Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BUGATTI Type 41 Royale 1929-1933

W Molsheim powstało zaledwie sześć egzemplarzy modelu Type 41 Royale, chociaż niektórzy historycy twierdzą, że było ich siedem. Jeden z nich uległ wypadkowi i podwozie nie było możliwe do odzyskania, ale na jego miejsce nadano innego podwoziu ten sam numer.

Samochód, który Ettore Bugatti miał nadzieję sprzedać europejskim rodzinom królewskim, pojawił się w 1929 roku, jednak Wielka Depresja odepchnęła większość potencjalnych nabywców. Spośród sześciu aut, tylko trzy zostały sprzedane jako kompletne pojazdy. Jeden z nich był używany przez „Le Patron” aż do jego śmierci, a pozostałe dwa również sprzedano po jego zgonie.

Samochód był bardzo długi. Mógłby z łatwością pomieścić inne auto w swoim rozstawie osi. Podwozie było uzupełniane przez różnych karoseriowców w wielu formach – od coupe z trzema miejscami, przez phaetony, aż po limuzyny. Dzięki swoim niezwykle dużym kołom, długim, zaokrąglonym przednim błotnikom i silnikowi w układzie V12, był prawdziwym dziełem sztuki. Miał być najluksusowszym samochodem na świecie.

Karoserie były budowane na zlecenie Bugatti przez Panhard i innych karoseriowców. Bez względu na wygląd zewnętrzny, wszystkie pojazdy wewnątrz wyposażone były w ekskluzywną i bardzo drogą skórę, srebro oraz drewno. Nie oszczędzano na jakości, co podnosiło cenę do tak wysokiego poziomu, że nawet królewskie rodziny nie mogły sobie na nie pozwolić.

12.7

ParametrWartość
CylindryL8
Pojemność12736 Cm3
Moc224 Kw @ 1600 Rpm
300 Hp @ 1600 Rpm
300 Bhp @ 1600 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony6.75 X 36
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/62.9 In (1
Rozstaw osi169.3 In (4300 Mm)
Masa własna7055 Lbs (3200 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.