BUGATTI Type 44 1927-1930

Typ 44 był najliczniej produkowanym modelem Bugatti z tamtej epoki, z ponad 1100 sztuk. Opierał się na modelu Typ 38 i był dostępny jako kabriolet lub zamknięte coupe.

Typ 44 zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 1927 roku. Jego długi przód, charakterystyczna chłodnica Bugatti oraz odsłonięte koła przyciągały wzrok na wystawie. Wkrótce po premierze zaczęły napływać zamówienia. Jego sukces wynikał z osiągów. Był to supercar tamtej epoki, stworzony dla kierowców wyścigowych.

Niektóre nadwozia były produkowane przez fabrykę Bugatti, podczas gdy inne Typy 44 sprzedawano jako podwozia z silnikami, które miały być ukończone przez innych producentów nadwozi. Oprócz specyficznego silnika, kabina mogła być wykonana jako dwu- lub czteroosobowa, najwięcej było wersji kabrioletów. Istniały także wersje coupe. Tył samochodu mógł być pionowy, z bagażnikiem lub o bardziej opływowych, aerodynamicznych kształtach.

Jak w każdym Bugatti, nie oszczędzano na użyciu skór i drewna w wykończeniu wnętrza. Panel instrumentów był płaski, a wskaźniki umieszczono po lewej stronie kierowcy. To jednak klient decydował, gdzie co umieścić, ponieważ możliwość personalizacji sięgała najdrobniejszych szczegółów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.