W 1926 roku Bugatti zaprezentowało model Type 40 jako następcę wcześniejszego modelu voiturette Brescia. Produkcję kontynuowano do 1940 roku, a podczas 14-letniego okresu wytwarzania powstało podobno 780 egzemplarzy.
Ten lekki i zwrotny samochód był tak przyjemny w prowadzeniu, że pierwszy egzemplarz zbudowany przez Jean Bugatti. Type 40 był doskonałym przykładem tego, co mała firma mogła osiągnąć: lekki pojazd o doskonałym prowadzeniu jak na tamte czasy oraz dużej niezawodności.
Produkowany jako grand-sport tourer, model Type 40 Grand Sport miał nadwozie typu kabriolet z wąskim komorą silnikową otoczonym smukłymi błotnikami. Chłodnica w kształcie podkowy była ozdobiona chromowanym obrzeżem i flankowana przez dwa okrągłe reflektory wspierane przez dwa wsporniki w kolorze nadwozia. Z tyłu samochód był węższy, co poprawiało aerodynamikę. Bugatti już wiedział, że ten czynnik jest kluczowy w samochodzie sportowym. Zrezygnował również z szerokich tylnych błotników, instalując jedynie wąskie, które zakrywały górną część kół na szprychach.
Pomimo niewielkich rozmiarów, model Type 40 oferował wnętrze dla czterech osób. Ciekawe, że do samochodu prowadziła tylko jedna drzwi, po stronie pasażera. Z powodu wąskiego nadwozia, przednie fotele dotykały się bokami. Z tyłu, producent zainstalował kanapę dla dwóch pasażerów, którzy musieli siedzieć blisko siebie.