BUGATTI Type 49 1930-1934

Stworzony jako samochód Grand Touring, model Type 49 był ostatnim, który wyposażono w silnik ośmiocylindrowy w układzie rzędowym z pojedynczym wałkiem rozrządowym, wyprodukowanym przez Bugatti.

W przeciwieństwie do innych samochodów Bugatti z tamtej epoki, które były projektowane z myślą o szybkości, Type 49 można było uznać za luksusowy kabriolet. Zbudowany z pasją, mimo że powstało mniej niż 1000 sztuk, stał się słynnym pojazdem, który przyciągał uwagę.

Na zewnątrz, charakterystyczny kształt chłodnicy w formie podkowy był unikalny na rynku. Dodatkowe koła były umieszczone po bokach komory silnika. Długie, zaokrąglone nadkola podtrzymywały reflektory za pomocą chromowanej listwy. Jedną z najciekawszych cech tego samochodu były turbiny, które były odlane z aluminium. Większość samochodów z tamtej epoki wciąż miała koła artyleryjskie lub stalowe z dekielkami. Jednak nie Type 49. Bugatti zamontowało osobny bagażnik za krótką kabiną, dostępny tylko od zewnątrz.

Wewnątrz, francuski producent samochodów zainstalował wnętrze wykończone skórą oraz prawdziwe drewno na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Wszystkie dźwignie i przyciski były metalowe, a niektóre z nich były wypolerowane. Kierownica z czterema ramionami była duża i miała drewniane wykończenie. Bugatti dbało o swoich klientów, oferując samochód z dzielonym fotelem z przodu oraz mniejszą kanapą z tyłu. Choć trudno było uwierzyć, że ktoś może usiąść za kierowcą, producent nadal je zainstalował.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.