez dachu oferowała miejsce dla dwóch osób, chociaż jej wąskie wnętrze sprawiało, że bardziej nadawała się tylko dla kierowcy. Na desce rozdzielczej Bugatti zamontował metalowy panel i umieścił większość wskaźników na środku. Dwa kolejne wskaźniki znalazły swoje miejsce przed kierowcą oraz po stronie pasażera.