BUGATTI Type 38 1926-1927

Model 1926 Type 38 był następcą poprzedniego modelu Bugatti Type 30. Produkowano go tylko przez rok, ale miał duży wpływ na przyszłe modele.

Znany silnik o pojemności 2,0 litra z układem ośmiu cylindrów w rzędzie był arcydziełem swoich czasów. Precyzja potrzebna do wytworzenia tego silnika była osiągnięta jedynie przez inżynierów Bugatti. Inni producenci samochodów wybrali bezpieczniejszą drogę, montując jednostki sześciocylindrowe o tej samej pojemności.

Type 38 miał dłuższy rozstaw osi niż jego poprzednik, Type 30. Ułatwiło to samochodowi osiąganie wysokich prędkości, zapewniając lepszą równowagę. Auto było dostępne jako dwuosobowy roadster lub czteroosobowy Gran Tourer. Niektóre modele miały materiałowy dach, który można było zainstalować w przypadku złej pogody. Jak to było w tamtych czasach, niektóre pojazdy były ukończone przez indywidualnych wytwórców nadwozia.

Wewnątrz samochodów znajdowały się te same panele instrumentów z wskaźnikami umieszczonymi na środku deski rozdzielczej. Klasyczny, czteroramienny zestaw kierowniczy był duży. Niektóre roadstery nie miały szyby przedniej, lecz dwa metalowe wybrzuszenia, które odginały wiatr nad pasażerami. Mimo to musieli nosić kaski i gogle.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.